Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

Estrid, Kestia of Tuvasa?

Dordledum
4 jaren geleden
Nieuw projectje!

Niet bijster origineel, maar nog niet eerder gespeeld in onze speelgroep: Een enchantment matters commander deck!

Ik zat eerst naar Bruna, Light of Alabaster te kijken, maar wil niet echt voor Voltron gaan en dat krijg je dan wel snel. Er zijn drie obvious choices voor de commander:

Estrid, the Masked
Kestia, the Cultivator
Tuvasa the Sunlit

Ik ben er nog niet uit, maar neig een beetje naar Kestia (want: Bestow is cool).

Er zijn vast mensen met een mening over welke beter/leuker is om mee/tegen te spelen, die hoor ik graag!
 bijgewerkt door Dordledum 4 jaren geleden
thegeertfiles
4 jaren geleden
Ik heb zelf vorig jaar een Estrid, the Masked build gemaakt. Helaas bleef ze nooit langer dan 1 beurt liggen (ja leuke vrienden heb ik ) en deed ze dus niet zoveel in het deck (en beleefde ik er niet zoveel plezier aan). Toen Tuvasa the Sunlit genomen als commander en het deck was ineens een stuk sterker en ook leuker om te spelen. Dit is mijn deck

Soms win ik doordat ik met mijn commander veel damage doe maar een andere keer met een aantal sterke creatures of een lading angel tokens. Ik beleef altijd wel een hoop plezier aan dit deck. Dus ik zeg Tuvasa the Sunlit

MagnusMagicus
4 jaren geleden
Estrit wil veel aura's, graag ook op landen zodat je veel kunt untappen.

Kestria wil veel aura's, maar vooral op creatures zodat je veel kaarten kunt pakken.

Tuvasa wil veel goedkope enchantments, zodat je haar snel kunt boosten en niet teveel betaalt voor die extra kaart.

Dus wat spreekt je het meeste aan?
Dordledum
4 jaren geleden
Denk dat ik dan het meeste twijfel tussen Estrid en Kestria.

Ik vind aura's een interessante insteek, maar tot nu toe vaak het gevoel dat ze eigenlijk een soort carddisadvantage geven. Moet er wel flink veel recursion bij spelen om ze uit de grafbak te halen.
burtyoungsters
4 jaren geleden
Je kunt ook voor pillow fort gaan met een wat onbekendere commander. Ik speel zelf enchantments matter met Lady Evangela.
BluezamX
4 jaren geleden
Wat ook nog een hele leuke is (ook om tegen te spelen!): Karametra, God of Harvests. Ramp hard, en werkt zeer goed met Enchantment Creatures
Dordledum
4 jaren geleden
Dank voor alle reacties tot nu toe! Ik ga brouwen in bant en kijk dan wel welke er het beste bij past als commander, ze zijn sowieso alledrie goed genoeg om te spelen als 1 van de 100. Alle goden van die kleuren mogen er denk kon ook wel in,

Zijn er meer mensen tegen het probleem aangelopen wat ik schetste? Dat aura's een soort carddisadvantage lijken te geven? De -7 van Estrid is denk ik te weinig recursion om ze uit de grafbak te halen. Heel veel card draw er tegenover is wel noodzakelijk denk ik?
 bijgewerkt door Dordledum 4 jaren geleden
LeKrutes
4 jaren geleden
Tuvasa the Sunlit is ook meet voltron commander.

Kestia, the Cultivator werkt ook erg leuk met Control Magic effecten.
BluezamX
4 jaren geleden
In principe kan je voor Card Draw kaarten spelen als Arch of Orazca die je enchant met een iets als een Fertile Ground of Mask token. Zelfde geldt voor Arcanis the Omnipotent. Dat zijn 6 kaarten met haar +2, zolang Arcanis geenchant is!
Jeff
4 jaren geleden
Van die drie commanders denk ik zelf dat Kestia, the Cultivator het leukste is. Je geeft al aan geen Voltron te willen, dus dan valt Tuvasa af. Estrid neigt heel erg naar "Card draw en ramp en good stuff", omdat het zo aantrekkelijk is om je landjes te enchanten met Fertile Ground en co, en ze dan te gaan untappen.

Kestia's ability is interessant, want aan de ene kant wil je breed gaan, zodat je veel kaarten kunt trekken, maar je moet ook rekening houden met hoe je veel beesten gaat enchanten. Om die reden alleen al lijkt het me een super interessante kaart. Ajani's Chosen is beste vriendjes met Kestia!
Dordledum
4 jaren geleden
Dank, Jeff, precies wat mijn gut-feeling ook zegt!
Morph
4 jaren geleden
Quote:
2 uren geleden
Zijn er meer mensen tegen het probleem aangelopen wat ik schetste? Dat aura's een soort carddisadvantage lijken te geven?


Dit is een zwakte van Enchantments/aura's, maar zo heeft ieder deck wel een zwak punt. Een volledig creature deck rondom Ruric Thar, the Unbowed is bijvoorbeeld erg zwak tegen boardwipes, Mijn all artifact Sharuum the Hegemon deck is bijzonder kwetsbaar tegen een Bane of Progress.
Maar als je het zwakke punt weet kun je je er tegen wapenen.

Kaarten met Bestow zijn wel goed.
Je hebt best wat enchantment recursion zoals Crystal Chimes, Dowsing Shaman, Hanna, Ship's Navigator.

Er is echt heel veel specifieke card draw: Eidolon of Blossoms, Femeref Enchantress, Enchantress's Presence, Satyr Enchanter, Mesa Enchantress etc.

Zo kun je de zwakheden best opvangen, en er zijn ook heel veel sterke enchantments die het deck echt een punch geven.

Nadeel (als je daar gevoelig voor bent) is dat veel enchantment decks op elkaar lijken omdat deze decks bovenstaande kaarten "moeten" spelen om redelijk mee te kunnen spelen. Maar je hebt nog genoeg slots over om er een eigen draai aan te geven.
Dordledum
4 jaren geleden
Eerste selectie van kaarten gemaakt:

Edit: versie 1 klaar!

Ben ik belangrijke kaarten vergeten?
 bijgewerkt door Dordledum 4 jaren geleden
Luc
4 jaren geleden
Tuvasa for the win!
commander
Tuvasa the Sunlit
door Luc1 maand geleden
Dordledum
4 jaren geleden
Ik zie veel mensen Arixmethes, Slumbering Isle spelen in dit type deck. Een coole kaart hoor, maar doer toch niets met enchantments?
robbertvanderkleij
4 jaren geleden
zat in de precon en is een coole rampkaart, mensen laten hem denk ik daarom zitten.
burtyoungsters
4 jaren geleden
Estrid is overigens een prachtige stax commander, maar daar moet je van houden.
Dordledum
4 jaren geleden
Quote:
45 minuten geleden
Estrid is overigens een prachtige stax commander, maar daar moet je van houden.


Wat betekent stax?
burtyoungsters
4 jaren geleden
"Stax" is short for "The Four Thousand Dollar Solution" ($T4KS), since the deck originally cost about $4,000 to build. It it an archetype that was original created for the Vintage environment to combat a metagame based around doing degenerate things. Stax usually wins very, very slowly through copious amounts of disruption and resource denial.

Nowadays, Stax means a prison deck (a deck that prevents your opponent from doing stuff, essentially locking them in a prison) that has an artifact component to it.

Met andere woorden: niemand speelt magic, jij wint heel langzaam of wanneer je tegenstanders opgeven.

Zie voor voorbeelden edhrec.com, en vink onder "themes" stax aan.
 bijgewerkt door burtyoungsters 4 jaren geleden
Dordledum
4 jaren geleden
oh, meh...
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top