Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Welke sleeves voor een foiled deck

WizardGarm
5 jaren geleden
Hallo allemaal,

Ik heb een deck waarvan de kaarten grotendeels foil zijn, wat ik momenteel in Legion Matte sleeves heb zitten, die qua robuustheid de beste sleeves zijn die ik heb mogen gebruiken, en weinig tot geen vuil/vet aan het kijkoppervlak verzamelen, maar als enige nadeel de foil op een kaart nagenoeg onzichtbaar maakt.

Ik vroeg me af wat jullie ervaring is met betrekking tot foils en hoe ze het mooiste shinen in welke sleeves.
Het is belangrijk dat de sleeves ook erg stevig zijn. Als inner sleeves gebruik ik momenteel KMC Perfect Fits.

Wat is jullie ervaring met betrekking tot sleeves en foil kaarten, en is er een mogelijkheid dat jullie me een setje aan kunnen raden?

Alvast bedankt

Jan
Dordledum
5 jaren geleden
Ik gebruik gewone dragon shields. Geen matte sleeves, want dat haalt de glim weg.

Voor inner sleeves gebruik ik Pro Fit Sleeves, heb geen verschil gemerkt met de KMC en deze zijn goedkoper.
 bijgewerkt door Dordledum 5 jaren geleden
WizardGarm
5 jaren geleden
Ik merk dat veel mensen me de gewone Dragon Shields aanraden, ik heb vanaf het begin op DS gezeten dus ik ga het weer proberen met dit deck, ik had puur de Legion sleeves gehaald vanwege de kosten van het deck. Dank je wel voor je reactie!!
nederland439
5 jaren geleden
Volgens mij heeft het matte bij dragon sleeves alleen effect op de achterkant. Deze is een stuk ruwer en daardoor makkelijker te schudden. Vind van de reguliere dragonshield sleeves de achterkant erg glad. Koop zelf tegenwoordig alleen nog maar Dragon Shield Sleeves Matte Red en consorten. Speel niet veel met foil kaarten maar als ik foil kaarten er in stop zie je wel duidelijk dat ze foil zijn.
offspring
5 jaren geleden
Gewoon alles in Toploaders doen ;-)!
Cees007
5 jaren geleden
Wanneer je competitieve magic gaat spelen kunnen foils soms worden opgemerkt omdat ze vaak licht gebogen zijn. En er zijn helaas eikels die graag een Judge er bij halen en je zo een loss willen aansmeren. Want dat is voor hun een win. En dat alleen omdat er een kaartje van jou licht gebogen is. En nee ik verzin dit helaas niet ter plekken. Ik zelf doe ook graag maandelijks een toernooi en gebruik hiervoor net als jij een compleet foiled deck. Ik gebruik hele dikke sleeves van Ultimate Guard (land edition) die zijn hier ook te koop bij de Bazaar. Dan valt het niet meer zo op wanneer er een kaartje licht gebogen is. Als inner sleeves gebruik ik vaak de KMC perfect sideload sleeves. Deze beperken de air bubbels. Zo blijven je kaartjes NM. Wel geef ik eerlijk toe dat de Ultimate Guard sleeves eigenlijk ook na ieder toernooi aan vervanging toe zijn. Ze kunnen beschadigen en daarom neem ik vaak een extra pakje mee om tussen door eventueel sleeves te kunnen vervangen. Best waardeloos omdat dit wel de duurste sleeves betreft. Maar goed de dikte van de sleeves verbergt licht gebogen kaarten. En het beschermt goed de extra kostbare kaarten tijdens game play.
LeKrutes
5 jaren geleden
Ik speel zelf ook het liefst met de Dragonshield matte. Gaan niet zomaar stuk en zijn kras bestendig. Hoe goed foil zichtbaar zijn durf ik eigenlijk niet te zeggen. Pimp mijn deck niet zoveel.

De nieuwe ultra pro eclipse sleeves schijnen ook goed te zijn maar durf dit niet te zeggen. Na alle gewone ultra pro sleves die om de haverklap stuk gaan, koop ik geen ultra pro meer.
TheRobinros
5 jaren geleden
Ik gebruik altijd Ultra Pro Eclipses en ben er heel erg tevreden over. Superstevig en gaan lang mee. Alleen worden ze wel vies, aan de binnenkant. Dubbelsleeven gaat er prima mee, zodat de kaarten niet vies worden, en zo merk je ook totaal niets van het kromtrekken van foils.
nederland439
5 jaren geleden
Gebruik zelf matte Dragonshield, deze gaan lang mee en scheuren nauwelijks. Speel zelf nauwelijks met foils. De gewone variant is vaak al duur genoeg als je een competititief deck wilt. Daarnaast vergroot je bij foil kaarten de kans op marked kaarten, wat inderdaad een game loss kan opleveren.

Quote:
13 uren geleden
Wanneer je competitieve magic gaat spelen kunnen foils soms worden opgemerkt omdat ze vaak licht gebogen zijn. En er zijn helaas eikels die graag een Judge er bij halen en je zo een loss willen aansmeren. Want dat is voor hun een win. En dat alleen omdat er een kaartje van jou licht gebogen is. En nee ik verzin dit helaas niet ter plekken. Ik zelf doe ook graag maandelijks een toernooi en gebruik hiervoor net als jij een compleet foiled deck.


Nog even hierop reageren. Als je vind dat dit eikels zijn hoor je naar mijn mening niet thuis in een competitief toernooi. Natuurlijk is het doel met het roepen van een judge om een game win te krijgen. Maar als je dit niet doet ben je weer in het nadeel. Jij weet namelijk welke kaarten je foil in je deck hebt en welke niet. Als je tegenstander aan de achterkant kan zien dat het een foil kaart is kun jij dit ook. Op deze manier kun jij dus zomaar weten wat er bovenop je library ligt, wat weer extra informatie geeft bij het maken van je keuzes. Om dezelfde reden moet je ook je je sleeves vervangen als deze duidelijke beschadigingen hebben opgelopen. Je moet er gewoon alles aan doen om de schijn tegen te gaan dat je vals speelt. Een regel overtreden kan maar het is soms lastig te bepalen (ook voor judges) of je dit bewust doet of per ongeluk. Natuurlijk is het balen als je per ongeluk tegen een game loss aanloopt. Maar het is veel erger als iemand er bewust misbruik van maakt en zo zijn kansen op winst aanzienlijk verhoogd. Daarom zijn er duidelijke regels ingesteld.
BuidingMage
5 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Nog even hierop reageren. Als je vind dat dit eikels zijn hoor je naar mijn mening niet thuis in een competitief toernooi. Natuurlijk is het doel met het roepen van een judge om een game win te krijgen. Maar als je dit niet doet ben je weer in het nadeel. Jij weet namelijk welke kaarten je foil in je deck hebt en welke niet. Als je tegenstander aan de achterkant kan zien dat het een foil kaart is kun jij dit ook. Op deze manier kun jij dus zomaar weten wat er bovenop je library ligt, wat weer extra informatie geeft bij het maken van je keuzes. Om dezelfde reden moet je ook je je sleeves vervangen als deze duidelijke beschadigingen hebben opgelopen. Je moet er gewoon alles aan doen om de schijn tegen te gaan dat je vals speelt. Een regel overtreden kan maar het is soms lastig te bepalen (ook voor judges) of je dit bewust doet of per ongeluk. Natuurlijk is het balen als je per ongeluk tegen een game loss aanloopt. Maar het is veel erger als iemand er bewust misbruik van maakt en zo zijn kansen op winst aanzienlijk verhoogd. Daarom zijn er duidelijke regels ingesteld.

Hij kan het best wel eikels vinden, maar het gebeurt inderdaad wel op competitieve toernooien, want daar zitten er toch iets grotere prijzen achter dan twee M19 boostertjes
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Mensen roepen geen judge voor een gratis win, mensen roepen een judge omdat jij de regels overtreed. De regel met betrekking tot foils is er niet om vervelende personen gratis wins te geven, hij is er om te zorgen dat een toernooi eerlijk kan verlopen.
TheRobinros
5 jaren geleden
Quote:
1 dag geleden
Wanneer je competitieve magic gaat spelen kunnen foils soms worden opgemerkt omdat ze vaak licht gebogen zijn. En er zijn helaas eikels die graag een Judge er bij halen en je zo een loss willen aansmeren. Want dat is voor hun een win. En dat alleen omdat er een kaartje van jou licht gebogen is. En nee ik verzin dit helaas niet ter plekken. Ik zelf doe ook graag maandelijks een toernooi en gebruik hiervoor net als jij een compleet foiled deck. Ik gebruik hele dikke sleeves van Ultimate Guard (land edition) die zijn hier ook te koop bij de Bazaar. Dan valt het niet meer zo op wanneer er een kaartje licht gebogen is. Als inner sleeves gebruik ik vaak de KMC perfect sideload sleeves. Deze beperken de air bubbels. Zo blijven je kaartjes NM. Wel geef ik eerlijk toe dat de Ultimate Guard sleeves eigenlijk ook na ieder toernooi aan vervanging toe zijn. Ze kunnen beschadigen en daarom neem ik vaak een extra pakje mee om tussen door eventueel sleeves te kunnen vervangen. Best waardeloos omdat dit wel de duurste sleeves betreft. Maar goed de dikte van de sleeves verbergt licht gebogen kaarten. En het beschermt goed de extra kostbare kaarten tijdens game play.


k vind de hele instelling "een judge roepen is een hufterige move die je alleen maakt om te winnen" zo enorm belabberd. Je verwacht dat, op competetief niveau, als ik een spelregel niet ken, niet een judge roep maar jou op je woord geloof, als we allebei voor de prijzen spelen? En vice versa, als mijn tegenstander een spelregel niet kent wil ik hem best uitleggen, maar dan roep ik ook liever een judge omdat die er niet alleen ís om de regels uit te leggen, maar ook een stuk onpartijdiger is dan ik. Verwacht niet van je tegenstander dat die de hele comprehensive rules van het spel uit zijn hoofd kent, op welk REL dan ook.
Als ik zie dat mijn tegenstander een kromme kaart in zijn deck heeft, zal ik ook altijd een judge roepen. Niet omdat ik mijn tegenstander met gameloss aan wil smeren, maar om het spel eerlijk te laten verlopen. Hij/zij heeft in het spel gewoon informatie die hij/zij niet hoort te hebben. Als het onintentioneel is en je krijgt een gameloss of erger, spijt me dat, maar het is wel je eigen schuld. Je gaat het dan iig geen tweede keer doen.
Het is de verantwoordelijkheid van de spelers dat een spel zo eerlijk mogelijk verloopt. Als jij jouw verantwoordelijkheid niet neemt, zal ik daarvoor een judge roepen en ik verwacht en hoop omgekeerd ook. Niet om je te benadelen of mezelf te bevoordelen, maar om het spel eerlijk te houden. Ik zou me vreselijk voelen als ik iemand hiermee een gameloss aansmeer, maar dat moet dan maar. Wat dat betreft ben ik absoluut geen competetieve speler
Eclavyrr
5 jaren geleden
Deze hele discussie is de reden waarom ik gestopt ben met het spelen van foils in competitieve decks. Die gaan nu Commander decks en collecties in, en daarbuiten worden ze niet gespeeld. Daarom ben ik ook gefrustreerd over het feit dat sommige kaarten sinds kort alleen foil te krijgen zijn...

Anyway als je graag je foil kaarten goed gesleeved wil hebben, gebruik ik zelf Pro Fit Sleeves en vervolgens meetsal de Dragon Shield Sleeves Matte Black.
Als ik een volledig foil deck heb, doe ik daar soms meestal nog KMC Sleeves Character Sleeve Guard Floral omheen. Triple sleeved, veilig en plat maar wel lastig schudden.
 bijgewerkt door Eclavyrr 5 jaren geleden
thewoodcutter
5 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Quote:
1 dag geleden
Wanneer je competitieve magic gaat spelen kunnen foils soms worden opgemerkt omdat ze vaak licht gebogen zijn. En er zijn helaas eikels die graag een Judge er bij halen en je zo een loss willen aansmeren. Want dat is voor hun een win. En dat alleen omdat er een kaartje van jou licht gebogen is. En nee ik verzin dit helaas niet ter plekken. Ik zelf doe ook graag maandelijks een toernooi en gebruik hiervoor net als jij een compleet foiled deck. Ik gebruik hele dikke sleeves van Ultimate Guard (land edition) die zijn hier ook te koop bij de Bazaar. Dan valt het niet meer zo op wanneer er een kaartje licht gebogen is. Als inner sleeves gebruik ik vaak de KMC perfect sideload sleeves. Deze beperken de air bubbels. Zo blijven je kaartjes NM. Wel geef ik eerlijk toe dat de Ultimate Guard sleeves eigenlijk ook na ieder toernooi aan vervanging toe zijn. Ze kunnen beschadigen en daarom neem ik vaak een extra pakje mee om tussen door eventueel sleeves te kunnen vervangen. Best waardeloos omdat dit wel de duurste sleeves betreft. Maar goed de dikte van de sleeves verbergt licht gebogen kaarten. En het beschermt goed de extra kostbare kaarten tijdens game play.


k vind de hele instelling "een judge roepen is een hufterige move die je alleen maakt om te winnen" zo enorm belabberd. Je verwacht dat, op competetief niveau, als ik een spelregel niet ken, niet een judge roep maar jou op je woord geloof, als we allebei voor de prijzen spelen? En vice versa, als mijn tegenstander een spelregel niet kent wil ik hem best uitleggen, maar dan roep ik ook liever een judge omdat die er niet alleen ís om de regels uit te leggen, maar ook een stuk onpartijdiger is dan ik. Verwacht niet van je tegenstander dat die de hele comprehensive rules van het spel uit zijn hoofd kent, op welk REL dan ook.
Als ik zie dat mijn tegenstander een kromme kaart in zijn deck heeft, zal ik ook altijd een judge roepen. Niet omdat ik mijn tegenstander met gameloss aan wil smeren, maar om het spel eerlijk te laten verlopen. Hij/zij heeft in het spel gewoon informatie die hij/zij niet hoort te hebben. Als het onintentioneel is en je krijgt een gameloss of erger, spijt me dat, maar het is wel je eigen schuld. Je gaat het dan iig geen tweede keer doen.
Het is de verantwoordelijkheid van de spelers dat een spel zo eerlijk mogelijk verloopt. Als jij jouw verantwoordelijkheid niet neemt, zal ik daarvoor een judge roepen en ik verwacht en hoop omgekeerd ook. Niet om je te benadelen of mezelf te bevoordelen, maar om het spel eerlijk te houden. Ik zou me vreselijk voelen als ik iemand hiermee een gameloss aansmeer, maar dat moet dan maar. Wat dat betreft ben ik absoluut geen competetieve speler


Daar zijn een paar dingetjes in het competetieve spelen die wel anders zouden kunnen: ik had op een recent groot event een fout gemaakt door mijn deck aan te bieden zonder mijn graveyard er terug in geschud te hebben of te pile shufflen (wel gewoon ge-riffle-shuffled). Te gefocussed op zo snel mogelijk weer verder te kunnen. Mijn tegenstander riep direct een judge, met nog de vraag erbij wil je je deck zo aanbieden: maw hij had dus die kaarten gezien (ze lagen naast mijn opschrijfboekje): hij had ook kunnen vragen, of die kaarten bij mijn sideboard behoorden, dan had ik het kunnen herstellen. Op zich had ik de game loss verdient, dat zijn nu eenmaal de regels, het is de manier waarop die een beetje steekt en die misschien wel wat vriendelijker kan (in dit geval denk ik zelfs dat ik mezelf al behoorlijk benadeeld had doordat ik nog minder early plays had tegen een aggro deck). Maar wie weet wordt dit inderdaad nog wel een keertje versoepeld, het zal niet de eerste keer zijn dat dat gebeurd.
Desondanks altijd voor rules kwesties naar een judge vragen.

Maar goed deck problemen, zoals met mogelijk kromme foils, kan je voorkomen door van tevoren door een judge je deck te laten controleren, als je twijfelt. De meesten zullen daar best welwillend tegenover staan. Let er wel op dat je dat niet op het allerlaatst nog moet doen natuurlijk...
 bijgewerkt door thewoodcutter 5 jaren geleden
Maarten94
5 jaren geleden
Compleet offtopic is dit geworden
Topicstarter vroeg naar sleeve tips toch :')

Ben zelf ook benieuwd vind kmc perfect fits en kmc mattes wel prettig, maar foils blijven slecht zichtbaar helaas
Flappie1
5 jaren geleden
Heerlijk offtopic inderdaad ik ga daar zo nog wel even op in.

Voor de vraag: KMC heb ik al een poosje niet meer. Ik weet niet hoe het nu zit maar ze zijn voor een tijdje geleden in kwaliteit gedaald... sneller kapotte hoesjes/inconsistentie in de grote van de sleeves als je meer dan 1 pakje haalt. En inderdaad KMC en foils werkt gewoon niet lekker.

Zelf gebruik ik nu Ultra pro perfect fits en Dragon shield mattes. Voor perfect fits prefereer ik eigenlijk de KMC maar die heeft de lokale boer niet meer. De Ultra pro met plaatjes achterop vind ik al jaren niks.... de achterkant laat te snel los van de voorkant vaak al na 2 prereleases dat het begint in mijn geval... en sowieso vind ik de prijzen erg fors.

Triple sleeven vind ik niet nodig/duur/onhandig vraag me dan af hoe makkelijk je het dan nog in een deckbox krijgt en hoe het schud... ik heb een klein beetje ervaring met als derde sleeve een pennysleeve wat echt waardeloos is bij de Ultra pros zal het gevoel beter zijn maar toch denk ik dat gewone sleeves fijner zijn.

De eclipse sleeves zijn aan de voorkant wat mat wat inhoud dat je kaarten minder goed zichtbaar zijn bij foils is het haast niet te zien dat hij foil is.

De dragon shields NIET mattes zijn iets minder dik en lijken iets nadruk op iets minder goed met foils te kunnen omgaan. De mattes zijn iets dikker dat komt door het matte het verschil met gewone is eigenlijk heel eenvoudig en heeft niks met de voorkant te maken zoals hier eerder al wel gesuggereerd werd. Bij de matte zit een korrelig structuur op de achterkant waar de normale compleet glad is. Beide hebben voordelen (de matte plakt minder snel aan elkaar bij vocht) maar ook nadelen (de matte heeft iets scherpere hoekjes naar mijn mening). Maar dit is allemaal minimaal.

Ik zou zelf dus gaan voor KMC innersleeves niet sideloading... het idee is juist dat het aan de onderkant open is zodat er geen lucht of vuil bij kan.... nu heb je in de bovenhoek weer een miniscule opening..... niet handig lijkt me met Dragonshields matte daaromheen.

Zo das de vraag nu het offtopic stuk,
Vooropstellen ik ben niet competitief en speel alleen maar prereleases/commander. Ik kan me zeer goed voorstellen dat alle kaarten er hetzelfde uit moeten zien. Een judge roepen op toernooien (niet met prerelease...) vind ik geen enkel probleem het is simpelweg informatie. Je moet een lijn trekken. Dat mensen hier gaan zeggen dat ze het een smerige actie vinden om maar een gamewin te krijgen ben ik het totaal niet mee eens.

Wat wil je dan? dat het geaccepteerd word? daar word dan direct misbruik van gemaakt door lands foil te halen en nonlands niet foil of vice versa..... of een bepaalde 4 kaarten foil te kopen want die zijn heel goed.... Men moet hier even niet vergeten dat het vaak om geld gaat op toernooien.... en sommige mensen doen er alles voor om geld te winnen het strikt hanteren van dit soort regels is dan helaas noodzakelijk om het eerlijk te houden. 1 keer versoepelen houd namelijk al in dat er een mogelijkheid is want toen mocht het toch ook.

Dat je je deck niet volledig aanbied en daarvoor een gameloss krijgt vind ik dan wel weer zwaar.... de judge had ook kunnen melden dat dit niet opzettelijk was en omdat het duidelijk was dat jij je grafbak vergat deze er even weer bij te voegen opnieuw goed schudden en klaar. Dit vind ik dan persoonlijk ook een andere discussie dan de foils, de judge kan je deck natellen zien dat er in de grafbak nog spul ligt dat er bij laten pakken opnieuw tellen en goed/afkeuren.

Dat in je deck alle kaarten er hetzelfde uit moeten zien gaat dus niet versoepeld worden en het kan ook niet want dat werkt fraude in de hand... tuurlijk doen sommige het niet met opzet maar je kan het niet uitsluiten.

Prerelease vind ik wat anders tuurlijk is daar ook wat te winnen en tuurlijk word daar ook wel eens vals gespeeld maar dat gaat in vele mindere mate dan op een echt toernooi en als je wilt valsspelen om een paar boosters .... tjah veel plezier met je 5 extra craprares.... en hopen dat je niet word gesnapt. Foils in prereleases is daarom ook niet zon ding het prijzengeld is er niet naar en iedereen heeft 1 of soms 2 promos/foils gepulled. Ik heb nog nooit iemand kunnen betrappen op het naar top schudden van een foil tijdens prerelease al let ik er ook niet echt goed op het is voor mij een leuk dagje uit niet een serieus iets.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top