Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Blauwe card draw + discard opties

Mango
2 jaren geleden
Je had vroeger (zeg 20 jaar geleden) blauwe kaarten waarmee je Card Draw van 2 of meer kaarten kon bewerkstelligen, gevolgd door Discard. Die kaarten waren handig om (a) te zoeken naar een speciale kaart en (b) om bepaalde kaarten in je graveyard te krijgen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een zwart-blauw graveyard recursie deck.

Ik herinner mij specifiek deze 3 kaarten: Frantic Search, Fact or Fiction de de wat vreemde enchantment Attunement.

Ik vraag mij af wat de huidige status is van deze drie kaarten, en of er tegenwoordig geschikte (of betere ?) alternatieven zijn.
MagnusMagicus
2 jaren geleden
Frantic Search is goed, maar wel kaartnadeel (je eindigt met een kaart minder op hand), FoF is nog steeds een allstar wat mij betreft, en de kaarten die zo snel bij me opkomen zijn Chart a Course, Ideas Unbound, Compulsive Research, Flux, Thirst for Discovery, Thirst for Knowledge, Thirst for Meaning, Windfall. Ik zal er ongetwijfeld nog een bak missen
Mango
2 jaren geleden
Dank je. Ja, Flux ken ik nog wel. Die had ik zeker in mijn eerste post kunnen noemen.
Geldt Attunement tegenwoordig als minder goed ? Hij heeft het grote voordeel dat hij herbruikbaar is !
MagnusMagicus
2 jaren geleden
Ik denk dat die vooral in een Reanimator shell nuttig kan zijn, maar het kost je mana en een kaart, dus dat maakt hem niet zo algemeen bruikbaar. Ik denk dat Attunement heel erg goed is in de decks die hem kunnen misbruiken, en anders behoorlijk meh.

De combinatie van Brainstorm + fetchland maakt het ook wel dat veel van de andere opties al bijna niet gespeeld worden, omdat die daar niet tegenop kunnen qua efficiëntie.
Cobaltius
2 jaren geleden
Het is niet een card draw effect, maar vergeet niet Gifts Ungiven. Vooral handig als je kaarten in je graveyard wilt door maar voor twee kaarten te zoeken.
Left4Doner
2 jaren geleden
Voor meervoudige draw+discard zijn Monastery Siege of Mirrodin Besieged opties. En natuurlijk Merfolk Looter of Looter il-Kor en vergelijkbaren.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 6 posts
  • Laatste post Left4Doner 2 jaren geleden
  • Gemaakt door Mango 2 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top