Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Deck advies van het Commander (EDH) Service Team!

Sunitram
3 jaren geleden
Ik ga uiterlijk zaterdag weer naar jullie deckjes kijken ST##N, weet je dat de link naar jouw deck niet werkt?
farden10
3 jaren geleden
Blijf dit topic een heel tof initiatief vinden. Denk alleen dat je mijn vorige post gemist hebt door de drukte, maar zou alsnog graag wat advies voor het deck krijgen. Geen probleem dat het wat langer duurt voordat er advies voor komt, kan er toch niet mee spelen momenteel.

Quote:
1 maand geleden


Ik zou wel wat advies willen voor dit deck. Heb het deck een aantal weken geleden een paar keer kunnen spelen via cockatrice in een 1v1 potje, maar nog niet in de papieren versie.
Hoewel het waarschijnlijk goed zou zijn voor de powerlevel van het deck, heb ik expres besloten om geen Blood Artist, Zulaport Cutthroat en vergelijkbare effecten te spelen. Om dezelfde reden speel ik ook geen Ashnod's Altar, omdat die in 2 van mijn andere decks vaak voor hele sterke turns zorgt.
Daarnaast zit er een Liliana's Contract package in het deck, de enchantment is zelf gewoon een solide carddraw spell, maar de winconditie is voor een keer ook best interessant. Ik heb geprobeerd om de 4 pact demons in het deck te stoppen, maar heb voor Griselbrand en Razaketh, the Foulblooded een vervanging moeten zoeken, want 1 is banned en de andere zit in 1 van mijn betere decks. Voor Griselbrand heb ik Westvale Abbey in het deck zitten, want de flavortekst van Ormendahl noemt hem letterlijk als een opvolger voor Griselbrand. Razaketh, the Foulblooded vervangen was wat moeilijker, omdat er niet echt een andere demon is die doet wat hij doet, maar qua power denk ik dat Vilis, Broker of Blood een goede vervanger is. Deze kaarten wil ik dan ook absoluut in het deck houden.
In het sideboard van het deck staan al een aantal kaarten die me erg nuttig/leuk lijken voor het deck, maar waar ik op het moment gewoon geen plek voor kan vinden. Graag zou ik horen als jullie nog wat tips hebben.
Krabbel
3 jaren geleden
Ik ga heel schaamteloos nog een deck posten

Gaat om onderstaand deck. Ik weet niet precies wat, maar er mist iets, het loopt niet zo soepel als ik zou willen

Sunitram
3 jaren geleden
Quote:
5 uren geleden
Blijf dit topic een heel tof initiatief vinden. Denk alleen dat je mijn vorige post gemist hebt door de drukte, maar zou alsnog graag wat advies voor het deck krijgen. Geen probleem dat het wat langer duurt voordat er advies voor komt, kan er toch niet mee spelen momenteel.


Oei, dat was zeker niet de bedoeling! In de volgende ronde zit je er bij!
hambetwing
3 jaren geleden
Thanks for the tips Sunitram.

Het is gewoon een feel good deck. Kaarten spelen die ik nergens anders in gebruik. Ik heb het nog een aantal keer gespeeld nadat ik het had gepost. Ik denk dat op een kaart of 2 a 3 na, dat ik het zo laat zitten uiteindelijk. Alle potjes mee gewonnen en kreeg veel leuke zooi op het veld . Ook eens gekeken of Golos werkte. Heb de ability geen enkele keer kunnen gebruiken maar heb wel zijn 'enter the battlefield' geabused voor landjes en uiteindelijk had ik Jodah, Chromatic Lantern en Fist of Suns op het veld liggen en heb ik Golos zijn abilty nooit geactiveerd XD. Denk wel dat ik Bearer of the HeavensHelm of the Host eruit ga halen, de ene heeft me ooit de game gekost en de andere gebruik ik niet omdat er betere kaarten zijn om te spelen ivm met de cost zoals je al zei. Nogmaals dank . En die Dread Cacodemon wil ik er ECHT wel graag in gaan doen .
Griflyth
3 jaren geleden
Heel erg bedankt voor de tips. De Rags // Riches moet ik ook zeggen dat ik die er voornamelijk in heb zitten vanwege de cmc waar Yuriko blij van wordt, maar ik ga hem vervangen. Drana, Liberator of Malakir is ook een goeie optie. Hoewel ze wat duurder is, is het niet uitgesloten dat ze ooit in mijn deck gaat belanden. Ik had echter nog niet verder gekeken dan mijn neus lang was, dus mijn damage versnellen is een goede tip.

Edit: Gezien het feit dat mijn vrienden van te voren liever niet willen weten waar ze tegen spelen, en ik jouw tips erg kan waarderen, ga ik ook even brutaal zijn en slinger ik er ook nog even een Deckje tegen aan.



Ik ben totaal niet thuis in deze kleuren en de partner mechanic, vandaar dat ik er een deck mee wil bouwen. Volgens mij zijn Pako, Arcane Retriever en Haldan, Avid Arcanist wel redelijk spell slingerig, iets wat normaal gezien, niet helemaal mijn speelstijl is en wat ik dan ook enigzins heb proberen te vermijden (of in ieder geval in dus zoverre dat het geen puur spell slinge n wordt). Ik heb het idee dat er nog wel degelijk meer sorceries en instants en een wincon in mogen, maar welke?, geen idee. Ben er nog niet helemaal over uit waar dit deck heen gaat, maar suggesties zijn dus meer dan welkom.
 bijgewerkt door Griflyth 3 jaren geleden
nielsvd
3 jaren geleden
Zou je ook je licht willen laten schijnen over mijn Tibor and Lumia? Ben benieuwd naar je advies
jjv
3 jaren geleden
Hoi,

Zouden jullie ook even naar dit deck van mij willen kijken?

commander
Doran
door jjv36 minuten geleden


Op dit moment heb ik er enkel basic lands in staan maar die worden nog wel aangepast.

Ik ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden.
Alvast bedankt voor de moeite die jullie ervoor doen.
TheRobinros
3 jaren geleden
Ik ben heel recent (lees: gisteravond) begonnen met het theorycraften van een Damia, Sage of Stone-deck dat volledig draait om het in het spel krijgen van Shared Fate en dan allerlei shenanigans door gekke card-draw-trucjes te doen. Nog niet mee gespeeld, maar ik denk dat ik vooral ramp en removal mis, en manieren om Damia en Shared Fate in het spel te houden. Iemand tips?
hambetwing
3 jaren geleden
Sorry voor de zoveelste keer dat ik iets post, ik waardeer het forum zeer

Een tijd geleden heb ik een mill deck gemaakt. En aangezien ik in deze tijd vrijwel altijd 1 tegen 1 speel heb ik er heel erg veel control in zitten. In multi-player ben ik hoogstwaarschijnlijk een minder grote target en kunnen anderen ook removal spells spelen. Ik heb zojuist een x-aantal kaarten gekocht (zie sideboard), deze wil ik graag in mijn deck doen. Een andere reden dat ik ze erin wil doen, is omdat ik heb gemerkt dat ik simpelweg te weinig blockers heb 80% vd tijd.

Ik zat er sosieso aan te denken om een aantal kaarten eruit te halen (Kasmina, Enigmatic Mentor, Circu, Dimir Lobotomist, Nekrataal, Nihil Spellbomb) Verder dacht ik: 2 counters en 2 target removal spells eventueel eruithalen??

Ik wil niet al te veel/vaak een graveyard exilen omdat ik ook probeer om deze te benutten. Zowel die van mij als die van anderen.

Maar in multiplayer lijkt het me handiger om iets meer blockers te hebben in plaats van control.

Tips zijn welkom

Morph
3 jaren geleden
Aangezien Sunitram het erg druk heeft, en ik ook Martijn heet lijkt het me een uitgelezen kans om ook wat goed bedoeld commentaar rond te delen: Onderstaande decks stonden nog zonder advies:

farden10


Oeh mono-zwart, ik speel zelf echt veel te weinig mono-color decks zie ik alweer, Ayara is echt een coole commander.

Ik denk dat je meer uit je Sacrifice thema kunt halen, Helaas niet goedkoop zijn Grave Pact en Dictate of Erebos, maar dit soort kaarten zijn wel echt heeeel erg goed in dit deck. Ze geven je ultime board-control, en extra voordeel bij het opofferen van je goonies.
Iets aardiger voor je portomenee is Butcher of Malakir.
Ook zijn Zulaport Cutthroat, Blood Artist, Syr Konrad, the Grim, Pitiless Plunderer Open the Graves en Falkenrath Noble goede sacrifice-thema verbeteraars. Ook Smothering Abomination voelt zich thuis in dit deck, en let op! de Abomination triggert dus op elke Sacrifice, niet alleen die van zichzelf.

Een heel goede tokenmaker is nog Plague of Vermin (jij krijgt je leven terug met je commander, deze is dus echt een blowout). Dreadhorde Invasion geeft je iedere beurt sac-voer.
En als je toevallig geld te veel hebt zijn Liliana, Dreadhorde General, Grave Titan en Ghoulcaller Gisa ook echte topkaarten voor je deck.

Krabbel

Coole Partner Commanders uit de nieuwe serie. Ik kende ze eerlijk gezegd nog niet, leuke Hooman-tribal. Het deck ziet er al erg solide uit, maar je zegt dat het nog niet zo loopt.
Twee dingen die me opvallen: Het aantal humans dat je speelt is wat aan de lage kant, 18 als ik goed tel.
En het deck mist wat Oomph, Aanvalskracht ofwel een manier om het spel te beeindigen.

Enkele van de betere Humans zijn Queen Marchesa & Yawgmoth, Thran Physician, hier zit wel het bijbehorend prijskaartje aan.
Andere Humans die je nog kunt overwegen zijn Alesha, Who Smiles at Death, Kambal, Consul of Allocation, Devout Chaplain, Mother of Runes, Tajic, Legion's Edge, Zealous Conscripts, Bastion Protector.

Om het wat slagkracht te geven moet je een keuze maken denk.
Je kunt de aanvalskant in met Door of Destinies, Shared Animosity en/of equipments zoals Heirloom Blade & Embercleave. Hiervoor speel je al Cathars' Crusade, Etchings of the Chosen & Jirina Kudro

Maar je kunt ook damage op andere manier gaan uitdelen. Vicious Shadows vind ik persoonlijk erg goed, maar kaarten zoals Judith, the Scourge Diva, Titan of Eternal Fire, Kambal, Consul of Allocation &Vigilante Justice werken ook. Voor deze tactiek speel je al Zulaport Cutthroat, Bastion of Remembrance en Ashnod's Altar.

Hoe ik het zie moet je een keuze maken tussen aanvallen, of "andere manier van damage" en vol gaan voor een van de twee tacktieken.
Momenteel speel je beide een beetje, en daar zijn je Humans net iets te klein voor denk ik.





...Poeh Sunitram. Het kost inderdaad best wat tijd om je in de decks te verdiepen, en nog commentaar geven wat hout snijdt. Petje af voor je epistellen. En voel je vrij om ook jou visie op de decks te geven natuurlijk.

ps. ik zal vanavond nog enkele decks proberen te behandelen
 bijgewerkt door Morph 3 jaren geleden
Morph
3 jaren geleden
Griflyth


Blauw en rood zijn inderdaad bij uitstek de kleuren van Spellslinger, maar Pako en Haldan zijn hier dan weer niet echt de commanders hiervoor.
Momenteel mist je deck inderdaad wat Focus, en heeft het volgens mij geen duidelijk plan wat het wil bereiken.
Je kunt met deze commanders strategieen kiezen zoals "+1/+1 counters", "Extra combats en veel aanvallen", "veel spells kopieren", of...en dat is de richting die je zelf al een beetje gekozen hebt, voorzitters het Dievengilde. Deze zou ik aanraden:

Je speelt al Beguiler of Wills, Captivating Crew, Conquering Manticore En Diluvian Primordial. En Pako en Haldan stelen zelf natuurlijk ook al als vlugge Japie.
Dit thema kun je helemaal uitbreiden. Je hebt helemaal geen Wincons nodig....je steelt gewoon de wincons van je tegenstanders!
Sla ze om de oren met hun eigen kaarten!

Kun je meteen een van mijn favoriete kaarten spelen Etali, Primal Storm.
Daarnaast heb je Stolen Strategy, Agent of Treachery, Roil Elemental, Molten Primordial, Zealous Conscripts. Mob Rule, Dominus of Fealty, Mass Mutiny, Willbreaker, Sower of Temptation, Treasure Nabber, Domineering Will, Narset's Reversal, Blatant Thievery, Helm of Possession, Control Magic, In Bolas's Clutches, Chamber of Manipulation..etcetera, etcetera.....Et..Cee..Te..Raa.. de lijst waaruit je kunt kiezen is best indrukwekkend.

vul dit aan met Card-draw, ramp kaarten en wat removal, en je hebt een deck waar je tegenstanders niet blij van worden.
Als het Criminele circuit je echter niet zo ligt moet je het aangeven, want ook voor andere, iets meer legale praktijken kunnen we iets bedenken , maar voor nu moet je mijn inziens even een duidelijke strategie bedenken.

nielsvd

Kijk, dat is nog eens een commander die je niet vaak ziet. De eerste Partner commander eigenlijk
Je thema is al erg goed over nagedacht zie ik, met als pay-offs Willbreaker, Charisma, Dismiss into Dream, Sword of Kaldra, Gorgon Flail, Gorgon's Head, Prima! weinig aan toe te voegen.
Ook het subthema "flying Matters" ziet er solide uit.
Daarintegen ben je wel iets te Greedy geweest met je mana-ramp! Die enkele Sol Ring zet geen Doden aan de Zeik...(euuhh zoden aan de dijk dus )
Arcane Signet, Darksteel Ingot, Izzet Signet, Wayfarer's Bauble, Talisman of Creativity, Solemn Simulacrum ...affijn je ken ze wel. Mana Ramp dus.

Wellicht speel je in een anti-counterspell speelgroep, maar een enkele Arcane Denial zou ook niet misstaan.

Als laatste nog wat kleine upgrades, Niv-Mizzet, Dracogenius is nog een mooie Back-up commander.
The Locust God is momenteel goedkoop, tenzij er meer reprints komen, verwacht ik dat deze weer in prijs gaat stijgen, als je hem in je deck wilt, is het nu een goede tijd.
En ik denk dat Can-trips je deck iets beter aan de gang houdt, Smash, Electrolyze, Repulse, Leadership Vacuum zijn enkele van mijn favorieten.

Enkele kaarten die ik zou cutten zijn:
Day's Undoing, je geeft de hele tafel 7 kaarten, en beeindigd jou beurt. Buiten Nekusar, the Mindrazer achtige decks zijn Wheels eigenlijk heel erg slecht in mijn bescheiden mening.
Invade the City gaat nooit heel eng groot worden, Witching Well is een te klein effect en The Magic Mirror duurt een beurt voordat je eindelijk 1 kaart terug krijgt, moet je hopen dat deze 2 volle beurten ligt voordat je iets van je investering terug hebt. Maar toegegeven, ik heb nooit met deze kaart gespeeld, het kan zijn dat deze kaart beter speelt dan dat ie lijkt.
Kun je iets met bovenstaand geratel?

jjv
commander
Doran
door jjv39 minuten geleden

*gaat eerst naar youtube, zoekt Sir-Mix-A-Lot op, en zet knoerhard "I like big butts and I can not lie
You other brothers can't deny" op*

Goed, Doran dus. Normaliter krijg je een groot target op je hoofd als je Meekstone of Marble Titan speelt.
Maar ik denk dat dit deck er nog wel mee wegkomt, omdat het duidelijk onderdeel is van je plan, en verder geen stax-achtige kaarten speelt.
Zoals je ook al aangeeft moet je je landen nog uitzoeken, ik zou er wel 37 van maken. Dit deck heeft zijn mana hard nodig.
Voor de strategie speel je al heel veel sterke kaarten, uit je sideboard zou ik voor Slagwurm Armor, Huatli, the Sun's Heart, Ohran Frostfang en Indomitable Ancients een plaatsje in de basis proberen te vinden.

En ik zie dat je nogal veel met Wild Pair bedacht hebt, je zou een "tweede" toe kunnen voegen in de vorm van Idyllic Tutor. Dan kun je hem uitzoeken als hij niet vanzelf komt opdagen.

Verder weinig toe te voegen aan je kaartkeuzes, paar kleine dingen:
Reach of Branches is zelfs in dit deck geen goede kaart. Een terugkeerdende 3/5 (of eigenlijk 5/5 in dit deck)voor 5 mana lijkt inderdaad erg goed, maar ik heb hem vaker geprobeerd. en is gewoon underwhelming.
In plaats van Abzan Beastmaster kun je wellicht beter Guardian Project spelen. Die kan meerdere kaarten per beurt voor je opleveren.

Een paar toevoegingen die je nog kunt overwegen zijn: Athreos, Shroud-Veiled, Conqueror's Galleon, Dragonlord Dromoka, Stonehoof Chieftain (voor de on-attack-trigger), Elesh Norn, Grand Cenobite als je te veel pegels hebt, en de zwangere engel (oftwel Deathless Angel).
Maar deze zijn niet per definite beter dan de kaarten die je speelt, het is meer een keuze welke je leuk vindt.

TheRobinros


De twee gekozen thema's lijken te bosten met elkaar.
Ik lees dat je Shared Fate wilt spelen, maar deze Exiled al je kaarten die je drawt, ook de kaarten die je pakt met Damia.
Daardoor kom je snel zonder kaarten in je hand te zitten, en doen al je discard-outlets niets meer.

Daarnaast vrees ik dat zowel Shared Fate als Abundance, Underrealm Lich en Tomorrow, Azami's Familiar Card-replacement effects zijn, en dat je er maar 1 mag kiezen welke afgaat. Maar ik ben er niet zeker van hoe deze kaarten samen werken...Judge!! ( volgens mij werkt het hier hetzelfde als met Beetlejuice...Als je maar vaak genoeg MagnusMagicus, MagnusMagicus, MagnusMagicus roept wordt hij hiernaartoe gehaald, en reageert hij vanzelf met het goede antwoord )

Als het je om Shared Fate gaat is Taigam, Sidisi's Hand wellicht de betere commander, dan kun je grappen zoals Paradox Haze, Psychic Possession en Bond of Insight spelen.
En om er zekerder van te zijn dat je Shared Fate krijgt kun je verschillende Diabolic Tutor achtige kaarten spelen.

Als je toch Damia, Sage of Stone met discard outlets wilt spelen moet je het even aangeven, dan kijken we verder
 bijgewerkt door Morph 3 jaren geleden
Jasper90
3 jaren geleden
Quote:
4 uren geleden
TheRobinros


De twee gekozen thema's lijken te bosten met elkaar.
Ik lees dat je Shared Fate wilt spelen, maar deze Exiled al je kaarten die je drawt, ook de kaarten die je pakt met Damia.
Daardoor kom je snel zonder kaarten in je hand te zitten, en doen al je discard-outlets niets meer.

Damia, Sage of Stone laat je een hoeveelheid kaarten pakken waar aantal kaarten 7-x is waarbij x aantal kaarten in hand is. Shared Fate laat je kaarten exilen bij de tegenstander die jij dan kan spelen. Je zit niet enigszins na een tijdje met een lege hand, maar dat betekent dat je dan 7 kaarten bij een tegenstander exiled, waarna je een aantal hopelijk kan casten. Had deze nog niet gezien en ik vind het best geinig.
Sunitram
3 jaren geleden
Allereerst: Morph ontzettend bedankt dat je bent ingesprongen; ik wilde dit weekend weer wat posten, maar ook ik heb weleens last van brewerskoorts en voor ik het wist ging er een groot deel van m'n weekend op aan brewen met Cazur, Ruthless Stalker en z'n trouwe walviswolf (wolfvis?) Ukkima, Stalking Shadow. Oordelen of het gelukt is kun je hier.

Hoe dan ook, hoogste tijd om weer eens wat deckjes van tips te voorzien! Als Morph al op je deck gereageerd heeft, luister daar dan ook zeker naar, want wijsheid komt met de naam



Ooh, dinosaur tribal! Ik heb dino's altijd een beetje moeilijke tribe gevonden omdat ze net als draken vaak ontiegelijk laat het spel in komen. Je deck rampt echter lekker, dus dat lijkt me nu niet zo'n probleem

- Ik mis wel een beetje carddraw. Nou maakt je commander dat meer dan goed als ie ligt, maar die ligt ook niet zomaar. Elemental Bond en Guardian Project kunnen veel kaarten voor je rapen, en als je tegen een beetje themabreak kunt, zijn er ook nog Garruk's Packleader, Beast Whisperer en Vizier of the Menagerie. Daarnaast zijn Vivien, Champion of the Wilds en Domri Rade echt dikke aanraders voor dit deck. Vivien geeft je dino's flash, zodat je ze kunt casten als iedereen z'n mana heeft opgebruikt EN kan nieuwe voor je vinden en Domri kan ook nieuwe dino's zoeken en vervelende creatures van je tegenstander weghalen door er een dino tegen te laten vechten. Da's beste value voor 3 mana!
- Over vechten gesproken, misschien kan je daar ook wat meer van gebruiken. Je zou sowieso wat meer removal mogen runnen en omdat veel dino's Enrage hebben is Fight een hele sterke manier om de boardstate van je tegenstanders wat uit te dunnen! Mijn twee grote favorieten zijn, naast Domri, Gruul Ragebeast en Ulvenwald Tracker; de Tracker heeft een cmc van 1, dus komt ie zelden ongelegen, en de Ragebeast is in combinatie met de Polyraptor uit je deck een eenzijdige boardwipe! Speel Ragebeast, speel Polyraptor, raptor triggert Ragebeast, Raptor vecht met een willekeurig creature, hapt schade, maakt een token aan die Ragebeast weer triggert, waardoor ie moet vechten, schade krijgt etc etc.
- Dan verder wat Kaarten Van Algemeen Nut: Quartzwood Crasher en Momentum Rumbler zijn pas uitgekomen en lijken me hele leuke toevoegingen aan je deck; je zou kunnen kijken of Mayael the Anima en/of Quicksilver Amulet nog de moeite waard zijn; en misschien is Selvala, Explorer Returned nog leuk. In het aller, ALLER slechtste geval is Selvala carddraw, in het beste geeft ze je mana om je dino's mee te casten.

---



- Ik denk dat je niet genoeg sac outlets speelt om Teysa de moeite waard te maken. Mag ik je voorstellen aan mijn favoriete uncommander: Whisper, Blood Liturgist. Niet alleen is het een sac outlet, ze haalt ook goede creatures weer uit je graveyard terug! Champion of Stray Souls doet iets soortgelijks en kan zichzelf uit je graveyard terughalen. Zeker als je ze weet te combineren met een van je kaarten die tokens maken als er beesten doodgaan kun je ze best vaak achter elkaar misbruiken! Ook Ashnod's Altar, of als je niet zo aan een budget gebonden bent Phyrexian Altar zijn zeer nuttige kaarten in dit deck. Oh en wat vind je van Ayara, First of Locthwain? Carddraw, sac outlet en drain ability in een!
- Bontu's Monument en Oketra's Monument maken je creatures goedkoper en die laatste maakt tokens (=sacvoer!) aan! Over tokens gesproken, check vooral eens Genesis Chamber; ja, iedereen krijgt myrs, maar jij gebruikt ze beter
- Tot slot wil ik je nog voorstellen aan Burnished Hart. Een creature dat zichzelf sact om je meer mana te geven; iets wat je eventueel zou kunnen herhalen met een Whisper of een Champion of Stray Souls op het veld. Oh en mocht je ooit carddraw tekort komen, kijk dan eens in de richting van Grim Haruspex en Erebos, Bleak-Hearted!

---



Zie ook Morph z'n commentaar, want daar ben ik het roerend mee eens! Het enige wat ik er nog echt op toe te voegen heb is:
- Je zou wat meer kunnen kijken naar creatures die met meerdere zwarte bodies tegelijk het veld op komen. Marsh Flitter, Sengir Autocrat en Noosegraf Mob zijn erg budgetvriendelijke creatures die meerdere zwarte bodies aanmaken en dus Ayara meer dan eens triggeren!
- Je jaagt wel heel veel creatures de grafbak IN, maar sommige wil je er soms ook weer UIT. Whisper, Blood Liturgist en Champion of Stray Souls die ik bij het Teysa deck hierboven al eens genoemd heb misstaan ook zeker niet in jouw deck en ik denk dat Finale of Eternity ook nog wel eens erg leuk zou kunnen zijn!
- Oh en de SaffronOlive fan in me kan deze post niet afsluiten zonder Panharmonicon te noemen. Dubbele Ayara triggers!

---



Wederom, Morph heeft hele solide kaarten aangedragen, zeker de moeite waard om naar te kijken!

- Ken je Champion of the Parish en Thalia's Lieutenant al? Beide lopen verschrikkelijk snel uit de klauwen (let op: ze triggeren ook op de token die Trynn iedere beurt maakt!) en die laatste geeft bij etb een mooie boost aan al je andere humans! Ook Adaptive Automaton, Benalish Marshal en Radiant Destiny zijn erg leuk en je zou Mirror Entity misschien nog als finisher kunnen inboarden.
- Een beetje extra carddraw kan geen kwaad. Erebos, Bleak-Hearted triggert ook als Silvar Trynn's tokens opeet, Bygone Bishop triggert op zo'n beetje al jouw creatures en volgens mij speel je snel genoeg creatures uit dat Minions' Murmurs nog weleens de moeite waard zou kunnen zijn.
- Heb je soms moeite met doorkomen? Thalia, Heretic Cathar, Authority of the Consuls, Blind Obedience en soortgelijke effecten zorgen ervoor dat veel van je tegenstanders' creatures tapped liggen, Urabrask the Hidden is een beetje een thema-break, maar hij geeft al je creatures haste, en Citywide Bust is een boardwipe bij iedereen behalve jou. Frontline Medic geeft je aanvallers indestructible en met Grand Abolisher en/of Basandra, Battle Seraph kun je kaarten als AEtherize en Settle the Wreckage van je lijf houden.

---

De laatste voor vanavond, later deze week gaan we weer verder:



Ook gelijk leuk voor ST##N om mee te kijken; ik kan je deck niet zien, maar het lijkt me sterk dat de kaarten die ik hier bespreek niet ook leuk voor jou zijn. En wederom: Morph z'n suggesties zijn absoluut de moeite waard!

- Allereerst: als je 't nog niet gedaan hebt, ga NU deze aflevering van de Command Zone kijken; Josh en Jimmy komen met hele leuke (en betaalbare!) suggesties.
- Pako en Haldan doen eigenlijk niet zoveel als Pako niet doorkomt. Hij heeft gelukkig van zichzelf al haste, maar hij heeft nog wat evasion nodig. Rogue's Passage, Whispersilk Cloak, Rancor, Aqueous Form (laat eerst de scry resolven zodat je weet wat je met Pako exilet!), Canopy Cover of als budget geen bezwaar is Thassa, God of the Sea kunnen daarbij helpen.
- Je mag met Haldan ook landjes spelen die Pako exilet. Dus speel je er het liefst meerdere in dezelfde beurt. Je runt al Mina and Denn, Wildborn, maar Wayward Swordtooth, Kiora, the Crashing Wave en Dryad of the Ilysian Grove zijn ook zeker goede opties! Kan wel zijn dat sommigen hiervan net boven je budget gaan.
- Pako's trigger kan niet vaak genoeg afgaan in dezelfde beurt. Je kunt meerdere combats aanmaken met Seize the Day, World at War, Fury of the Horde of de wat dure Aggravated Assault; maar je kan ook kopietjes van Pako draaien met Spark Double, Sakashima the Impostor of Helm of the Host. Deze omzeilen de legendary rule, dus kun je meerdere Pako's op het veld hebben!
- Het liefst heb je heel veel mana tot je beschikking als Pako aangevallen heeft, want dan kun je al die mooie kaartjes casten die hij van je tegenstanders heeft gejat. Helaas kost Sword of Feast and Famine een klein fortuin en is Bear Umbra ook niet heel goedkoop (kan je 'm veroorloven, dan misstaat ie ZEKER niet in dit deck!), maar Mark of Sakiko en Sakiko, Mother of Summer zelf zijn een stuk betaalbaarder. Haldan maakt 't toch niet uit met welke kleuren mana hij moet werken, dus deze twee kaarten zijn zeker het proberen waard!

Wederom sorry voor de lange pauze; dit topic is echt een klus waar ik af en toe flink tijd voor vrij moet maken, maar ik doe het nog steeds met liefde! Blijf vooral insturen en tot de volgende keer!
Jsterck1
3 jaren geleden
Leuke topic, lees met plezier de inzichten van wat meer ervaren commander spelers.

Helaas heb ik geen vaste commander groep, dus ik heb niet altijd de kans om mijn Decks uitvoerig te testen.

Daarom zou ik het fijn vinden als jullie je licht eens laten schijnen over mijn Aminatou deck.

nielsvd
3 jaren geleden
Morph, bedankt voor je tips. Ga ik binnenkort eens mee puzzelen. De ramp is wel een dingetje, en de cabrio speels kunnen zeker helpen. Niv-Mizzet, Dracogenius heb ik nog liggen dus die ga ik even opzoeken
Morph
3 jaren geleden
Quote:
7 uren geleden
Damia, Sage of Stone laat je een hoeveelheid kaarten pakken waar aantal kaarten 7-x is waarbij x aantal kaarten in hand is. Shared Fate laat je kaarten exilen bij de tegenstander die jij dan kan spelen. Je zit niet enigszins na een tijdje met een lege hand, maar dat betekent dat je dan 7 kaarten bij een tegenstander exiled, waarna je een aantal hopelijk kan casten. Had deze nog niet gezien en ik vind het best geinig.


Dit klopt, Maar wat ik bedoel is dat het deck van TheRobinros vol met Discard-outlets zit.
Op Shared Fate staat "as though they were in his or her hand" dus denk ik dat TheRobinros verwacht dat je de kaarten die je Exiled met Shared Fate mag discarden. Dat mag dus niet. Ze zitten niet in je hand. Oude bewoording, is erg verwarrend.

Als je voor de Shared Fate & Damia, Sage of Stone Combo wilt gaan, moet de rest van het deck juist veel Mana-ramp spelen, liefst van verschillende kleuren zodat je de spells van je tegenstander daadwerkelijk kunt spelen.
 bijgewerkt door Morph 3 jaren geleden
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Quote:
12 uren geleden
TheRobinros


De twee gekozen thema's lijken te bosten met elkaar.
Ik lees dat je Shared Fate wilt spelen, maar deze Exiled al je kaarten die je drawt, ook de kaarten die je pakt met Damia.
Daardoor kom je snel zonder kaarten in je hand te zitten, en doen al je discard-outlets niets meer.

Daarnaast vrees ik dat zowel Shared Fate als Abundance, Underrealm Lich en Tomorrow, Azami's Familiar Card-replacement effects zijn, en dat je er maar 1 mag kiezen welke afgaat. Maar ik ben er niet zeker van hoe deze kaarten samen werken...Judge!! ( volgens mij werkt het hier hetzelfde als met Beetlejuice...Als je maar vaak genoeg MagnusMagicus, MagnusMagicus, MagnusMagicus roept wordt hij hiernaartoe gehaald, en reageert hij vanzelf met het goede antwoord )

Als het je om Shared Fate gaat is Taigam, Sidisi's Hand wellicht de betere commander, dan kun je grappen zoals Paradox Haze, Psychic Possession en Bond of Insight spelen.
En om er zekerder van te zijn dat je Shared Fate krijgt kun je verschillende Diabolic Tutor achtige kaarten spelen.

Als je toch Damia, Sage of Stone met discard outlets wilt spelen moet je het even aangeven, dan kijken we verder


Ok, Shared Fate werkt dus wel leuk met Damia omdat als je hand leeg is je 7 kaarten exiled en kunt casten van je tegenstander, maar je eigen hand nog steeds leeg is (dus je pakt er weer 7 van Damia).

De combinatie van Shared Fate, Abundance, Underrealm Lich en Tomorrow, Azami's Familiar zijn inderdaad zo dat je een van deze replacement effecten kiest, die toepast en de anderen mogen daarna nog als er nog iets te doen is....en dat is er in dit geval niet. Je vervangt "draw a card" met een van de effecten, en dan draw je geen kaart meer. Het is dus een manier om met Shared Fate in je hand alsnog kaarten van je eigen library te kunnen pakken, of meer selectie te hebben per draw. Dus ze werken niet perse samen, maar ook niet perse tegen elkaar. Je kunt ze alleen niet voor 1 card draw allemaal gebruiken, maar je moet kiezen.
farden10
3 jaren geleden
Morph en Sunitram allebei heel erg bedankt voor het advies. Ga er binnenkort even in depth naar kijken, helaas nu niet echt tijd voor. Erg druk met werken, maar alsnog heel erg bedankt.
Krabbel
3 jaren geleden
Morph en Sunitram erg bedankt, beiden. Ik heb al een handvol combat georienteerde triabl decks, dus ik wil met dit deck echt een beetje de aritocrats kant op gaan, maar heb nul ervaring met zo'n soort deck. goede suggesties, ik ga weer even brainstormen
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 204 posts
  • Laatste post Eclavyrr 3 jaren geleden
  • Gemaakt door Sunitram 4 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top