Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Goblin Commander Deck Krenko, Tin Street Kingpin

Flut123
4 jaren geleden
Hey iedereen kan iemand me helpen met mijn nieuwe ? Ik heb iets te veel kaarten en als iemand betere kaarten ziet kan die mij helpen?
Triskelion88
4 jaren geleden
ik zou Aetherflux Reservoir er uit halen, deze is eigenlijk niet aggro genoeg voor goblins. als je deze krenko speelt als commander ipv die andere dan kan je er beter voor zorgen dat je genoeg bescherming biedt doormiddel van hexproof en indestructible.

ik denk dat je prima een mountain kan vervangen voor een Rogue's Passage om iig je commander unblockable te maken.

Flut123
4 jaren geleden
ok gedaan heeft iemand anders nog tips?
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Ik denk dat Archetype of Aggression niet heel hard nodig is en het is geen Goblin. Goblin Assault Team is leuk, maar niet heel goed, Goblin Razerunners is denk ik erg traag en pas boeiend als je er op een andere manier counters op kan leggen, Goblin Snowman is niet aggro, wat je wel wil zijn met dit deck, Krark-Clan Stoker lijkt me niet zo boeiend, je hebt niet echt artifacts die je wel wil saccen. Goblin Welder twijfel ik ook over. Sure, je kunt een duurder artifact terughalen door een goedkopere te saccen, maar dat is niet wat je deck DOET. Ik zou 'm cutten. Paragon of Fierce Defiance is niet onnuttig, maar geen Goblin. Goblin Trashmaster is wel een Goblin . Squee, Goblin Nabob is vooral goed in een deck waarbij je kaarten wil discarden. Je wil geen 3 mana 1/1 spelen. Squee, the Immortal is iets nuttiger in je deck, maar ook die lijkt me niet heel erg boeiend.

Flame Slash is een wat klein effect voor Commander. Wat dacht je van Flame Wave? Kuldotha Rebirth lijkt me ook niks, je hebt geen artifacts die je graag wil saccen. Stronghold Gambit is hilarisch en je ziet hem nooit en alleen daarom wil ik hem niet afraden .

Fervor is goed, maar Hammer of Purphoros en Anger zijn beter. Goblin Bomb is mooie flavor, maar niet nuttig in je deck. Trial of Zeal is vreselijk.

Dragon's Claw is denk ik wel cuttable. De lifegain kan nuttig zijn, maar je komt niet dichter bij de overwinning. Paradox Engine is ook niet gemaakt voor dit deck. Thousand-Year Elixir is meer voor Krenko, Mob Boss dus die kan er ook wel uit (hoewel je die Krenko best kunt spelen!). Witchbane Orb kan nuttig zijn...maar het is een beetje aparte toevoeging. Wordt je veel getarget in je speelgroep? Dan issie wel nuttig, anders zou je hem kunnen cutten. Goblin Charbelcher is grappig en kan nuttig zijn, maar doet soms ook helemaal niks.

Verder vind ik 34 land weinig. Sure, je speelt veel goedkope spells, maar ik denk dat 35-36 land beter is. Maar dat is wel een gokje van me.

Ok, wat suggesties om erin te doen:

Om Krenko te buffen: Hero's Blade, Blackblade Reforged, Bravado, Sword of the Animist, Tenza, Godo's Maul, Darksteel Plate, Trailblazer's Boots, Hammer of Nazahn, Whispersilk Cloak, Sword of Feast and Famine, Sword of Kaldra, Loxodon Warhammer

En verder nog wat ideetjes: Impact Tremors, Skullclamp, Siege-Gang Commander, Battle Hymn, Chaos Warp, Mind Stone (in plaats van Thran Dynamo), Dark-Dweller Oracle, Grenzo, Havoc Raiser, Legion Loyalist, Metallic Mimic, Goblin Rabblemaster, Treasure Nabber, Goblin Sharpshooter, Goblin Instigator, Beetleback Chief, Arms Dealer (deze ipv Goblin Charbelcher bv), Legion Warboss, Reckless Bushwhacker, Battle Squadron, Goblin Bushwhacker, Ogre Battledriver, Mogg War Marshal, Hellrider, Chancellor of the Forge, Magus of the Wheel, Marton Stromgald, Dragonrage, Faithless Looting, Burn at the Stake, Mana Geyser, Ruby Medallion, Caged Sun, Slate of Ancestry, Ashnod's Altar, Door of Destinies, Throne of the God-Pharaoh, Obelisk of Urd, Outpost Siege, Shared Animosity, Boggart Shenanigans, Goblin War Drums, Experimental Frenzy, Valakut, the Molten Pinnacle, Nykthos, Shrine to Nyx, Goblin Burrows, Forge of Heroes, Spinerock Knoll, Temple of the False God, Myriad Landscape.
Flut123
4 jaren geleden
Bedankt ik heb alles behalve squee the immortal eruit gehaald waarvan je zei.
en hammer of purphoros zit er al in
ik heb er best nog wat ingedaan waarvan je zei
maar nu zitten er teveel in
 bijgewerkt door Flut123 4 jaren geleden
Flut123
4 jaren geleden
Ik heb ze er allemaal uit gehaald. het bleek dat ik een kaart er dubbel in had dus heb ik Aetherflux Reservoir toegevoegd.

edit: nee toch niet ik heb Legion Warboss erin gedaan

2e edit: Goblin Trashmaster erin, welke eruit?

3e edit: Paragon of Fierce Defiance eruit
 bijgewerkt door Flut123 4 jaren geleden
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Ik denk dat je nu een goede basis hebt. Ga eens spelen en kijk wat wel en wat niet goed werkt. Kun je daar eventueel dingen in aanpassen. Veel plezier
Flut123
4 jaren geleden
ik vind Purphoros, God of the Forge toch iets te duur, ik vervang m voor Goblin Gaveleer
en Swiftfoot Boots voor Mask of Avacyn, want die heb ik al en dan hoef ik geen extra kaart van 2 euro te kopen die niet per se beter is... en Ruby Medallion is me ook weer te duur, ik heb al Hazoret's Monument... Welke zal ik daarvoor in de plaats doen? En Hammer of Nazahn vind ik ook niet nodig, omdat ik al darksteel plate heb... Hij is wel beter, maar wel 3x zo duur... En Vanquisher's Banner is minder goed dan Konda's Banner, maar die laat ik erin voor de carddraw...


Ik zoek wat goedkopere kaarten, want alles dat ik mis kost in totaal 150 euro en dat heb ik helaas gewoon niet...
De kaarten die ik nodig heb voor mijn nieuwe deck (allemaal 1x) die ik graag wil zijn:
Rogue's Passage
Karn's Bastion
Forge of Heroes
Vanquisher's Banner
Sword of the Animist
Sword of Kaldra
Stoneforge Masterwork
Sol Ring
Konda's Banner
Hero's Blade
Helm of the Host
Hammer of Purphoros
Eldrazi Monument
Darksteel Plate
Coat of Arms
Blackblade Reforged
Raid Bombardment
Quest for the Goblin Lord
Goblin Caves
Bravado
Brightstone Ritual
Mogg Infestation
Empty the Warrens
Voracious Dragon
Treasure Nabber
Skirk Prospector
Pashalik Mons
Grenzo, Havoc Raiser
Goblin Piledriver
Goblin Lackey
Goblin King
Arms Dealer
Golem token
totaal: 150 euro

... Misschien klinkt het heel zeikerig, maar ja
Ik zal nog in mn grote bak kaarten kijken of ik nog ites vind

Edit: Jesus vind ikGolem token, vindt ik deze twee Golem token en Golem token ipv Golem token het leven is oneerlijk

2e Edit: ik heb niks meer gevonden, maar wel een nieuwe kaart: Shivan Harvest!!! die stop ik er in
 bijgewerkt door Flut123 4 jaren geleden
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Ok, je had niets gezegd over een budget, dus daar had ik ook niet op gelet .

Je kunt dat Golem token natuurlijk gewoon gebruiken, dat boeit echt niet. Shivan Harvest is absoluut een speelbare kaart. Speel vooral wat je hebt, en probeer rustig wat bij te kopen of te ruilen. Je hebt geen haast
Triskelion88
4 jaren geleden
ik zou toch nadenken over karns bastion, handig om je commander eventueel te buffen maar 1 counter per beurt in zo een snel commander deck is denk ik niet helemaal nodig.
Flut123
4 jaren geleden
ok dan haal ik die ook eruit en magnus geeft niks is idd mijn fout ik ga denk ik Sol Ring vervangen door Ur-Golem's Eye en Akki Coalflinger erin doen...

Mijn budget is eigenlijk meer gewoon ruilen en wat minder kopen, maar zegmaar als het grootste deel onder de euro is is het prima
 bijgewerkt door Flut123 4 jaren geleden
Flut123
4 jaren geleden
in plaats van welke dan?
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Dat kun je toch lekker zelf uitzoeken?

De dure kaarten die je niet hebt bijvoorbeeld!
Triskelion88
4 jaren geleden
De kaart die Magnus aangeeft Ring of Valkas was ik helemaal vergeten maar dat is wel echt een leuke kaart voor dit deck.
Sunitram
4 jaren geleden
Die cycle is sowieso wat ondergewaardeerd in Commander Ring of Valkas, Ring of Evos Isle en Ring of Xathrid geven hele relevante abilities aan hun dragers en zowel in mana als in geld zijn ze heel budget vriendelijk
Flut123
4 jaren geleden
jesus dit heeft ongeveer zon 100 euro gescheeld en Ring of Valkas heb ik toevallig zelf nog

zal ik Jeering Instigator er ook in doen?
 bijgewerkt door MagnusMagicus 4 jaren geleden (Niet dubbelposten graag: je kunt je eigen post editen. En gaarne kaartlinkjes.)
MagnusMagicus
4 jaren geleden
De Instigator is eigenlijk alleen leuk als je creatures kunt sacrificen. Dus die zou ik niet spelen, behalve als je echt plek over hebt.
Flut123
4 jaren geleden
ik denk dat Sparksmith en Guttersnipe ook wel leuk zijn
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 62 posts
  • Laatste post Flut123 3 jaren geleden
  • Gemaakt door Flut123 4 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top