Deck advies van het Commander (EDH) Service Team!

Tweek
3 jaren geleden
Quote:
16 uren geleden
Hoihoi,

Bij deze mijn Korlash, Heir to Blackblade Voltron + lands deck.

Kort naar je deck gekeken en leuke commander! Een ding wat ik zou aanpassen is het toevoegen van fetch land. Ook in dit deck waar het rapen en spelen van swamp je kracht geeft wil je late game wel iets rapen wat meer doet dan +1/+1 op je commander. Door land al vroeg te filteren (wat je al doet met veel artifacts) heb je meer kans om wat anders te rapen. Dus een Evolving Wilds Myriad Landscape etc. is zeker niet slecht. Ramp met een Cabal Stronghold (of coffers als je niet aan een budget zit) kan zeker nog van toegevoegd waarde zijn in dit deck en past binnen het thema van de swamps.

Verder naast de regenerate nog wat extra defense op je commander zoals Swiftfoot Boots, en mocht hij dood gaan kan hij beurt 1 weer attacken.

Ik zie maar een paar mogelijkheden om damage te doen door een tegenstander met veel creatures, zoals trample of unblockable. Kun je nog uitbreiden met Loxodon Warhammer/Shadowspear/Whispersilk Cloak.

Als verdediging (maar ook in een surprise attack) ben ik zelf groot fan van Sudden Spoiling, zeker in mono black.
Verder verwacht ik dat Surveyor's Scope niet veel gaat doen, omdat je zelf veel focus legt op basic land search en een grote land base hebt waardoor je waarschijnlijk meer land hebt dan je tegenstanders. Tenzij die natuurlijk allemaal landfall decks spelen.

Tot slot is Caged Sun het overwegen waard voor het anthem effect en de extra mana.

Hopelijk heb je hier wat aan. De eerste keer dat ik feedback geef.
hambetwing
3 jaren geleden
Hoi Tweek

Ik was al bang voor de Swiftfoot BootsWhispersilk Cloak. Maar er gaat er denk ik toch wel 1 van in. Surveyor's Scope kan eruit. De cheap fetchlands
heb ik totaal over het hoofd gezien, gaan erin.

Verder haal ik er misschien 1 landje uit om plaats te maken voor nog een equipment kaart OF sudden despoiling.

heb btw iedere suggestie in mn collectie. zal eens kijken thanks
 bijgewerkt door hambetwing 3 jaren geleden
Jsterck1
3 jaren geleden
Hallo adviesteam,

ik zou graag nog eens beroep doen op jullie ervaring en kennis van relevante kaarten. Ook moeten we hier allen op het forum ons best doen om jullie van wat bezigheden te voorzien.

Ik lees ondertussen de meeste posts al is het maar om misschien wat nieuwe kaarten te ontdekken die in mijn Decks van toepassing kunnen zijn.

De laatste dagen heb ik de laatste kaarten bijeen gezocht om mijn Kethis, the Hidden Hand deck te vervolledigen.
Het deck op zich concentreert zich uiteraard op zoveel mogelijk legendary creatures en aanverwanten te spelen.
Echte wincons of combo's zitten er niet echt in, met Kethis zijn ability hoop ik eigenlijk vooral de tegenstanders uit te putten door alles te hergebruiken.

Ik denk dat de verdeling van creatures en land op zich wel tamelijk goed zit, ik vraag dus vooral voor mogelijke upgrades die ik misschien over het hoofd heb gezien.
Het grootste minpunt dat ik al gemerkt heb aan de keukentafel is een tekort aan carddraw.
Zoveel als mogelijk wil ik in het legendary thema blijven maar ik wil er geen Planeswalker superfriends deck van maken.

MitchDeBaas
3 jaren geleden
Hallo Commander Deckadvies Team,

Hebben jullie al een idee over waneer er weer een deckje opgepakt kan worden?
mijn deckje staat als volgende op de lijst namelijk.

Alvast bedankt!
Griflyth
3 jaren geleden
Ik heb nog een deckje ter verbetering. Ditmaal mijn Karador, Ghost Chieftain deck.

commander
Karador spirits
door Griflyth3 maanden geleden


Ik ben begonnen met Magic tijdens de Kamigawa set, had dus al veel van deze kaarten. Ik zie ze niet in veel decks terug, dus heb ze bij elkaar gegooid, wat resulteerde in mijn huidige deck. Flavor wise vind ik hem leuk, met spirits, de soulshift mechanic, en arcane combo's. Echter is het tijdens het spelen te merken dat dit een "samengeraapt" deck is, want het doet vaak niet zo veel. Het is goed in overleven, en de kaarten op zich zijn leuk, maar het heeft hoge mana kosten, duurt lang voordat ik wat heb liggen, en mist een echte wincon. De manier die er nu in zit om eventueel te winnen is een rare combinatie van Creeping Renaissance, Iname, Death Aspect, Iname, Life Aspect en Myojin of Life's Web. Iets wat bijna niet te spelen is. Het idee is zo veel mogelijk spirits zoeken, die naar de graveyard te doen, vervolgens naar mijn hand, en vervolgens allemaal ineens te spelen

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik met het deck aan moet. Zoals ik al zei vind ik het thema leuk, dus het mag binnen het thema aangepast worden, maar als jullie andere goede ideeën hebben mag dit natuurlijk ook.
hambetwing
3 jaren geleden
Bij deze mijn nieuwe aura/enchantment voltron deck.

Momenteel heb ik een Zur the Enchanter deck die ik voltron speel met erg veel control erin. Vind het echter niet echt een leuk deck omdat ik al snel naar dezelfde aura's/enchantments zoek...vooral als ik goed ramp.

Dus wilde ik een iets 'chaotischere' voltron commander hebben en Naya heeft daar de perfect commander voor. Het doel is simpel: maak hem groot, en houdt de tegenstanders weg dmv Sphere of Safety of Ghostly Prison. De overige wincons zijn om tokens te genereren dmv van het casten van enchantments.

Mijn grootste zorg is niet zozeer 'ramp'. Maar met name card draw. Wat doe ik eruit en wat doe ik erin.

Tips?

Groet en bedankt

Awvanzijl
3 jaren geleden
Ik geloof dat Sunitram het op dit moment te druk heeft om op al deze spannende decks commentaar te geven. Toch wilde ik eens kijken of anderen zich misschien geroepen voelen om mijn deck nog van wat commentaar te voorzien. Een steel-thema deck met Rubinia Soulsinger aan het roer en verder allemaal kaarten die dat ook kunnen, plus kaarten die de gestolen creatures kunnen blinken om ze te behouden of saccen voor value. Ik ben vooral nog wat onzeker over de curve (niet te hoog?) en de balans tussen stelen en blink+sac. Ik ben benieuwd.
 bijgewerkt door Awvanzijl 3 jaren geleden
thedazzler18
3 jaren geleden
Eventueel nog een vraagje voor wat extra kijk op een deck. Het deck is nu niet echt leuk, ik wil minder de oneindige dredge zonder een echte direct wincon. Ik wil best dredgen, maar dan wil ik wel kunnen zeggen: jongens, ik ga nu door m'n deck heen. Ik heb met TItania of wat dan ook inmiddels giga veel tokens (door de landjes die in je graveyard vallen) en ik win omdat ze allemaal direct aanvallen o.i.d.

Het probleem is namelijk dat mijn tegenstander nu vaak lang moeten wachten als het eenmaal loopt zoals het moet. Die worden dan een beetje salty daardoor. Het moet dus iets anders, eventueel iets minder dredge kan ook en het meer over een token creature achtige kant gooien want daar is het materiaal er ook wel voor in het deck.



Aanraders? Sowieso in het algemeen tips of aanraders voor dit deck?
RoomOfNightmares
3 jaren geleden
Ik heb een vraag over een deck dat ik zou willen maken.

Ik heb het idee om een deck te maken met Oloro, Ageless Ascetic in de hoop dat ik combo vind waarmee ik mijn library in 1 keer kan leeg drawen.
Met Shabraz, the Skyshark kom ik al een hele stap dichter maar nu zit ik wat vast met de mana cost van Oloro.
Is er een manier waarmee ik aan mana kan blijven komen? Of waarmee ik de cost van zijn ability naar 0 kan brengen of niet moet betalen?

Alvast bedankt!
 bijgewerkt door RoomOfNightmares 3 jaren geleden
MitchDeBaas
3 jaren geleden
oh ja zeker, de manier is namelijk je leven in mana veranderen. let op dit is een hele viese combo, maar het werkt bijna altijd!

eerst start je de game gewoon simpel en ga je lekker life gainenn.
dat lifegain ga je omzetten naar kleine dingen om kaarten mee te pakken zoals: Greed. je wil deze dingen op het veld houden om later te gebruiken als je tegen land aanloopt.

vervolgens ga je met Oloro, Ageless Ascetic opzoek naar je nieuwe toegevoegde Bolas's Citadel.
daarmee speel je vervolgens of heel je deck leeg of je drawed vanzelf wincons in je hand en dan heb je gewonnen.

mijn huisgenoot gebruikt deze combo regelmatig. en zelfs als ik weet wat die aan het doen isis het moeilijk te stoppen, want als de citadel ligt is het vaak afgelopen.

veel plezier met kaarten drawen en gratis spelen,
(PS: snelle plossing is ook Peer into the Abyss )
 bijgewerkt door MitchDeBaas 3 jaren geleden
Awvanzijl
3 jaren geleden
Ook een manier:
Carnival of Souls kopiëren met Estrid's Invocation of een andere Copy Enchantment. Nadir Kraken ernaast en je krijgt elke keer dat je een kaart trekt en Shabraz, the Skyshark je een leven geeft. Met die betaal je zowel Oloro als de Kraken. Je verliest een extra leven per kaart, dus mogelijk heb je nog een extra life gain kaart nodig, zoalsSoul Warden, maar daar heb je in dat deck genoeg van.

Dus maar 6 kaarten voor je combo nodig. Lijkt me super viable
Thorsten
3 jaren geleden
Ik bouw graag decks. De laatste jaren zijn dat vooral EDH decks waarvan ik er op dit moment 6 heb. Ik heb al enige tijd mijn oog laten vallen op Tetsuo Umezawa als mijn volgende commander. De reden dat ik voor deze commander kies is dat ik de kleuren combinatie nog niet speel en ik de art op de kaart erg goed vindt.

De reden dat ik hier om hulp vraag is dat ik deze kleur combinatie niet uit mijzelf veel gespeeld heb en ik dus niet goed bekend ben met de mogelijkheden en wijsheden.

Het deck dat ik tot nu toe heb opgesteld is;

.

Ik had het idee om een deck te maken met een storm thema en omdat dat niet heel sterk is, zeker niet tegen meerdere tegenstanders, een sub thema met Sneak Attack en Through the Breach maar targets daarvoor heb ik niet.

Wat woorden over mijn filosofie met betrekking tot het bouwen van decks. Ik doe graag wat onverwachte dingen met mijn decks en houd zij zo verschillend mogelijk.

Er is bijvoorbeeld wel wat gelijkenis tussen de commander Merieke ri Berit waar ik al een deck rond gebouwd heb en Tetsuo maar ik zou het niet leuk vinden om alle kaarten die ik in dat deck heb gedaan om gebruik te maken van haar ability ook hierin te doen.

Ook probeer ik te voorkomen dat ik te veel kaarten in ieder deck doe. Ik speel bijvoorbeeld al in twee andere decks Baleful Strix en kies er daarom voor deze niet in dit deck te doen alhoewel het een prima kaart zou zijn voor dit deck.

Onverwacht maak ik mijn decks bijvoorbeeld door mijn artifacts deck vijf kleuren te maken.

Om deze reden zou ik er niet voor kiezen om veel assasins of veel kaarten met ninjutsu in dit deck te doen alhoewel een paar daarvan uiteraard prima is.

Waar specifiek om vraag is voorstellen voor kaarten of speelwijzen die ik in dit deck kan stoppen.

Ik hoor graag van iedereen en bedank iedereen bij voorbaat voor zijn of haar bijdrage
 bijgewerkt door Thorsten 3 jaren geleden
Dordledum
3 jaren geleden
Ik ben zelf net ook aan het proberen om iets met een storm thema te realiseren (work in progress), maar misschien heb je er iets aan?
Meer tips voor commanderwaardige kaarten binnen het thema zijn welkom trouwens.
 bijgewerkt door Dordledum 3 jaren geleden
Morph
3 jaren geleden
Quote:
11 uren geleden


Ik neem aan dat je het prijskaartje gezien hebt van Tetsuo?
Enniewee, dat maakt niet uit. Als je onvoorspelbaar wilt spelen, past daar een Ninja thema zeker bij. Zeker ook omdat de Ability van Tetsuo zegt: "Destroy target tapped or blocking creature". Dit combineert natuurlijk heel leuk met Ninjutsu.
Je geeft de keuze aan de tegenstander: Je blockt en ik destroy hem met Tetsuo, of je laat hem door, en ik speel een Ninja met een Ninjutsu effect.
Ink-Eyes, Servant of Oni, Silent-Blade Oni, Yuriko, the Tiger's Shadow, Higure, the Still Wind. Dit kun je aanvullen met allerlei Removal en Unblockable kaarten. en speel Tetsuko Umezawa, Fugitive voor de flavor win

Tweede idee wat ook onder de noemer "onvoorspelbaar" valt is stelen en Klonen: Clone, Vesuvan Doppelganger, Body Double, Sakashima of a Thousand Faces, Sakashima the Impostor, Control Magic, Agent of Treachery.
Maar ook Sepulchral Primordial, Gyruda, Doom of Depths, Animate Dead, Reanimate, Chainer, Nightmare Adept, Chainer, Dementia Master..etc. Er zijn echt heel veel kaarten in dit thema.
Affijn jij speelt dus wat je tegenstanders spelen. Dit is iedere keer anders, en zal je dus iedere keer andere speelstijlen en wincons moeten aannemen. Dit idee heeft niet direct interactie met Tetsuo, maar is wel heel erg Grixis!

Succes met bouwen!
Thorsten
3 jaren geleden
Ik weet niet goed waarom mijn eerdere post niet is geplaatst maar ik wilde graag Morph en Dordledum bedanken voor hun reacties.

Ik ga na welke reanimate kaarten ik in het deck kan doen. Ik heb al enkele aanpassingen gemaakt en heb nog 15 slots voor nieuwe kaarten voordat het deck vol is en getest kan worden.
Eclavyrr
3 jaren geleden
Le help!

Ik heb onlangs het pre con Commander Zendikar Rising: Sneak Attack gekocht en allemachtig, wat is dat een lekker deck om te spelen.
Er is alleen 1 probleem mee, het lijkt qua speelstijl erg op mijn bestaande deck en ik wil eigenlijk maar 1 UB deck.
Nu zat ik eraan te denken om ze bij elkaar te gooien en verder te bouwen op het rogue cq mill thema, aangezien ik dat erg leuk vind spelen, alleen wat zou er uit het Phenax deck (buiten de landbase obviously) naar Rogues kunnen verhuizen.

ik heb beide decks even samengegooid in 1 overzicht en alvast wat chaff eruit gehaald maar ik heb even geen idee welke kant ik dit nu op wil bouwen. Het liefst zou ik zowel het Rogues thema erin houden (dus wat damage boosters zijn prima) en het mill thema wat meer als een extra wincon maken, maar hoe doe ik dat zonder al te jank kaarten te spelen.



Ik wil eigenlijk naar een druk leggen met semi rogue tribal en kaarten die iets leuks doen als er veel shit in de graveyard ligt deck toe
 bijgewerkt door Eclavyrr 3 jaren geleden
Eclavyrr
3 jaren geleden
Iemand nog tips ?
Eclavyrr
3 jaren geleden
Ok, na veel proberen ben ik op een Rogue themded deck uitgekomen met als Subthema Faeries en GY Enablers.
Mijn Rogue's gaan damage doen en proberen unblockable damage door te doen met equipments erop en zo de grote bommen zoals de Primordials, Wrexial en Consuming Abe te enablen. Het is iets minder op een mill winconditie gericht alhoewel dat wel nog kan.

Wat vinden jullie hiervan en wat zou ik nog kunnen aanpassen?
De bitterblossom is eigenlijk ver buiten budget, maar ik hoop dat ik die kan coveren met de trades die vrijkomen uit mijn oude Phenax deck.
nielsvd
3 jaren geleden
Tof deck, zelf ben om meer tribal rogue gegaan met mijn deckje en loopt de super.

Kaarten die het overwegen zijn in je deck:

- Deepchannel Mentor voor evasion
- Keeper of Keys ook voor evasion
- Finale of Eternity, Rise of the Dark Realms en Agadeem's Awakening achtig kaarten om na een wipe terug te komen + de eerste 2 werken goed met Mill.
- Mnemonic Betrayal omdat de graveyards vaak vol zitten.
- Kindred Discovery en Vanquisher's Banner doen het erg goed
- Dowsing Dagger want ramp en rogues hebben daggers nodig
Eclavyrr
3 jaren geleden
Rise is een beetje ver buiten budget maar ik heb nog een Awakening die niet veel doet in mijn Kroxa deck en de Mentor, Keeper en Dagger zijn echt super op thema! Heb een beetje twijfel over Betrayal, is niet echt mijn stijl en de buff kaarten zijn allebei wel nice als ik ze kan aanruilen. Thanks!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 204 posts
  • Laatste post Eclavyrr 3 jaren geleden
  • Gemaakt door Sunitram 3 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top