Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

Demonic Tutor

Eclavyrr
6 jaren geleden
Afgelopen vrijdag heb ik weer eens tot groot plezier met mijn Glissa deck gespeelt, alleen zat ik me op een gegeven moment af te vragen of ik niet te veel tutor/deck fix effecten speel aangezien ik weer erg veel in mijn library aan het graven was, MEZELF er mee zat te irriteren, en me soms afvroeg, "Waarom speel ik deze uberhaupt?". Nu speel ik de volgende tutor effecten:

Land: Burnished Hart, Fertilid, Solemn Simulacrum, Wood Elves, Yavimaya Elder, Expedition Map, Thaumatic Compass, Wayfarer's Bauble, Verdant Catacombs
Artifact: Kuldotha Forgemaster, Inventors' Fair
All-round: Rune-Scarred Demon, Demonic Tutor

Dit is naast een belachelijke hoeveelheid draw en deck fixing, waardoor ik zelden echt op zoek ben naar een specifieke kaart, omdat ik sowieso al veel idenitieke effecten speel in het deck.

Ik wil graag jullie menig weten over de volgende aanpassingen en het eruit halen van deze kaarten:

Demonic Tutor
Van alle tutors vind ik dit de meest overbodige. In de meeste gevallen wil ik land zoeken om mijn spells online te krijgen, het komt zelden voor dat ik een specifieke kaart zoek. En de enige keren dat ik een specifieke kaart zoek, is het een land of artifact. Daarnaast speel ik Rune-Scarred Demon wat een DT op een stokje is.

Wood Elves EN Yavimaya Elder
Deze twee zoeken basic land kaarten, iets wat ik al veel heb in de vorm van Wayfarer's Bauble, Burnished Hart en Fertilid. De reden waarom die laatste wel zou blijven is omdat deze eventueel de library van tegenstanders door de war kan gooien, iets wat soms wel eens handig is.

Scroll Rack OF Sensei's Divining Top
Twee tijd concumerende artifacts. Ik vind het soms handig om beide te kunnen gebruiken en ben zelf iets meer fan van de Top dan de Rack. Wat is jullie mening over deze twee gevallen?

En dan nog de grote vraag: wat moet ik ervoor in de plaats steken?

Mijn Glissa deck is een midrange/control deck dat met een paar grote threats probeert te winnen ipv oneindige combo's of horde's aan creatures. Daar zoek ik kaarten voor. Ter illustratie, afgelopen vrijdag heb ik een semi stalemate potje weten te pakken door Westvale Abbey te flippen naar Ormendahl, twee equips erop te gooien die ik had liggen en daarmee voor de win te swingen.

Zelf zat ik evt te denken aan kaarten zoals Beast Within. Myr Retriever, Ichor Wellspring, Cranial Plating, Smokestack of Abrupt Decay.
 bijgewerkt door Eclavyrr 6 jaren geleden
MagnusMagicus
6 jaren geleden
Card draw is een redelijk alternatief voor tutors en eentje waar mensen een stuk minder problemen mee hebben.
Dordledum
6 jaren geleden
Top en Rack zijn niet leuk als je ze in je eigen beurt gebruikt. Kost veel te veel tijd. Dat is ook zo met de meeste tutors. Daarom geen fan.
 bijgewerkt door Dordledum 6 jaren geleden
Eclavyrr
6 jaren geleden
De Top speelt wel erg fijn in het deck, maar principieel kunnen Top, Rack, Elder, Wood Elves en Demonic allemaal vervangen worden. De vraag is alleen door wat?
MagnusMagicus
6 jaren geleden
Removal?
goeth78
6 jaren geleden
Ik zou het primair ook zoeken in Card Draw wanneer je tutors als deze gaat verwijderen. Indien geen specifieke optie dan maar meer opties

Zonder te weten welke kaarten je exact speelt (dus mogelijk noem ik kaarten die je al speelt) hier nog wat alternatieven op wat hierboven al is genoemd:

Seasons Past
Maelstrom Pulse
Disciple of Bolas
Black Sun's Zenith
Deathreap Ritual

Ben wel geinteresseerd in een decklist. Jaren geleden had ik een Glissa deck (1 van de eerste EDH decks die ik heb gebouwd) maar die bestaat al een tijdje niet meer.
Eclavyrr
6 jaren geleden
Ja, daar zat ik ook al heftig aan te denken.
Mass removal heb ik genoeg, maar wat targetted removal lijkt me een goede optie.
Zelf zat ik te dneken aan :

Beast Within
Smokestack
Krosan Grip

en om mijn card advantage niet al te hard te raken (en mooie synergie met de rest van het deck)

Ichor Wellspring en
Mycosynth Wellspring
 bijgewerkt door Eclavyrr 6 jaren geleden
EnchantedBunny
6 jaren geleden
Vind het bijzonder dat je Demonic Tutor niet goed genoeg vindt, ik dacht dat die OP was? Maargoed, als je deck het aan kan lijkt me minder tutoren inderdaad mooi!

Buiten removal & draw zou ik me nog afvragen: A) Blijft Glissa genoeg in play? Zo nee, hoe is dit op te lossen? B) Krijg je genoeg triggers om artifacts terug te halen?

Typische artifact-based removal heb je vast al? (Duplicant, Noxious Gearhulk, Spine of Ish Sah, Executioner's Capsule, Tormod's Crypt, Nihil Spellbomb)

Vind die Wellsprings coole kaarten, en geinig om te spelen. Ze hebben nog een nieuw broertje gekregen Servo Schematic, al lijkt me de minste van de drie. Wel voor drie artifacts om te saccen.
 bijgewerkt door EnchantedBunny 6 jaren geleden
Flappie1
6 jaren geleden
Ik vind dat er een verschil zit tussen tutors en ramp. Dingen als Demonic Tutor zijn uiteraard gewoon tutors maar een Kodama's Reach vind ik bijvoorbeeld heel iets anders.

Expedition Map is echt alleen handig als je specifiek een landje wil hebben maar hij stopt hem alleen in je hand (tutoren). Wood Elves daarentegen zie ik als ramp en ook veel minder erg. Yavimaya Elder is ook een tutor kaart het raapt dan ook wel een kaart maar je kan hem ook niet terughalen met Glissa....

Het hangt ook erg af van de groep waarmee je speelt.

Scroll Rack is gewoon niet echt nodig lijkt mij Sensei's Divining Top duurt ook wel lang maar heeft volgens mij meer nut dan de rack en over het algemeen kosten deze 2 meer tijd dan een tutor.

Wat ik vaak hanteer met land ramp Burnished Hart bijvoorbeeld. Is dat zodra ik mijn beurt afsluit hem alvast sac maar dat hij nog wel ligt voor een block sac. Zo kan ik alvast zoeken en dat scheelt weer een hoop tijd.

Kodama's Reach speel ik vaak halverwege mijn beurt ergens en ook dan geef ik aan tenzij ik nog geen landje heb gelegd dat ik die landjes wel ga zoeken in de beurt van de tegenstander.

Land ramp heb ik totaal geen problemen mee als je veel tutors speelt vind ik dat wel jammer met name omdat het dan veel minder willekeurig word maar opzich kan ik er wel mee leven. Komt misschien ook door de groep hier die eigenlijk nagenoeg alles tolereert.
Eclavyrr
6 jaren geleden
Demonic Tutor is inderdaad wel de meest OP tutor die er is, maar om de een of andere reden zit deze meestal dood in mijn hand. Vandaar het besluit het aantal tutors terug te dringen en te kijken naar meer synergie in het deck. Glissa blijft over het algemeen wel goed liggen, en is niet altijd noodzakelijk om hetr deck goed te laten lopen.

Qua tutor effecten wil ik eigenlijk kijken naar artifact gerelateerde kaarten omdat die namelijk de meeste synergie met het deck hebben.
Voorals nog ga ik de volgende aanpassingen doen:

Uit: Yavimaya Elder en Wood Elves
In: Mycosynth Wellspring en Ichor Wellspring

Dit verbetert de card draw en geeft me nog steeds de mogelijkheid te tutoren voor gewenste land drops. Dankzij Glissa en wat andere kaarten kan ik ze ook makkelijker meerdere keren gebruiken omdat het artifacts zijn en niet groene creatures.


Uit: Demonic Tutor en Scroll Rack
In: Smokestack en Beast Within

Dit haalt iets van de tutors eruit en reduceert de tijd dat ik bezig ben om mijn hand en deck te sculpten. Sensei's Divining Top blijft vooralsnog in het deck. De impact is relatief laag, en meestal gebruik ik deze maar 1 maal per ronde (is een semi Sylvan Library). Hiervoor in de plaats opteer ik voor extra removal. BW is veelzijdig en de 3/3 beast interesseert me niet. De Stack is vies te misbruiken met Glissa en recurrable artifacts en hierdoor een goede lategame optie om een spel open te gooien en spelers te dwingen om plays te maken.

Vervolgens nog twee wijzigingen die hieruit voortvloeien:
Uit: Inspiring Statuary, Forest
In: Wastes, Endbringer
Omdat ik meer artifacts speel is kan ik mijn manabase wat verder aanpassen, daarbij wil ik een extra bron hebben. Endbringer is, ook al is het geen artifact, gewoon een ontzettend goede kaart die een eventuele stalemate kan doorbreken.

Nieuwe versie van het deck:
 bijgewerkt door Eclavyrr 6 jaren geleden
Sunitram
6 jaren geleden
Allereerst: wat een heerlijk deck! Deze zou ik ook nog wel willen spelen

Eigenlijk vind ik helemaal niet dat je teveel tutort, zeker als je zelf zegt dat je zelden twee keer naar hetzelfde tutort. Of en zo ja wat je dan gaat cutten laat ik daarom liever aan jou.

Qua suggesties voor wat in je deck te stoppen zit ik erg te denken aan Butcher of Malakir, [k]Dicate of Erebos[/k] en/of Grave Pact. Toen Glissa nog Standard was speelde ik een deckje waarin ik artifacts sacte om Everflowing Chalice te proliferaten om zo (al dan niet met de hulp van een Clone Shell) onder meer Butchers en Glissa's het spel in te krijgen. Die gesacte artifacts waren natuurlijk meestal creatures, want als die stierven triggerde de Butcher, waardoor m'n tegenstander ook moest saccen, waardoor Glissa... je snapt het punt.
Ik vond het toentertijd een erg toffe strategie, kijk maar of het wat voor jouw deck is
Eclavyrr
6 jaren geleden
De Butcher staat inderdaad nog op het probeerlijstje, heb er dacht ik nog 1 zitten in mijn random commander crap binder. Zal hem eens gaan proberen.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 12 posts
  • Laatste post Eclavyrr 6 jaren geleden
  • Gemaakt door Eclavyrr 6 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top