Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Dimir / Surveil deck

Timsanity
4 jaren geleden
Hi,

Ik heb een aantal keer gedraft en met de verzamelde kaarten probeer ik combo's te maken.
Nu wil ik rondom Dimir Spybug en Rampaging Monument mijn deck bouwen

1. zien jullie hier kansen of is baseren op 2 kaarten (die ik er beiden 4x in wil) niet zo slim?
2. welke kaarten zijn mooie aanvullingen? (surveilkaarten, bepaalde creature types die passend zijn)?
3. ik zie dat er veel kaarten uit Guilds of Ravnica bij zitten. Is er nog een andere set die veel aanvullende kaarten heeft?

Is door surveil juist Undergrowth aanvullend slim of kaarten die me toestaan kaarten uit mijn graveyard terug te halen?

Ik ben bang dat het te lang duurt voordat ik serieus op tafel kom, met dikke creatures of met goeie +1/+1s. Dus misschien veel counterspellen?

BIj mijn decks zie je het Dimir deck staan en in mijn sideboard zitten iig kaarten die ik erbij wil stoppen. Ik heb deze nog niet.

Thanks!
 bijgewerkt door MagnusMagicus 4 jaren geleden (Je kunt kaartlinkjes maken met [k]kaartnaam[/k] :))
BluezamX
4 jaren geleden
Bij Surveil schiet dit in me op:

Doom Whisperer
Thought Erasure
Mission Briefing? Ligt aan je amount of instants / sorceries
Discovery // Dispersal
Disinformation Campaign
Nightveil Sprite
Thoughtbound Phantasm sterke blocker die later hard slaat. Is je 2e Spybug in principe.

Ik raad je ook aan om even te Google "Dimir Surveil Standard decklist" voor inspiratie. Je zal in ieder geval veel twee kleuren kaarten willen spelen voor de Rampaging Monument. Ik zou ook investeren in een goede landbase (dus niet alleen Dimir Guildgate's)

Heb momenteel geen mogelijkheid voor een uitgebreidere lijst, stap zo het vliegtuig in. Misschien voeg ik later nog wat toe!
Timsanity
4 jaren geleden
Super! Thanks! Met name kleine beestjes is vaak een probleem. Maar die Thoughtbound Phantasm is heerlijk inderdaad. Dan heb ik drie kaarten om omheen te bouwen.
 bijgewerkt door MagnusMagicus 4 jaren geleden (Je kunt kaartlinkjes maken met [k]kaartnaam[/k] :))
Timsanity
4 jaren geleden
Weet iemand nog blauwe en/of zwarte kaarten die zeggen:
- Return card from your graveyard to your hand or battlefield
- Play card from your graveyard
- As long as you have a land in your graveyard, then ...
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Kaarten uit je graveyard naar je hand of battlefield halen....dat is waar zwart heel goed in is. Ik denk dat ik je zo wel 50+ kaarten kan geven . Waar ben je precies naar op zoek? Moet het Standard zijn? Hoeveel mana mag de spell kosten? Is er een budget in euro's?

Kaarten uit je graveyard mogen spelen die zijn er ook wel. Sowieso kaarten met Flashback of Retrace. Gisa and Geralf en Liliana, Untouched by Death laten je Zombies uit je graveyard casten, Memory Plunder en Mnemonic Betrayal laten je iets uit een graveyard van een tegenstander spelen, en Yawgmoth's Agenda laat je ook uit je graveyard casten. Maar er is geen kaart die je dat zomaar laat doen zonder specificaties of nadelen .
roykoster
4 jaren geleden
Mijn “2 cents” Yawgmoth's Will. Niet budget maar wel DE kaart wat betreft recursion (slechts mijn mening natuurlijk)
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Ik heb mijn best gedaan om niet meteen kaarten van 73 euro te noemen . Ik denk niet dat die ideaal zijn voor een beginnende speler .
roykoster
4 jaren geleden
Hi Magnus,

Ik test zelf vaak decks in proxy dus geplaats vanuit die gedachte. Uiteraard wil ik niemand op kosten jagen .


Timsanity
4 jaren geleden
Quote:
1 dag geleden
Mijn “2 cents” Yawgmoth's Will. Niet budget maar wel DE kaart wat betreft recursion (slechts mijn mening natuurlijk)


Deze is heel prettig.

Overigens ben ik niet van plan hele dure kaarten te kopen nee ;-)
Ik vind met name het 'pay to win' van MTG niet zo leuk
Timsanity
4 jaren geleden
Ik kwam ook nog Barrier of Bones tegen
nederland439
4 jaren geleden
In m20 zitten bijvoorbeeld Gravedigger en Soul Salvage. Passen qua budget en powerlevel prima in je deck.
Timsanity
4 jaren geleden
Ah ja. Ik ben van plan om ook een Zombie deck te bouwen. Heb aardig wat kaarten daarvoor. Gravedigger past daar wel goed in maar Soul Salvage is wel een fijne. Ik wil niet in het RPG-deel komen van het spel.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top