Winterpuzzel: Ultimate Victory

MalcolmS
5 jaren geleden
Quote:
3 uren geleden
Volgens mij zit er wel een turn twee kill in door Entomb - Golgari Grave-Troll te dredgen en dan mana maken met 1 of meerdere Songs of the Damned. Dan heb je in ieder geval een hele hoop in turn twee. Kun je vast wel heel enge dingen mee.
Maar dit bedacht ik me pas later, en had geen zin en tijd om het uit te werken

Dit was mijn eerste oplossing, die leidde tot een turn 2 kill met 9 damage over, maar toen bedacht ik me dat Faithless Looting veel effectiever is dan Entomb en heb ik mijn overkill nog flink verscherpt
marcoboth
5 jaren geleden
Ik zit ook op de t2 main phase infinite kill. Met Conflagrate als killcon, al kon het ook met Laboratory Maniac en Mad Prophet of een van de andere vele opties in de set.
LeKrutes
5 jaren geleden
Turn 2 kill met 50 damage moet zeker mogelijk zijn.
kolonelnick
5 jaren geleden
Als ik dit zo zie, dan weer ik al dat ik niet genoeg damage gedaan heb xD
Eclavyrr
5 jaren geleden
Ik ook niet ik heb een turn 2 kill zonder damage
burtyoungsters
5 jaren geleden
Ik had een turn 3 kill. Vond ik al heel wat. Maar niet goed genoeg dus.
AncientOne
5 jaren geleden
Ik had een turn 2 kill met 26 damage, ook niet genoeg dus...
(een Reckless Charged Double Cleaved Artisan of Kozilek).
 bijgewerkt door AncientOne 5 jaren geleden
Reynaerd
5 jaren geleden
Gegroet, mede-Planeswalkers,

Jullie neefjes hebben het zwaar te verduren gehad, van de 19 inzending had iedereen zijn/haar neefje op tijd en keurig volgens de regels ingemaakt. Terwijl die neefjes nog nagenieten van hun value en uithuilen omdat ze de finale niet hadden gewonnen, kunnen wij feestvieren. Laten we eens kijken naar de oplossingen:

Countdown initiated: 5, 4....

Op de laatste en 19e plaats, met een mooie Turn 4 kill, sibrand!

Eerst rampen met Ancient Tomb, Prismatic Lens, Cathodion en Kodama's Reach, om daarna een combo op te zetten van Mikaeus, the Unhallowed, Phyrexian Altar en Murderous Redcap. Turn 4, neefje dood, finale afgelopen.

Third time is the charm:

Een leuk archetype in Ultimate Master is Enchantress. BluezamX gebruikte dit en bereikte de 18e plaats!

In de regels stond dat random effecten in je eigen voordeel waren, dus bleven de Vexing Devil]s T1 en T2 gewoon liggen. Niet slim, want een Hyena Umbra, Daybreak Coronet en een Lava Spike was er perfect lethal op board. Neefje keurig naar 0 levens geholpen. And remember kids, that's why you always take the 4 damage from the Vexing Devil's trigger.

De eerste reanimatiecursus komt op de 17e plaats, namelijk van burtyoungsters!

Met de Entomb/Reanimate combo werd een Balefire Dragon turn 2 het spel in gegooid, om die vervolgens met een aantal Reckless Charge op je neefje werd afgestuurd. Resultaat: neefje op -1.

RobertL bereikte met zijn heroïsche deck de 16e plaats!

Turn 1 een Akroan Crusader, die vervolgens samen met zijn soldiers een dubbele Reckless Charge uitvoerde op zijn tegenstanders, om beurt drie door de Entomb/Goryo's Vengeance combo Emrakul, the Aeons Torn als mede "soldaat" te swingen. Op -7 eindigde zijn neefje.

Een foil Tarmogoyf gedraft maar hem niet spelen? BuidingMage had hem namelijk niet nodig om de 15e plaats te bereiken!

Turn 1 de beruchte Vexing Devil, en hier blijft hij ook liggen (herinner je nog hoe het de laatste keer afliep?). Daarna de tegenstander bolten met een Lava Spike, de Devil een Unstable Mutation geven alvorens hem al Double Cleavend op een Reckless Charge te sturen. Na alles schade stond het neefje op -8. Hier weer een prachtig voorbeeld waarom de Devil niet moet blijven liggen. Don't tell me I didn't warn you!

Dat ook Eldrazi goed zijn in chargen, leverde farden10's bewijs de 14e plaats op!

De reanimatiecursus werd hier gebruikt met een Artisan of Kozilek, die met zijn drievoudige Reckless Charge de tegenstander op -9 bracht.

Het grootste creature uit Ultimate Masters leverde bartist de 13e plaats op!

Mountain, Faithless Looting, discarding Anger & Golgari Grave-Troll. Een turn en dredge later ligt de hele graveyard vol met creatures. Snel een Thespian's Stage en Prismatic Lens spelen om beurt 3 dan eindelijk, na veel mana gemaakt te hebben met Songs of the Damned, Dark Depths te spelen en te kopiëren. Een dubbele Grave Strength, die beiden alleen maar creature hitten, geven Marit Lage token +23/+23 om vervolgens vol woede aan te vallen. Neefje op -23, ingemaakt door de mooie Land-combo.

If at first you don't succeed...

Nu wordt het lastiger alles te beschrijven. Als jullie specifieke oplossingen willen, laat het weten. Ik zal dan een nieuw Forum openen voor de details.

Simpelweg perfect. Deze simpele, maar snelle oplossing gaf de 12e plaats aanMorph!

Waarom zoveel moeite als je ook Ancient Tomb, Prismatic Lens,Mana Vault kan spelen op beurt 1? Daarna een Desperate Ritual, met een Through the Breach gespliced eraan. Een Artisan of Kozilek komt eruit en slaat met zijn Double Cleave keihard. Perfect 20 damage.

Ik weet niet of je een graveyard speler bent, Eclavyrr, maar je grafbak leverde je de 11e plaats op!

Na een lange reeks van Dredge-triggers, is Eclavyrrs Library helemaal leeg. Een Laboratory Maniac en een Dark Dabbling later is de winaar bekend. Je hebt technisch gezien geen damage gedaan, daarom val je net buiten de plaats. De schoonheidsprijs gaat wel naar jou! Dit is verreweg de meest creatieve oplossing!

We openen de top 10 met LeKrutes en zijn perfect lethal!

Faithless Looting om Golgari Grave-Troll en Mikaeus, the Unhallowed te dumpen. Gevolgd door de Dredge (waarmee Anger, Murderous Redcap en Bloodflow Connoisseur in de graf belanden), Songs of the Damned, Reanimate op Mikaeus om vervolgens Apprentice Necromancer te spelen, activeren en door middel van Undying dit twee keer te doen, om zo de Redcap en Connoisseur terug te halen. Hoe? Een Mountain T1 doet wonderen...

Hoe krijg je je neefje mad en compleet kapot? Koendert op de 9e plaats weet dat wel!

Hoewel Eldrazi leuk zijn om te animeren, worden dit maal de Sovereigns of Lost Alara gebruikt. Faithless Looting stuurt ze direct naar de Graveyard, samen met Anger. De twee looting stuurde een dubbele Fiery Temper naar het gezicht van je neefje. Een Exalted-trigger en een opgezochte Eldrazi Conscription brengen je neefje naar -1.

Deze kleine Lizard bracht een groot verschil voor RSelen. Hierdoor de 6e plek voor hem!

Door een Faithless Looting een Basking Rootwalla in het spel gooien om deze daarna genadeloos te sacrificen aan Phyrexian Tower. De tweede Looting bracht de Lizard op het veld en een Anger in de graveyard. Snel de arme Artisan of Kozilek Reanimaten, Double Cleave geven en met beide creatures aanvallen. Zo zie je maar weer, kleine dingen maken het verschil.

Al dat Splicebracht kolonelnick naar de 7e plaats!

Feit van de dag: Lava Spike heeft het subtype Arcane! Eerst rampen met een Mana Vault om in turn 2 heel vaak een Desperate Ritual-effect te gebruiken. Weer met Through the Breach een Artisan of Kozilek met Double Cleave aanvallen en je neefje staat op -3! Bolts (or Spikes) for the win!

Wat is erger dan een 10/8 die dubble schade doet? AncientOnes 13/8 met dubbele schade! Genoeg voor de 6e plek!

De reanimatiecursus is weer begonnen, en Artisan of Kozilek is weer het proefkonijn. Door extra mana van Phyrexian Tower en Desperate Ritual konden zowel Reckless Charge als Double Cleave ook nog gecast worden en viel er deze keer een 13/8 Double Strike aan. Neefje naar -6

Hoe gevulder de graveyard, hoe meer schade je kan doen. Althans, wel volgens onze 5e plaats: MalcolmS!

Veel dredgen en looten waardoor een Anger en een Lord of Extinction in de Graveyard belanden. Een Reanimate en twee Grave Strength 2 later is de Lord een 43/43. Een combat later staat je neefje op -23 en met een wijze les om ook Graveyardhate te draften.


Geen 4e plaats, maar een gedeelde 3e plaats voor marcoboth en hansverkade!

Beide spelers hadden een infinite combo in hun eerste Precombat Main Phase. De combo's zijn ontzettend lang en veel schrijf- en corrigeerwerk, maar ze kloppen wel!
marcoboth maakte infinite mana om zo een gigantisch grote Conflagrate te casten, terwijl hansverkade een Soul's Fire castte op zijn veel te grote Wild Mongrel. Even snel, even veel damage. Indien jullie deze awesome combo's willen zien (gok van wel, maar gewoon even zeker weten), laat het weten in de comments en ik zal het in het nieuwe forum plaatsen.

One shot, one kill:

Nu vragen jullie je af, kan het nog sneller? Het antwoord is blijkbaar ja. Zowel de 1e als de 2e plaats gaat infinite turn 1, maar er is toch een detail waardoor er een winnaar is. Geen gelijkspel. Indien je dit leest en je afvraagt hoe lang het nog duurt voordat de schrijven eindelijk het juiste antwoord gaat geven: De tweede plaats krijgt zijn antwoord in het aparte forum, de eerste plaats wordt hier geplaatst.

Wie heeft value nodig om te winnen? Tweede plaats voor Bran!

Prachtige loop had je opgezet, infinite mana en infinite Wild Mongrel stats. Binnenkort laat ik jouw geweldige combo zien, hij is echt prachtig, je vergat 1 detail in de regels:

Quote:
21 dagen geleden

Doel van de puzzel:

Win zo snel mogelijk van je neefje in deze laatste pot.



En dat heeft de nummer 1 gedaan. De Precombat Main Phase is namelijk eerder dan de Combat Phase

Met Soul's Fire, van harte gefeliciteerd StanleyW!

De oplossing:

Starthand:
Ancient Tomb
Mana Vault
Phyrexian Altar
Myr Servitor
2x Faithless Looting
[k]Song of the Damned[/k]

Turn 1:
Speel Ancient Tomb, tap voor 2 mana, speel Mana Vault, tap voor 3 mana, speel Phyrexian Altar en speel met de laatste mana een Myr Servitor.

Sac Myr Servitor voor , speel Faithless Looting. Draw een Basking Rootwalla en een Golgari Thug en discard deze twee. Madness de Basking Rootwalla voor 0. Sac Basking Rootwalla voor , speel de tweede Faithless Looting. Draw een tweede Basking Rootwalla en dredge 4 voor Golgari Thug (mill Spider Spawning en 3 [k]Akroan Crusaders[/k]). Discard Golgari Thug en de tweede Basking Rootwalla, madness de Rootwalla. Sac de tweede Basking Rootwalla voor .

De graveyard heeft op dit moment: Myr Servitor, 2 Faithless Looting, 2 Basking Rootwalla, Golgari Thug, Spider Spawning en 3 andere creatures. Speel Songs of the Damned voor 7x. Flashback daarmee Spider Spawning, waardoor je 7 spider tokens krijgt. Sacrifice 3 spider tokens voor om Faithless Looting te flashbacken. Draw een Basking Rootwalla en dredge de Golgari Thug (mill een Think Twice, Iridescent Drake en 2 [k]Arena Athletes[/k]). Discard Golgari Thug en de derde Basking Rootwalla. Madness Rootwalla.

Sacrifice 2 spider tokens en de Rootwalla voor om Think Twice te flashbacken. Draw daarmee een tweede Songs of the Damned. Sacrifice een spider voor . Speel Songs of the Damned. De graveyard heeft op dit momentk] Myr Servitor[/k], Faithless Looting, 2 Songs of the Damned, 3 Basking Rootwalla, Golgari Thug, Iridescent Drake en 5 andere creatures. 11x in pool.

Sacrifice de laatste spider voor . Flashback de tweede Faithless Looting, dredge 4 voor Golgari Thug (mill Flight of Fancy en 3 Bloodflow Connoisseur.) en draw een Grave Scrabbler. Discard Golgari Thug en Grave Scrabbler, madness deze. Return daarmee de Iridescent Drake naar hand. 7x over in pool. Sacrifice de Grave Scrabbler voor , speel Iridescent Drake, return Flight of Fancy en draw Spider Spawning en Death Denied ( in pool). Sacrifice de Drake voor en speel Spider Spawning.

De graveyard heeft nu Myr Servitor, 2 Songs of the Damned, 3 Basking Rootwalla, Golgari Thug, Iridescent Drake, Grave Scrabbler, 8 andere creatures en een Flight of Fancy dus de spawning maakt 15 spider tokens. Sacrifice 3 tokens voor Death Denied en haal een Iridescent Drake terug op hand. Sacrifice 4 tokens om die te spelen, en haal Flight of Fancy terug. Draw twee [k]Archaeomancers[/k]. Sacrifice 4 spiders om een Archaeomancer te spelen. Return daarmee Spider Spawning. Sacrifice de laatste 4 spiders en de[k] Archaeomancer[/k] om Spider Spawning te casten. Deze maakt nu 16 tokens.

Speel Archaeomancer om Death Denied terug te halen. Sacrifice Archaeomancer en 3 tokens om Death Denied te spelen en 2 Archaeomancers terug te halen. Sacrifice 8 tokens om twee Archaeomancers te spelen. Return Death Denied en Spider Spawning. Sacrifice de twee Archaeomancers en 3 spider tokens (blijven er nog 2 over) om Spider Spawning te spelen, die nu 17 tokens maakt. Daarmee kan Death Denied plus 2 Archaeomancer plus Spider Spawning gecast worden (kost totaal 15, dankzij het saccen van Archaeomancers). Rince, repeat infinite keer.

Sac spiders en cast Death Denied om Bloodflow Connoisseur en Iridescent Drake terug te halen. Cast Bloodflow Connoisseur en Iridescent Drake. Draw twee door Flight of Fancy terug te halen. Draw Soul's Fire. Sacrifice infinite spiders om Bloodflow Connoisseur infinite groot te maken, cast Soul's Fire voor infinite damage aan je neefje in de main phase van turn 1.

Einde oplossing.

Gefeliciteerd aan de winnaar en alle deelnemers bedankt voor het meedoen! Ik hoop dat jullie allen het erg leuk hebben gehad en een volgende keer ook weer meedoen.

BoM, de €5,00 winkeltegoed mag dus naar StanleyW!

Indien jullie meer oplossingen willen, geef het gerust in de comments hieronder aan! Zodra ik tijd heb komen ze in een apart forum!


Iedereen nogmaals bedankt en tot de volgende keer!

Groet,

Reynaerd


PS: Ik moest nog een boodschap achterlaten van jullie neefjes:

Wacht maar, de volgende keer krijg ik je!
RSelen
5 jaren geleden
Gefeliciteerd StanleyW! Daar heb je vast wat tijd in gestoken om dit uit te schrijven...

Reynaerd bedankt voor het organiseren van de puzzel!
Panoramix
5 jaren geleden
Gave oplossing StanleyW! Super mooie acceleratie naar Infinity and Beyond.

DarthosOfMeletis
5 jaren geleden
Wow... gewoon wow. Het duizelt in mijn hersenpan StanleyW
Bran
5 jaren geleden
Oh, helemaal niet gedacht aan de mainphase kill.
Congrats op de eerste plek StanleyW!
MalcolmS
5 jaren geleden
Meeste damage zonder infinite te gaan, I'll take it
marcoboth
5 jaren geleden
Geweldig
kolonelnick
5 jaren geleden
Wow, ik had wel verwacht dat er ergens een turn 1 kill inzat, maar deze zag ik niet aankomen! Wat een oplossing zeg. Gefeliciteerd stanley!
LeKrutes
5 jaren geleden
Mooi synergie. Gefeliciteerd.
bartist
5 jaren geleden
Wow, turn 1! help mij eraan herinneren dat ik nooit ruzie ga maken met StanleyW als het Magickaarten betreft!
Gefeliciteerd! Leuk trouwens om alle oplossingen te zien! Het laat echt vele verschillende manieren van denken zien!
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Gefelicteerd met je overwinning, Stanley! Ik stuur het tegoed vandaag je kant op!

En Reynaerd, ontzettend bedankt voor het organiseren en mooi uitschrijven van het resultaat! Awesome!
StanleyW
5 jaren geleden
Haha, dank allemaal!

Ik heb er inderdaad stiekem heel wat tijd in gestoken om deze oplossing te vinden, maar ik wist zeker dat er iets turn 1 mogelijk zou zijn. Ik ben erg benieuwd naar alle oplossingen, vooral naar die van de nummer 2. Ik zag namelijk geen andere manier om de combo op te zetten, maar het kan vast efficienter.

Hartstikke bedankt Reynaerd voor het opzetten en nakijken van alle inzendingen, je hebt mij in ieder geval een hoop puzzelplezier gebracht.
Triskelion88
5 jaren geleden
Gefeliciteerd wat een ontzettend gave puzzel, thanks vor het organiseren en gefeliciteerd StanleyW
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top