Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Wie leerde je Magic, wat speelde je en wat deed je verkeerd?

MagnusMagicus
7 jaren geleden
Ik vraag me dat wel af, hoe mensen begonnen zijn. Heeft iemand je het geleerd? Ging dat wel goed? Wat waren de ontzettend domme dingen die je toen fout deed? En hoe kwam je aan je eerste deck?

Bij mij waren het vrienden op de wintersport in 1997 die me Magic hebben geleerd. Whulsbergen heeft me toen aangestoken en toen ik rond ging kijken bleek mijn neef nvdwel ook Magic te spelen! Van hem heb ik mijn eerste 'deck' gekregen, namelijk 58 Revised basic land en twee Grizzly Bears. Hij wilde me 60 basic land geven, maar kon er maar 58 vinden .

Ik ben toen wat kaartjes gaan kopen (vooral boosters Homelands en Fourth Edition, yeah! ) en was al snel aan de gang met een mono- deck vol Craw Wurm en Wild Growth. Niemand van ons had veel of goede flyers, dus de grond lag altijd vol met grote beesten en niemand had natuurlijk board wipes, want die waren rare dus die hadden we nauwelijks . Dit was in de tijd dat er niemand nog op internet zat, dus je kon alleen losse kaarten kopen in een lokale winkel die ook lang niet alles had.

De aller-, allerdomste play die we ooit gemaakt hebben wat met Necropotence. We begrepen beide niet hoe de kaart werkte (waarom zou je leven betalen om kaarten te pakken als je er elke beurt al gratis eentje kreeg?? ). Dus wat gebeurde er? Mijn tegenstander speelde de Necropotence bij mij toen ik op 4 leven stond. Jawel, hij castte hem en gaf hem domweg aan mij, als een soort Enchant Player Aura. En tja, ik kon dus geen kaarten meer pakken want ik had nog maar 4 leven...

Later werden we iets beter, ontdekten we dat Swords to Plowshares wel goed is (waarom zou ik in godsnaam mijn tegenstander leven geven? En als ik mezelf leven wil geven, dan kan dat ook zonder een creature kwijt te raken...) en dat Lightning Bolt geweldig was (ik heb er ooit 50+ gehad, er gingen er 4 in elk deck en ik deelde ze uit aan alle nieuwe spelers die ik tegenkwam. Tja, het was maar een common....). Jammer dat ik daar niet wat zuiniger op ben geweest .

Hoe dan ook, goede ouwe tijd, veel geleerd ondertussen . Wat is jullie verhaal?
n4ppy
7 jaren geleden
Heel lang geleden (lijkt wel kreeg mijn vrouw Duel Decks: Blessed vs. Cursed van Sooty666.
We zijn toen aan de slag gegaan met een lange lijst keywords (nuttig), een turn cycle sheet (toooo much info) en de tablet by de hand begonnen met spelen.
Ik heb ook de online variant door de tutorial gespeeld om de stapjes een beetje door te krijgen.
Vrij snel daarna de Prerelease Pack Shadows over Innistrad open getrokken op de bazaar en weer een hoop geleerd tijdens de pre-release.
Sindsdien dankzij pre-releases, bazaar forum en internet een hoop bijgeleerd maar nog lang niet klaar

De domste play? Geen exact idee maar de meest voorkomende bron van fouten is de draaideur tussen battlefield en graveyard, wie krijgt wat en wanneer is nog steeds een bezoekje naar gatherer waard. Krijgt Diregraf Colossus nou wel of niet een counter van zichzelf (ja)

Nog steeds aan het leren en net een beetje met commander bezig dus die Swords to Plowshares is nog een uitdaging

Vraag het over 5 jaar nog maar eens
MarcelN
7 jaren geleden
Lang gelee, toen je "koe" nog met de korte "oe" schreef, was er een reclame op TV voor het intropack Kazz & Zakk van de 4th edition. Ik was toen een jaar of 14 denk ik.. Ik zag t en dat leek me zo'n gaaf spel! Ik was wel van de fantasy dingen, ik zat toen ook in de boeken van Tolkien e.d. Dus toen ik een keer wat zakgeld en m'n weekloontjes van de plaatselijke vetplant-kwekerij had opgespaard heb ik dat gekocht.

Er zat een playthrough van een spel in weet ik nog, dus dat heb ik toen met m'n zusje en m'n ouders en even later met een vriend een paar keer gedaan.. Snapten er allemaal geen bips van, maar gewoon blijven doen! Elkaar bestoken met Ironclaw Orcs en Scryb Sprites.. Lache hoor..

Echt domme plays kan ik me niet echt herinneren, behalve dan met Orcish Oriflamme.. Die beschouwden we als counters.. dus zaten we met 9/1 Mons's Goblin Raiders.. En die werden als ze aanvallen altijd 0/2 met Sorceress Queen.. Lekker nuttig leek dat
 bijgewerkt door MarcelN 7 jaren geleden
Skywise
7 jaren geleden
In 2005 nam in een abonnement op het tijdschrift "Trading Card Magazine" (Later Card & Board Magazine). In een van de eerste nummers stond een card gallery en artikel over Betrayers of Kamigawa. De art, mechanics en stijl spraken me echt enorm aan. In een aantal nummers die volgden stonden nog meer artikelen over deckbuilding, mechanics en regels. Bij toeval vond ik niet lang daarna de Starter 1999 2-speler kit voor 2.50 bij de V&D (die met Trained Orgg op de voorkant). De regels waren echt zeer helder uitgelegd in het bijgeleverde boekje. Daarmee heb ik mijzelf Magic geleerd

Vervolgens tijdens Shards of Alara een Intro Pack bemachtigd (Het Naya Behemoths deck), omdat ze die gratis weggaven bij de FreeRecord Shop (als kennismaking met MTG. Beetje vreemde winkel daarvoor ), en voila, mijn eerste echte deck was een feit. Helaas duurde het tot 2015 eer ik speelmaten vond, maar het is het wachten waard geweest XD

De regels zijn eigenlijk nooit een probleem geweest. Ik zal in het begin sommige dingen vast verkeerd geïnterpreteerd hebben, maar gelukkig is er zoiets als het internet.
 bijgewerkt door Skywise 7 jaren geleden
FinlayDaG33k
7 jaren geleden
Ik leerde het een paar jaar geleden van mijn neef.
Ik speelde een Intro pack (die met Ankle Shanker).

Ik deed heel veel verkeerd (ennu nogsteeds haah)
Dordledum
7 jaren geleden
In de jaren 90 geleerd van mijn schoonbroer. Hij was twaalf jaar ouder en een verzamelaar van stripboeken en was ook met Magic begonnen. Ik was zelf toen 12 of 13 ofzo. Weet dat ik vooral bezig was met mooie kaartjes verzamelen en minder met spelen. We gebruikten altijd zijn decks. Toen hij en mijn zus gingen scheiden heb ik niet meer gespeeld tot 2014.
burtyoungsters
7 jaren geleden
Ik ben in 1995/1996 begonnen. Een vriend van mij speelde ook en hij heeft het me geleerd. Ik heb toen een revised starter denk overgekocht (met daarin helaas geen duals, maar wel mijn eerste Demonic Tutor en Sol Ring.

Vervolgens met m'n stomme kop bijna alles weggeruild tegen een volle boosterbox met homelands crap (want kwantiteit is goed, toch?).

In die tijd had ik weinig geld voor MTG en verloor veel van mijn vrienden die wel Cursed Scroll decks en Oath of Druids decks konden betalen. Ik ben in 2000 gestopt en in 2012 weer begonnen.

Wat ik jammer vind, is dat ik al mijn magic heb verkocht (sneak attacks, force of Wills, noem maar op) en nooit in duals heb geïnvesteerd. Die krengen kostten toen ongeveer 13 euro per stuk
bartist
7 jaren geleden
Ik heb ongeveer 2 jaar geleden MtG geleerd van Darksoul93, toen we er achter kwamen dat de Bazaar twee straten bij mijn oude studentenkamer vandaan was.

In de vakantie zijn we toen langs de bazaar gegaan om daar een welkom-deckje (wit) te halen. Aan de hand van een deckje wat hij snel in elkaar had gezet heeft hij vervolgens MtG aan mij uitgelegd. Na een keer winnen was ik helemaal verkocht, en zijn we nog een keer langs de bazaar gegaan om een intropack te kopen als eerste deck

M'n eerste falen was wel MtG proberen te spelen als Yu-gi-oh. "Ik val met deze creature aan... je doet niets? oke, dan val ik nu met deze creature aan!". Darksoul: "eeeehm, nee, zo werkt dat niet "
 bijgewerkt door bartist 7 jaren geleden
Fransdegitarist
7 jaren geleden
Ergens in begin jaren 90' wel een intro setje gehad samen met mijn broer. Daar echter niets mee gedaan. Tot hij plots ergens vorig jaar augustus in een keer tegen me zegt: zullen we weer eens magic spelen.....
Dat heb ik geweten.

Samen een duodeck gekocht van 'blessed vs cursed' en heel gauw hele mooie kaarten halen en natuurlijk Letten we daarbij op de speelbaarheid van de kaart..... Not.
Als de art maar mooi is
Ik wilde me richten op standaard maar het is toch modern geworden. Er zijn teveel leuke kaarten.

We zitten bijna elke donderdag bij een andere groep die ook magic speelt . Daar heb ik eindelijk 2 weken geleden 1 x van gewonnen. Van de 30 denk ik maar dat maakt niet uit. Ze leggen me wel uit hoe en wat ik fout doe. Misschien dat ik over 2 maanden eens 3 potjes win
AncientOne
7 jaren geleden
Tijdens mijn studie (Chemische Technologie aan de UT in Enschede) heb ik vanaf mijn 2e jaar (1987) t/m het 7e jaar (1993, ja dat kon toen nog) AD&D gespeeld (Advanced Dungeons and Dragons, 2nd Edition).
Na mijn studie viel die groep uit elkaar (niemand had nog een OV-kaart, en iedereen ging door het hele land wonen/werken).
Aansluitend aan mijn studie moest ik 9 maanden in militaire dienst en hoorde ik van een beginnende speler eind 1993/begin 1994 iets over een andere fantasy-game, maar dan met kaarten ipv. de fantasie van een DM (dungeon-master). Dat is hoogstwaarschijnlijk MtG geweest, maar het leek me destijds niet interessant genoeg.
Begin 1994 zat mijn militaire dienst erop, en ging ik in de lente maar eens informeren naar AD&D op de lokale hogeschool IJsselland (nu Saxion). Helaas bleek niemand dat daar te spelen.
Begin 1995 nog maar eens gecheckt, weer bij de Hogeschool IJsselland, of er een AD&D-groep was. Helaas nog steeds niet, maar wel zag ik daar op een prikbord iets over een andere fantasy-game, met kaarten, wat Magic the Gathering werd genoemd.
Na nog wat langer geaarzeld te hebben (in de hoop wèl een AD&D-groep te kunnen vinden), ging ik toch maar eens kijken bij zo'n MtG-avond. Door alleen mee te kijken snapte ik er geen bal van en de spelers waren vrij summier in hun uitleg (ze gingen helemaal op in hun spelletje, wat kennelijk èrg leuk was).
De tweede avond had iemand wat kaarten voor me meegenomen, en uitgelegd wat boosters waren en waar je die kon krijgen. Ook werden me wat basisregels uitgelegd (o.a. turn-sequence). Voor de derde avond had ik een paar boosters gekocht (4th Edition en Ice Age, wat toen net nieuw was) (als ik me goed herinner was dat op de speelgoedafdeling van de V&D!).
Daarmee had ik ook een eerste aanzet tot een deck gemaakt. Met iets van 16 land, want ik speelde uiteraard liever creatures dan land (!) (bovendien had ik nog niet zoveel land), en drie kleuren (rood, groen en zwart)
Daarin zaten o.a. Earth & Fire Elemental (want fatties), mijn enige, zelf geopende, Shivan Dragon, een flying fattie die je ook nog kon pompen! (beste kaart van mijn deck), Craw Wurm en Scaled Wurm, want common fatties, Giant Growth, want truukje, Terror, want removal, Dark Ritual, want snelle mana, en Sengir Vampire, want flying fattie (nog een topper!).
Op de een of andere manier werkte dat deck alleen niet zo goed... Ik kreeg de tip om meer land te spelen: 20 (!) is nl. veel beter dan 16...
Na deze avond was ik verkocht: Magic is een leuk spel! Helaas was de zomervakantie begonnen en lag de speelgroep stil tot het nieuwe studiejaar.
Tijdens die zomer kocht ik heel wat boosters: 4th Edition, Ice Age en Chronicles (wat helemaal nieuw was met allemaal sterke legends, èn Craw Giant, wat ook een geweldige fattie was (Ernham Djinn had ik ook, maar vond ik niet goed vanwege zijn ability).
Na de zomer weer geïnformeerd bij de MtG-groep wanneer er weer gespeeld ging worden, maar die groep bestond niet meer (!!) (ze waren met de studie gestopt, van studie geswitcht, met hobbies gestopt, persoonlijke problemen, verhuizing, etc.) Ik besloot echter door te gaan met het verzamelen van Magic, en dan alleen de commons, want daarvan had je er immers de meeste in een booster!
Ik bleef dus boosters kopen, inmiddels in een soort fantasywinkel middenin in de Nieuwstraat in Deventer (ik woonde toen in Deventer), volgens mij een van de eersten in zijn soort. Pluspunt was ook dat ik daar mijn rares en de meeste uncommons kon inruilen voor geld en/of nieuwe boosters! De prijzen kon je inmiddels checken in de Inquest, een tijdschrift dat geheel aan Magic was gewijd!
Er was daar ook 1 MtG-speelgroep, maar die zaten 'vol' (nooit gecheckt waarom eigenlijk), bovendien had ik inmiddels niet een positief beeld van die groepen: die konden immers zomaar uit elkaar vallen... Ik heb daar nooit meer naar Magic-groepen geïnformeerd, en die winkel organiseerde zelf niets...
Dit verzamelen ging zo een aantal jaren door (soms vrij enthousiast, soms op een laag pitje), totdat ik begin 2001 op mijn werk een collega aan een andere collega hoorde vragen: "Hoe laat gaan we vanavond Magicen?" Héé!! Mijn interesse was meteen gewekt en ben diezelfde avond bij die collega's (in een zaaltje op mijn werk) gaan kijken.
Het bleek een leuke groep te zijn, met leuke collega's, die héél behulpzaam waren met uitleg, kaarten lenen en ruilen, en die af en toe een "draft" organiseerden als er een nieuwe set was uitgekomen...
"Draft": wat is dat nou weer: ook dat werd me uitgelegd, en als snel daarna deden we een draft met Planeshift, wat net nieuw was. Ik opende toen o.a. een Phyrexian Scuta en een Phyrexian Scuta, die ik heb gedraft omdat het waardevolle kaarten waren, niet omdat ik ze goed vond (!). Die foil heb ik na de draft geruild voor 2 non-foils, en ben daarna een casual monoB-deck gaan spelen.
Ook Apocalypse heb ik met collega's gedraft, daarna konden we geen vergaderzaal van mijn werk meer gebruiken (gewijzigde bedrijfsregels). Hierdoor konden we niet meer gezamenlijk spelen, want we woonden allemaal ver uit elkaar (pas jaren later was dit voor mij geen probleem meer, omdat ik voor Magic zonder problemen meer dan een uur (en later nog langer) in de auto wilde zitten) (maar mijn collega's en ik vonden dat toen niet de moeite waard).
Odyssey heb ik vervolgens een 'echte' prerelease van gespeeld, maar daarover staat niets op Planeswalkerpoints.com, dus waarschijnlijk was dat toch nog een 'officieuze' (non-sanctioned) prerelease.
Mijn eerste sanctioned Magic-event was de Torment-prerelease in Sporthal De Korf in Amersfoort. Vijf weken later speelde ik de GP Antwerpen 2002 (en ging 2-4-2, maarbij ik maar net verloor van een Zweed en een Japanner die beide een 1900+ rating hadden (die van mij was toen ~1550).
Vanaf eind 2003 ging ik (tot begin 2005) wekelijks Magicen in Hoogvliet, waar een relatief klein groepjes spelers (~15) elke week leuk magicte. Hieruit zijn een paar goede magicers naar voren gekomen: o.a. Mitchel Manders (1e GP Bilbao 2013, 3e NK 2013, Magic Online Player of the Year 2015), Iwan Smit (3e GP Utrecht 2015), Nick Bresser (2e NK 2011) en Jasper Bongaards (4e NK 2006). Maar ik dus niet!
Begin 2005 ging ik voor het eerst in Tilburg draften (aangezien ik toen daar werkte). Eind 2005 switchte de groep daar naar Sprang-Capelle, waar ik zeer regelmatig heb geFNMd tot eind 2014. Daarna was dit vanwege de reistijd niet meer te doen. Aangezien dat al langer speelde, was ik al in vanaf september 2012 begonnen met regelmatige FNM's en prereleases hier bij de Bazaar of Magic.
In januari 2015 heb ik voor het laatst gedraft, sindsdien speel ik alleen nog maar Modern FNM's (dus ook geen Prereleases meer), aangezien in mijn ogen de bommen té belangrijk zijn geworden in limited formaten, terwijl ook de draftbare archetypes teveel wordt voorgekookt. Desalniettemin heb ik nog steeds veel plezier bij de Modern FNM's (Standard speel ik niet vanwege de te hoge kosten).
Legacy speel ik sinds het als format bestaat en vind ik veruit het leukste format.
 bijgewerkt door AncientOne 7 jaren geleden
Pixie
7 jaren geleden
Ik heb magic geleerd samen met mijn broer en stiefvader... Ik heb nog het nederlands spelregelboek...

Waar ik zelf heel slecht in was toentertijd was dat ik mana burn had hahah vaak ging ik eraan dood... best naar na een tijdje maar ik hou van landjes die meer dan 1 mana per keer geeft en daar kreeg ik vaak steeds 1 schade van..Nu bestaat de regel gelukkig niet meer
robbertvanderkleij
7 jaren geleden
Ik kwam in aanraking met TCG's toen de pokemon kaarten een rage waren. Ik spaarde ze niet, vond het niks om plaatjes te sparen, maar het spel erachter vond ik wel interessant. Ik had al eens eerder wat magickaartjes gekregen (een of andere portal starter booster met een Whiptail Wurm die mij toen ontzettend goed leek, want er stond een 8 op) en besloot me daarin te verdiepen.

Ik ben het toen gaan leren spelen met een starter 1999 of 2000 kit Rhox samen met een vriend. Dat bestond uit een en een deck. Voor mij was het duidelijk dat grote beesten DE strategie waren en haalde het onnodige zwart uit het eerste deck (beesten waren niet groot genoeg) en stopte dat bij het blauw-witte deck. Ik kon me hevig verbazen hoe het nu het met Rhox erbij nu kon verliezen van het nieuwe vol removal en fliers...

De fouten die ik me nog kan herinneren:
Llanowar Elves was knettergoed omdat hij elke beurt een forest opzocht en op het spel legde . Het concept manapool was ons nog niet helemaal duidelijk.
Frozen Shade was nog zo'n goede kaart. Op andere kaarten stond wel 'until end of turn' en op deze niet, dus zou het wel permanent zijn toch? Super ingewikkeld ook om bij te houden.
Het bouwen van decks in de verhouding 20 land, 30 creatures en 10 spells met een vlakke curve (3 1drops, 3 2drops... etc) leverde enorme stalemates op waarin niemand durfde aan te vallen.
Tappers (Thornscape Apprentice) waren insane goed, omdat je daarmee aanvallers die al declared waren kon tappen (die dan dus geen schade deden) en als reactie de ability van Avatar of Woe kon voorkomen...
Joppeszus
6 jaren geleden
Ai, ik ben pas net begonnen, dus dit wordt geen nostalgisch verhaal . Eenmaal bij een vriend thuis waren ik en een ander nieuwsgierig en verward door hoe onze gastheer aan het hypen was over een paar nieuwe Magic kaarten. We vroegen hem ons te laten zien hoe het spel werkte. Dit was mogelijk, omdat hij Commander speelt en 3 decks bezat. Hij gaf zijn Mizzix-deck (of hoe je het ook spelt) aan de andere vriend en keek toen lichtelijk beschaamd naar mij.

''Ik heb verder alleen een group hug deck zonder win-conditions...''
''Maakt niet uit'', zei ik. ''Geef maar.''

Zo gebeurde het dat ik met Kynaios and Tiro tegen Myzzix of the Izmagnus stond, maar ook tegen het zelfgemaakte deck van mijn vriend wat geleid werd door Alesha:
. Het ging redelijk, had ik het idee. Ik drawede Edric en Chasm Skulker en ik wist de situatie redelijk onder controle te houden met mijn instants en Flash-creatures. Ik redde het leven van mijn vriend, want hij begon ook pas net en ik vond het zielig (Ik wilde bovendien niet zelf getarget worden door de ervaren speler!). In return gaf hij me 14 kaarten met een sorcery. Mijn Chasm Skulker:
vond dit natuurlijk erg grappig.

Mijn grote fout in deze game was dat ik mezelf vervolgens bedacht dat Insurrection:
, een kaart die onze gastheer zelf aan mijn deck had toegevoegd, de creatures elkaar uit kon laten schakelen. Als ik controle had over de creatures, kon ik ervoor zorgen dat ze elkaar gingen meppen, right?

Nee. Fout gedacht. Jammer joh.

Instead gooide ik alle damage dus gewoon maar naar zijn hoofd. Hij had wel een paar blockers de volgende beurt, maar zijn HP was al niet heel hoog meer, dus die 40/40 Chasm Skulker deed best zeer!

Mijn allereerste Magic potje heb ik gewonnen ! Ik was verkocht. Ik heb zelf hetzelfde deck gekocht en ben nu bezig met kijken hoe ik het ga upgraden om het nog leuker te maken. Als kaarten te overpowered zijn wil ik ze stiekem helemaal niet >.>
 bijgewerkt door Joppeszus 6 jaren geleden
RSelen
6 jaren geleden
Op vakantie had een vriend van een neef van mij 2 portal starter decks meegenomen. De hele vakantie heb ik toegekeken hoe hun magicte. Dit zal ergens rond het jaar 2000 geweest zijn. Een jaar later op mijn verjaardag een 2 starter decks gekregen met daarin Vizzerdrix en Trained Orgg. Dat waren in mijn ogen de 2 beste kaarten, want die waren echt sterk.

Op de middelbare school was het in de pauze altijd vaste prik met een groepje. Toen had ik het intro deck van Mercadian Masques. Dit vond ik toen een geweldig deck om te spelen. De meeste beginners, waar ik onder behoorde, ontweken 1 of 2 spelers die in beurt 2 of 3 met een of andere infinity combo het spel wonnen. Welke combo dit precies was weet ik niet, maar Birds of Paradise en Masticore waren erbij betrokken. Ditwas uiteraard niet leuk om tegen te spelen. Het intro deck wat ik hierna kocht was van Prophecy met de Avatar of Might. Een maatje van me had toen het intro deck met de Avatar of Woe. Dat was wel de meest vervelende kaart om tegen te spelen met die ability. Ondertussen ging het deckbuilden ook steeds beter met de boosters die ik kocht.

Toen ik mijn diplom gehaald had en van de middelbare school af was heb ik het nog een jaar ofzo casual gespeeld, maar de speelgroep viel uit elkaar doordat de meeste gingen studeren en op kamers gingen. De kaarten die ik had heb ik toen verkocht, mijn grootste fout .

Omdat ik weer iets met magic wilde doen heb ik op marktplaats een set kaarten gekocht voor 15 euro om maar weer eens wat gevoel te krijgen met het spel. Hier zat eenKarmic Guide, een Tower of the Magistrate en nog een stel andere leuke kaarten in.

Aangezien er zoveel veranderd is, ik ben nog van voor het edh, ben ik weer een beginner. Met Kaladesh ben ik weer sporadisch boosters en de planeswalkers decks gaan kopen. Dit gewoon voor het spel weer te herontdekken. Het heeft meer weer behoorlijk gegrepen moet ik zeggen. Nu heb ik een aantal casual decks gemaakt die ik nog wat aanpassing behoeven. Deze zal ik nog updaten. Ook ben ik bezig met mijn eerst edh deck met Hapatra, Vizier of Poisons als commander.

Toevallig ben ik gisteren voor het eerst op een speelavond geweest in Heerenveen waar ik voor het werk was. Dit was erg gezellig, en heb mijn decks iets kunnen uittesten. Dit smaakt naar meer .

Domste fout kan ik mij zo niet meer herinneren. Er worden wel nog regelmatig foutjes gemaakt omdat het nog wat roestig is qua regels en bepaalde abilities. Dat is iets wat na een tijdje wel weer beter zal gaan.

Het is voor mij nu ook vooral kaarten en bepaalde tactieken leren kennen. Dat is eigenlijk ook de reden dat ik niet heel veel reageer op het forum. Ik hou het vooralsnog op heel veel lezen en zaken in me opnemen. Dat zal t.z.t. hopenlijk veranderen.
 bijgewerkt door RSelen 6 jaren geleden
MagnusMagicus
6 jaren geleden
Nou, je bent van harte welkom om mee te doen, ook als (relatief) onervaren speler! Hoe meer je post en vraagt en zegt hoe meer je leert!
TheRobinros
6 jaren geleden
Ik ben begonnen met een soort van tutor, drie dagen lang. En die heb ik daarna niet meer gezien (was op een kamp). Dus voor mij:

 bijgewerkt door TheRobinros 6 jaren geleden (One day I'll learn...)
n4ppy
6 jaren geleden
Stap 1
Sooty666 liet wat magic zien

Stap 2
Duel Decks: Blessed vs. Cursed samen met mijn vrouw veel gepuzzel met onderstaande info
http://media.wizards.com/2014/docs/EN_M15_QckStrtBklt_LR_Crop.pdf (pagina 13-16 uit geprint)
En dit monster https://pokeinthe.io/files/Magic%20the%20Gathering%20Turn%20Structure.pdf

In de turn structure had ik overal * gezet waar je spells mocht spelen.

Stap 3a
http://www.bazaarofmagic.eu/nl-NL/forum
Niet alleen vragen stellen maar ook gewoon lekker "werkt dat zo! ëhhrr nee dat werkt net even anders. Ähhh dus x y z. Bijna!! y z x!

Stap 3b
Pre-release!! Daar leer je heel veel doordat mensen je tips geven en je ook ziet hoe er gespeeld wordt door mensen die verder zijn.
Waarbij je door de pairings automatisch richting tafel 1 schuift als je heel goed bent of naar de wat lagere tafels als je net speelt zodat je niet continu in de pan gehakt wordt.

Stap 4
Daar ben ik nog mee bezig

Vooral veel vragen stellen, spelen, fouten maken en fun hebben.
Blizzardfox
6 jaren geleden
Bij mij was het erg speciaal eerlijk gezegd..

3 jaar terug is Caitlyn overleden aan kanker, en ben er zelf erg kapot van..

Maar toch! speelde ze zelf veel Magic met het commander deck: Commander 2014: Guided by Nature.

Caitlyn speelde altijd met de kaarten:Freyalise, Llanowar's Fury en Nissa Revane.

We deden dat alles was toegestaan op het gebiedt van onze Decks bijvoorbeeld je Freyalise 2x in je deck stoppen.

Tot die tijd ze te erg ziek werd.. en in het ziekenhuis belande en ik haar een lange tijd niet zag en sprak.

Maandje daarna moest ik ook naar het ziekenhuis en kwam ik haar tegen op de jongeren afdeling (Waar je kan kletsen enz. met elkaar).

We speelde elke dag Magic in het ziekenhuis! zo vaak dat we er gek van werden.

Maar helaas had ze te veel pijn en zo veel verdriet dat ze helaas er niet meer is..

Ze liet het Freyalise, Llanowar's Fury Deckje achter voor mij op haar ziekenhuis bed en wilde dat ik het zou aan nemen..

Toen ik me zo eenzaam voelde omdat ze er niet meer was.. besloot ik haar deck te pakken en gewoon te spelen!

En nu nog steeds heb ik haar deck op mijn nachtkastje liggen.

Doordat ik nu Magic speel denk ik elke keer aan haar en dat geeft me veel zekerheid wanneer ik het speel.

Toch apart, dat iemand verschijnt en je dingen laat zien waar je achteraf pas achterkomt als het te laat is.
 bijgewerkt door Blizzardfox 6 jaren geleden
nielsvd
6 jaren geleden
Bij mij begon het dat ik op de middelbare school kwam. Daarvoor bij de sigaren winkel al wel een paar keer een booster gekocht, maar snapte er geen kont van.

In de pauzes werd regelmatig magic gespeeld en heb destijds een deckje gekregen van verschillende spelers. Als in, iedereen gaf een paar kaartjes in de kleuren .

Het deck bestond toen uit 4 Pardic Firecats, 4 Flame Bursts, 4 Terminates, 1 hele Lightning Bolt. Uit mijn eigen boosters 2Catacomb Dragons en wat rats en andere burn spells en natuurlijk een paar Terrors.

Was een straight forward deck, maar was wel makkelijk om magic mee te leren spelen.
Sunitram
6 jaren geleden
Quote:
Blizzardfox 15-06-2017 om 10:55
Bij mij was het erg speciaal eerlijk gezegd..

[...]


Zoals men dat weleens zegt: that was right in the feels, man. Idd een heel bijzonder verhaal en tof dat je de herinnering aan haar levend houdt door door te spelen
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top