Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

exile / exile face down

vanmaanen
4 jaren geleden
Ik heb een Modern deck met een van m'n favoriete 'build around' kaarten, Grimoire Thief. Doel is om alles te exilen (face down) en later evt. te counteren. Dit deck was altijd te traag, maar recent zijn er interessante opties bij gekomen, nl;
- Kaya, Orzhov Usurper
- Unmoored Ego
- Deputy of Detention
- Ashiok, Dream Render

In huidige meta is exilen beter dan zaken naar de graveyard sturen, plus Kaya geeft een extra payoff met haar ultimate.

Dan de vragen:
1) als ik met eldrazi kaarten als Ulamog's Nullifier of Wasteland Strangler kaarten uit exile terug in de graveyard stuur om er tijdelijk voordeel van te halen, dan mag ik de face down kaarten ook targeten toch? En, ze komen gewoon in de graveyard neem ik aan?

2) als ik kaarten ge-exiled heb met Tidehollow Sculler of Deputy of Detention of iets anders en deze verlaten het battlefield, maar in de tussentijd heb ik de exiled kaarten in de graveyard gestopt (zie 1) dan bljjven ze daar toch?

Dank vast voor de hulp Mede afhankelijk van de hulp ga ik keuze maken tussen eldrazi build of een meer control build met path to exile, extirpate en unmoored ego etc.
nederland439
4 jaren geleden
1. Je mag inderdaad ook face down kaarten in exile targetten. Deze komen dan wel face up in de grafbak te liggen.

2. Klopt als die kaart niet meer in exile ligt kan deze ook niet terugkomen. Zelfs niet als deze, nadat die naar de graveyard is gestuurd, opnieuw wordt exiled door bijvoorbeeld Kaya, Orzhov Usurper
vanmaanen
4 jaren geleden
Thanks. Met kaarten die (in potentie) dus kunnen terugkeren moet je een apart stapeltje maken, of onder die kaart leggen denk ik? Anders is het verwarrend met zoveel exiled kaarten...


Ben nog niet uit de richting voor m'n deck. Misschien moet ik de decklists plaatsen op de BoM en meer mensen vragen om hun mening...
 bijgewerkt door vanmaanen 4 jaren geleden
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Decklijst lijkt me een goed idee .

Je moet wel bijhouden welke kaart naar welke kaart in exile refereert. En inderdaad, als die kaarten in exile van zone veranderen, dan raakt het spel kwijt bij welke kaart die hoorden. Dus als je met een Oblivion Ring een kaart exiled en die leg je daarna in een graveyard met een Eldrazi, dan komt de kaart niet meer terug als de Ring het spel verlaat.

Verder, even voor de zekerheid: Als je Grimoire Thief de battlefield verlaat en terugkomt, dan kun je niet meer bij de eerder ge-exilede kaarten. Die blijven face down exiled tot het einde van spel (of tot je ze in een graveyard legt met Eldrazi).

Verder, zelfs als je weet wat face down exiled kaarten zijn, dan kun je ze niet terughalen als je een bepaald type kaart terug kunt halen of als je bv. creatures in exile moet tellen (ik verzin maar wat ). Het zijn "face down exiled cards" voor het spel, meer niet.

Als je trouwens googled op "exile.dec mtg" dan kom je nog leuke suggesties tegen
vanmaanen
4 jaren geleden
thanks MagnusMagicus voor de toelichting.

Andere vraag;
- als ik de -1 van Ashiok, Dream Render gebruik, kan ik dan nog reageren tussen het in de graveyard stoppen van de kaarten en het exilen?
- Bijvoorbeeld om een Extirpate of een Surgical Extraction te casten en een van die kaarten te targeten?
Sunitram
4 jaren geleden
Nee, dat kan niet. Als een effect eenmaal resolvet, moet je het in z'n geheel afhandelen voor je iets anders kan doen
vanmaanen
4 jaren geleden
Jammer Sunitram dat was namelijk best briljant geweest dacht al van niet maar omdat er 'Then' tussen staat dacht ik wie weet mag het toch... Was ook wel erg busted geweest
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top