Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Deck Review. Hulp van slimme deck builders gevraagd :)

YOUJUSTGOTSERVED
1 jaar geleden
Quote:
7 minuten geleden
Tuurlijk, dit is mijn advies:
De volle playset van Simian Simulacrum, da's een fantastische kaart. Titania's Command niet meer dan tweemaal, om de curve mooi en haalbaar te houden. Drie Quirion Beastcallers en evenveel Halana and Alena, Partners. De cards to cut zijn: 2 v.d. 4 Kami's Flare, 3 Kumano Faces Kakkazan, 2 Goro-Goro, Disciple of Ryusei, 3 Invigorating Hot Spring en 1 v.d. 4 Lizard Blades.
Maar je kan natuurlijk zelf zien he

Dan zou het deck er zo uitzien:




Duidelijk.

Dus deze opzet zou "sterker" moeten zijn dan de eerste opzet die je deelde?

Interessant, ik ga er eens mee aan de slag

Nogmaals dank voor de hulp!
Lavinius
1 jaar geleden
In principe wel, de kaartenqualiteit is net wat beter. Het is nu nog gefocuste, en wilt gewoon aggro winnen. Het lijkt best sterk. Als je ergens een Standard gameday zou willen meedoen, dan kan je de Lightning Bolts vervangen voor 2 van je Kumano Faces Kakkazan en je laatste 2 Kami's Flares. Of 4 Play with Fires, als vervanging.
Fijn je te hebben kunnen helpen!
YOUJUSTGOTSERVED
1 jaar geleden
Quote:
53 minuten geleden
In principe wel, de kaartenqualiteit is net wat beter. Het is nu nog gefocuste, en wilt gewoon aggro winnen. Het lijkt best sterk. Als je ergens een Standard gameday zou willen meedoen, dan kan je de Lightning Bolts vervangen voor 2 van je Kumano Faces Kakkazan en je laatste 2 Kami's Flares. Of 4 Play with Fires, als vervanging.
Fijn je te hebben kunnen helpen!


Duidelijk, ik ga hem snel eens testen!
Thorsten
1 jaar geleden
Quote:
2 dagen geleden
Hallo Thorsten,

Bedankt voor je uitgebreide reactie en tips!

De keuze red/green deck heb ik simpelweg gewoon gemaakt. Niet perse ergens op gebaseerd.

Tof dat je een voorbeeld deck voor me hebt gemaakt. Ik zal daar eens mee gaan spelen dan

Begrijp ik je goed dat je in principe nog wel wat meer creature removal kaarten erin zou willen hebben eigenlijk? Zo ja, welke dan? En ten koste van welke kaart(en) dan waarmee je nu het deck samen hebt gesteld?

Nogmaals dank, en zie je reactie graag tegemoet


Ja net wat meer removal is wel nodig. Ik zie dat ik overigens wat kaarten uit je pool over het hoofd heb gezien.

Master's Rebuke is prima removal voor beesten en planeswalkers in een deck als dit. Alleen als jouw tegenstander grotere beesten heeft heb je een probleem maar dat zal niet heel veel gebeuren met een deck als dit.

-1 Season of Renewal en -1 Spring-Leaf Avenger

+2 Master's Rebuke

Je had er maar twee van deze en daarom doe ik er twee in dit deck maar eigenlijk is een derde wel gewenst. Ik weet niet precies welke kaart ik daarvoor uit het deck zou halen -1 Fang of Shigeki, -1 Geothermal Kami, -1 Kami of Transience of -1 Tales of Master Seshiro zijn alle opties die ik mij kan voorstellen. Het ligt er aan hoe het deck echt speelt om daar antwoord op te geven.


Tamiyo's Safekeeping wordt in constructed gespeeld omdat het voor één mana een beest kan beschermen en dat is terecht. Een heel goede kaart. In brother's war is een variant daar op uitgekomen, Gaea's Gift. Deze gaat in constructed Tamiyo's safekeeping niet vervangen omdat het in een competatief spel juist om die ene mana gaat maar in casual is dat een stuk minder. Gaea's Gift is voor die ene mana meer meer veelzijdig. Je kan deze ook in de aanval spelen om je grote beest trample te geven nadat de blockers zijn bepaald en op dit manier winnen. Een optie om te proberen misschien.
 bijgewerkt door Thorsten 1 jaar geleden
YOUJUSTGOTSERVED
1 jaar geleden
Quote:
19 uren geleden
Quote:
2 dagen geleden
Hallo Thorsten,

Bedankt voor je uitgebreide reactie en tips!

De keuze red/green deck heb ik simpelweg gewoon gemaakt. Niet perse ergens op gebaseerd.

Tof dat je een voorbeeld deck voor me hebt gemaakt. Ik zal daar eens mee gaan spelen dan

Begrijp ik je goed dat je in principe nog wel wat meer creature removal kaarten erin zou willen hebben eigenlijk? Zo ja, welke dan? En ten koste van welke kaart(en) dan waarmee je nu het deck samen hebt gesteld?

Nogmaals dank, en zie je reactie graag tegemoet


Ja net wat meer removal is wel nodig. Ik zie dat ik overigens wat kaarten uit je pool over het hoofd heb gezien.

Master's Rebuke is prima removal voor beesten en planeswalkers in een deck als dit. Alleen als jouw tegenstander grotere beesten heeft heb je een probleem maar dat zal niet heel veel gebeuren met een deck als dit.

-1 Season of Renewal en -1 Spring-Leaf Avenger

+2 Master's Rebuke

Je had er maar twee van deze en daarom doe ik er twee in dit deck maar eigenlijk is een derde wel gewenst. Ik weet niet precies welke kaart ik daarvoor uit het deck zou halen -1 Fang of Shigeki, -1 Geothermal Kami, -1 Kami of Transience of -1 Tales of Master Seshiro zijn alle opties die ik mij kan voorstellen. Het ligt er aan hoe het deck echt speelt om daar antwoord op te geven.


Tamiyo's Safekeeping wordt in constructed gespeeld omdat het voor één mana een beest kan beschermen en dat is terecht. Een heel goede kaart. In brother's war is een variant daar op uitgekomen, Gaea's Gift. Deze gaat in constructed Tamiyo's safekeeping niet vervangen omdat het in een competatief spel juist om die ene mana gaat maar in casual is dat een stuk minder. Gaea's Gift is voor die ene mana meer meer veelzijdig. Je kan deze ook in de aanval spelen om je grote beest trample te geven nadat de blockers zijn bepaald en op dit manier winnen. Een optie om te proberen misschien.


Hallo Thorsten,

Bedankt voor je reactie

Duidelijk, ik zal ook hier eens mee aan de slag gaan
Lavinius
1 jaar geleden
Laat je ons trouwens zeker hier weten wat er uiteindelijk van gekomen is, en hoe lekker het deck werkt? Dat zou leuk zijn!
YOUJUSTGOTSERVED
1 jaar geleden
Quote:
18 uren geleden
Laat je ons trouwens zeker hier weten wat er uiteindelijk van gekomen is, en hoe lekker het deck werkt? Dat zou leuk zijn!


Ja, zal ik zeker doen. Volgend weekend staat er speelsessie gepland. Dus daarna zal ik hier nog wat posten
YOUJUSTGOTSERVED
1 jaar geleden
Quote:
10 dagen geleden
Laat je ons trouwens zeker hier weten wat er uiteindelijk van gekomen is, en hoe lekker het deck werkt? Dat zou leuk zijn!


Hallo Lavinius,

Ik had beloofd om nog even een korte deck review te plaatsen.

Inmiddels heb ik een aantal potjes met het deck kunnen spelen (zowel met 1 tegenstander als 3 tegenstanders) en er zit een goede synergy in. De meeste potjes heb ik dan ook gewonnen

Mijn tegenstanders riepen al dat ze in hun deck nu meer kaarten gingen verwerken om mijn enchantments aan te pakken of kaarten terug naar mijn hand te spelen, dus ik moet de volgende keer gaan zien of het deck daar ook tegen opgewassen is haha.

Maar het speelde meer dan prima voor nu

Nogmaals dank voor de hulp
Lavinius
1 jaar geleden
Heel graag gedaan!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top