Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Winterpuzzel: Ultimate Victory

Reynaerd
5 jaren geleden
Hallo allemaal!

De feestdagen komen eraan, evenals Ultimate Masters! Het is duur weer tijd voor een leuke prijspuzzel!

Het verhaal:

De BoM organiseer een Ultimate Masters draft, en samen met je (irritante) neefje ga je er heen. Jullie worden gelukkig bij andere pools ingedeeld en het draften begint. Je draft een prachtig deck, waarmee je helemaal naar de finale komt zonder een enkele pot te verliezen. Net nu alles geweldig lijkt, komt je ergste nachtmerrie tot leven: je neefje is je laatste tegenstander. Dat is niet alles, hij heeft namelijk een Eldrazi deck gedraft en is er ook onverslagen mee naar de finale gekomen. Jullie gaan zitten en beginnen. Na twee matches staan jullie 1-1. De tweede match had je moeten winnen, maar 5 Emrakul, the Aeons Torns (waarvan 3 foil) achter elkaar is toch iets te overweldigend voor je. Nu komt het aan op de laatste pot. Je pakt je eerste 7 kaarten en ziet dat het gewoon perfect is. Met de perfecte draws erbij zou dit heel snel afgelopen kunnen zijn. Je neefje grinnikt en houdt ook zijn hand van 7 kaarten. De laatste pot van de finale begint....

Doel van de puzzel:

Win zo snel mogelijk van je neefje in deze laatste pot.

Regels:

Deckbuilding

1. Jij begint met een openingshand van 7 kaarten. Je pakt geen kaart voor je eerste beurt.
2. Je deck bevat precies 40 kaarten, inclusief Basic Land. Je hebt dus 33 kaarten in je deck nadat je de openingshand hebt gepakt.
3. Je deck moet aan de volgende eisen voldoen:

a. Je mag maximaal 3 rares in je deck hebben of 2 rares en 1 mythic. Minder mag ook
b. Je mag maximaal 6 uncommons in je deck hebben. Minder mag ook.
c. Dit mogen niet dezelfde rares zelf zijn.
d. Elke uncommon mag maximaal 2x in je 40-kaarten deck zitten.
e. Elke common mag maximaal 3x in je 40-kaarten deck zitten.

4. Er is geen restrictie aan de hoeveelheid kleuren die je gebruikt.
5. Drie van de kaarten die je gedraft hebt zijn foil. Je mag zelf bepalen welke kaarten dit zijn.

Tijdens de game:

1. Je drawt altijd de perfecte kaarten. Ter ongeloof van je neefje.
2. Eventuele random effecten zijn altijd in jouw voordeel. Het geluk zit je echt mee.
3. Je neefje speelt alleen maar Cavern of Souls, naming Eldrazi. Ook hiervan is minstens de helft foil. Zodra hij 15 mana heeft, zal hij Emrakul, the Aeons Torn, 5 beurten achter elkaar. Daar win je niet van.
4. Indien je neefje kaarten moet discarden of lands moet sacrificen, zal hij altijd Cavern of Souls afleggen.
5. Het is niet toegestaan om jezelf dood te maken met Spoils of the Vault.
6. Reminder: Jij begint en pakt geen kaart de eerste beurt.

Notes from the author:

1. Ja, je neefje heeft zoveel value gedraft. Ik weet ook niet in wat voor draftpool hij heeft gezeten dat hij zoveel value heeft kunnen draften.
2. Nee, ik weet ook niet hoe hij de finale hiermee heeft behaald. Hij is je tegenstander, das een feit.
3. Ja, jij hebt wat minder geluk gehad tijdens het draften.
4. Ja, je kan dit winnen voor Turn 15.
5. Nee, je neefje zal echt niets anders spelen dan Caverns, en daarna 5 Emrakuls achter elkaar.

Inzending:

Stuur je inzending naar mij in een bericht. Moderators zijn ook toegestaan mee te doen, de enige persoon die niet mee mag doen ben ikzelf (Duh). Houd bij je inzending rekening met de volgende opmaak:
1. Schrijf duidelijk wat je in je beurt doet. Dit is nooit een probleem geweest hier, maar ik zet dit nog wel even standaard neer.
2. Gebruikt de kaartlinks! Het scheelt mij ontzettend veel tijd als iedereen deze links gebruikt. Alsvast bedankt! ([k]CARDNAME[/k] voor degene die het handmatig willen invullen bij elke kaart).
3. Het is toegestaan je inzending te veranderen. Indien je dit doet, geef dan duidelijk aan welke inzending je wilt gebruiken voor de beoordeling.

Zo, dat was een hoop lezen he? Goed dat je hier bent belandt, wat hier komt nog een laatste belangrijke mededeling. De winnaar van deze puzzel krijgt €5 winkeltegoedvan de Bazaar! Indien 2 of meer spelers even snel zijn, wint degene die de meeste damage heeft gedaan. Indien dat hetzelfde is, zal er een bonusvraag komen, die de winnaar zal bepalen.

Oh, niet te vergeten, er moet ook een deadline zijn. Deze zal zijn op 14 december, 23:59. Latere inzendingen en verbeteringen zullen niet worden meegerekend. Ik zal er dan voor zorgen dat voor de Kerst de winnaar bekend is.


Nu zijn we wel aan het einde gekomen. BoM, bedankt voor het sponsoren van deze puzzel!

Alle deelnemers, veel succes en puzzelplezier!


Groet,

Reynaerd



 bijgewerkt door Reynaerd 5 jaren geleden (Duidelijk bij de deckeisen gebracht.)
TheRobinros
5 jaren geleden
Shit, de oplossing van 1 Ancient Tomb, 14 Cavern of Souls en 5 Emrakul, the Aeons Torn is niet legaal. Terug naar de tekentafel!
bartist
5 jaren geleden
Telt hoe dood hij is nog mee als er 2 mensen dezelfde snelheid dood hebben?
Reynaerd
5 jaren geleden
Quote:
50 minuten geleden
Indien 2 of meer spelers even snel zijn, wint degene die de meeste damage heeft gedaan. Indien dat hetzelfde is, zal er een bonusvraag komen, die de winnaar zal bepalen.


Uiteraard.
bartist
5 jaren geleden
Zo veel tekst, zo hard over heen gelezen Mijn excuses
kolonelnick
5 jaren geleden
Ik moet zeggen dat de beperking van het aantal rares deze uitdaging aanzienlijk pittiger maakt, maar dat maakt de puzzel des te leuker! Ik heb een poging gewaagd, ben benieuwd of het goed genoeg is
Reynaerd
5 jaren geleden
Quote:
39 minuten geleden
Ik moet zeggen dat de beperking van het aantal rares deze uitdaging aanzienlijk pittiger maakt


Het moet niet te makkelijk zijn he
Magicfreak
5 jaren geleden
Wat maakt het uit of een kaart foil is of niet?
Reynaerd
5 jaren geleden
Niets, maar in elke Booster Ultimate Masters zit gegarandeerd een foil. Vandaar dat je drie kaarten ook foil mag doen, je draft namelijk met 3 boosters. Het maakt dus echt helemaal niets uit, maar is gewoon een bijzaak die ik even wou benoemen.
Magicfreak
5 jaren geleden
Haha oke, nou veel succes allemaal met het bedenken van de oplossing. Ik doe maar niet mee, want anders raken mijn hersenen oververhit
RSelen
5 jaren geleden
Zo.. inzending gedaan. Nu maar afwachten of het snel genoeg is. Ik ben benieuwd wat de rest bedacht heeft.
LeKrutes
5 jaren geleden
Leuke challange, mijn inzending gedaan.
Eclavyrr
5 jaren geleden
Pfoei twee uur aan gesleuteld, maar ik heb wel een gave oplossing bedacht
Triskelion88
5 jaren geleden
Ook mijn oplossing is ingestuurd ik ben echt heel erg benieuwd naar alle oplossingen van iedereen
LeKrutes
5 jaren geleden
Ik ook. Had al een infinite combo bedacht. Maar dat mag niet want dan gebruik je kaarten vaker.
Panoramix
5 jaren geleden
Hoi Reyneard, wat bedoel jij precies met "gebruiken"? Is dat bij een uncommon maximaal 2 dezelfde uncommons in je deck, ongeacht hoe vaak je die uncommon kunt casten? Of mag je een uncommon maar twee keer casten (bijvoorbeeld 1x regulier en 1x flashback?) Of hoe zit dat bij bijvoorbeeld Bloodflow Connoisseur: Mag je zijn activated ability maar drie keer gebruiken?
 bijgewerkt door Panoramix 5 jaren geleden
Eclavyrr
5 jaren geleden
Ik ben er van uit gegaan dat je als je een kaart gebruikt dit ongeacht het aantal keer in het deck is.
Hierbij ben ik ervan uit gegaan dat gebruiken of casten is, of een activated/triggered ability gebruiken is.
Dus stel ik heb 2x Bloodflow Connoisseur in het spel, dan mag ik maar max 3 activaties hebben verdeeld over die twee kaarten.
Reynaerd
5 jaren geleden
Oh, dat was eigenlijk niet de bedoeling.

Met gebruiken bedoel ik eigenlijk:

In het deck zitten

Mijn fout, zal het meteen aanpassen.

EDIT: Aangepast, dank voor het melden en mijn excuses!
 bijgewerkt door Reynaerd 5 jaren geleden
Morph
5 jaren geleden
a. Je mag maximaal 3 rares in je deck hebben of 2 rares en 1 mythic. Minder mag ook


Mag je ook meerdere Mythics gebruiken? (tot Maximum van 3) of is er slechts 1 toegestaan?
Reynaerd
5 jaren geleden
Nee, je mag maximaal maar 1 mythic gebruiken.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top