Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Advies gevraagd voor een groen hexproof deck

MagnusMagicus
5 jaren geleden
Ja, deck toevoegen is absoluut een goed idee.

Ik denk dat je in het algemeen meer met instants zou kunnen werken die je creatures een bonus geven. Dan kun je onverwacht uit de hoek komen, en problemen zoals deathtouchers oplossen. Heroic Intervention is trouwens geweldig tegen zowel deathtouchers als mass removal

Maar je zou kunnen denken aan kaarten als Enlarge, Berserk, Larger Than Life, Predator's Strike, Hunter's Prowess, Overrun, Overwhelming Stampede, Revenge of the Hunted, Withstand Death, Mortal's Resolve, Roar of Challenge, Aspect of Hydra, Stonewood Invocation.

Nuttige creatures met Hexproof: Silhana Ledgewalker, Autumnal Gloom, Thrun, the Last Troll, Vine Mare.
Magicfreak
5 jaren geleden
Ik heb ook zo'n mono green casual deck. Eerste beurte speel ik veel mana elven, en de beurten erna veel creatures zoals Thorn Elemental. Dan speel ik daar onder andere Blanchwood Armor op en veel instants die je creature meer power geven
Werkt goed.
Mango
5 jaren geleden
Hallo heren Magic Deskundigen ! Vriendelijk dank voor al jullie commentaar. Ik reageer nu kort op een paar van jullie opmerkingen.

1. Mijn deck heeft 60 kaarten. Belangrijke kaarten zitten er dus 4 x in.
2. Card draw. Ja! Groen heeft tegenwoordig tal van goede opties wat betreft card draw. Dat is vrijwel altijd nuttig.
3. Ik had nog nooit gehoord van het anti-Hexproof landje Detection Tower. Goede oplossing lijkt me: Creeping Mold.
4. Wit splashen. Trekt me niet zo. De belangrijkste reden voor mij zou zijn: Swords to Plowshares toevoegen.
5. Rood splashen. Ja, dat is eenvoudig en goed. Lightning Bolt en Incinerate. What is not to like?
6. Instants. MagnusMagicus noemt tal van prima kaarten. Heroic Intervention en Aspect of Hydra gebruik ik zelf al in andere decks (b.v. Elves).

Ik ben zelf een beetje op zoek naar een tweede ability (of thema) naast Hexproof. Ik dacht o.a. aan Fight. B.v. een kaart als Epic Confrontation. Hiermee kan je nog voor jouw combat begint een creature van je tegenstander uitschakelen.
 bijgewerkt door Mango 5 jaren geleden
Triskelion88
5 jaren geleden
je kan zwart splashen om bijvoorbeeld infect te spelen:
Glistening Oil
Phyresis
Tainted Strike
te samen met trample en ook het quasi Voltron thema wat je hebt is dit wel heftig denk ik.
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Fight kan werken, maar niet tegen Deathtouch, en vergeet niet dat als je creatures fighten voor combat en daarna aan gaan vallen ze al wel damage hebben gehad en wellicht sneller het loodje leggen.

Maar alsnog: zet je deck eens op de Bazaar, dan kunnen we echt commentaar leveren
Magicfreak
5 jaren geleden
Quote:
1 dag geleden
je kan zwart splashen om bijvoorbeeld infect te spelen:
Glistening Oil
Phyresis
Tainted Strike
te samen met trample en ook het quasi Voltron thema wat je hebt is dit wel heftig denk ik.


Weet niet of zijn tegenstander dit kan waarderen
hallowman3
5 jaren geleden
Je tegenstander hoeft toch ook niet alles te waarderen? Ik waardeer het ook niet als ik een bord vool beesten heb en iemand speelt een Wrath of God maar het hoort bij het spel. Infect hoort ook bij het spel en 10 damage of 20 damage maakt vrij weinig uit, zeker in een formaat met shocks en fetch lands waar je jezelf makkelijk op 15 of lager zet.
Magicfreak
5 jaren geleden
Ja, tuurlijk. Maar ik weet dat het met infect decks meestal elke game hetzelfde is, en dat gaat uiteindelijk ook vervelen.
Triskelion88
5 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Ja, tuurlijk. Maar ik weet dat het met infect decks meestal elke game hetzelfde is, en dat gaat uiteindelijk ook vervelen.
Ik snap wat je bedoelt maar als je een boggle achtig deck bouwt / voltron heb je maar een beperkt aantal wincondities
Mango
5 jaren geleden
Ik heb mijn deck grondig herzien. Het draait nu voornamelijk om de mid-range creatures Dungrove Elder, Vine Mare en Phantom Centaur. Die wil ik oppompen met een Blanchwood Armor om uiteindelijk toe te slaan met een Overrun .

Helaas, het deck werkt nog steeds niet goed. Te traag. Je incasseert in het begin veel schade van Flyers e.d. En tegen de tijd dat je je dreiging wilt uitvoeren heeft de tegenstander meestal zijn verdediging op orde.

Het is ook wel te begrijpen dat het Hexproof deck traag is, als je het b.v. vergelijkt met een wit Heroic deck waar het draait om Fabled Hero die Flying krijgt middels een Aura zoals Gryff's Boon. Tja, Fabled Hero is slechts 3 manna en toch heeft hij Double Strike en Heroic. Daar kan een creature met alleen Hexproof natuurlijk niet tegen op.

Misschien is het idee om de Vine Mare met een Aura Flying te geven, b.v. middels One With the Wind of Gift of Orzhova. Zo heb je tenminste een groot vliegend beest met Hexproof (en eventueel Lifelink) waarmee je schade kunt doen.
 bijgewerkt door Mango 5 jaren geleden
nielsbap
5 jaren geleden
maar dan moet je buiten je kleuren gaan. en dus wordt je Blanchwood Armor minder effectief als je zo veel problemen hebt met flyers en toch niet veel te castwen hebt in de early game is mischien een Plummet een optie om te overwegen
 bijgewerkt door nielsbap 5 jaren geleden
Triskelion88
5 jaren geleden
Spidersilk Armor overwogen krijgen als je creatures reach?
Mango
5 jaren geleden
Ja zeker. In feite is Spidersilk Armor al heel lang mijn favoriete anti-Flyer kaart voor groen ! Ik had alle defensieve en ondersteunende kaarten uit het deck gehaald om de offensieve kracht te optimaliseren; tot nu toe met weinig succes.
tijnkwan
5 jaren geleden
Argothian Enchantress heeft geen hexproof, maar is wel carddraw. andere enchantress kaarten waren dacht ik al eerder genoemd.


Misschien wil je ramp spelen in de vorm van Utopia Sprawl, Wild Growth Fertile Ground, New Horizons of Overgrowth (werkt vooral goed met Arbor Elf.

Misschien een kaart als Savage Summoning om het spelen wat interressanter te maken, zo heeft jouw creature geen summoning sickness als je het in de endstep (of declare blockers step) van je tegenstander cast.
Mango
5 jaren geleden
Extra manna regel ik momenteel op de klassieke manier: 4 x Llanowar Elves in het deck.

Ik denk dat de kaart Savage Summoning uitstekend zou zijn, als ie een enchantment was. Echter als instant kan je hem slechts 1 keer gebruiken, en dat is wel wat mager. Wellicht zou de kaart speelbaar zijn als je hem twee keer kon spelen (b.v. met rebound) ?
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Is Yeva, Nature's Herald dan wellicht iets voor je? Er is trouwens ook Aluren .
Mango
5 jaren geleden
Tja. Om eerlijk te zijn, ik weet het gewoon niet ! Natuurlijk is Yeva op zich een prima kaart. Maar daarnaast heb je ook groene creatures die: voor card draw zorgen; als Naturalize werken; al je creatures Trample geven of Can not be countered; of als ability Overrun hebben. De mogelijkheden zijn enorm. Als je die kant op gaat, verwatert geleidelijk het thema van het deck: groene Hexproof creatures.
Jeff
5 jaren geleden
Quote:
4 uren geleden
Als je die kant op gaat, verwatert geleidelijk het thema van het deck: groene Hexproof creatures.


Dit. Probeer dit echt je focus te maken. Focus is superbelangrijk voor een gestroomlijnd deck. Wat ik zo lees tot nog toe ben je de focus langzaam aan kwijt aan het raken omdat je probeert allerlei zaken te beantwoorden. Maar vergeet niet de allerbeste manier om alle vervelende dingen die je tegenstander kan doen te beantwoorden: je tegenstander dood maken! Als je tegenstander dood is, hoef je zijn flyers helemaal niet te beantwoorden!

De kracht van hexproof creatures ligt in het feit dat ze moeilijk te beantwoorden zijn en dat maakt aura's aantrekkelijk. De zwakte van aura's ligt hem namelijk in het risico op kaart-nadeel wanneer het beest waar je het op speelt wordt weggehaald, maar als je tegenstander dat niet kan hebben de aura's ineens geen nadeel meer. Focus op dit onderdeel zou ik zeggen

Ok, er is nog wel een klein nadeel aan aura's: ze moeten nog steeds een beestje hebben om op gespeeld te worden. Dat betekent dat je 'targets' in het spel moeten liggen voor je je aura's uit kan spelen. Juist om die reden kan een Slippery Bogle beter zijn dan een Vine Mare: met de Mare kan je waarschijnlijk pas in beurt 5 (mana-elfjes daargelaten) aura's gaan spelen, met de Bogle al vanaf beurt 2. Hierdoor kan je effectiever iedere beurt al je mana gebruiken, wat tempo oplevert.

Umbra's zijn erg belangrijk als je zo'n mono-groen hexproof deck voor ogen hebt: Snake Umbra, Spider Umbra bijvoorbeeld. Evasion is ook erg belangrijk: Rancor, Cartouche of Strength bijvoorbeeld. Ik kies hier expres voor de aura's die óf goedkoop zijn, óf een dubbele functie kunnen verrichten. In mono-groen kan je ook prima de echte dikke pompers als Blanchwood Armor gebruiken; die gaan vooral erg goed samen met trample-effecten!

Een kaart als Argothian Enchantress is nog best te overwegen als je deze richting op gaat, die zorgt er voor dat je 'gas' niet op raakt. Zelfs als je geen hexproof beest vindt kan je nog prima voorbeeld een Umbra op de Enchantress gooien om de 'trein' op gang te krijgen! Edit: dat kan natuurlijk niet, want shroud.
 bijgewerkt door Jeff 5 jaren geleden
Triskelion88
5 jaren geleden
Eens met Jeff aangezien je nooit op alles een antwoord kan hebben, denk ook goed na over je sideboard. daar kan je misschien wat antwoorden in kwijt.
een hexproof mono green deck hoeft op zich geen problemen te hebben met boardwipes zolang je maar aggro genoeg speelt met een snelle win. maar ik ben ondertussen erg benieuwd wat je allemaal in dit deck speelt
vanmaanen
4 jaren geleden
Collected Company is natuurlijk heel goed in groene creature based deck, maar ik zou om je deck te verbeteren eens kijken naar mechanics als proliferate of lifegain strategieen, zodat je mee midgame kracht hebt / het langer volhoudt. Je leven is uiteindelijk ook gewoon een resource.

en inderdaad splash een andere kleur bijv rood (agressiever) of wit (lifegain, flying, etc)
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 25 posts
  • Laatste post vanmaanen 4 jaren geleden
  • Gemaakt door Mango 5 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top