Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Ik ben helemaal niet bekend met de Commander variant, maar met wat vrienden doen we een toernooitje, dus even op google gekeken wat de sterkste commanders zijn en Atraxa uitgekozen.
Maar nu moet ik er een deck om heen bouwen.. en loop ik een beetje vast. Wil men eens kijken en waar nodig verbeteringen aandragen? (en het liefst ook met de uitleg erachter zodat ik het de volgende keer zelf kan) https://www.bazaarofmagic.eu/nl-NL/decks/atraxa-pain-in-the-a/93151
Hoi
Weet je zeker dat je voor Atraxa wil gaan? Als minder ervaren speler is een deck met zoveel kleuren wellicht lastig om goed te spelen. Misschien zou je een hogere winkans hebben met een mono of dual color deck, bijvoorbeeld Tergrid, God of Fright.
Als het je naast winnen ook om plezier gaat, dan zijn er natuurlijk héél veel leuke Commanders om uit te kiezen
Ehm, ik heb Atraxa al gekocht en de jongens waren erg ontstemd.. dus ja ik wilde het wel proberen
En ik speel al wel een tijdje standard dus de 5 kleuren moet denk ik ook lukken..
Maar de kaart die je aandraagt vind ik ook wel super!
Ik ga eens even grasduinen wat ik daarmee kan.
In ieder geval thanks voor je snelle reactie!
Leuke lijst met kaarten maar het voelt een beetje random. Ik zie bijvoorbeeld niet vaak een Dictate of Erebos in een niet aristocrat deck of Elixir of Immortality in een niet zelf mill deck. Als je dit leuk vind om te spelen moet je dat natuurlijk gewoon doen maar ik heb het gevoel dat veel kaarten afwijken van je +1/+1 strategy.
Ook zou ik Everflowing Chalice en Hardened Scales aanraden + minimaal 10 landjes. Maar er zitten pas 90 kaarten in het deck dus dat zal wel goed komen
Ik raad je ook aan om in totaal minimaal 34 land te spelen, en dan vooral kaarten die voor meerdere kleuren kunnen tappen zoals Arcane Sanctum en Path of Ancestry.
Verder wil Atraxa een of meer van deze dingen doen. Let er op dat de meeste kaarten in je deck zich aansluiten aan deze strategie:
- +1/+1 counters neerleggen
- Planeswalkers spelen
- -1/-1 counters neerleggen bij opponents
- mensen Poison counters geven (vindt niet iedereen even leuk)
Je hebt momenteel 4 mana artifacts. Ik zou er minimaal 8 spelen, en het liefst dingen die werken met counters zoals de genoemde Everflowing Chalice of Crystalline Crawler.
Je kan ook nog een subthema overwegen. Bijvoorbeeld dat je je focust op +1/+1 counters maar daarnaast ook veel "Volvers" speelt (Anavolver en vriendjes). Maakt het deck waarschijnlijk iets zwakker, maar mogelijk wel leuker om tegen te spelen
Ehm, ik heb Atraxa al gekocht en de jongens waren erg ontstemd.. dus ja ik wilde het wel proberen
En ik speel al wel een tijdje standard dus de 5 kleuren moet denk ik ook lukken..
Maar de kaart die je aandraagt vind ik ook wel super!
Ik ga eens even grasduinen wat ik daarmee kan.
In ieder geval thanks voor je snelle reactie!
Die reactie begrijp ik wel. Atraxa is een powerhouse!
Er zijn hier al best veel decks rond atraxa op bazaar.
Hier kun je gelukkig op zoeken. Ook EDHrec is een site die goed kan helpen bij het bouwen. Die bepalen hoe vaak kaarten gemiddels gespeeld worden in een Atraxa commander deck.
Dat is ook altijd mijn probleem, ik probeer te veel op veilig te spelen, Dicate zit er dan in omdat we meestal met 4 spelen, dus dat belemmert de opbour van de tegenstander. En de elixer is dan om te zorgen dat kaarten in mn graveyard weer in mn stack komen..
Maar ik ga proberen er een consistenter geheel van te maken.
Iedereen, ontzettend bedankt voor alle tips, ik ga een 2.0 versie maken
Leuk deck hoor! Maar ik zal er eens op schieten dan, wat ik anders zou doen als ik dit deck zou maken is:
Gideon, Champion of Justice : Is niet echt een planeswalker voor dit deck. Hij maakt geen tokens, en voegt niet echt iets toe anders dan dom aanvallen. De ultimate haalt ook alle landen weg van iedereen wat zeker niet gewaardeerd wordt in casual multiplayer.
Arasta of the Endless Web Goede kaart, die je zeker een paar tokens op levert en heeft reach. Maar doet verder niet al teveel met de rest van het deck.
Juniper Order Ranger past dan wel weer mooi in het thema. Maar naar mijn ervaring doet ie eigenlijk te weinig voor 5 mana. Een 2/4 die bij de volgende creatures pas wat groter wordt.... En je speelt maar 27 creatures. Je moet heel veel tokens aan gaan maken wil deze echt interessant worden.
Merfolk Skydiver Prima goedkope kaart met proliferate. Maar je gaat bijna nooit 5 mana betalen voor een proliferate.
Met een Flux Channeler ga je al vaker Proliferaten waarschijnlijk.
Bioshift Echt een te klein effect, beter speel je dan een kaart die direct +1/+1 counters geeft
Clone Legion Top kaart natuurlijk, maar doet niet echt iets met de rest van het deck. En je hebt niet echt heel veel Ramp dat je snel aan 9 mana zit.
Extinction Ieder deck heeft boardwipes nodig naar mijn mening, maar speel er dan ook een die alles weghaald wat je wilt. De al genoemde Damning Verdict of heel simpel de Wrath of God achtige kaarten.
Jeweled Lotus Supergoede kaart, maar niet in dit deck. Je commander kost , dus deze maakt hem maar 1 goedkoper. Beter speel je een mana-rock welke alle kleuren maakt, zodat je alle mana kunt maken voor al je kleuren.
Abzan Ascendancy Moeilijke mana cost voor een beperkt effect. Je moet op het moment van spelen ook 5+ creatures op het battlefield hebben om er echt iets aan te hebben.
Gleam of Authority Wel een geinige unieke kaart, maar eigenlijk wel een iets te klein effect. Liever heb je iets wat ook trample geeft.
Blast Zone, Dreadship Reef, Field of Ruin, Karn's Bastion, Mirrodin's Core, The Grey Havens.. Veel te veel landen die niet direct (lees beurt 1 tot 5) gekleurde mana geven om je spells te spelen. Liever speel je landen die je helpen je coole kaarten te spelen.
Ik snap waarom je ze gekozen hebt, en een enkele van deze zou kunnen. Maar zeker geen 6 stuks.
Er zijn al enkele goede suggesties voor toevoeging geweest hierboven. Wat ik daaraan kan toevoegen:
Dreadship Reef en verwanten kan ik wel aanbevelen! Ze zijn iets trager soms, maar samen met Atraxa kunnen ze veel mana opleveren voor grote beurten. Het Atraxa deck dat ik had speelde ook Calciform Pools en Saltcrusted Steppe, die leverden absurde beurten op.
Veel gespeeld dit weekend en zowel Atraxa als het Tergrid, deck at ik heb nagemaakt werkten goed.
Voor Atraxa denk ik dat ik er nog wat meer dingen in moeten die counters maken. (Proliferate is leuk, maar niet als er nog niets op de kaart ligt)
En ik wil kijken naar de landjes, daar moet ook meer te halen vallen.