Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Deck advies van het Commander (EDH) Service Team!

marcoboth
3 jaren geleden
Voor mijn Marisi deck zou ik wel wat suggesties willen ontvangen.
commander
Marisi
door marcoboth4 minuten geleden


Het idee is om een aantal creatures te hebben die goedkoop zijn en moeilijk te blocken om de ability van Marisi, Breaker of the Coil te gebruiken. Support in de form van Keeper of Fables en dergelijke om de kleine critters weer om te kunnen zetten in kaarten. Aangezien ik waarschijnlijk veel creatures wil spelen, heb ik wat hatebears erin gegooid.

Ik heb een paar potjes met marisi gespeeld en aan de hand daarvan eigenlijk zoveel kaarten gecut dat ik nog ruimte over heb waar ik nog geen kaarten voor weet. In ieder geval mis ik nog goede wincons denk ik. De kleine beestjes kunnen niet goed racen tegen wat redelijke beesten, laat staan de fatties, zonder iets als Overrun.
Sunitram
3 jaren geleden


Mag ik vragen hoe belangrijk het +1/+1 counter thema voor je is? Want ik zie nu een deck met een hele scherpe focus op sterke instants kopiëren, een mooie manacurve en dito gebruik van ramp en manarock spells, goede carddraw, prima board control en een mooie finisher in de vorm van een paar X-burnspells. Ik denk eigenlijk dat we je deck meer kwaad dan goed zouden doen door een tweede focus op counters te leggen...

Maargoed, stel we zouden meer een focus op +1/+1 counters willen leggen, dan denk ik dat het deck heel anders zou worden.
- Sowieso zou ik dan Zada, Hedron Grinder en Mirrorwing Dragon runnen. Van alle instants die iets met +1/+1 counters doen hebben de meeste namelijk een single target en deze twee kopiëren die spells voor al jouw creatures die zo'n spell zou kunnen raken! Zie die Kalamax eens groeien! Om er zeker van te zijn dat je een flinke boardstate hebt, zou je met tokenmakers als Young Pyromancer, Saheeli, Sublime Artificer, Murmuring Mystic en Talrand, Sky Summoner aan de slag kunnen.
- Borborygmos zou zeker in dit deck mogen blijven. Maar wat vind je van Nissa, Voice of Zendikar en Vigor als extra +1/+1 counter bronnen?
- En misschien ten overvloede, maar Flux Channeler en Inexorable Tide zouden je thema zeker een boost geven. Ook Vorel of the Hull Clade zou zeker niet misstaan.

Maar nogmaals, ik denk dat je deck zoals het nu is een stuk steviger in z'n schoenen staat!

---

commander
Marisi
door marcoboth1 dag geleden


Ten eerste: awesome commander! Hoog tijd dat ik daar eens plek voor vrij maak in m'n Mayael deck... Maargoed, advies:

- Ik denk dat je je wincon een beetje in de verkeerde hoek zoekt. Van alle drie je kleuren heeft eigenlijk alleen wit kleine, evasive creatures (groen moet het qua evasion vooral van trample en een enkele intimidate kaart hebben, rood voornamelijk van menace, en okee draken vliegen, maar de echt goede komen ook pas vanaf 4 mana). En die scalen niet zo lekker. Maar waarom zou je met dat kleine grut aan de slag gaan, als je met iets grotere creatures en de nodige Kismet effecten ook prima door kan komen? Marisi hoeft tenslotte maar 1 creature bij iemand door te zien komen om die speler's hele team te goaden! Denk aan Thalia, Heretic Cathar, Authority of the Consuls, Urabrask the Hidden(!), dat werk. Voor later in het spel als jij en een tegenstander de enige nog levende spelers zijn (of als je om een andere reden niet door kan komen) heeft wit een aantal "tap all creatures" effecten, zoals Bond of Discipline en Dawnglare Invoker.
- Voor de initiële schade en/of voor later in het spel als je tegenstanders het nog steeds voor elkaar krijgen om blockers achter te houden biedt rood veel "target creature can't block" effecten. Ahn-Crop Crasher is een hastebeest dat je kan exerten voor dit effect, maar er zijn bijvoorbeeld ook Clamor Shaman, Clan Guildmage, Earthshaker Khenra, Firefist Striker, Goblin Battle Jester, Goblin Heelcutter (die laaste twee gaan trouwens uitstekend samen), Pia Nalaar (evasive creature en block-preventer in 1!), etc. etc. Groen heeft Questing Beast en diverse andere creatures met soortgelijke effecten en wit heeft op zo'n beetje iedere cmc wel vliegende of op andere manieren evasive creatures.
- Je zou het spelletje nog een beetje politiek kunnen maken door curses op andere spelers te spelen. "Hey, aanvallen moet je toch, waarom zou je [insert naam tegenstander met een Curse of Bloodletting aan z'n broek] niet een dikke hoek geven?" Niet alleen kun je zo zorgen dat de meest vervelende speler zo snel mogelijk het spel verlaat, maar een paar keer doorkomen bij een tegenstander met Curse of Stalked Prey of Curse of Predation op z'n naam is ook heel goed voor jouw creatures

En ja, je zit in Naya kleuren, dus Overrun effecten komen al gauw om het hoekje kijken, maar jij als ervaren Commander speler weet volgens mij prima zelf de leukste/ binnen jouw speelgroep meest geaccepteerde versies daarvan te vinden Mocht je daar geen zin in hebben (na je post nog eens gelezen te hebben kwam het op mij over alsof overrun effecten niet je voorkeur hebben), dan zijn er in rood en rood-wit ook de nodige extra combat effecten. Handig om extra nut uit je curses te halen of om een nietsvermoedende tegenstander vanuit het niets compleet dood te hoeken
 bijgewerkt door Sunitram 3 jaren geleden
Jasper90
3 jaren geleden
Quote:
7 uren geleden


Mag ik vragen hoe belangrijk het +1/+1 counter thema voor je is? Want ik zie nu een deck met een hele scherpe focus op sterke instants kopiëren, een mooie manacurve en dito gebruik van ramp en manarock spells, goede carddraw, prima board control en een mooie finisher in de vorm van een paar X-burnspells. Ik denk eigenlijk dat we je deck meer kwaad dan goed zouden doen door een tweede focus op counters te leggen...

Maargoed, stel we zouden meer een focus op +1/+1 counters willen leggen, dan denk ik dat het deck heel anders zou worden.
- Sowieso zou ik dan Zada, Hedron Grinder en Mirrorwing Dragon runnen. Van alle instants die iets met +1/+1 counters doen hebben de meeste namelijk een single target en deze twee kopiëren die spells voor al jouw creatures die zo'n spell zou kunnen raken! Zie die Kalamax eens groeien! Om er zeker van te zijn dat je een flinke boardstate hebt, zou je met tokenmakers als Young Pyromancer, Saheeli, Sublime Artificer, Murmuring Mystic en Talrand, Sky Summoner aan de slag kunnen.
- Borborygmos zou zeker in dit deck mogen blijven. Maar wat vind je van Nissa, Voice of Zendikar en Vigor als extra +1/+1 counter bronnen?
- En misschien ten overvloede, maar Flux Channeler en Inexorable Tide zouden je thema zeker een boost geven. Ook Vorel of the Hull Clade zou zeker niet misstaan.

Maar nogmaals, ik denk dat je deck zoals het nu is een stuk steviger in z'n schoenen staat!


Hoe belangrijk zijn +1/+1 counters voor mij.....ja daar vraag je me wat. Ik vind het namelijk erg leuk en heb met mijn Karador deck zeer genoten hoe snel Juniper Order Ranger groeide door de counters.
Maar ik wil niet helemaal in de counters vallen, want de laatste puntjes op mijn Ishai, Ojutai Dragonspeaker met partner Reyhan, Last of the Abzan deck zit al vol met counters.

Het kopiëren moet wel op plek 1 komen te staan al sta ik te springen om kaarten als Ring of Kalonia, Rubblebelt Raiders, Rhythm of the Wild en Grumgully, the Generous en nog veel meer die ik aan het deck toe wil voegen.

En met het advies om Mirrorwing Dragon en Zada, Hedron Grinder (beide in mijn bezit) toe te voegen dan was het eerste wat bij mij op kwam om Colossal Might, Collision // Colossus en Sylvan Might er dan in te doen. Dit zal zeker de richting van het deck veranderen, maar I like it so far.
Over de Mirrorwing Dragon had ik nog een vraag: wat gebeurt er wanneer een tegenstander deze target? Toen ik deze had las ik het als dat wanneer deze getarget wordt door een tegenstander dit dan naar mijn eigen creatures gekopieerd werd, zo dacht ik dat met een Murder al mijn andere creatures ook geMurderd werden. Maar dat is jaren geleden en nu lees ik cast een tegenstander Murder dan gaan de creatures van de caster dood door Murder. Of lees ik dat nu weer verkeerd

De effecten als Young Pyromancer en Flux Channeler is dat deze niet triggeren met de kopieën die gecreëerd worden, vandaar dat deze er op dit moment niet in het deck voorkwamen, of ik moet dat verkeerd hebben.

Gezien het deck pas 15 mei uit komt heb ik nog even om er over na te denken. Bedankt voor het doornemen van het deck en misschien doe ik nog een deck opsturen.
Sunitram
3 jaren geleden
Dat zijn zeker geen verkeerde toevoegingen die je daar noemt! Er zijn trouwens nog veel meer van dat soort instants. Fists of Flame, Wildsize en Balduvian Rage zouden bijvoorbeeld ook prima in dat deck kunnen. En wat vind je van Armed // Dangerous?

En ja, de Mirrorwing kan inderdaad een willekeurige Murder in een boardwipe veranderen, maar als je 1 of 2 mana open houdt kun je dat voorkomen met een van de vele instants in jouw kleuren die hexproof geven

Wat je zegt over die tokenmakers klopt trouwens, maar de originele spell cast je nog wel altijd. Ik heb geen idee HOE goed ze zullen zijn in een deck als het jouwe (vooral omdat de commander nog niet uit is), maar ik denk dat je er meestal wel iets van voordeel uit haalt

Succes!
marcoboth
3 jaren geleden
Quote:
8 uren geleden
commander
Marisi
door marcoboth1 dag geleden

Curse of Stalked Prey of Curse of Predation

En ja, je zit in Naya kleuren, dus Overrun effecten komen al gauw om het hoekje kijken, maar jij als ervaren Commander speler weet volgens mij prima zelf de leukste/ binnen jouw speelgroep meest geaccepteerde versies daarvan te vinden Mocht je daar geen zin in hebben (na je post nog eens gelezen te hebben kwam het op mij over alsof overrun effecten niet je voorkeur hebben), dan zijn er in rood en rood-wit ook de nodige extra combat effecten. Handig om extra nut uit je curses te halen of om een nietsvermoedende tegenstander vanuit het niets compleet dood te hoeken


Bedankt voor je feedback! De curses zijn misschien wel interessant ja! Ga ik gelijk eens doorkijken.

De combinaties van de kleine creatures en marisi vindt ik juist wel leuk, dus ik blijf denk ik meer in die richting kijken, maar je hebt me wel op wat ideeën gebracht! Commander Eesha en Beloved Chaplain zijn wel in straat met wat ik wil!

Ik ben niet tegen overrun effecten, maar ik ben op zoek naar het effect dat zo goed mogelijk bij het deck past. Het zijn veel kleine beestjes, dus Overwhelming Stampede bijvoorbeeld wordt afhankelijk van de commander.
Jasper90
3 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Dat zijn zeker geen verkeerde toevoegingen die je daar noemt! Er zijn trouwens nog veel meer van dat soort instants. Fists of Flame, Wildsize en Balduvian Rage zouden bijvoorbeeld ook prima in dat deck kunnen. En wat vind je van Armed // Dangerous?


De instants zijn interessant, de armed and dangerous minder alleen maar vanwege dat het een sorcery.

Quote:
1 uur geleden
En ja, de Mirrorwing kan inderdaad een willekeurige Murder in een boardwipe veranderen, maar als je 1 of 2 mana open houdt kun je dat voorkomen met een van de vele instants in jouw kleuren die hexproof geven

Wat je zegt over die tokenmakers klopt trouwens, maar de originele spell cast je nog wel altijd. Ik heb geen idee HOE goed ze zullen zijn in een deck als het jouwe (vooral omdat de commander nog niet uit is), maar ik denk dat je er meestal wel iets van voordeel uit haalt

Succes!


Mirrorwing is nog even de vraag hoe deze nou precies werkt, token makers laat ik er nog even uit en inderdaad is het even afwachten hoe het speelt nu dat het nog uit moet komen
TheRobinros
3 jaren geleden
Als een tegenstander een Mirrorwing Dragon target met een Murder, sloopt hij niet jouw bord, maar zijn eigen bord
Sunitram
3 jaren geleden
Quote:
5 uren geleden
Ik ben niet tegen overrun effecten, maar ik ben op zoek naar het effect dat zo goed mogelijk bij het deck past. Het zijn veel kleine beestjes, dus Overwhelming Stampede bijvoorbeeld wordt afhankelijk van de commander.


In het eerdergenoemde Mayael deck run ik nog steeds met liefde Titanic Ultimatum; die boost voor een vaste waarde EN is heel flavorvol met je commander omdat ze beide van Naya komen En Beastmaster Ascension lijkt me in jouw deck ook heel sterk. Hoe dan ook, blij dat ik je heb kunnen inspireren!

Quote:
3 uren geleden
Als een tegenstander een Mirrorwing Dragon target met een Murder, sloopt hij niet jouw bord, maar zijn eigen bord


Krijg nou wat, je hebt gelijk! Wat een bazenkaart is het eigenlijk!
stefke78
3 jaren geleden
Ben benieuwd of jullie advies hebben voor mijn commander deck:




Hoor graag van je/jullie!
Reynaerd
3 jaren geleden
Quote:
19 uren geleden
Ben benieuwd of jullie advies hebben voor mijn commander deck:




Hoor graag van je/jullie!


Ahh, eens een keer geen Ghave als commander voor zo'n soort deck. Zo te zien zijn er 2 hoofdthema's, dus laten we ze stuk voor stuk langsgaan:
(Note: Dit is nog zonder Ikoria)


1. +1/+1 counters:
Je wilt graag zoveel mogelijk counters op je creatures leggen, en zo te zien heb je daar al een mooie basis voor. Kaarten die je kan overwegen om er meer uit te halen zijn bijvoorbeeld:
- Juniper Order Ranger; Deze wordt zelf sterker en zorgt voor een gegarandeerde counter op al je andere creatures.
- Hardened Scales; Onderschat deze kaart niet! Een extra counter per beest kan zo uit de hand lopen.
- Ainok Bond-Kin, Abzan Battle Priest, Ivorytusk Fortress, Mer-Ek Nightblade, Tuskguard Captain; Deze kaarten geven een bonus aan al je creatures met een +1/+1 counter!
- Llanowar Reborn; Een landje die een counter kan leggen op 1 van je creatures!


2. Sacrifice:
Een lichte sacrifice thema is altijd leuk in Abzan, en er zijn genoeg goede kaarten om value ervan te krijgen! Denk bijvoorbeeld aan:
- Viscera Seer; Goedkoop en effectief.
- Butcher of Malakir/Dictate of Erebos; Gedeelde fun is altijd leuker!
- Perilous Forays; Zo kan je het deck sneller filteren.





3. Combinatie van de bovenstaande:

- Mycoloth; Gratis value! Elke beurt tokens is nooit verkeerd!
- Death's Presence; Zo raak je eigenlijk nooit je +1/+1 counters kwijt.
- Jarad, Golgari Lich Lord; Goede finisher als je een groot creature hebt liggen.
- Abzan Ascendancy; Extra counters en tokens na een boardwipe.


4. Ramp:
Je hebt een aantal sorceries die rampen, maar wat artifact-ramp kan geen kwaad, denk dan aan:
- Golgari Signet, Orzhov Signet, Selesnya Signet.
- Chromatic Lantern.
- Commander's Sphere.


Kaarten waar ik zelf minder een fan van ben:
- Etched Oracle; Je speelt een 3-kleuren deck.
- Scute Mob; Kan erg uit de hand lopen, maar duurt ontzettend lang voordat het echt een threat wordt, daarnaast heeft het geen evasion of andere keywords.
- Selfless Squire; Het beschermt je heel kort, maar is bijna altijd een dode kaart in je hand.
- Wildborn Preserver; Goede kaart, maar erg mana-intensief.
- Vampiric Rites; Het effect is naar mijn mening meestal net te klein.
- Carnage Altar; Net iets te duur voor het effect.
- Urborg; Het kan zijn dat je het in jouw speelgroep nodig hebt, maar persoonlijk heb ik weinig situaties meegemaakt waar de tweede ability nuttig was.


Ik hoop dat je hier wat mee kan! Altijd leuk om de minder populaire Partner Commanders te zien.

Brew ze!
Reynaerd
stefke78
3 jaren geleden
Thanks voor de tips!
jjv
3 jaren geleden
Hoi,

De laatste paar dagen heb ik een deck gemaakt en zouden jullie daar naar willen kijken voor verbeterpunten?
HaHarr74
3 jaren geleden
Zeer geacht EDH Serviceteam,
Mag ik jullie het volgende deck voorleggen?
commander
Arahbo's tribe
door HaHarr7447 minuten geleden

De basis was de precon Commander 2017: Feline Ferocity. Af en toe werkt het: vroeg in het spel een kat op tafel en meteen hard meppen met de eminence van Arahbo, Roar of the World. De winconditie: Ik doe een poging zoveel mogelijk katten op tafel te krijgen, ook tokens, omdat de engine tribal is. Die oppompen met Arahbo's eminence + activated ability, en dan stompen.
Problemen: In mijn enthousiasme is langzaam maar zeker de (mass-) removal verdwenen en een ander zwak punt is weinig antwoord op flying creatures. Waar ik naar op zoek ben is nog verder focussen.
Een zekere toevoeging op plek 101 wordt Kaheera, the Orphanguard. Spreekt voor zich. Maar: hoe maak ik het deck sterker en consistenter? Liefst enigszins budgetvriendelijk; een The Great Henge bijvoorbeeld is prachtig, maar voor één van de 99 erg aan de prijs. Ik heb niet de ambitie om altijd te winnen, maar wel om vaker mee te kunnen komen aan tafel. Voor mijn gevoel zit ik er toch net te vaak voor spek en bonen bij en ik hoop dat jullie me een stap verder kunnen helpen.
 bijgewerkt door HaHarr74 3 jaren geleden (Spek)
Reynaerd
3 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Hoi,

De laatste paar dagen heb ik een deck gemaakt en zouden jullie daar naar willen kijken voor verbeterpunten?



Daxos! Zo hilarisch om te spelen. De vraag is hoe je het deck wilt gaan spelen. Zelf heb ik een control/lockdown variant gespeeld, maar je kan uiteraard ook voor de tokens gaan of voltron, laten we ze allemaal even langsgaan.

(Note: Sinds Ikoria nog niet uit is, laat ik die set er nog even buiten.)


1. Algemeen:
Voordat we naar specifieke archetypes gaan kijken, hier zijn een aantal kaarten die ik zeker kan aanraden, ongeacht waarvoor je kiest:

- Grasp of Fate; 3 mana om 3 permanents weg te halen? Dit is zeker een goede deal! Zelfs in een 1v1 match is deze kaart het waard.
- Animate Dead; Goedkope reanimation, op een Enchantment!
- Erebos, God of the Dead; Card Draw en kan meerdere decks platleggen. Indien je het graag meer budget wilt houden, kan je voor Greed en/of Tainted Remedy gaan.



2. Control:
Er zijn veel enchantments die jou beschermen en/of je tegenstanders hinderen. Indien je dit thema wilt versterken, kijk dan eens naar de volgende kaarten:

- Sphere of Safety; Deze kaart zal een grote target worden voor je tegenstanders worden, aangezien ze op een gegeven moment amper of niet meer kunnen aanvallen.
- Rest in Peace & Leyline of the Void; Indien je tegenstanders iets te veel Graveyard spelen, je kan hierdoor echter wel als een grote threat worden gezien, maar soms is het nodig.
- Overwhelming Splendor; Een dure kaart die vaak het laatste beetje hoop van je tegenstanders laat verdwijnen.
- Starfield of Nyx; Een sterke wincon én reanimation.
- Soul Snare; Goedkope threat.
- Eidolon of Obstruction; Enchantment Creatures geven ook Experience! Deze is wel erg niche, ligt heel erg aan je speelgroep.
- The Eldest Reborn; Naar mijn mening 1 van de sterkere saga's, aangezien het elk van je tegenstanders raakt.


3. Tokens:
Niet de sterkste archetype naar mijn mening, maar je kan hiermee zeker leuke dingen doen, je kan dan focussen op bijvoorbeeld:

- Honor of the Pure; Gewoon alles buffen.
- Intangible Virtue; Loopt heel snel uit de hand.
- Elspeth, Sun's Champion; Oke, geen enchantment, maar wel geweldig voor de flavor.
- Daxos, Blessed by the Sun; Indien je speelgroep geen problemen heeft met het feit dat flavorwise er niet 2 verschillende Daxos op het veld kan zijn.
- Bitterblossom & Dreadhorde Invasion; Elke beurt extra tokens!


4. Voltron:
Niet veel mensen zullen dit zien aankomen, maar je kan natuurlijk ook gewoon je creatures vol met aura's (en equipments) gooien. Neem bijvoorbeeld:

- Helm of the Gods; Extra bonus kan nooit kwaad.
- Gift of Orzhova; Kan je nog best wat levens en damage geven.
- Eidolon of Countless Battles; Of een aura, of zelf een groot beest.
- Eldrazi Conscription; Alsof Daxos nog niet door genoeg ellende is geweest, kan je hem ook altijd nog een Eldrazi maken.


Landbase:
Hoewel er niets mis is met Basic Lands, zou je landbase wellicht een kleine upgrade kunnen gebruiken, opties hiervoor zijn:

- Hall of Heliod's Generosity; Best flexibel later in de game, aangezien je terug kan krijgen wat je nodig hebt.
- Tainted Field;
- Scoured Barrens;
- Bojuka Bog;
- Isolated Chapel;


Ik hoop dat je hier wat mee kan!

Brew ze!
Reynaerd
 bijgewerkt door Reynaerd 3 jaren geleden
thijmen2006h
3 jaren geleden
commander
landfall EDH
door thijmen2006h12 minuten geleden


Ik zou graag willen welke kaarten jullie er niet in vinden passen, ik ben zelf heel slecht in bedenken welke kaarten ik eruit wil halen omdat ik bij elke kaart wel een paar potjes heb gehad waar die goed was.

Dit deck wint door heel veel kaarten te pakken en uiteindelijk je hele deck te pakken en dan te winnen met Thassa's Oracle. Dit deck kan ook winnen door infinite mana met Selvala, Heart of the Wilds en Umbral Mantle.
farden10
3 jaren geleden


Ik zou wel wat advies willen voor dit deck. Heb het deck een aantal weken geleden een paar keer kunnen spelen via cockatrice in een 1v1 potje, maar nog niet in de papieren versie.
Hoewel het waarschijnlijk goed zou zijn voor de powerlevel van het deck, heb ik expres besloten om geen Blood Artist, Zulaport Cutthroat en vergelijkbare effecten te spelen. Om dezelfde reden speel ik ook geen Ashnod's Altar, omdat die in 2 van mijn andere decks vaak voor hele sterke turns zorgt.
Daarnaast zit er een Liliana's Contract package in het deck, de enchantment is zelf gewoon een solide carddraw spell, maar de winconditie is voor een keer ook best interessant. Ik heb geprobeerd om de 4 pact demons in het deck te stoppen, maar heb voor Griselbrand en Razaketh, the Foulblooded een vervanging moeten zoeken, want 1 is banned en de andere zit in 1 van mijn betere decks. Voor Griselbrand heb ik Westvale Abbey in het deck zitten, want de flavortekst van Ormendahl noemt hem letterlijk als een opvolger voor Griselbrand. Razaketh, the Foulblooded vervangen was wat moeilijker, omdat er niet echt een andere demon is die doet wat hij doet, maar qua power denk ik dat Vilis, Broker of Blood een goede vervanger is. Deze kaarten wil ik dan ook absoluut in het deck houden.
In het sideboard van het deck staan al een aantal kaarten die me erg nuttig/leuk lijken voor het deck, maar waar ik op het moment gewoon geen plek voor kan vinden. Graag zou ik horen als jullie nog wat tips hebben.
jjv
3 jaren geleden
Thx Reynaerd,

Ik ga er weer mee aan de slag.
Al moet ik nu een moeilijke keuze maken want ik heb een grote voorliefde voor tokens maar een control/lockdown variant lijkt me ook wel leuk om mee aan de slag te gaan.

Bedankt voor de tips,
Jacco
Reynaerd
3 jaren geleden
Quote:
8 uren geleden
Zeer geacht EDH Serviceteam,
Mag ik jullie het volgende deck voorleggen?

De basis was de precon Commander 2017: Feline Ferocity. Af en toe werkt het: vroeg in het spel een kat op tafel en meteen hard meppen met de eminence van Arahbo, Roar of the World. De winconditie: Ik doe een poging zoveel mogelijk katten op tafel te krijgen, ook tokens, omdat de engine tribal is. Die oppompen met Arahbo's eminence + activated ability, en dan stompen.
Problemen: In mijn enthousiasme is langzaam maar zeker de (mass-) removal verdwenen en een ander zwak punt is weinig antwoord op flying creatures. Waar ik naar op zoek ben is nog verder focussen.
Een zekere toevoeging op plek 101 wordt Kaheera, the Orphanguard. Spreekt voor zich. Maar: hoe maak ik het deck sterker en consistenter? Liefst enigszins budgetvriendelijk; een The Great Henge bijvoorbeeld is prachtig, maar voor één van de 99 erg aan de prijs. Ik heb niet de ambitie om altijd te winnen, maar wel om vaker mee te kunnen komen aan tafel. Voor mijn gevoel zit ik er toch net te vaak voor spek en bonen bij en ik hoop dat jullie me een stap verder kunnen helpen.


Budget upgrades? Natuurlijk hebben we die in het assortiment. Laten we de zwakke punten stap voor stap langsgaan.

1. Removal:
Je gaf het zelf ook al aan, er zit weinig removal in. Is niet erg, maar wat removal kan helemaal geen kwaad. Er zijn verschillende soorten removal, afhankelijk van wat je nodig hebt:

- Swords to Plowshares; Door de vele reprints een stuk goedkoper geworden!
- Nature's Way; Helpt je ook nog door te komen, is echter niet altijd sterk.
- Beast Within & Generous Gift; Er zijn genoeg dingen die gevaarlijker zijn dan een 3/3.
- Day of Judgment; Ik raad wel in ieder geval 1 boom-spell erin, en deze kaart is denk het beste (en simpelste) voor je deck.



2. Flyers:
Ja, Evasion helpt erg goed om de game te winnen. Om jezelf tegen dat soort beesten te beschermen kan je kiezen voor bijvoorbeeld:

- Spidersilk Armor; Nu heeft alles van jou Reach! (Zolang de enchantment blijft liggen dan)
- Gravity Well; Don't laugh, it works.
- Ghostly Prison; Zit een beetje op de rand van budget en stopt de flyers niet volledig, maar biedt wel bescherming.


3. Equipments:
Oke, niet een zwak punt maar een paar goede tips kunnen geen kwaad toch?

- Open the Armory; Goedkope tutor, qua mana cost en geld!
- Loxodon Warhammer; Extra stats and evasion!
- Fleetfeather Sandals; Flying en haste, altijd nuttig.


Ik hoop dat je hier wat mee kan!

Brew ze!
Reynaerd
 bijgewerkt door Reynaerd 3 jaren geleden
HaHarr74
3 jaren geleden
Bedankt! Leuk om mee aan de slag te gaan. Ik ben met name blij met de suggesties onder het puntje flyers. Die Fleetfeather Sandals zijn ook tof. De vraag is vervolgens weer: welke darlings moet ik killen..? Weer een puzzeltje, en dan snel playtesten.
Awvanzijl
3 jaren geleden
Dag allemaal.
Ik heb net het deck evasive maneuvers binnen en ben begonnen deze aan te passen. Ik heb nog wat moeite te zien wat de win con is. Dus ik zoek naar goede budget kaarten die veel waarde geven door ze te kunnen tappen. Voor de rest zitten er veel evasive creatures in, waardoor ik die tap creatures een extra keer kan tappen. Maar ik vind het geheel nog erg "all over the place".
Advies over mana base en algemene deck opbouw wordt ook gewaardeerd.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 204 posts
  • Laatste post Eclavyrr 3 jaren geleden
  • Gemaakt door Sunitram 4 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top