Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Wildfire Devils in combinatie met Avacyn’s Judgement

miessxx
4 jaren geleden
Hoi

Mijn vraag, hopelijk krijg ik hem duidelijk geformuleerd.

Ik speel Wildfire Devils: When Wildfire Devils enters te battlefield and at the beginning of your upkeep, choose a player at random. That player exiles an instant or sorcery card from their graveyard. Copy that card. You may cast the copy whiteout paying its mana cost.

Door middel van een dobbelsteen kiezen we een random player. Dan komt eruit dat ik die random player zelf ben.

In mijn graveyard ligt Avacyn's Judgment, die ik voor madness cost kan betalen. If this spells’s madness cost was paid it deals X damage divided as you choose among those permanents and/or player. Klopt dit dan wat ik doe:

Ik exile Avacyn’s Judgement en maak dus een copy. Er staat niet bij Wildfire Devils dat ik hem gelijk moet spelen, maar ik mag (you may cast) hem kopiëren zonder zijn mana cost te betalen. Ik pak de kopie, discard Avacyn’s Judgement, maar betaal dan zijn madness cost en betaal 17 mana extra en schakel daarmee mijn tegenstander uit die nog 17 levens heeft.
 bijgewerkt door MagnusMagicus 4 jaren geleden (Je kunt kaartlinkjes maken met [k]kaartnaam[/k] :))
Saint
4 jaren geleden
Neen, hier gaan een paar dingen mis.

Je kan geen alternatieve costs (zoals Madness) betalen voor kaarten die je speelt met "You may cast the copy without paying its mana cost." effecten.

De kopie van Avacyn's Judgment mag je alleen spelen als de triggered ability van de devils resolved en niet op een ander moment. Ook komt de kopie niet naar je hand toe maar speel je die vanuit exile.

Je mooie plan gaat niet door en je doet slechts 2 damage.
miessxx
4 jaren geleden
Oké, dankjewel!
FabianvL
4 jaren geleden
Een handige bron om te bekijken als je vragen hebt, zijn de ‘Rulings’ bij een kaart. Ik doe dat ook wel als ik twijfels heb tijdens een potje. Deze zijn te vinden in de Gatherer van Wizards.

Bij Wildfire Devils staan vier belangrijke rulings over jouw situatie: https://gatherer.wizards.com/Pages/Card/Details.aspx?multiverseid=470576 .

Ruling 4: Hij wordt gecast uit exile (dus niet je hand)
Ruling 5: Je mag het alleen casten tijdens het afhandelen van de triggered ability, dus niet later.
Ruling 7: x is altijd 0
Ruling 8: Je mag geen alternatieve kosten gebruiken, dus geen madness (maar dit kon al niet door ruling 4)
 bijgewerkt door FabianvL 4 jaren geleden
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Een correcte uitleg, top heren!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top