Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Zoektocht naar de juiste sleeve

Luc
4 jaren geleden
Ik doe zelf niet aan double sleeven maar heb een aantal commander decks in Dragon Shield Sleeves Classic Crimson en een aantal in Eclipse Deck Protectors Black.

Ik vind de dragonshields persoonlijk een veel fijnere shuffle feel hebben t.o.v. de eclipse sleeves.
De eclipse voelen daarentegen wel een stuk steviger en degelijker aan.

Ongeacht de keuze die je maakt check altijd even de videos van de professor op youtube waarin hij een goede weergave geeft van de kwaliteit en voor- en nadelen van de sleeves.
nederland439
4 jaren geleden
Zelf wil ik niets anders meer dan de matte dragon sleeves, bijvoorbeeld Dragon Shield Sleeves Matte Crimson. Vind het een groot voordeel dat de achterkant een beetje structuur heeft wat schudden een stuk makkelijker maakt. Daarnaast ben ik erg te spreken over de duurzaamheid van deze sleeves. Heb eigenlijk nog nooit gehad dat deze sleeves scheuren, dit heb ik bij andere merken wel gehad.
Venser546
4 jaren geleden
Inmiddels heb ik de dragonshield matte sleeves gekocht. Wat een prettige hoesjes, voor dat kleine beetje extra.

De sealable innersleeves zorgen wel voor een behoorlijk strak gevulde deckbox. Aan de andere kant komt de extra dikte het schudden weer ten goede.

Mocht ik met deze hoesjes nog verliezen, dan zag het er in ieder geval classy uit.
 bijgewerkt door Venser546 4 jaren geleden
Franco
4 jaren geleden
Ultrapro 4 life
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Franco, kun je ook vertellen waarom je dat vindt? Prijs? Kwaliteit? Kleuren? Shuffle feel? Omdat je die altijd al gebruikt? Vertel ons meer, want uit "4 life" kan ik niet meer dan "ik ben enthousiast" halen .
Dordledum
4 jaren geleden
Quote:
16 uren geleden
Zelf wil ik niets anders meer dan de matte dragon sleeves, bijvoorbeeld Dragon Shield Sleeves Matte Crimson. Vind het een groot voordeel dat de achterkant een beetje structuur heeft wat schudden een stuk makkelijker maakt. Daarnaast ben ik erg te spreken over de duurzaamheid van deze sleeves. Heb eigenlijk nog nooit gehad dat deze sleeves scheuren, dit heb ik bij andere merken wel gehad.


Ik heb tot nu toe altijd Dragon Shield classics gekocht, maar die zijn wel erg glad en bij het schudden kan dan opeens je hele deck uit je hand door de lucht vliegen. De matte variant klinkt inderdaad beter dan!
Dordledum
4 jaren geleden
Terzijde, heeft iemand wel eens de dragons hields met art geprobeerd? hoe zijn die?

De art sleeves van ultra pro zijn mooi, maar notoir slecht qua durability.
Taacoo
4 jaren geleden
Quote:
2 uren geleden
Terzijde, heeft iemand wel eens de dragons hields met art geprobeerd? hoe zijn die?

De art sleeves van ultra pro zijn mooi, maar notoir slecht qua durability.


Niet zelf gebruikt, wel in mijn handen gehad. En ze voelde eigelijk zoals ik gewend ben van Dragon Shield. (Ik gebruik zelf altijd DS).
Verschil met de dragon shield en de ultra pro is dat bij Ultra Pro de art een 2e laag is. Dat is bij Dragon Shield niet zo.

De Proffesor heeft ook een review gedaan over de Dragon shield art sleeves
Dannydude85
4 jaren geleden
De dragonshield art sleeves zijn goud! Ik gebruik deze voor mijn Marchesa deck https://www.bazaarofmagic.eu/nl-NL/p/dragon-shield-art-sleeves-matte-king-athromark-iii-portrait-100-stuks/9041699 de achterkant is mat en voelt door de textuur heerlijk bij het schudden.
De artwork is top notch, kleuren zijn prachtig en je krabt het er zeker niet vanaf. Natuurlijk zijn dragonshields zeer sterk en scheuren (bij mij in ieder geval) nooit.
Als ik een minpunt moet geven dan is dat de lengte van de sleeves. De sleeves steken een stukje boven de kaarten uit. Om die reden gebruik ik ook graag de eclipse sleeves. Minstens zo sterk, heerlijke shuffle feel en ze passen mooier om de kaarten. Alleen zien foil kaarten er niet so mooi uit in de eclipses door de non-glare voorkant.
Pffff het lijkt wel of ik voor deze 2 fabrikanten werk. Maar echt ik kan niks beters aanbevelen.

Om ook maar de vraag van OP te beantwoorden gebruik ik voor dubbel sleeven de dragonshield perfect fits (top loading). Er staat een filmpje op youtube hoe je heel makkelijk kan double sleeven met de beide dragonshields of de eclipses en de Ds’s (ik zet een kink onderaan de post). Als ik mijn decks in de beide DS’s sleeve dan past alles precies in en 100+ boulder. Met de eclipses kan dit zeer makkelijk en heb je nog ruimte voor tokens.

Dus TLDR: Dragonshield matts met Dragonshield perfect fits inners als je je tokens in een apart box hebt zitten. Of Ultra Pro Eclipse en Dragonshield perfect fits als je nog wat tokens in je deckbox erbij bewaart. Voldoet aan al je eisen! (Sleeven zoals hier https://youtu.be/Sl03Uh9ajI4 ik gebruik alleen mijn duim van de zelfde hand om ze erin te schuiven ipv mijn andere hand).
TheRobinros
4 jaren geleden
Voor dubbelsleeven gebruik ik vaak twee basic lands, een voor en een achter je ge-innersleevede kaart, om hem schadevrij in je outersleeve te leiden. Stop eerst je kaart in innersleeve een centimeter, misschien twee in je outer sleeve, dan een basic land voor en achter je kaart, zodat je hem vast kan pakken, en duw dan de drie kaarten in zijn geheel de sleeve in. Als je kaart er helemaal in zit, kan je die landjes er voorzichtig uit halen zonder al te veel moeite
robbertvanderkleij
4 jaren geleden
Goeie tip! Ga ik eens proberen!
LeKrutes
4 jaren geleden
Dragon shield matte (met een kleur of art) zijn de perfecte sleeves. (bijvoorbeeld Dragon Shield Art Sleeves Classic Carnax). Heb 2500 dragon shield sleeves. Geen een daarvan is gescheurd.

Dragon shield inner sleeves (perfect fit dacht ik) passen hier prima in.
Dordledum
4 jaren geleden
Er lijkt een consensus te zijn dat de matte dragon shields het fijnste zijn.

Op de originele poster na, die aangaf dat ze nogal krap waren, heb ik niemand meer gehoord over de Ultimate Guard Katana's. Ik ben toch wel benieuwd naar meer ervaringen daarmee, mede aangezien ze nu in de aanbieding zijn

Ook omdat ik over het allgemeen voor accessoires meestal toch bij Ultimate Guard uitkom (mappen, deckboxen, hives).

Edit: de video reviews die ik heb gezien lijken vooral voor dubbelsleeving de voorkeur aan Katana's te geven boven reguliere Dragon shield mattes. De dragon shield art mattes hebben dat probleem dan weer niet volgens de professor en zouden dus beter zijn dan degene zonder art!
 bijgewerkt door Dordledum 4 jaren geleden
Luc
4 jaren geleden
Quote:
16 minuten geleden
Er lijkt een consensus te zijn dat de matte dragon shields het fijnste zijn.

Op de originele poster na, die aangaf dat ze nogal krap waren, heb ik niemand meer gehoord over de Ultimate Guard Katana's. Ik ben toch wel benieuwd naar meer ervaringen daarmee, mede aangezien ze nu in de aanbieding zijn


Daar ben ik ook heel benieuwd naar
Dordledum
4 jaren geleden
En voor inner sleeves vond ik dit wel een handig filmpje:



Ik ben overtuigd: Dragon Shield Sleeves Perfect Fit Sealable Clear zijn de beste!

Ik ga echter toch eerst 1 pakje kopen om te testen, want volgens de overlevering passen ze dus niet in Ultimate Guard Sidewinder 100+ XenoSkin Black deckboxes en daar heb ik er juist 10 van.

Nu alleen nog kiezen uit Ultimate Guard Katanas of Dragon Shield Art Mattes for outers.
 bijgewerkt door Dordledum 4 jaren geleden
BluezamX
4 jaren geleden
Misschien moet de BoM binnenkort een Sleeve probeerderij organiseren, dan kan iedereen lekker zelf proberen wat fijn is
Krabbel
4 jaren geleden
Quote:
2 uren geleden
Ik ben toch wel benieuwd naar meer ervaringen daarmee, mede aangezien ze nu in de aanbieding zijn


Ik gebruik voor al m'n decks Katana's, en ben uitermate tevreden. Dubbel sleeven is soms wat lastig, maar das een eenmalig iets shuffle feel is fantastisch, veel beter dan de Dragon Shields of UltraPro.
Dordledum
4 jaren geleden
Reviews blijven reviews en uiteindelijk toch andermans meningen. Ik ga denk van diverse varianten wat bestellen en zelf testen wat mij het beste bevalt.

Het is voor mij dus wel een harde eis dat het deck uiteindelijk in Ultimate Guard Sidewinders 100 moet passen.

Ik ga diverse inner sleeves proberen: KMC Sleeves Perfect Size Sleeves, Dragon Shield Sleeves Perfect Fit Clear en Dragon Shield Sleeves Perfect Fit Sealable Clear

En diverse matte outer sleeves proberen: Ultimate Guard Katana Sleeves: Red, Dragon Shield Art Sleeves Matte Seer of the God Hand, Dragon Shield Sleeves Matte Crimson

Daarnast zal ik gelijk diverse andere sleeves testen die ik nog heb liggen, gewoon omdat het kan

Geen eclipses echter, want ik speel veel foils en die zijn een beetje troebel.

Hopelijk zit er iets tussen. Vanzelfsprekend zal ik terugkoppelen wat mijn bevindingen zijn.
 bijgewerkt door Dordledum 4 jaren geleden
Venser546
4 jaren geleden
Uiteraard blijven reviews subjectief. Wel heb ik een aantal van jouw beoogde combinaties zojuist even geprobeerd.

Dragon Shield Sleeves Perfect Fit Sealable Clear gaan perfect met Dragon Shield Sleeves Matte Crimson. Ze kunnen met wat moeite in een Ultimate Guard Katana Sleeves: Red, maar het kost vooral veel moeite om ze weer eruit te halen. Dus ik zou geen weerwolf-deckje er mee spelen.

KMC Sleeves Perfect Size Sleeves gaan prima in Dragon Shield Sleeves Matte Crimson, zonder moeite. De Ultimate Guard Katana Sleeves: Red kun je vergeten, tenzij je al je 75 kaartjes volgens TheRobinRos-methode wilt vullen. En zelfs dan nog mag je blij zijn als je kaartjes en hoesjes ongehavend in hun doosje belanden.

De reviews van de professor zijn zeker goed om te orienteren. Wel hecht ik meer waarde aan uitspraken van mensen op dit forum, want het zou mijn niet verbazen als een batch hoesjes in de US van een geheel andere kwaliteit is dan die van een Nederlandse winkel.
Dordledum
4 jaren geleden
Eerste twee tests gedaan - outer sleeves.

Uitgangspositie was een Ultimate Guard Sidewinder 100+ XenoSkin Red met daarin:

Foil commander deck double sleeved in Pro Fit Sleeves in Dragon Shield Sleeves Classic Fusion

Op zich was ik niet ontevreden met wat ik had, echter hebben de Pro Fit Sleeves de neiging om soms te beschadigen bij het sleeven. Het double sleeven zelf ging ok in de Dragon Shield Sleeves Classic Fusion en het eindresultaat paste netjes in de box. Alleen zijn de Dragon Shield Sleeves Classic Fusion glad en dat is irritant tijdens het spelen. Daarnaast zijn de Dragon Shield Sleeves Classic Fusion een beetje oversized voor mijn gevoel.

Ik heb nu de kaarten in dezelfde Pro Fit Sleeves gelaten voor de eerste test van outer sleeves. Als de kaarten er eenmaal inzitten, zijn Pro Fit Sleeves wat mij betreft prima inner sleeves.

Eerste test:
Foil commander deck double sleeved in Pro Fit Sleeves in Dragon Shield Sleeves Matte Crimson

Het double sleeven zelf ging redelijk goed in de Dragon Shield Sleeves Matte Crimson, het gebeurde een paar keer dat ik een schuivende inner sleeve had. Het eindresultaat paste ook weer netjes in de box. De Dragon Shield Sleeves Matte Crimson voelde heerlijk aan, schudden is een genot. De rode kleur van de sleeves is net iets anders dan ik van te voren had gehoopt, maar Dragon Shield heeft genoeg variaties. Uiteindelijk is dit een prima setup, waar ik met plezier mee zou willen spelen.

Tweede test:
Foil commander deck double sleeved in Pro Fit Sleeves in Ultimate Guard Katana Sleeves: Red

Het double sleeven ging iets lastiger in de Ultimate Guard Katana Sleeves: Red dan bij de dan bij de Dragon Shield Sleeves Matte Crimson, maar niet zo erg dat het voor mij een probleem vormt. De Ultimate Guard Katana Sleeves: Red zijn iets dunner, maar net zo stevig, daardoor zit het geheel ze net wat ruimer in de deck box, een pro wat mij betreft. Ook zitten de Ultimate Guard Katana Sleeves: Red net iets krapper om de inner sleeve heen, wat mooi staat. De sleeves hebben ook een hele mooie rode kleur . Maar ook al zijn het matte sleeves, ze zijn mij nog steeds te glad. Helaas kon ik mijn double sleeved deck niet fatsoenlijk vasthouden, zonder dat de kaarten wegglipten. Ik had goede hoop voor deze sleeves, maar hierop vallen ze dus voor mij af.

Conclusie: Ik vind Dragon Shield Sleeves Matte Crimson prettiger als outer sleeves voor een double sleeved commander deck dan Ultimate Guard Katana Sleeves: Red

Mbt inner sleeves:

Eigenlijk verwacht ik weinig verschil tussen de Pro Fit Sleeves, KMC Sleeves Perfect Size Sleeves en Dragon Shield Sleeves Perfect Fit Clear als de kaarten eenmaal gesleeved zijn. Ik hoop wel dat de laatste 2 minder issues hebben bij het daadwerkelijk sleeven dan de Pro Fit Sleeves soms toch hebben. Pro Fit Sleeves zal ik daarom vermoedelijk niet meer kopen, maar ik ben er ook zeker niet ontevreden over.

De Dragon Shield Sleeves Perfect Fit Sealable Clear lijkt mij echter de ideale inner sleeve. Mijn volgende stap was om deze te testen in Dragon Shield Sleeves Matte Crimson en dan hopen dat het deck nog in de Ultimate Guard Sidewinder 100+ XenoSkin Red past.

En daarvoor moet je dan geen haast hebben! Mijn eerste ervaring met Dragon Shield Sleeves Perfect Fit Sealable Clear was een beetje gepriegel, maar het went snel en is eigenlijk niet zo moeilijk. Het kost wel aanzienlijk meer tijd om een heel commander deck van deze inner sleeves te voorzien. Maar de Dragon Shield Sleeves Perfect Fit Sealable Clear zijn wel geweldige inner sleeves, de ultieme bescherming aan alle kanten voor je kaarten. Mijn dure kaarten en commander decks zal ik vanaf nu hierin sleeven.

Helaas moet ik wel de conclusie trekken dat het deck eigenlijk net niet meer mooi past in de Ultimate Guard Sidewinder 100+ XenoSkin Red. 95 kaarten passen op deze wijze gedoublesleeved prima, maar de laatste 5 moeten er dwars op. Dan zijn ze nog steeds prima beschermd als de deckbox dicht is (Ultimate Guard maatk degelijk mooi spul) maar het is niet de bedoeling.

Het is dat ik al een stapel van die deckboxen hebt en het past net goed genoeg om er mee te werken, maar ik raad wel iedereen die voor de Dragon Shield Sleeves Perfect Fit Sealable Clear met Dragon Shield Sleeves Matte Crimson combinatie kiest om eigenlijk ruimere deckboxen aan te schaffen.

Het eindresultaat van het op deze wijze gesleevede deck is echter wel zo prettig, dat ik in ieder geval niet terug ga naar iets anders.

Misschien toch maar vervolgonderzoek doen naar andere deckboxen dan.
 bijgewerkt door Dordledum 4 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top