Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Garruk en Vraska Standard Arena

Dordledum
4 jaren geleden
Hoi,

Ik ben dus net gestart in Arena en heb nog niet heel veel keuze aan kaarten. Ook heb ik relatief weinig ervaring met Standard als format (speel meestal limited of commander).

Wel heb ik Garruk, Cursed Huntsman, Vraska, Golgari Queen en Assassin's Trophy geopend (mooie fluke rares uit boosters!) Ik heb geprobeerd hier iets omheen te bouwen, maar vooralsnog lukt het me niet om het werkend te krijgen.

Undergrowth als mechanic valt me bijvoorbeeld erg vies tegen, kaarten als Golgari Raiders werken alleen als je voldoende in je graveyard hebt liggen en nu is het bij mij meestal maximaal een 3/3 haste. En om nou crap cheap creatures te gaan spelen om te kunnen sacrificen lijkt me ook zonde van de slots. Doe ik iets fout hier?

Mijn huidige build heeft veel creatures (o.a. een Aggressive Mammoth, Dread Presence, 2x Knight of the Ebon Legion, 2x Gravewakers) en veel fight en destroy kaarten (o.a. een Witch's Vengeance)

Met mijn andere deck (Kykar Jeskai flying tribal), win ik 4 van de 5 potjes die ik speel, dus daar ligt het niet aan.

Tips dus voor Golgari Standard? Kaarten of specifieke strategien om in de gaten te houden? Alvast bedankt!
 bijgewerkt door Dordledum 4 jaren geleden
BluezamX
4 jaren geleden
Veel Golgari decks die ik zie sacrificen zodat de opponent dit ook moet doen, om Undergrowth te funden. Denk hierbij aan Plaguecrafter en Priest of Forgotten Gods. Zeker die tweede heeft veel impact.
Dordledum
4 jaren geleden
Quote:
2 uren geleden
Veel Golgari decks die ik zie sacrificen zodat de opponent dit ook moet doen, om Undergrowth te funden. Denk hierbij aan Plaguecrafter en Priest of Forgotten Gods. Zeker die tweede heeft veel impact.


Interessant, maar dan moet je wel veel low cost creatures spelen dus? Tokenpoepers helpt weinig voor Undergrowth. En als je dure creatures moet gaan sac-cen, loop je qua board state erg snel achter.

Ik denk dat ik teveel truukjes en te weinig creatures speel, als ik google op Golgari Standard, dan hebben de decks meestal 27-30 creatures. Wat voor mijn gevoel erg veel is trouwens...
 bijgewerkt door Dordledum 4 jaren geleden
BluezamX
4 jaren geleden
Het idee is volgens mij dat je veel creatures kan reanimaten. Zo speelt het deck ook Sanitarium Skeleton en Gutterbones. Ook is Witch's Oven en Cauldron Familiar een bekende combo.
Dordledum
4 jaren geleden
Quote:
17 uren geleden
Het idee is volgens mij dat je veel creatures kan reanimaten. Zo speelt het deck ook Sanitarium Skeleton en Gutterbones. Ook is Witch's Oven en Cauldron Familiar een bekende combo.


dank, nuttige info!

Even wat aanpassingen aan het deck gedaan en rond middernacht een paar potjes gespeeld. Met 29 creatures werkt het inderdaad een stuk beter. Ik denk dat mijn gebrek aan ervaring met 60 kaarten decks hier zeker meespeelt.
 bijgewerkt door Dordledum 4 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top