Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Advies gezocht voor mijn witte Knights deck

Mango
1 jaar geleden
Ik heb een paar jaar geleden een casual mono-wit Knights deck (60 kaarten) gebouwd. Het draaide primair om Knight Exemplar, Knight of Meadowgrain en later ook om Benalish Marshal. Het was meteen 1 van mijn allerbeste decks.

De laatste tijd werkt het deck helaas wat minder goed. Sommige negatieve aspecten komen daardoor naar voren. Zo hebben sommige andere decks zeer sterke grotere creatures (5 of 6 mana) die met veel impact op de battlefield verschijnen. Ik denk hierbij bij voorbeeld aan Aurelia, the Warleader in Boros (wit-rood), Captain of the Watch in Soldiers en Gray Merchant of Asphodel in Zombies. In mijn Knights deck heb ik eigenlijk niets vergelijkbaars. Tja, ik zou natuurlijk kunnen kiezen voor Hero of Bladehold. De twee Soldiers tokens die aangemaakt worden kunnen ondersteuning krijgen van de Benalish Marshal, dus dat is wellicht te overwegen.

Verder zijn witte Knights bepaald niet sterk in Flying. Dat is een fors nadeel. Zeker als de Knights uitkomen tegen Soldiers, merk je direct hoe prettig het voor de Soldiers is dat ze beschikken over Aerial Responder. Echt een topkaart. Je kunt natuurlijk in Knights enkele 3 of 4 mana Flyers spelen, maar dat zijn dan geen Knights en dat is jammer. Ook dit probleem heb ik nog steeds niet bevredigend opgelost.

Jullie suggesties zijn welkom !
MitchDeBaas
1 jaar geleden
heb je een decklist?

tegen de grote impactvolle creatures kan je natuurlijk altijd wat extra removal in je deck schuiven. denk aan Path to Exile en Swords to Plowshares. ook handig tegen flyers trouwens.
grote drops die je zelf zou kunnen overwegen zijn Silverwing Squadron, Battle Angels of Tyr of Bond of Discipline.
Bavelb
1 jaar geleden
Er zijn toch best wat flying knights

Als het om impact gaat, Adeline, Resplendent Cathar is doorgaans erg lastig om mee te dealen, al maakt ze zelf geen knights. Ik zou zelf geen grote creatures gaan spelen aangezien knights waarschijnlijk een 'go wide' deck is en niet 'go tall'. +1 effects zijn immers effectiever als je breed gaat.

Dus dan zou ik eerder aan spotremoval (wat Mitch ook noemt), of onesided boardwipes denken. Winds of Abandon, Settle the Wreckage. Dat werk.
 bijgewerkt door Bavelb 1 jaar geleden
TheRobinros
1 jaar geleden
En als je deck toch (deels) gebouwd is om Knight Exemplar, is zelfs een symmetrische boardwipe misschien ook het proberen waard. Dan denk ik meteen aan Vanquish the Horde, omdat wanneer je die kaart eigenlijk wil spelen, hij vrijwel altijd 2 of 3 mana is en als hij te duur is, is hij toch slecht. In een boardstall 5 mana hebben en dan Knight Exemplar en Vanquish the Horde spelen klinkt als game-winnend. Moet je wel net die ene belangrijke kaart gepakt hebben, maar het is misschien het overwegen waard.
Heb je verder al eens gekeken naar Mirror Entity? Lijkt me ook een prima closer in een aggro-deck met kleine creatures en veel lords, omdat combat altijd nadelig is voor je tegenstander en je post-combat nog prima een creature kan spelen als je mana over hebt
CarolineAya
1 jaar geleden
Misschien is Frontline Strategist nog een grappige. Alls die flyers dan komen, morph je hem en dan doen ze niks. Weet niet of het sterk genoeg in je speelgroe/format. Maar bij ons altijd een leuk budget kaartje.
Lavinius
1 jaar geleden
De Worthy Knight kan de grote beesten chump-blocken, en zorgt in de early game dat je blockers hebt terwijl je grote knights kunnen aanvallen. Cavalier of Dawn heeft een etb die de grote creatures dan weer weg zou krijgen. Valiant Knight kan trouwens ook een fantastische finisher zijn, of een soort van combat trick. En zoals al gezegd zijn er best wat flying knights. Vooral de eerder genoemde Silverwing Squadron is een aanrader.
thegeertfiles
1 jaar geleden
Ik heb ook een knight deck maar ervaar andere problemen. Decks met sterke 5 a 6 drops die deze laat in de game proberen te spelen staan meestal al behoorlijk achter en komen lang niet altijd meer terug. Als je agressief genoeg speelt kunnen de knights echt heel hard gaan.
Waar ik met name last van had waren decks die echt vol zaten met single en mass removal. Dan was mijn hand leeg maar had ik ook niks op het bord. Dan kan je met die ene Path to Exile hun eerste thread wel verwijderen maar de 2e blijft liggen. Hier valt al met al gewoon weinig aan te doen. Elk deck heeft een bad matchup. Maar knights tegen andere normale creature decks (dus geen Modern Horizons tribal) is wel te doen. Benalish Marshal, Kinsbaile Cavalier, Knight Exemplar, Worthy Knight, Honor of the Pure en niet te vergeten History of Benalia zorgen voor genoeg power in een vrij rap tempo om menig potje te winnen.

Net als bij commander is voor 60 kaarten decks het een goed idee om van te voren even af te spreken wat voor power level de decks zijn zodat je een leuk potje kan spelen en niet je knights overlopen worden door sterke modern decks.
piano
1 jaar geleden
Ik ben noob, maar als ik de thread lees en jouw commentaar weer bekijk, dan lijkt Ardenvale Tactician mij handiger dan single target removal. Dan kun je tegenstander zijn ergste 2 gruwels in ieder geval 1 keer tappen (en daarna de kaart nog als degelijke blocker vs flying casten), dat lijkt mij net iets boeiender dan single removal als de hoofd strategy wide en snel afmaken is.

Als de latere big drops een probleem zijn, neem ik aan dat je genoeg mana hebt om Ixalan's Binding ofwel Settle the Wreckage te casten? (Ik zie nu net dat Bavelb al zoiets had genoemd).

Orim's Chant kan ook nog leuk zijn om je tegenstander 1 beurt langer in bedwang te houden jezelf nog een extra beurt te geven voordat het grote gevaar komt.
Mango
1 jaar geleden
Dank voor al jullie suggesties.

Toen ik kennis maakte met Knight Exemplar was ik heel enthousiast. Vier exemplaren in het deck, en dan op een geschikt moment Wrath of God voor een eenzijdige boardwipe. Maar tegenwoordig besef ik dat de Exemplar als 2/2 voor 3 mana kwetsbaar is. Elk wit, rood of zwart deck zal hem zo snel mogelijk willen removen. Daarom werkt de WOG strategie maar zelden.

Verder is het Knights deck een vrij gewoon weenie/aggro creature deck. Best goed, en wint behoorlijk vaak zoals jullie aangeven. Het is alleen dat ik nu merk dat het tegen mijn beste decks wat tekort komt. De Soldiers hebben betere Flyers, en ook meer mogelijkheden om tokens op de battlefield te zetten. Dat merk ik echt wel in hun onderlinge match-ups. Terwijl de RW decks slimmer/dynamischer /interactiever zijn (denk bv. aan: Lightning Helix) dan de vrij logge Knights.

Bond of Discipline ken ik niet, maar lijkt me een goede kaart. Ik heb indertijd een paar Valiant Knights gekocht; die moet ik wellicht toch eens uitproberen. De Silverwing Squadron spreekt me ook wel aan.
MagnusMagicus
1 jaar geleden
Een andere route die je kunt nemen is je Exemplars (en je andere creatures) beschermen zodat je niet opnieuw hoeft op te bouwen. Brave the Elements, Teferi's Protection, Spare from Evil, Akroma's Will, Glory, zoiets. Voordeel van de Brave, Will en Spare is ook dat ze je creatures (deels) unblockable kunnen maken voor een alpha strike.
Mango
1 jaar geleden
Ik ben een groot fan van Mother of Runes en Brave the Elements. Ik gebruik beiden in mijn Knights deck om creatures te beschermen en/of om ze unblockable te maken. Maar de tegenstander kan daar om heen spelen. Typisch scenario:
1. W speelt Knight Exemplar met 1 untapped Plains (of 1 untapped Mother op de battlefield).
2. RW reageert met Lightning Helix op de Exemplar.
3. W beschermt de Exemplar met de Brave of met de Mother.
4. RW speelt in zijn eigen beurt een Earthquake . De Exemplar, de eventuele Mother, en wellicht andere creatures gaan dood.
Je kunt checken dat RW met deze aanpak geen kaartverlies lijdt.
MagnusMagicus
1 jaar geleden
Als dat zo typisch is, waarom speel je daar dan niet omheen?
Als je Exemplar speelt met een mana open EN Mother untapped, dan kun je hem wel beschermen. En dan kun je Brave the Elements gebruiken tegen mass damage, en eventueel Mana Tithe en Rebuff the Wicked tegen damage spells.

Je kunt ook accepteren dat burn geen goede matchup is, je kunt ze niet allemaal winnen
TheRobinros
1 jaar geleden
Daarnaast, in dit scenario is het een 2 voor 2 en dus ook niet de grootste ramp, maar als je weet dat je tegenstander een Earthquake heeft, jij hebt een Brave the Elements op hand en je tegenstander speelt in jouw end step een Lightning Helix, is misschien de Brave the Elements spelen helemaal niet zo'n goed idee
MagnusMagicus
1 jaar geleden
En zelfs al gaat het niet om dit specifieke scenario waar je beter de Brave kunt bewaren (want dat is ook maar een voorbeeld), ik denk dat je gewoon veel conservatiever moet spelen tegen burn en zorgen dat je meerdere outs hebt tegen de burn die ze spelen. Dan maar een Exemplar spelen met 2 mana open. Ga je een stuk langzamer, maar heb je wel meer kans hem te beschermen. En als je een tweede Exemplar weet te locken, dan kan burn wel scoopen
Mango
1 jaar geleden
@The Robinros. Mijn RW decks beschikken over uitstekende Burn kaarten. Ze zetten die in op het moment dat de omstandigheden voor hen gunstig zijn. Het Knights deck met zijn Brave the Elements zal moeten afwachten, en is daardoor (meestal) in het nadeel.

@MagnusMagicus. Je raadt mij aan om de speelstijl van het Knights deck aan te passen. Dat verbaast mij. Magic is immers niet echt een spel waarbij je de speelstijl tijdens het potje aanpast aan de omstandigheden. Ik heb daarover nog niet eerder iets gelezen, hier op het forum van Bazaar (maar ik kan mij hierin vergissen). Het advies lijkt mij lastig in de praktijk te brengen, want mijn RW decks spelen zelf witte Flyers met Lifelink. Dus als je daar traag tegen speelt, sta je al snel op achterstand.

Ik denk zelf dat ik moet kijken naar kaarten als The Wanderer en Pariah. Dat wil zeggen, kaarten die Damage Prevention en/of Indestructible gebruiken of juist ondersteunen.
Mango
1 jaar geleden
We zijn 9 maanden verder. Ik zou nog graag een paar vragen willen stellen over Knight decks, en ik doe dat in dezelfde thread.

Het prettige van (witte) Knights is dat je Knight Exemplar als Lord hebt, en die geeft Indestructible. Dat maakt dat je eenzijdige boardwipes kunt uitvoeren met Wrath of God of soortgelijke kaarten, b.v. Vanquish the Horde (dank je, The Robinros). Merkwaardig genoeg zijn er veel (casual) Knight decks op dit Forum zonder deze boardwipes. Wat is de reden hier voor?

Een tweede effect van Indestructible is dat je mooi met de kaart Pariah kunt werken. Die kaart is op zijn minst een goede removal kaart, en op zijn best een gamewinner. Tevens werkt Pariah goed samen met protectie van een kleur, b.v. bij Mirran Crusader (groen en zwart) of Silver Knight (rood). Toch spelen de (casual) decks op dit forum geen Pariah. Waarom?

Zoals ik eerder in deze thread opmerkte zijn witte Knights matig als het gaat om Flying. Okay. Maar dat wil toch niet zeggen dat je persé moet kiezen voor een geheel non-Flying deck? Tja, als je een mono-groen beatdown deck speelt kan ik mij dat voorstellen. Maar bij Knights kan je best kiezen voor Leonin Skyhunter of Ardenvale Tactician. Redelijke kaarten, waarmee je in de lucht meedoet. Ook hier begrijp ik de keuzes niet die in (casual) Knight decks op dit forum worden gemaakt.

Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden op deze vragen !
 bijgewerkt door Mango 1 jaar geleden
Cassefras
1 jaar geleden
boardwipe hebben creaturebased decks het meest last van. Dit ben jij zelf. Een wipe is dus dood op hand als je de indestructable unit niet hebt.
Ook zijn veel spelers slim genoeg om in response op de boardwipe je indesteuctable unit eerst even te removen zodat je je eigen board opblaast.

Pariah zou ik zien als : niet goed genoeg. Als removal is hij veel te zwak en voorwaardelijk. Activated ability's zijn nog steeds bruikbaar en ench removal is de oplossing al. Als protection lijkt onzin, want je speelt een enorm creature based deck, dus je wilt liever removal of nog een unit om door te beuken. Dikke tip als je dan toch voor protection wil gaan: Akroma's Will dit geeft protection van alle kleuren, dus win.

simpel: gewoon hard doorbeuken en wat removal spelen
thegeertfiles
11 maanden geleden
Ik heb een casual knights maar hij is best sterk. Het kan best wat potjes winnen in het niveau onder de top modern decks. Maar als je echt een competitief tribal deck wil spelen dan vrees ik dat je het zwaar gaat krijgen. De removal is tegenwoordig zo goed en de top decks zijn zo snel dat je op competitief niveau geen hoge ogen gaat gooien.

Mijn knight deck is gebouwd om knights te spelen en de tegenstander te overlopen met knights. Ik wil niet overal antwoord tegen hebben want dat gaat ten koste van meer knights spelen en minder synergie in mijn deck. Ik hou het dus lekker bij kaarten die bij de tribe horen en die mijn game plan versterken.

En dan nog even een antwoord op je vragen:

Wat Cassefras al zegt als iemand een removal op je Knight Exemplar als reactie op je boardwipe speelt dan ben je zelf ook alles kwijt. En aangezien er maar 4 van die Knights in je deck zitten kan je er niet op vertrouwen dat je die altijd hebt. En als je voor staat is het een dode kaart. Als je ver achterstaat kan het een redding zijn masr het is casual dus gewoon lekker verliezen en opnieuw spelen. Ik speel veel liever goedkope single removal zoals Path to Exile en Swords to Plowshares om de threads van de tegenstander op te ruimen of Brave the Elements en Spare from Evil om mijn creatures te redden of om unblockable te worden en een hele sloot damage te doen.

Pariah draagt niet bij aan mijn gameplan. Regelmatig is het een dode kaart. Als ik voor staat doet het niks. Als ik ver achter sta vangt het 1 keer een klap op. En ja op he creatures met protection kan het goed zijn maar dan moet je die maar net hebben liggen en moet je tegenstander die kleur spelen. Casual 60 kaarten decks zijn om lekker gestroomlijnde decks te spelen met een duidelijk doel. Pariah is iets voor commander waar je wel wil dat je deck overal een antwoord op heeft of waar je leuke janky combo's kan spelen.

knights met flying zijn gewoon minder sterk dan knights met flying. Ik speel liever een Mirran Crusader, Benalish Marshal of History of Benalia dan bijv een Ardenvale Tactician. En als de tegenstander veel flying heeft dan zijn die creatures vaak minder sterk dan jouw knights dus ga jij sneller. En die ene creature met flying die wel sterk is daar gooi je dan maar een Path to Exile op.

Kortom hou je gewoon zo veel mogelijk aan je gameplan en stop een aantal kaarten in je sideboard die je zwaktes opvullen.

En als je veel verliest van je vrienden omdat hun een overpowered modern deck spelen, dan zit je aan de verkeerde keukentafel en moet je ergens echt casual gaan spelen.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL