Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Eerste deck: Angels & Clerics

Leime
3 jaren geleden
Gisteren mijn eerste deck zelf samengesteld en uitgeprobeerd op Arena: Resultaat was ongeveer 50/50 in 1-op-1 battles dus niet heel erg ontevreden. Maar af en toe trok ik bijna alleen maar instants of enchantments en de andere keer was een rood deck zo snel dat ik de tijd niet had mijn beoogde effecten op te bouwen Veel te leren dus nog. Wat ik probeer is synergie te creëren tussen het extra life verzamelen en counters op creatures zetten. En de combi van Vito, Thorn of the Dusk Rose, Righteousness en bijv. Charmed Stray (maar eigenlijk iedere kleine kaart met lifelink) geeft verrassende effecten voor de tegenstander. Die combi heb ik uiteraard niet zelf bedacht (duh) maar zag ik ergens op Reddit. Anyway, ik ben een beginner dus alle tips zijn welkom! Dank alvast
 bijgewerkt door Leime 3 jaren geleden
Teruans
3 jaren geleden
Leuk, Orzhov kleuren. Ik speel zelf best veel . Lifegain is in mijn ogen een mooie manier om te leren spelen. Deck ziet er best aardig uit. Wellicht nog wat kaarten die het over wegen waard zijn: Silversmote Ghoul werkt goed met lifegain. Light of Hope vind ik zelf erg fijn omdat het voor drie keuzes geeft als instant. De lifegain is trouwens briljant met Vito. Rampage of the Valkyries, ik weet niet zeker of dit wat is. Als je genoeg angels speelt kan het het bord een beetje in de hand houden. Eliminate, is gewoon goede removal. Garrison Cat, en dergelijke creatures die goedkoop zijn en als ze dood gaan een ander creature achterlaten. Dan levert 1 mana je twee keer een blocker op. Orah, Skyclave Hierophant is misschien nog handig als je genoeg clerics met verschillende mana cost hebt. Hij kan zelf Vito terug halen en heeft lifelink. En tot sloot misschien Fabled Passage. Het fixt je kleuren en vist een extra landje uit je deck waardoor je meer kans hebt op een nonland bij je draws.

Dit zijn puur opties en het ligt helemaal aan welke kant je op wilt met je deck. Zelf speel ik meer historic op Arena dan standaard. Dus ik ken de kaarten in standaard niet helemaal. Hoop dat je er wat aan hebt.
Leime
3 jaren geleden
Cool, tnx! Ik ga me eens lekker verdiepen in de kaarten die je noemt. Het is voorlopig vooral nog veel trial & error (als dat überhaupt a ooit anders wordt ), maar dat vind ik ook juist leuk. Je ontdekt soms verrassende effecten waar je zelf niet eens aan had gedacht En historic kan ook nog wel eens een goed idee zijn, want ik kwam in m’n speurtochten een paar leuke kaarten tegen die helaas niet meer in standard kunnen, zoals Bishop of Wings en Soul Warden. Dus wie weet probeer ik dat binnenkort ook eens uit.
Teruans
3 jaren geleden
In historic kan ik beter helpen met suggesties. Zo is Consecrate // Consume een prachtige kaart met Vito. Heerlijk om je tegenstander z'n grote creature te zien saccen en heb vervolgens te drainen. Bishop of Wings is met angels ook goed, helemaal met Divine Visitation. Als je meer token kant op wilt is er in historic ook Anointed Procession, Elenda, the Dusk Rose en Teysa Karlov. Elenda gaat ook goed met Vito samen. En natuurlijk Exquisite Blood en vito of iets, de infinite combo.

In historic is de cardpool veel groter. Je zult dus diversere decks zien. Zelf vind ik dit leuk. Maar sommige combo's zijn erg sterk. Dat is minder. Je zou ook eens brawl kunnen proberen. Dat gaat meer de commander kant op. Historic brawl is overigens alleen op events en tegen vrienden.
Maar blijf vooral proberen. Zoals met zoveel moet je vooral veel ervaring opbouwen, en verliezen. Dan leer je de combo's en kaarten pas echt kennen. En bouw vooral je eigen decks. Je kan ook iets van internet trekken natuurlijk. Dat is leuk om het te leren maar je tegenstander kent dat deck waarschijnlijk ook.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 4 posts
  • Laatste post Teruans 3 jaren geleden
  • Gemaakt door Leime 3 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top