Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

Beginner hier: vraag voor eerste deck

Erebos1201
5 jaren geleden
Hallo iedereen/lezers,

Recent heb ik een interesse ontwikkeld in Magic, en ben nu van plan wat starter-kits te kopen om een eigen deck te kunnen gaan bouwen (ik heb op het moment precies 0 kaarten). Ik zat te denken om te gaan voor een combinatie van de 'Bundle Core Set 2019' en de 'Prerelease Pack Dominaria'. De eerste vooral om sowieso de standaard land-kaartjes op zak te hebben, en de tweede omdat dit me simpelweg een interessante additie leek. Is dit volgens wat ervanere mensen een goed plan of is het beter om met een van tevoren samengesteld deck (zoals de "Planeswalker Decks" ) te beginnen?

Alle tips zijn welkom en alvast bij voorbaat dank!
BuidingMage
5 jaren geleden
Je kunt beter beginnen met een "Preconstructed deck", dan hoef je nog niet na te denken over lastige keuzes zoals welke kaarten wel of niet te spelen, dat maakt het veel makkelijker. De duel decks vond ik hier heel fijn voor, twee (over het algemeen goed) gebalanceerde decks waarmee je leuk tegen elkaar kan spelen.
 bijgewerkt door BuidingMage 5 jaren geleden
Erebos1201
5 jaren geleden
Okay bedankt voor de tip! Is er nog een specifieke die aan te raden is of is dat gewoon een kwestie van uitzoeken welke mij het leukst lijkt? (Ik weet niet of er regels zijn welke decks wel of niet in het algemeen gebruikt kunnen worden; er is namelijk een kleine winkel in mijn buurt die iedere vrijdag MTG avonden organiseert, dus het zou leuk zijn om dan meteen wat ervaring op te kunnen doen)
Magicfreak
5 jaren geleden
Naar de FNM (Friday Night Magic) gaan is zeker een aanrader. Ook organiseert je lgs (local game store) waarschijnlijk een aantal keer per jaar de pre-release, een week voor de release van de nieuwe set kan je dan al met de kaarten spelen. Het is er altijd heel erg gezellig, en goed om ervaring voor Magic op te doen als beginnende speler.

Wat Duel Decks betreft: dat ligt helemaal aan wat jij leuk vind te spelen. Zelf vind ik de Duel Decks: Merfolk vs. Goblins heel erg tof, maar smaken verschillen

Veel plezier met het ontdekken van dit veelzijdige en fantastische spel!
 bijgewerkt door Magicfreak 5 jaren geleden
Erebos1201
5 jaren geleden
Hartelijk dank, ik zal nog wel even rondsnuffelen in de decklijsten van de verschillende Duel Decks om te kijken welke me aanspreekt. Heb zo'n vermoeden dat het plezier wel goed gaat komen met zo'n vriendelijke community
n4ppy
5 jaren geleden
Voordeel van een duel deck is dat je gelijk twee decks hebt dus ook thuis kunt spelen als je nog iemand kunt vinden

Ga gewoon langs bij de winkel en zeg gewoon dat je beginner bent. Dan is er vast wel iemand die je een handje kan helpen of suggesties heeft.
MagnusMagicus
5 jaren geleden
De Bundle Core Set 2019 en Prerelease Pack Dominaria zijn geen verkeerde keuzes, maar ik ben het er wel mee eens dat je beter een kant-en-klaar deck kunt kopen, dan heb je meteen een goede basis om vanuit te werken. Planeswalker Deck Dominaria lijkt me een goed startpunt. De Duel Decks zijn ook leuke opties, al kunnen die wel iets pittiger qua regels zijn, omdat die kaarten uit heel Magic pakken en niet alleen de meest recente sets.

Verder is langs een LGS (Local Game Store) gaan waar ze Magic verkopen een goed plan. Soms hebben ze daar gratis beginnersdecks. Ik weet niet of je in de buurt van Delft woont, maar loop anders zeker eens de Bazaar in!
vanmaanen
5 jaren geleden
De Challenger decks zijn nu her en der in de aanbieding omdat ze in oktober deels (voor Standard) niet meer niet meer mogen. Maar dat zijn wel uitgekiende en leuke decks...
InouDelphine
5 jaren geleden
Een leuke bijkomstigheid bij de Planeswalker Decks, is dat je er 1 of 2 booster packs bij krijgt, waarmee je - als je eenmaal een x-aantal potjes hebt gespeeld met het preconstructed Planeswalker deck -het deck kunt aanpassen: hiermee zet je dan al jouw eerste stappen in deckbuilding.

Tot en met Dominaria zitten er twee booster packs bij elk Planeswalker deck, vanaf Core Set 2019 zit er nog maar één booster pack in, maar de prijs van deze decks ligt lager (prijsverschil komt ongeveer overeen met de prijs van 1 booster pack).
Als je bijvoorbeeld de 2 Planeswalker Decks uit Dominaria aanschaft, heb je twee complete decks om straight out of the box mee te spelen (kun je wellicht iemand anders ook enthousiasmeren) én extra kaartjes voor jouw MTG-verzameling.
 bijgewerkt door InouDelphine 5 jaren geleden
InouDelphine
5 jaren geleden
En als alternatief: Als je alle vijf de Planeswalker Decks aanschaft van Core Set 2019 kiest, kun je bekend raken met de vijf mana-kleuren van MTG - want deze decks zijn mono-colored - waardoor je metéén genoeg Basic Lands van elke kleur hebt om mee te beginnen. Én, zoals ik hierboven al beschreef, 5 booster packs om de decks mee te tweaken.
Succes en veel plezier ermee, Erebos1201!
 bijgewerkt door InouDelphine 5 jaren geleden
InouDelphine
5 jaren geleden
Oops, ik zie dat de 5-set Planeswalker Decks Core Set 2019 nu niet verkrijgbaar zijn, maar als je op (de knop) "het belletje" drukt, krijg je vanzelf bericht van Bazaar of Magic wanneer ze weer op voorraad zijn.
Goscalyon
5 jaren geleden
Ik was zelf begonnen met een intro pack en een duel pack. De intro packs zijn erg leuk omdat je dan een relatief simpel deck hebt die gefocused is op 1 mechanic + er zitten bij elk intro deck een paar boosters De bovengenoemde planeswalker decks klinken ook wel interessant als beginnende speler.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top