Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Deck Review. Hulp van slimme deck builders gevraagd :)

YOUJUSTGOTSERVED
1 jaar geleden
Goedemiddag iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum en sinds kort begonnen met het spelen van MtG met een groep vrienden. (Ik hoop dus dat ik dit verhaal ook in het juiste draadje plaats hier )

We hebben een aantal boosters gekocht uit de Neon Dynasty saga en afgesproken om ook een (zo goed als) volledig Neon Dynasty deck samen te stellen. Inmiddels heb ik mijn eerste deck build poging gedaan. Ik heb hier dus absoluut nog geen ervaring in dus er zullen vast behoorlijk wat "fouten" of stomme keuzes inzitten

Mijn keuze is gevallen op een Red/Green deck, zie onderstaand:



Ik ben erg benieuwd wat jullie van mijn deck vinden en ik hoor graag welke aanpassingen ik kan doen om er een goed competitief deckje van te maken met een leuke synergie .

Ik heb nog een hoop andere (voornamelijk Neon Dynasty) red en green cards die nu niet in het deck zitten. Hiermee kan er dus eventueel geswitcht worden. Zie onderstaand:

Red




Green




Artifacs


Ninja's Kunai 1x
Patchwork Automaton 1x
Paper craft Decoy 2x
Reito Sentinel 2x
Dramatist's Puppet 1x
Surgehacker Mech 2x
Shrine Steward 1x
Thundersteel Colossus 1x
Walking Skyscraper 1x

Lands

Mountain 15x
Forrest 15x
Sokenzan, Crucible of Defiance 2x
Mech Hangar 2x
Secluded Courtyard 1x
Uncharted Haven 4x
Rugged Highlands 4x

Ik ben reuze benieuwd of er hier ervaren deck builders zijn die me tips kunnen geven of een sterke deck opzet kunnen en willen delen op basis van de zojuist benoemde kaarten.

Alvast bedankt en ik zie jullie reactie graag tegemoet

Gr, Served
 bijgewerkt door YOUJUSTGOTSERVED 1 jaar geleden
Cobaltius
1 jaar geleden
Ten eerste is 17 land wel een beetje weinig.

Zelf ben ik niet heel erg bezig met standard, maar ik weet wel dat Thundering Raiju erg sterk is. Ik zou ze alle 4 spelen.

Als ik het goed zie is het een agro deck en daar zijn Guardian Idol en Thundersteel Colossus niet zo goed in. In agro is mana acceleration meestal slechter dan gewoon een creature spelen. Je wilt waarschijnlijk dat je tegenstander dood is voor dat je genoeg mana hebt om Thundersteel Colossus te casten.

Hoop dat dit helpt.
Justian2002
1 jaar geleden
Dan ook belangrijk welke format je wilt spelen! Ga je voor commander, standard, vinage, ect?
YOUJUSTGOTSERVED
1 jaar geleden
Quote:
1 uur geleden
Ten eerste is 17 land wel een beetje weinig.

Zelf ben ik niet heel erg bezig met standard, maar ik weet wel dat Thundering Raiju erg sterk is. Ik zou ze alle 4 spelen.

Als ik het goed zie is het een agro deck en daar zijn Guardian Idol en Thundersteel Colossus niet zo goed in. In agro is mana acceleration meestal slechter dan gewoon een creature spelen. Je wilt waarschijnlijk dat je tegenstander dood is voor dat je genoeg mana hebt om Thundersteel Colossus te casten.

Hoop dat dit helpt.


Bedankt voor je reactie en voor de tips.

Moeten er dan nog andere kaarten in waar Thundering Raiju goed mee werkt?
YOUJUSTGOTSERVED
1 jaar geleden
Quote:
56 minuten geleden
Dan ook belangrijk welke format je wilt spelen! Ga je voor commander, standard, vinage, ect?


Excuses,

We spelen nu nog vooral Standard.
Justian2002
1 jaar geleden
Ai, dan ga ik waarschijnlijk niet veel hulp kunnen leveren…
Ikzelf ben meer Commander, en weet dus niet zo lekker hoe andere formats werken qua builds
YOUJUSTGOTSERVED
1 jaar geleden
Quote:
19 minuten geleden
Ai, dan ga ik waarschijnlijk niet veel hulp kunnen leveren…
Ikzelf ben meer Commander, en weet dus niet zo lekker hoe andere formats werken qua builds


Geen probleem, toch bedankt voor de moeite zover.
Lavinius
1 jaar geleden
Ik zal er ook morgenvroeg eens naar kijken, eens zien of ik je helpen kan.
YOUJUSTGOTSERVED
1 jaar geleden
Quote:
1 uur geleden
Ik zal er ook morgenvroeg eens naar kijken, eens zien of ik je helpen kan.


Top, dankjewel.

Ben benieuwd
Thorsten
1 jaar geleden
Jouw groen is vele malen beter dan rood. Thundering Raiju is inderdaad heel sterk in het juiste deck maar wel met niet te spelen samen met groen met de fixing die je hebt. Je hebt de juiste keuze gemaakt door die niet te spelen. Je hebt vier Lightning Bolts zie ik. Dat is een steen goede kaart en de beste removal in je pool. Als je rood speelt doe die er dan zeker vier keer in. Kumano Faces Kakkazan is nog een kaart die ik niet zou laten liggen als ik rood zou spelen.

Maar waarom rood spelen naast groen? De rode kaarten die speelt zijn het echt niet waard om een tweede kleur te spelen met de kleine hoeveelheid fixing die hebt. Je hebt die kaarten ook niet nodig.



Het deck mist goede creature removal maar als je beesten groot genoeg zijn, en dat zijn deze als snel, dan heb je dat ook niet echt nodig.

Als removal suite heb ik Fade into Antiquity, Spinning Wheel Kick en de trick Tamiyo's Safekeeping er in gedaan. Ik weet niet waar je tegen zal spelen en het kan zijn dat je een andere combinate van deze kaart beter is. Heeft removal niet veel zin dan kan je ook overwegen om één of twee maal Roaring Earth er in te doen maar ik ben zelf niet zo heel dol op die kaart. Hij is goed in combinate met een paar kaarten maar hij doet uit zichzelf niets.

Ohh.. Ik zag ook dat je 63 kaarten speelt. Dit is een tip die altijd op gaat. Speel nooit meer kaarten dan het minimum dat mag in het format dat je speelt. Als je er meer speelt verminder je alleen maar de kans dat je de beste kaarten die je hebt (waar je er immers maar maximaal 4 van mag spelen) trekt.
 bijgewerkt door Thorsten 1 jaar geleden
YOUJUSTGOTSERVED
1 jaar geleden
Quote:
53 minuten geleden
Jouw groen is vele malen beter dan rood. Thundering Raiju is inderdaad heel sterk in het juiste deck maar wel met niet te spelen samen met groen met de fixing die je hebt. Je hebt de juiste keuze gemaakt door die niet te spelen. Je hebt vier Lightning Bolts zie ik. Dat is een steen goede kaart en de beste removal in je pool. Als je rood speelt doe die er dan zeker vier keer in. Kumano Faces Kakkazan is nog een kaart die ik niet zou laten liggen als ik rood zou spelen.

Maar waarom rood spelen naast groen? De rode kaarten die speelt zijn het echt niet waard om een tweede kleur te spelen met de kleine hoeveelheid fixing die hebt. Je hebt die kaarten ook niet nodig.

casual
Casual Kamigawa Deck
door Thorsten58 minuten geleden


Het deck mist goede creature removal maar als je beesten groot genoeg zijn, en dat zijn deze als snel, dan heb je dat ook niet echt nodig.

Als removal suite heb ik Fade into Antiquity, Spinning Wheel Kick en de trick Tamiyo's Safekeeping er in gedaan. Ik weet niet waar je tegen zal spelen en het kan zijn dat je een andere combinate van deze kaart beter is. Heeft removal niet veel zin dan kan je ook overwegen om één of twee maal Roaring Earth er in te doen maar ik ben zelf niet zo heel dol op die kaart. Hij is goed in combinate met een paar kaarten maar hij doet uit zichzelf niets.

Ohh.. Ik zag ook dat je 63 kaarten speelt. Dit is een tip die altijd op gaat. Speel nooit meer kaarten dan het minimum dat mag in het format dat je speelt. Als je er meer speelt verminder je alleen maar de kans dat je de beste kaarten die je hebt (waar je er immers maar maximaal 4 van mag spelen) trekt.


Hallo Thorsten,

Bedankt voor je uitgebreide reactie en tips!

De keuze red/green deck heb ik simpelweg gewoon gemaakt. Niet perse ergens op gebaseerd.

Tof dat je een voorbeeld deck voor me hebt gemaakt. Ik zal daar eens mee gaan spelen dan

Begrijp ik je goed dat je in principe nog wel wat meer creature removal kaarten erin zou willen hebben eigenlijk? Zo ja, welke dan? En ten koste van welke kaart(en) dan waarmee je nu het deck samen hebt gesteld?

Nogmaals dank, en zie je reactie graag tegemoet
Lavinius
1 jaar geleden
Leuke kaarten die je al hebt gepacked! Ik denk dat het belangrijk is om je playsetjes af te werken waar mogelijk. Bijvoorbeeld van je Rabbit Battery. Ook een playset Lizard Blades heb je, maar zit nog niet in het deck. Dat zou ik wel overwegen, zeker als je er wat meer modified tribal in steken zou (denk aan Kami's Flare of Invigorating Hot Spring). Consistency is everything!

Daarnaast zou ik snel even willen ertussen zeggen dat Lightning Bolt niet standard legal is, en dus voor standard niet in je deck kan

17 land is ook inderdaad wat weinig, met de mana curve die je op dit moment hebt, zou ik eerder 23 tot zelfs 24 land spelen. Dak kan veel lijken, maar ik zou het toch eens proberen. Toevoegingen kunnen zijn: Sokenzan, Crucible of Defiance en extreem belangrijk; dual lands. Ik raad je aan, als je er nog geen hebt, wat betere gruul lands te kopen. Waarom? Hoor ik je denken. Wel, ik begon een dik jaar geleden ook met MTG, en dacht toen dat de hele Rugged Highlands-cycle overpowered gaven. Nou ja, ze enteren tapped, maar ze geven je 2 kleuren én een heel leven! Maar, wat blijkt? Ik heb geleerd dat dat eigenlijk helemaal geen goede landjes zijn, en je beter andere opties kan spelen, ook in Standard. Bijvoorbeeld Rockfall Vale en Karplusan Forest. Als je daar nu een playset van elk voor zou kopen, en je ruggdd highland zou cutten, zou je deck veel sneller gaan. Deze landbase is bijvoorbeeld de moeite waard:
4x Karplusan Forest
4x Rockfall Vale
1x Boseiju, Who Endures
1x Sokenzan, Crucible of Defiance
7x Forest
7x Mountain
... En nog een gratis game play tipje: wees niet bang om Sokenzan en Boseiju ook als land te spelen

En dan ten slotte eens kijken wat voor groene kaarten je nog in je deck kan proppen... Daar zie ik op het eerste zicht Tamiyo's Safekeeping en Jugan Defends the Temple die ik zeker zou spelen in je deck.

Slotconclusie: 24 land spelen is behoorlijk belangrijk. Overweeg om er ook zo veel te spelen. In rood kan je meer removal spelen, zoals Kami's Flare. Die werkt goed samen met Rabbit Battery en Lizard Blades onder andere. Daar speel je best play setjes van, want Consistency is everything. Qua groen zijn play sets ook belangrijk, cut je zwakkere kaarten waarvan je maar 1 of 2 copies hebt. Tamiyo's Safekeeping is een geweldige kaart, en ook Jugan Defends the Temple is niet te onderschatten. Overweeg van die laatste ook een play set te kopen. Dan kan je je meer focussen op modified, wat best belangrijk is.

Zo, hopelijk heb ik je kunnen verderhelpen. Als ik wat te kritisch overkom; da's niet de bedoeling, je bent goed bezig met je deck, ik denk gewoon aan kaarten om het perfect te maken.
Als je nog vragen hebt over mijn post, laat het dan zeker hier weten, en ik antwoord met plezier!
YOUJUSTGOTSERVED
1 jaar geleden
Quote:
2 uren geleden
Leuke kaarten die je al hebt gepacked! Ik denk dat het belangrijk is om je playsetjes af te werken waar mogelijk. Bijvoorbeeld van je Rabbit Battery. Ook een playset Lizard Blades heb je, maar zit nog niet in het deck. Dat zou ik wel overwegen, zeker als je er wat meer modified tribal in steken zou (denk aan Kami's Flare of Invigorating Hot Spring). Consistency is everything!

Daarnaast zou ik snel even willen ertussen zeggen dat Lightning Bolt niet standard legal is, en dus voor standard niet in je deck kan

17 land is ook inderdaad wat weinig, met de mana curve die je op dit moment hebt, zou ik eerder 23 tot zelfs 24 land spelen. Dak kan veel lijken, maar ik zou het toch eens proberen. Toevoegingen kunnen zijn: Sokenzan, Crucible of Defiance en extreem belangrijk; dual lands. Ik raad je aan, als je er nog geen hebt, wat betere gruul lands te kopen. Waarom? Hoor ik je denken. Wel, ik begon een dik jaar geleden ook met MTG, en dacht toen dat de hele Rugged Highlands-cycle overpowered gaven. Nou ja, ze enteren tapped, maar ze geven je 2 kleuren én een heel leven! Maar, wat blijkt? Ik heb geleerd dat dat eigenlijk helemaal geen goede landjes zijn, en je beter andere opties kan spelen, ook in Standard. Bijvoorbeeld Rockfall Vale en Karplusan Forest. Als je daar nu een playset van elk voor zou kopen, en je ruggdd highland zou cutten, zou je deck veel sneller gaan. Deze landbase is bijvoorbeeld de moeite waard:
4x Karplusan Forest
4x Rockfall Vale
1x Boseiju, Who Endures
1x Sokenzan, Crucible of Defiance
7x Forest
7x Mountain
... En nog een gratis game play tipje: wees niet bang om Sokenzan en Boseiju ook als land te spelen

En dan ten slotte eens kijken wat voor groene kaarten je nog in je deck kan proppen... Daar zie ik op het eerste zicht Tamiyo's Safekeeping en Jugan Defends the Temple die ik zeker zou spelen in je deck.

Slotconclusie: 24 land spelen is behoorlijk belangrijk. Overweeg om er ook zo veel te spelen. In rood kan je meer removal spelen, zoals Kami's Flare. Die werkt goed samen met Rabbit Battery en Lizard Blades onder andere. Daar speel je best play setjes van, want Consistency is everything. Qua groen zijn play sets ook belangrijk, cut je zwakkere kaarten waarvan je maar 1 of 2 copies hebt. Tamiyo's Safekeeping is een geweldige kaart, en ook Jugan Defends the Temple is niet te onderschatten. Overweeg van die laatste ook een play set te kopen. Dan kan je je meer focussen op modified, wat best belangrijk is.

Zo, hopelijk heb ik je kunnen verderhelpen. Als ik wat te kritisch overkom; da's niet de bedoeling, je bent goed bezig met je deck, ik denk gewoon aan kaarten om het perfect te maken.
Als je nog vragen hebt over mijn post, laat het dan zeker hier weten, en ik antwoord met plezier!


Hallo Lavinus,

Bedankt voor je uitgebreide reactie en tips!

Ik denk dat ik in grote lijnen wel snap wat je bedoelt

Ik weet dat Lightning Bolt inderdaad geen Standard legal is, maar vooralsnog speel ik gewoon samen met vrienden en maakt het voor ons nog niet zoveel uit

En je komt niet kritisch over hoor, ik ben juist blij met je tips

Mag ik je misschien nog een brutale vraag stellen? Zou je misschien als je tijd hebt (heeft geen haast natuurlijk) een voorbeeld deck samen kunnen stellen waarvan jij denkt dat dit de sterkste opzet voor mij is, zoals Thorsten hierboven ook heeft gedaan? Je mag er dan uiteraard ook kaarten in verwerken die ik nog extra aan moet schaffen zoals Rockfall Vale etc.

Nogmaals dank voor je hulp en ik zie je reactie graag tegemoet
Lavinius
1 jaar geleden
@YOUJUSTGOTSERVED

Komt in orde, ik maak er tijd voor!
Cobaltius
1 jaar geleden
Snel nog een klijn tipje.

Zoals Lavinius al zij Consistency is everything!

Nu speel je een 63 kaart deck, maar als je zo min mogelijk kaarten speel (60) dan is je deck meer consistent en dat is in 99.99% van de gevallen beter dan drie extra kaartjes in je deck.
YOUJUSTGOTSERVED
1 jaar geleden
Quote:
56 minuten geleden
@YOUJUSTGOTSERVED

Komt in orde, ik maak er tijd voor!


Super, dankjewel!
YOUJUSTGOTSERVED
1 jaar geleden
Quote:
15 minuten geleden
Snel nog een klijn tipje.

Zoals Lavinius al zij Consistency is everything!

Nu speel je een 63 kaart deck, maar als je zo min mogelijk kaarten speel (60) dan is je deck meer consistent en dat is in 99.99% van de gevallen beter dan drie extra kaartjes in je deck.


Hallo Cobaltius,

Dank voor de tip. Deze had ik inderdaad al meegenomen uit voorgaande opmerkingen
Lavinius
1 jaar geleden
Zo, hier is een opzetje:



Alle nonland kaarten (buiten Lightning Bolt natuurlijk ) zijn uit . Als je geen probleem hebt om ook andere standard-legal sets op te nemen in je deck, kijk dan zeker eens naar Quirion Beastcaller, Halana and Alena, Partners, Titania's Command of Simian Simulacrum. Ik heb het ook wat budget gebouwd, een playset maken van de Kodama of the West Trees is volledig viable en een extra Boseiju, Who Endures en Sokenzan, Crucible of Defiance zouden optimaal zijn, maar centjes zijn centjes he
 bijgewerkt door Lavinius 1 jaar geleden
YOUJUSTGOTSERVED
1 jaar geleden
Quote:
2 uren geleden
Zo, hier is een opzetje:



Alle nonland kaarten (buiten Lightning Bolt natuurlijk ) zijn uit . Als je geen probleem hebt om ook andere standard-legal sets op te nemen in je deck, kijk dan zeker eens naar Quirion Beastcaller, Halana and Alena, Partners, Titania's Command of Simian Simulacrum. Ik heb het ook wat budget gebouwd, een playset maken van de Kodama of the West Trees is volledig viable en een extra Boseiju, Who Endures en Sokenzan, Crucible of Defiance zouden optimaal zijn, maar centjes zijn centjes he


Hallo Lavinius,

Hartstikke bedankt voor het delen van de deck opzet. Dat stel ik erg op prijs

Ik zal deze set eens op gaan stellen

Nee ik heb er geen moeite mee om er kaarten uit andere standard-legal sets in op te nemen.

Je geeft de volgende kaarten als suggestie: Quirion Beastcaller, Halana and Alena, Partners, Titania's Command, Simian Simulacrum

Dan zou ik je graag nog 2 laatste vragen stellen Hoeveel stuks per kaart uit je suggesties zou je idealiter in het deck verwerken dan? En ten koste van welke kaarten uit de opzet die je zojuist hebt gedeeld?

Ik wilde binnenkort nog wat losse kaarten bestellen dus dan kan ik deze mooi meenemen

Nogmaals dank en ik zie je reactie graag tegemoet.
 bijgewerkt door YOUJUSTGOTSERVED 1 jaar geleden
Lavinius
1 jaar geleden
Tuurlijk, dit is mijn advies:
De volle playset van Simian Simulacrum, da's een fantastische kaart. Titania's Command niet meer dan tweemaal, om de curve mooi en haalbaar te houden. Drie Quirion Beastcallers en evenveel Halana and Alena, Partners. De cards to cut zijn: 2 v.d. 4 Kami's Flare, 3 Kumano Faces Kakkazan, 2 Goro-Goro, Disciple of Ryusei, 3 Invigorating Hot Spring en 1 v.d. 4 Lizard Blades.
Maar je kan natuurlijk zelf zien he

Dan zou het deck er zo uitzien:

Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top