Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Zomerpuzzel: Commander 2018!

Reynaerd
5 jaren geleden
Gegroet spelers!

Commander 2018 komt bijna uit, dus is het een mooie tijd voor een puzzel daarover!

Het is zomervakantie, en je (irritante) neefje komt weer eens langs. Hij zit heel erg op te scheppen over zijn gepimpte General Tazri deck, en je bent er een beetje klaar mee. Gelukkig gaat daar de deurbel, maar het enige wat je ziet is een mysterieuze doos op de deurmat. Je maakt de doos uit nieuwsgierigheid open en het blijkt dat daar Commander 2018 complete set decks inzit! Je vraagt je neefje of je even snel je Commanderdeck mag sleeven en je gaat snel kijken welk deck je neefje het snelste kan verslaan. Nadat je dat deck gesleeved hebt, begint de battle!

Nu is de vraag:
Hoe snel kan je het potje winnen met 1 van de precon decks naar keuze?

Een paar kleine regels:
1. Je neefje blijkt een deck te spelen dat uitsluitend bestaat uit foil, full-art Basic Lands uit het Zendikar-block. Hij speelt geen Plains echter. Elke beurt zal je neefje een Basic Land spelen en daarover opscheppen.
2. Jij begint, en pakt dus geen kaart op beurt 1. Uiteraard beginnen jullie beiden met 7 kaarten op hand en 40 levens.
3. Je hebt de perfecte openingshand en pakt altijd precies wat jij wilt, ook nadat je het deck geschud hebt.
4. Eventuele Random-effecten zijn altijd in je voordeel.
5. Je mag zelf bepalen wie de Commander is van het deck, zolang deze maar uit het precon komt en nieuw is.
6. Voor de duidelijkheid: Je neefje doet helemaal NIETS dan lands spelen.


De BoM hoort van jouw uitzonderlijke prestatie, en zal de winnaar van deze puzzel belonen met €5,00 winkeltegoed!

Hoe stuur je het antwoord dan op?
Vrij simpel:
Stuur een bericht naar mij met het volgende onderwerp: oplossing zomerpuzzel [Username]
Zet hierin welk deck je gebruikt hebt, wie je als Commander hebt gebruikt en uiteraard je oplossing. Vergeet alsjeblieft de kaartlinkjes niet.

Deadline: Vrijdag 17 Augustus, 23:59 , de winnaar zal kort erna bekend worden gemaakt.

De decklists en bijbehorende commanders:

Commander 2018: Adaptive Enchantment, met als Commanders: Estrid, the Masked, Kestia, the Cultivator of Tuvasa the Sunlit. Hierbij heb je het volgende deck:


Commander 2018: Exquisite Invention, met als Commanders: Saheeli, the Gifted, Tawnos, Urza's Apprentice of Brudiclad, Telchor Engineer. Hierbij gebruik je het volgende deck:


Commander 2018: Nature's Vengeance, met als Commanders: Lord Windgrace, Thantis, the Warweaver of Gyrus, Waker of Corpses. Hierbij hoort dit deck:

Commander 2018: Subjective Reality, met als Commanders: Aminatou, the Fateshifter, Varina, Lich Queen of Yennett, Cryptic Sovereign. Dit deck is dan te gebruiken:


Veel succes met puzzelen iedereen!
 bijgewerkt door Reynaerd 5 jaren geleden
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Mooi georganiseerd, Reynaerd! Doe mee allen!
nielsbap
5 jaren geleden
ik heb het in een pb gezet is dit de bedoeling of moet het hier?
Reynaerd
5 jaren geleden
Pb is juist de bedoeling!
RSelen
5 jaren geleden
Pb gestuurd. Leuke puzzel! Ik ben benieuwd wat het gaat worden.
Panoramix
5 jaren geleden
Leuke puzzel Reynaerd!
 bijgewerkt door Panoramix 5 jaren geleden
AncientOne
5 jaren geleden
Ik neem even aan, dat er meerdere manieren zijn om in beurt X te winnen, waarbij beurt X de snelste win blijkt te zijn...
Komt er dan nog een extra regel bij, die bv. aangeeft dat diegene die de meeste schade doet, wint? Of dat de eerste geposte oplossing met beurt X wint? Of een andere tiebreaker? Of dat de (bv.) 7 winnaars met beurt X die 5 euro delen (en dus elk € 0,71 winkeltegoed krijgen)?
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Damn, ik vergeet altijd de "AncientOne regel" toe te voegen, waarbij we tot in het kleinste detail neerzetten wat er in elke mogelijk situatie gaat gebeuren

Maar bij gelijke beurten kijken we in dit soort puzzels naar meeste damage. En als dat gelijk is, dan wordt er random een winnaar gekozen.
Reynaerd
5 jaren geleden
Ik zal kijken naar hoe "negatief" je neefje staat en hoe origineel de oplossing is. De originaliteit wordt in het geval van een tie als beslissende factor gekozen.
farden10
5 jaren geleden
Erg leuke puzzel. Heb een antwoord kunnen bedenken en ingestuurd. Nu maar hopen dat het snel genoeg was.
nielsbap
5 jaren geleden
als de damage belangrijk is kan ik dan mijn manier nog wat aanpassen om te kijken of ik de hoeveelheid damage kan opkrikken?
Reynaerd
5 jaren geleden
Natuurlijk! Zolang je oplossing maar voor de deadline is ingezonden.
AncientOne
5 jaren geleden
Oplossing ingestuurd!
(wat mij betreft versla ik je neefje verrassend snel en met verrassend veel damage, maar ik ga niet infinite!)
tor
5 jaren geleden
ik heb ook een oplossing in gestuurd
Reynaerd
5 jaren geleden
Herinnering:

Nog minder dan 2 weken de tijd om je oplossing in te sturen en/of te verbeteren!
 bijgewerkt door Reynaerd 5 jaren geleden
farden10
5 jaren geleden
Toch nog maar even mijn inzending aangepast. Kwam er achter dat ik veel meer damage kon doen door de volgorde een klein beetje aan te passen.
hallowman3
5 jaren geleden
Ook maar wat ingeleverd, kan schijnbaar best hard gaan met een precon.
nielsbap
5 jaren geleden
ik zou het leuk vinden dat de beste oplossing na de deadline hier wordt gepost. ben nu wel nieuwschierig wat jullie allemaal gevonden hebben
 bijgewerkt door nielsbap 5 jaren geleden
Reynaerd
5 jaren geleden
Ik zal ze allemaal posten.
Flappie1
5 jaren geleden
Ook mijn oplossingen??
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top