Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Winterpuzzel 2019: A Happy Ending?

StanleyW
4 jaren geleden
Quote:
4 minuten geleden
Ik had een liliana's contract win op upkeep beurt 4


Indrukwekkend, had niet gedacht dat dat mogelijk zou zijn. Ben benieuwd naar je oplossing!
Stalkative
4 jaren geleden
Ik had een win op turn 3 eerste main phase met Jace, Wielder of Mysteries
bartist
4 jaren geleden
Ben wel benieuwd naar de Jace, Wielder of Mysteries en Liliana's Contract antwoorden! Die klinken vrij lastig, dus ik vind het gaaf dat het jullie gelukt is!
Stalkative
4 jaren geleden
Beurt 1: Forest, Springleaf Drum

Beurt 2: Island, Biomancer's Familiar, Torch Courier (met de drum)

Beurt 3: Plains, Faeburrow Elder, geef elder haste, tap hem voor WUG, speel Gauntlets of Light erop. Tap drum en familiar voor een wit en activeer de untap ability dje de elder van de gauntlets krijgt. Nu heb je infinite mana, dus speel je gewoon Jace, Wielder of Mysteries en een Gadwick, the Wizened voor X=veel
Reynaerd
4 jaren geleden
Ik zal vandaag alle oplossingen posten en de winnaar bekend maken!
Reynaerd
4 jaren geleden
Beste allen, de uitslag is bekend!

In totaal 10 inzendingen gekregen (Ja, er kwam nog een snelle tiende binnen).
Laten we snel beginnen met de standings!


Op de 10e plek, wint, in de upkeep van T6: Flut123!


Speel zo snel mogelijk 4 Servo Exhibition en in beurt 5 een Mechanized Production. Wacht tot je volgende upkeep en win met je 9 Servo tokens!


Dan hebben we nu 5 inzendingen die in de upkeep van T4 winnen: finnulf, AncientOne, Nissa333, Luc & BluezamX!


Nissa333 gebruikt een T2Rotting Regisaur, T3 Triskaidekaphobia en een simpele attack zet neeflief op 13 levens. T4 wordt de fobie dan toch werkelijkheid.

Luc speelt 2 Sunscorched Desert en een Ornithopter, die snel gegooid in een Shrapnel Blast. Dankzij Arboreal Grazer is er genoeg voor de T3 Triskaidekaphobia en de T4 win.

AncientOne gaat voor de Happily Ever After met een Glowspore Shaman & een Blistercoil Weird voor de extra kleuren, terwijl de Shaman de juiste kaarttypes millt. Een Gingerbrute zorgt voor de laatste kaarttype en de win in T4 upkeep.

BluezamX wint ook met Happily Ever After, maar dropt deze T2 met Llanowar Elves. Een Blistercoil Weird & Slitherhead geven de andere 4 kleuren, terwijl een Tome Scour alle kaarttypes millt die nog niet op de battlefield of graveyard lagen.

finnulf gaat voor Liliana's Contract! Llanowar Elves, Elvish Mystic, Gilded Goose & Ornithopter zijn ook demons! Als je tenminste T3 met Hazoret's Undying Fury een gratis Liliana's Contract en Arcane Adaptation krijgt. 1 beurt later is de winnaar bekend.


Turn 3, eerste main phase wint Stalkative!

Een keer niet in de upkeep, maar in de main phase! Maak infinite mana T3 met Faeburrow Elder + Gauntlets of Light en Biomancer's Familiar geeft infinite mana! Dan wordt een Jace, Wielder of Mysteries met Gadwick, the Wizened met een veel te grote X wint dan!


Top 3! 2 wins in de upkeep van T3 door bartist & StanleyW!

bartist:
Turn 1:
- speel Breeding Pool untapped (betaal 2 leven)
-- speel Arboreal Grazer met mana van de pool
--- Trigger Grazer, leg Crumbling Vestige op het veld
---- Trigger Vestige, kies voor
----- Gebruik die om Tome Scour te casten, target jezelf, mill de Eldrazi Titans en 2 Hedron Alignment

Turn 2:
Pak Become Immense
- speel Forest
-- tap al je landjes en speel Hedron Alignment

Huidige status: hedron in grave, hand en op veld.

Turn 3:
Trigger Hedron Alignment
- In reactie op de trigger, speel Become Immense (met Arboreal Grazer als target) en betaal met een Forest, Crumbling Vestige en Delve de Eldrazi Titans en een Hedron Alignment
-- Laat de trigger van Hedron Alignment resolven en laat je hand zien. De Hedrons zitten in alle benodigde zones en je wint.


StanleyW:
T1: Speel Blooming Marsh, tap en speel Arboreal Grazer. Leg Botanical Sanctum tapped neer. 4 kaarten op hand.
T2: Draw. Speel Island. Speel Hedron Alignment. 3 kaarten op hand.
T3: Upkeep. In respons op de Hedron trigger: tap Botanical Sanctum en Island, cast Mission Briefing. Surveil twee Hedron Alignments, stuur beide naar de graveyard. Tap Blooming Marsh, cast Cremate op een van de twee Hedron Alignments. Nog 2 kaarten op hand, waarvan 1 Hedron Alignment. Trigger gaat af, en er zit nu een Alignment in exile, hand, battlefield en graveyard.


Hij moest mij ongelijk bewijzen, en dat deed hij ook. Gefeliciteerd: hansverkade!
Ik zei dat T2 winnen niet mogelijk was. Toch wel blijkt...

Starthand:
1x Mountain
1x Swamp
1x Zurgo Bellstriker
1x Oracle of Bones
3x Mox Amber

T1
play Mountain, tap Mountain, play Zurgo Bellstriker

T2
draw Apex of Power
Play Swamp, tap Swamp (manapool: B)
Play 1e Mox Amber. Tap Mox Amber voor R (manapool: BR),
Play 2e Mox Amber (sacrifice 1e Mox Amber vanwege legendary rule), Tap 2e Mox Amber voor R (manapool: BRR),
Play 3e Mox Amber (sacrifice 2e Mox Amber vanwege legendary rule), Tap 3e Mox Amber voor R (manapool: BRRR)
Tap Mountain voor R (manapool: BRRRR)
Play Oracle of Bones. Neefje betaalt Tribute kosten niet (manapool: B)
--> play Apex of Power without paying its manacost (maar wel vanuit de hand --> add 10x U to manapool) (manapool: BUUUUUUUUUU)
--> In de 7 exile kaarten zit een Balustrade Spy en een Jace, Wielder of Mysteries
play Balustrade Spy (manapool: UUUUUUU),
--> target player is jezelf --> geen van de kaarten, behalve de laatste kaart, is land kaart --> 1 kaart in library over
play Jace, Wielder of Mysteries (manapool: UUU)
--> gebruik zijn +1 ability, waardoor library leeg is op moment dat je een kaart wil pakken
--> game over neefje


Dit betekent dat hansverkade de winnaar is! Als neeflief Magnus zo vriendelijk zou willen zijn de €5,00 winkeltegoed aan onze terecht winnaar te geven?


Ik wil iedereen bedanken voor het meedoen!
Laat ook weten wat voor puzzel je graag meer wilt zien op het forum! Welke format, op welke manier moet je het irritante neefje verslaan?

Iedereen nogmaals bedankt! Het was een plezier om jullie prachtige creativiteit in actie te zien en te beoordelen.

Tot verder op het forum!

Groet, Reynaerd
BluezamX
4 jaren geleden
Wauw, wat een prachtige combo's. Turn 2 win, super nice! Gefeliciteerd, Hans!
Nissa333
4 jaren geleden
Netjes gedaan Hans, en wat een leuke combos. Ik vond zeker de Liliana's Contract van finnulf leuk.
Oh en bedankt Reynaerd voor het hosten
 bijgewerkt door Nissa333 4 jaren geleden
Luc
4 jaren geleden
Leuk om te zien wat iedereen heeft bedacht. Dacht dat upkeep turn 4 al snel was, NIET DUS hahaha! prachtig

Reynaerd dikke dankjewel voor je tijd en moeite die je hierin hebt gestoken!
Panoramix
4 jaren geleden
Cool om de snelste oplossing te hebben! En leuk om de andere oplossingen te lezen.

Hierbij wil dan meteen van de gelegenheid gebruik maken om mijn ouders, vrienden, coaches, team en sponsoren te bedanken. Zonder hen was deze prestatie niet mogelijk

Grootste dank gaat uiteraard naar Reynaerd voor de tijd die hij heeft gestopt om deze puzzel te maken en na te kijken. Dit soort puzzels vind ik de gaafste die er zijn. Mijn complimenten.

Persoonlijk vind ik puzzels het leukste als het gaat om creativiteit in deckbuilding, zoals deze. In het verleden zijn er wel puzzels geweest bij het uitkomen van een nieuwe commander set om met een commander en de kaarten uit die set de snelste win te maken. Of het meest originele deck te bouwen (beoordeeld door MagnusMagicus toendertijd). Of een wedstrijdje waarbij je met kaarten uit bepaalde sets een deck van drie kaarten mag bouwen en dan al die decks van iedereen die meedoet, tegen elkaar laat spelen.
 bijgewerkt door Panoramix 4 jaren geleden
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Wow, turn 2! Dat is heel netjes, Hans! Gefeliciteerd! De 5 euro winkeltegoed zijn op je account bijgeschreven!

En hartelijk bedankt Reynaerd voor de puzzel, hij was heel cool!
bartist
4 jaren geleden
En ik maar denken dat Turn 3 upkeep snel is

Netjes gedaan hansverkade!!
jesse1
4 jaren geleden
Ik heb nog een turn 2 win:
pioneer
winterpuzzel
door jesse11 uur geleden


 bijgewerkt door MagnusMagicus 4 jaren geleden
Reynaerd
4 jaren geleden
Dat werkt ook!

Enige nadeel is dat de inleverdatum al verstreken is. Doe de volgende keer ook mee!


Leuk om jullie commentaar te lezen. Ik ga zelf eerst van de feestdagen genieten en daarna weer wat bedenken. Theros komt er ook weer aan, verwacht iets in die richting!
Flut123
4 jaren geleden
ik ben laatste gefeliciteerd hansverkade
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 55 posts
  • Laatste post Flut123 4 jaren geleden
  • Gemaakt door Reynaerd 4 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top