Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Adrix and Nev of Esix

Veekeren
3 jaren geleden
Waarschijnlijk hebben jullie ook wel Commander 2021 Strixhaven: Quantum Quandrix voorbij zien komen. Ik vond het een tof deck, heb het besteld. Maar zoals dat waarschijnlijk wel vaker gaat: als ik 30% van het deck heel laat is het veel

Het deck heeft alleen twee hele toffe commanders en ik weet eigenlijk niet welke ik zal gaan bouwen. Het gaat om:



Ik ben er van overtuigd dat als Esix af gaat, hij ook meteen VEEL harder afgaat. Maar met een cmc van 6 twijfel ik of ik niet beter voor Adrix and Nev kan gaan met een cmc van 4. Die begint veel eerder met het genereren van value en gaat iets meer onder de radar door...

Wat denken jullie, wat levert de sterkste build op? En welke de leukste
 bijgewerkt door Veekeren 3 jaren geleden
Jasper90
3 jaren geleden
Ik zou ze beide erin houden, mooie synergie. Zo nu en dan kun je van commander wisselen als het te eentonig word.
Veekeren
3 jaren geleden
Ze blijven er beiden in natuurlijk, maar de build verschilt wel tussen de 2. Bijvoorbeeld ramp. Bij Adrix wil je 2 cmc ramp, bij Esix wil je vooral ramp op creatures zodat je een token als een kopie daarvan kan laten binnenkomen.
MitchDeBaas
3 jaren geleden
het ligt er helemaal aan welke kant je op wil gaan tijdens het focusen van je deck. ik heb hem zelf ook besteld.

ik wordt heel enthousiast van Adrix and Nev, Twincasters in de zone. omdat ik van plan ben om het hele board vol te spammen en dan te winnen met Overrun effeten. ik zit er ook aan te denken om sws Doubling Season en Parallel Lives toe te voegen voor totale escalatie.

aan de andere kant zou je Esix, Fractal Bloom in de zone kunnen leggen en dan van de tokens die je maakt, hele sterke cheaty tokens te maken. zoals de Terastodon kopieren met de tokens van de Hornet Queen. of de tokens van Idol of Oblivion en Desolation Twin blijven kopieren met minimale kosten. voor maximale value

ik denk dat het deck een beetje playtime nodig heeft voordat ik zelf de knoop door ga hakken met welke er uiteindelijk aan het roer komt. maar ik denk dat als ze op de juiste manier gebouwd zijn dat ze allebei heeel veel potentie hebben.
 bijgewerkt door MitchDeBaas 3 jaren geleden
Veekeren
3 jaren geleden
Voor beide decks heb ik al best een visie voor hoe ik ze zou willen bouwen. Sterker nog, ik heb al wat in Tappedout geklust

Ik ben niet van plan om de precon as-is te gaan spelen, daarvoor vind ik precons niet interessant genoeg en eigenlijk te zwak (in mijn meta). Dus ik ga nog even wat investeren in kaartjes om er een deck van te bouwen... Alleen moet ik voor die bestelling wel een keuze gemaakt hebben. Als zit er natuurlijk een overlap tussen beide builds, ze verschillen echt wel.

Vandaar dat ik benieuwd was in wat jullie zouden kiezen, zowel qua sterkte als "hoe leuk het kan zijn". Ik snap dat dat enigszins koffiedik kijken is - maar forums zijn er om over zulke zaken te discussiëren toch
MitchDeBaas
3 jaren geleden
oh grappig, ik heb het probleem juist andersom, ik loop er tegen aan dat mijn decks telkens sterker zijn dan de decks in mijn meta. ik heb nual een paar decks gebouwd en omgegooid en telkens blijft het te sterk, vandaar dat ik juist nu een precon heb gekocht en dan hoop ik een beetje op hun powerlevel uit te komen. dus ik zal het sws uit de doos gaan spelen.

ik denk dat het eerder een kwestie van smaak is dan van kracht, tuurlijk bepaald de CMC wel een beetje wat beter is en wat niet, maar je bent in simic dus dat zou in het principe te verwaarlozen moeten zijn. ik denk dat je even moet bedenken welke kant je wil, wi je breed gaan? dan is Adrix and Nev, Twincasters je antwoord. wil je minder breed maar je board heel groot oppompen, dan denkik dat Esix, Fractal Bloom.

ze zijn allebei broken, dus ik denk dat het niet heeel veel uitmaakt qua power level.
Veekeren
3 jaren geleden
Overigens, om zelf ook iets meer een duit in het zakje te doen dan alleen de vraag stellen:

Sterker: ik schat in dat Adrix and Nev consistenter (en daarmee sterker) te bouwen is door de lagere mana value. 4 is veel makkelijker uit te krijgen. Daarnaast zijn tegenstanders zelf ook bezig met opbouwen en is hij niet eng genoeg om meteen removal op te gebruiken. Met wat alternatieven in het deck die hetzelfde doen zoals Doubling Season en Parallel Lives, is het waarschijnlijk wat makkelijker om je gameplan te volgen - ook als het wat tegen zit.

Leuker: ja dat is persoonlijk natuurlijk, maar Esix heeft een effect wat bizarder en spannender is dan slechts tokens verdubbelen. Ik denk dat als je in een meta speelt met weinig removal Esix ook wel harder af kan gaan. Als er alleen wel wat meer removal gespeeld wordt, is het met een mana value van 6 iets wat je tegenstanders best aan zien komen. Daarnaast moet hij vaak wel een turn cycle blijven liggen voor je er wat mee kan, en dat maakt de "window of opportunity" voor tegenstanders om er wat mee te doen wel groot. Ik ben bang dat als dat gebeurt, dit deck sneller plat ligt.
Veekeren
3 jaren geleden
Quote:
27 minuten geleden
oh grappig, ik heb het probleem juist andersom, ik loop er tegen aan dat mijn decks telkens sterker zijn dan de decks in mijn meta.

Ik speel (normaliter) met gasten die ook into Modern zijn en misschien ook wel cEDH zouden willen spelen. Decks zijn wel redelijk geoptimaliseerd

Overigens vind ik ze heel tof (daarom ook gekocht), maar voor zover ik NU kan inschatten nog niet echt "broken". Ze hebben veel setup nodig denk ik en een grote creature-focus is vatbaar voor interactie / wipes. In mijn meta worden ze wel in toom gehouden verwacht ik.
axlar
3 jaren geleden
Esix, Fractal Bloom lijkt me een leuker deck op te leveren.

Denk bijvoorbeeld aan het spelen van een Deep Forest Hermit; je kiest dan voor de vier 1/1 Squirrel tokens dat deze in play komen als Deep Forest Hermits... Dan krijg je dus 4 × 4 = 16 Squirrel tokens die tot drie beurten (Vanishing 3) 5× +1/+1 krijgen van de Hermits en je dan dus 16 6/6 Squirrels hebt
Combineer dit nog eens met een bounce/flicker effect de beurt erop en het loopt nog verder uit de hand

Met bijvoorbeeld een Avenger of Zendikar loopt het nog meer uit de hand dan bovenstaand voorbeeld
 bijgewerkt door axlar 3 jaren geleden
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Ik ben benieuwd of Esix decks vaker dan een paar keer leuk gaan zijn .

Want ja, een Avenger of Zendikar, of Deep Forest Hermit, of een andere tokenmaker die insane value oplevert is heel cool...maar als dat alles is wat het deck kan, hoe lang blijft dat dan leuk? En hoeveel doet het nog meer? We gaan het zien!
Jeff
3 jaren geleden
Met Esix is inderdaad alles wat als ETB in 1x veel tokens maakt gewoon heel goed. Avenger of Zendikar springt er boven uit, maar ook kaarten als Hornet Queen etc zijn super sweet. In zijn de opties daarvoor gelimiteerd genoeg denk ik, dat het wel gewoon een leuk deck kan zijn. Op lagere manacosts heb je dan Kozilek's Predator en dat soort ongein. Esix zelf is duur genoeg dat je moeilijk Esix kan spelen en dezelfde beurt een heel sterk effect voor veel tokens. Dat zorgt er voor dat je vaak een beurt zult moeten overleven en zelfs dan moet je nog (mass) haste hebben ergens van om gelijk heel hard af te gaan. En mass haste is dan weer niet heel makkelijk in .

Adrix and Nev vind ik zelf eigenlijk een saaiere commander. Alleen tokens verdubbelen is gewoon een stuk minder spectaculair. Goede kaart hoor en ik zou hem zeker spelen in een Esix deck, maar ik zou eerder om Esix heen bouwen dan om Adrix and Nev.
LeKrutes
3 jaren geleden
Esix is ook leuk met Master of Waves
axlar
3 jaren geleden
Quote:
52 minuten geleden
Ik ben benieuwd of Esix decks vaker dan een paar keer leuk gaan zijn .

Want ja, een Avenger of Zendikar, of Deep Forest Hermit, of een andere tokenmaker die insane value oplevert is heel cool...maar als dat alles is wat het deck kan, hoe lang blijft dat dan leuk? En hoeveel doet het nog meer? We gaan het zien!

goed punt
Veekeren
3 jaren geleden
Quote:
6 uren geleden
Adrix and Nev vind ik zelf eigenlijk een saaiere commander. Alleen tokens verdubbelen is gewoon een stuk minder spectaculair. Goede kaart hoor en ik zou hem zeker spelen in een Esix deck, maar ik zou eerder om Esix heen bouwen dan om Adrix and Nev.


Ik heb nu een beetje geplaytest, tegen mezelf en met vele aanpassingen... Dus de representativiteit mag je zelf inschatten Maar eigenlijk ben ik het niet met je eens. Ik merk dat Esix zoveel setup nodig heeft dat het lang saai is en vaak ook gewoon niet echt lukt. Als het wél lukt is het heel tof, maar dan heb je 7 Avenger of Zendikars en 36 planten en dan wat? Dan ga je op dat moment een gameplan in wat je met Adrix and Nev al 2 a 3 beurten eerder in bent gegaan. En vaak ziet men het aankomen en ligt dat boardwipeje al op je te wachten

Adrix and Nev, het levert een deck op dat wel echt anders dan anders is voor me. Ik speel vaak commanders die "aparte" dingen doen, een uniek effect. Ik vind het wel een leuke puzzel, eigenlijk is het een deck wat zonder commander ook wat moet kunnen doen.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 15 posts
  • Laatste post Veekeren 3 jaren geleden
  • Gemaakt door Veekeren 3 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top