Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

Advies voor een Korlash Devotion deck.

StickyGator
5 jaren geleden


Voor het bovenstaande deck ben ik op zoek naar wat advies. Tijdens het playtesten met Forge ben ik er wel achter gekomen dat het deck vrij traag is. De cmc is vrij hoog en het aantal swamps dat op het veld komt is in het begin beperkt. Verder heeft het deck het zwaar tegen aggro decks en control decks.
Zelf denk ik dat ik in het begin meer discard opties moet toevoegen om de tegenstander te ontwrichten en wat opties voor mass removal moet toevoegen.
Helaas werken de enchantments Phyrexian Arena, Dark Prophecy, Palace Siege niet helemaal lekker. Arena is wat traag voordat het op gang komt en de verplichte lifeloss van Arena en Prophecy is af en toe ongewenst. Palace siege is een fijne kaart late game, maar behoorlijk duur qua cmc.

Mocht er iemand dus nog leuke kaarten weten dan hoor ik het graag. Graag zou ik alles modern legal houden, en het liefst een beetje budget. Het hoeft geen pro tour deck te worden, maar iets wat op de keukentafel gewoon lekker speelt

Het deck is geïnspireerd/gekopieerd vanAgainst the Odds. Helaas bevat dit deck veel dure oplossingen zoals: Inquisition of Kozilek, Collective Brutality, Thoughtseize, Surgical Extraction etc....

Jsterck1
5 jaren geleden
Hoi gator,

Ik ben n niet de grote expert op dit forum maar voor een mono zwart deck, denk ik al snel aan Cabal Stronghold voor een budgettair vriendelijk manier van rampen. OK de eerste beurten heb je er niet veel aan maar je bent er geen fortuin aan kwijt.

Duress en Drill Bit zijn de eerste kaarten waar ik aan denk om je tegenstander zijn hand wat te filteren.

Afhankelijk van welke deck je tegenstanders meestal spelen, kan je misschien overwegen om Ritual of Soot te spelen.
Andere of betere boardwipes ontsnappen me even...
(degene waar je geen blauw briefje aan kwijt bent toch niet)
LeKrutes
5 jaren geleden
Je kan ook meer kaarten spelen die swamps tellen. Zoals Tendrils of Corruption, Corrupt. Dit laat je ook langer overleven

Ook kan je meer korlash like creatures spelen. Zoals Squelching Leeches, Nightmare.

Ook kan je meer kleine creatures spelen die doorkomen en ze groot maken met Lashwrithe en Nightmare Lash. Bij kleine creatures denk aan:Vault Skirge, Tormented Soul.
StickyGator
5 jaren geleden
Bedankt, Jsterck1 en LeKrutes. Helaas moet ik met een Korlash in mijn deck dan ook meteen een Urborg, Tomb of Yawgmoth spelen, die dan weer wel in het duurdere segment valt. Wellicht kan ik beter de cmc van het deck wat omlaag proberen te krijgen. Verder zijn kaarten die swamps belangrijk vinden vaak duur in de cmc, wat het gemiddelde nog verder omhoog brengt helaas

Zou een -2/-2 wrath effect genoeg zijn om aggro decks af te remmen of kan ik beter voor -3 of -4 gaan? Drown in Sorrow, Yahenni's Expertise, Languish zijn wat kaarten die daarmee zouden kunnen helpen. Maar als een 3 cmc het werk kan doen heb ik dat liever dan een 4 cmc kaart.
Verder denk ik dat een Killing Wave nog wel interessant kan zijn.
Jsterck1
5 jaren geleden
De Urborg, Tomb of Yawgmoth lijkt me nu niet zo belangrijk omdat je allemaal swamps hebt.

De hoge cmc Creatures zoals Nightmare zijn natuurlijk geweldig maar ik snap je punt wel.
Heb je iets aan een Reassembling Skeleton ofzo om in de eerste beurten iets op het veld te krijgen?
Als je in het begin wat kan rekken, zit je tegenspeler misschien zonder momentum tegen de tijd dat je je speeltjes kunt casten...

- heb hier even een nostalgisch momentje... Toen ik begon te spelen op mijn 13 jaar was ik zo gek van Nightmare...deze en Demonic Hordes waren mijn aller-meest-favoriete kaarten-
Zucht wat worden we oud...
Dordledum
5 jaren geleden
Ik zou ook in een devotion deck ook wat non-basics spelen zoals Nykthos, Shrine to Nyx en Cabal Coffers en dan inderdaad Urborg, Tomb of Yawgmoth ernaast.

Ook Erebos, God of the Dead lijkt me een auto-include. Misschien niet allemaal budget opties alleen.
StickyGator
5 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
De Urborg, Tomb of Yawgmoth lijkt me nu niet zo belangrijk omdat je allemaal swamps hebt.

De hoge cmc Creatures zoals Nightmare zijn natuurlijk geweldig maar ik snap je punt wel.
Heb je iets aan een Reassembling Skeleton ofzo om in de eerste beurten iets op het veld te krijgen?
Als je in het begin wat kan rekken, zit je tegenspeler misschien zonder momentum tegen de tijd dat je je speeltjes kunt casten...

- heb hier even een nostalgisch momentje... Toen ik begon te spelen op mijn 13 jaar was ik zo gek van Nightmare...deze en Demonic Hordes waren mijn aller-meest-favoriete kaarten-
Zucht wat worden we oud...

Bedoelde Urborg meer als ik non-basic lands ga spelen om zo wat sneller mana binnen te harken met non basics. Kan wel gaan testen met Reassembling Skeleton.

Nightmare is voor mij ook een beetje "nostalgie" aangezien het de eerste magic kaart waarmee ik in aanraking kwam. Vandaar dat die in de sideboard zit, zodat ik die indien nodig kan spelen via Mastermind's Acquisition.
StickyGator
5 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Ik zou ook in een devotion deck ook wat non-basics spelen zoals Nykthos, Shrine to Nyx en Cabal Coffers en dan inderdaad Urborg, Tomb of Yawgmoth ernaast.

Ook Erebos, God of the Dead lijkt me een auto-include. Misschien niet allemaal budget opties alleen.


Het zijn wel gave/nuttige kaarten, dus die et ik op het lijstje mocht het budget wat groter worden
thegeertfiles
5 jaren geleden
Ik ben in mijn eigen mono black devotion deck erg te spreken over:
Gatekeeper of Malakir
Gifted Aetherborn
Vampire Nighthawk
Whip of Erebos
Lashwrithe
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top