Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Advies gevraagd voor een groen hexproof deck

Mango
5 jaren geleden
Toen ik in 2016 Magic weer oppakte was ik gecharmeerd van de ability Hexproof. Een sterkere versie van Shroud, wat ook al sterk was. Toen ik voldoende groene creatures met Hexproof bij elkaar verzameld had, heb ik er een deck omheen gebouwd. De kenners zullen nu zeggen: Oh ja, dat is vast weer zo'n typisch "Bogle deck", genoemd naar de kaart Slippery Bogle. Inderdaad! Goed opgemerkt, meneer de kenner! Ook al komt deze kaart feitelijk niet voor in mijn deck.

Het is eigenlijk een heel eenvoudig deck. Er zitten alleen (kleinere) mono-groene creatures in, allen met de ability Hexproof. Ik noem ze even op. Gladecover Scout, Bassara Tower Archer, Troll Ascetic, Witchstalker en Dungrove Elder. Verder zitten er veel Aura's in, zoals Rancor, Spider Umbra en Blanchwood Armor.

Ik heb twee problemen met dit deck. Ten eerste is het mij te eenvoudig, het is echt op het 1-dimensionale af. Je cast je creatures, snel de Aura's erop om ze sterker te maken, en dan gaan we aanvallen. In de hoop dat je door de verdediging van je tegenstander weet te dringen.

Ten tweede is het deck niet zo sterk als je (of liever: IK) zou verwachten. Je kunt namelijk in de praktijk allerlei problemen tegenkomen, en dat mag (of liever: MOET) je derhalve ook verwachten. Bij voorbeeld: mass removal spells. Of kleine blockers met deathtouch. Of decks met lifegain. Of creature decks waarbij de creatures elkaar versterken (wit Soldier, of wit Knight).

Ik zou dus graag advies willen hoe dit deck veelzijdiger of all-rounder gemaakt kan worden, opdat het zowel sterker als interessanter (minder 1-dimensionaal) wordt.
 bijgewerkt door Mango 5 jaren geleden
LeKrutes
5 jaren geleden
Wat je kan doen is Beast Within spelen.

Misschien is card draw nog een optie zoals: Harmonize of omdat je ook een aantal enchantmens speelt is Eidolon of Blossoms en Enchantress's Presence een idee als je meer enchantments speelt. Ook Herald of the Pantheon toe te voegen.

Ik speel een vergelijkbaar deck. Dat wint op voornamelijk op Strength from the Fallen. Speel daar veel creatures in met bestow en manieren om mijn graveyard te vullen. Win vaak met een Silhana Ledgewalker.
Jsterck1
5 jaren geleden
Hoi Mango,

Is je deck eigenlijk 60 kaarten of is het een Commander deck?
Ikzelf ga je helaas niet veel raad kunnen geven... Groen is niet echt men kleur.
Maar groen doet me natuurlijk wel denken aan "aanvallen met die handel" en met je aura's is het een kwestie van bigger is better.
Als je meer variatie wil is mijn eerste gedachte om een kleur erbij te doen.
Wit is volgens mij het best voorzien van aura spells, dus misschien groene creatures met witte aura's?

Ik zou in ieder geval je deck op de site zetten, dat maakt het overzichtelijker voor anderen om erop te reageren.
Zo weten we welke kaarten je al in je deck hebt.

Veel succes,
Jurgen
BluezamX
5 jaren geleden
Ik zou voor de zekerheid wat landdestruction spelen (of sideboarden) om van Detection Tower's af te komen. Denk aan Field of Ruin E. D.

Verder zijn dikke beaters als Ghalta, Primal Hunger, Gigantosaurus en Pelakka Wurm ook sterk, maar zeker in een Hexproof deck worden deze snel geremoved. Je zou eventueel een Wasteland Viper of Deadly Recluse kunnen spelen om wat leuke Deathtouch shenanigans te kunnen maken?
Blasty
5 jaren geleden
Stap 1 lijkt mij om even je deck op deze site in te voeren, zodat we je beter van commentaar kunnen voorzien
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Ja, deck toevoegen is absoluut een goed idee.

Ik denk dat je in het algemeen meer met instants zou kunnen werken die je creatures een bonus geven. Dan kun je onverwacht uit de hoek komen, en problemen zoals deathtouchers oplossen. Heroic Intervention is trouwens geweldig tegen zowel deathtouchers als mass removal

Maar je zou kunnen denken aan kaarten als Enlarge, Berserk, Larger Than Life, Predator's Strike, Hunter's Prowess, Overrun, Overwhelming Stampede, Revenge of the Hunted, Withstand Death, Mortal's Resolve, Roar of Challenge, Aspect of Hydra, Stonewood Invocation.

Nuttige creatures met Hexproof: Silhana Ledgewalker, Autumnal Gloom, Thrun, the Last Troll, Vine Mare.
Magicfreak
5 jaren geleden
Ik heb ook zo'n mono green casual deck. Eerste beurte speel ik veel mana elven, en de beurten erna veel creatures zoals Thorn Elemental. Dan speel ik daar onder andere Blanchwood Armor op en veel instants die je creature meer power geven
Werkt goed.
Mango
5 jaren geleden
Hallo heren Magic Deskundigen ! Vriendelijk dank voor al jullie commentaar. Ik reageer nu kort op een paar van jullie opmerkingen.

1. Mijn deck heeft 60 kaarten. Belangrijke kaarten zitten er dus 4 x in.
2. Card draw. Ja! Groen heeft tegenwoordig tal van goede opties wat betreft card draw. Dat is vrijwel altijd nuttig.
3. Ik had nog nooit gehoord van het anti-Hexproof landje Detection Tower. Goede oplossing lijkt me: Creeping Mold.
4. Wit splashen. Trekt me niet zo. De belangrijkste reden voor mij zou zijn: Swords to Plowshares toevoegen.
5. Rood splashen. Ja, dat is eenvoudig en goed. Lightning Bolt en Incinerate. What is not to like?
6. Instants. MagnusMagicus noemt tal van prima kaarten. Heroic Intervention en Aspect of Hydra gebruik ik zelf al in andere decks (b.v. Elves).

Ik ben zelf een beetje op zoek naar een tweede ability (of thema) naast Hexproof. Ik dacht o.a. aan Fight. B.v. een kaart als Epic Confrontation. Hiermee kan je nog voor jouw combat begint een creature van je tegenstander uitschakelen.
 bijgewerkt door Mango 5 jaren geleden
Triskelion88
5 jaren geleden
je kan zwart splashen om bijvoorbeeld infect te spelen:
Glistening Oil
Phyresis
Tainted Strike
te samen met trample en ook het quasi Voltron thema wat je hebt is dit wel heftig denk ik.
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Fight kan werken, maar niet tegen Deathtouch, en vergeet niet dat als je creatures fighten voor combat en daarna aan gaan vallen ze al wel damage hebben gehad en wellicht sneller het loodje leggen.

Maar alsnog: zet je deck eens op de Bazaar, dan kunnen we echt commentaar leveren
Magicfreak
5 jaren geleden
Quote:
1 dag geleden
je kan zwart splashen om bijvoorbeeld infect te spelen:
Glistening Oil
Phyresis
Tainted Strike
te samen met trample en ook het quasi Voltron thema wat je hebt is dit wel heftig denk ik.


Weet niet of zijn tegenstander dit kan waarderen
hallowman3
5 jaren geleden
Je tegenstander hoeft toch ook niet alles te waarderen? Ik waardeer het ook niet als ik een bord vool beesten heb en iemand speelt een Wrath of God maar het hoort bij het spel. Infect hoort ook bij het spel en 10 damage of 20 damage maakt vrij weinig uit, zeker in een formaat met shocks en fetch lands waar je jezelf makkelijk op 15 of lager zet.
Magicfreak
5 jaren geleden
Ja, tuurlijk. Maar ik weet dat het met infect decks meestal elke game hetzelfde is, en dat gaat uiteindelijk ook vervelen.
Triskelion88
5 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Ja, tuurlijk. Maar ik weet dat het met infect decks meestal elke game hetzelfde is, en dat gaat uiteindelijk ook vervelen.
Ik snap wat je bedoelt maar als je een boggle achtig deck bouwt / voltron heb je maar een beperkt aantal wincondities
Mango
5 jaren geleden
Ik heb mijn deck grondig herzien. Het draait nu voornamelijk om de mid-range creatures Dungrove Elder, Vine Mare en Phantom Centaur. Die wil ik oppompen met een Blanchwood Armor om uiteindelijk toe te slaan met een Overrun .

Helaas, het deck werkt nog steeds niet goed. Te traag. Je incasseert in het begin veel schade van Flyers e.d. En tegen de tijd dat je je dreiging wilt uitvoeren heeft de tegenstander meestal zijn verdediging op orde.

Het is ook wel te begrijpen dat het Hexproof deck traag is, als je het b.v. vergelijkt met een wit Heroic deck waar het draait om Fabled Hero die Flying krijgt middels een Aura zoals Gryff's Boon. Tja, Fabled Hero is slechts 3 manna en toch heeft hij Double Strike en Heroic. Daar kan een creature met alleen Hexproof natuurlijk niet tegen op.

Misschien is het idee om de Vine Mare met een Aura Flying te geven, b.v. middels One With the Wind of Gift of Orzhova. Zo heb je tenminste een groot vliegend beest met Hexproof (en eventueel Lifelink) waarmee je schade kunt doen.
 bijgewerkt door Mango 5 jaren geleden
nielsbap
5 jaren geleden
maar dan moet je buiten je kleuren gaan. en dus wordt je Blanchwood Armor minder effectief als je zo veel problemen hebt met flyers en toch niet veel te castwen hebt in de early game is mischien een Plummet een optie om te overwegen
 bijgewerkt door nielsbap 5 jaren geleden
Triskelion88
5 jaren geleden
Spidersilk Armor overwogen krijgen als je creatures reach?
Mango
5 jaren geleden
Ja zeker. In feite is Spidersilk Armor al heel lang mijn favoriete anti-Flyer kaart voor groen ! Ik had alle defensieve en ondersteunende kaarten uit het deck gehaald om de offensieve kracht te optimaliseren; tot nu toe met weinig succes.
tijnkwan
5 jaren geleden
Argothian Enchantress heeft geen hexproof, maar is wel carddraw. andere enchantress kaarten waren dacht ik al eerder genoemd.


Misschien wil je ramp spelen in de vorm van Utopia Sprawl, Wild Growth Fertile Ground, New Horizons of Overgrowth (werkt vooral goed met Arbor Elf.

Misschien een kaart als Savage Summoning om het spelen wat interressanter te maken, zo heeft jouw creature geen summoning sickness als je het in de endstep (of declare blockers step) van je tegenstander cast.
Mango
5 jaren geleden
Extra manna regel ik momenteel op de klassieke manier: 4 x Llanowar Elves in het deck.

Ik denk dat de kaart Savage Summoning uitstekend zou zijn, als ie een enchantment was. Echter als instant kan je hem slechts 1 keer gebruiken, en dat is wel wat mager. Wellicht zou de kaart speelbaar zijn als je hem twee keer kon spelen (b.v. met rebound) ?
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 25 posts
  • Laatste post vanmaanen 4 jaren geleden
  • Gemaakt door Mango 5 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top