Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Commander deck met alleen legendary (female) creatures?

Dordledum
6 jaren geleden
Ik denk erover om een deck te bouwen dat alleen legendary creatures en land speelt, verder geen andere spells. Daarnaast leek het me leuk om dat idee combineren met het thema van een Mooie meisjes deck waar ik laatst een keer over las.

Mayael the Anima en Thalia, Guardian of Thraben zouden daar mooi inpassen.

Eerste vraag is dan natuurlijk, welke commander(s) zouden hiervoor het beste werken? Het liefst speel ik dan zoveel mogelijk kleuren.

Mayael the Anima is een mogelijkheid, maar ik hou mijn opties graag open.

Suggesties?
 bijgewerkt door Dordledum 6 jaren geleden
Eclavyrr
6 jaren geleden
Met alleen legendaries kan nog wel eens een uitdaging worden, maar je zou een kunnen googlen op "mtg waifu deck". En dan de image sectie overslaan en kijken naar de diverse decklijsts wat er gespeeld word. Vergeet niet dat je ook planeswalker kunt spelen.
Sunitram
6 jaren geleden
Het idee is leuk, maar is Mayael niet een intens slechte commander voor zo'n deck? Zoveel vrouwelijke legendaries met 5+ power zijn er niet... Maar wat dacht je van Saskia the Unyielding?
 bijgewerkt door Sunitram 6 jaren geleden (Er komt een dag waarop ik ga snappen waarom sommige legendaries wel en andere ge)
Dordledum
6 jaren geleden
Misschien dat ik mijn eisenpakket aan moet passen inderdaad. Er zijn ook weinig "legendary matters" kaarten die dan zelf ook nog eens female legendaries zijn.

Ik ga dan voor alleen (female) creatures en land - legendary is bijzaak / voegt dan weinig toe

Saskia the Unyielding is een goede optie inderdaad, dank!
 bijgewerkt door Dordledum 6 jaren geleden
LeKrutes
6 jaren geleden
Je kan ook ladies looking right doen met saskia.
 bijgewerkt door LeKrutes 6 jaren geleden
bunnynut
6 jaren geleden
Quote:
35 minuten geleden
Je kan ook ladies looking right doen met saskia.

Eerder Ladies looking left
Eclavyrr
6 jaren geleden
Bada boem tsss
Dordledum
6 jaren geleden
LoL! -

Beginnetje gemaakt:



Manabase zal ook interessant worden als ik alleen female creatures speel.
 bijgewerkt door Dordledum 6 jaren geleden (Nu met Karona!)
IAmAC00kie
6 jaren geleden
Tip: vervang Saskia voor Karona, False God. Heb je ook gelijk toegang tot !
Dordledum
6 jaren geleden
Quote:
25 minuten geleden
Tip: vervang Saskia voor Karona, False God. Heb je ook gelijk toegang tot !


Goed idee, is ook een vrouwtje! Maar die heb ik niet! Even kijken of ik die kan bijruilen.
 bijgewerkt door Dordledum 6 jaren geleden
burtyoungsters
6 jaren geleden
Geen liefde voor Captain Sisay? Past mooi in het thema en met groen en wit heb je toegang tot genoeg legendary dames.
 bijgewerkt door burtyoungsters 6 jaren geleden
Dordledum
6 jaren geleden
Allemaal goeie ideeën, fijn. Sisay mag er zeker in als ik haar heb bijgeruild.

Net door mijn foil en rare/mythic mappen geworsteld en even een eerste selectie toegevoegd van kaarten die ik had en die me op eerste oogopslag leuk leken.

Nu nog een samenhangend deck ervan bouwen

 bijgewerkt door Dordledum 6 jaren geleden
Jsterck1
6 jaren geleden
Als je alle kleuren wil, dan neem je toch gewoon Sliver Queen.
Maar ik geef toe ze ziet er niet heel "ladylike" uit...
n4ppy
6 jaren geleden
Quote:
6 uur geleden
Als je alle kleuren wil, dan neem je toch gewoon Sliver Queen.
Maar ik geef toe ze ziet er niet heel "ladylike" uit...

Die is wel wat veiliger dan een commander die je doorgeeft en die tribes een vette boost geeft terwijl je zelf een berg variable dames hebt.
Dordledum
6 jaren geleden
Mijn idee was om Karona, False God alleen uit te spelen als ik er iets aan heb, niet het deck om haar heen te bouwen.

Omdat ze Haste heeft en ik (vooralsnog) veel elves, humans en angels in het deck kan ze nog best goed uitpakken.

Daarnaast dacht ik om gewoon wat sac-outlets en kaarten als Homeward Path op te nemen om te zorgen dat Karona, False God niet bij mijn opponents terecht komt.

Edit:

Mijn eerste selectie van kaarten heeft trouwens 48 legendary ladies en ik heb er nog flink wat in de wants staan, voeg daar de dames uit Dominaria aan toe, dan gaat misschien het oorspronkelijke plan nog lukken ook.

Wat de manabase betreft: nog shocklandjes toevoegen of gewoon bij 2 van elke basic houden?
 bijgewerkt door Dordledum 6 jaren geleden
n4ppy
6 jaren geleden
Wel grappig om de variatie te zien. Weirde Avatar of Woe, een lieve Elvish Harbinger, een bloederige Fumiko the Lowblood, een scary Nin, the Pain Artist, een ....... Visara the Dreadful.

Er zit van alles en nog wat tussen
Dordledum
6 jaren geleden
Eerste versie klaar:


 bijgewerkt door Dordledum 6 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top