Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Graag feedback op 2 decks

piano
1 maand geleden
Ik heb 2 decks gemaakt met - voor zo ver ik vinden kan - de unieke combinatie van Forsaken City en AEther Rift

Het werkt als volgt: Met Forsaken City dump je in je upkeep non-creature kaarten, en dan gaat Aether Rift af.
Dan moet je dus wel eerst die combinatie pakken... Daarvoor gebruik ik allerlei kaarten om het deck uit te dunnen.
Als je dan de combinatie hebt, is Haste wel zo leuk... Daarvoor heb ik Fires of Yavimaya of Rage Weaver.

Het uitdunnen doe ik met Lay of the Land, Harrow, Chromatic Sphere en Phyrexian Rager.
In het andere deck met Index, Manipulate Fate, Chromatic Sphere en Vodalian Merchant.

Als je verbeterpunten ziet of het helemaal anders zou doen, hoor ik het graag. Het "blauwe" deck heeft mogelijk meer potentie, maar die moet ik nog uitwerken en testen. O, en voor als dat nog niet duidelijk was: Ik gebruik uitsluitend kaarten uit .
 bijgewerkt door piano 1 maand geleden
Jared03840
1 maand geleden
Eerlijk gezegd vind ik je eerste deck beter werken. Blauw is meestal wel een goede reanimate kleur, maar je combos zijn in Jund, dus zou ik meer focussen op rood/groen. De combo werkt consistent dat je beurt 4 een creature op het bord hebt, maar tegen control decks is het deck net te sloom, (al snap ik dat je je aan je Apocalypse invasion thema wilt houden). Als ik nog wat suggesties heb, zet ik ze erbij.
piano
1 maand geleden
Het eerste deck is al getweakt, en speelt alsnog niet echt soepel. En ik weet eigenlijk niet hoe ik die beter krijg, vandaar dat ik met blauw wil experimenteren. Misschien moet het wel een combinatie van de 2 zijn. Misschien leent het hele idee niet eens voor een degelijk deck. Misschien lukt het op een andere manier wel. Vandaar de hulpvraag.

Beurt 4 is inderdaad wat laat, maar een prima uitgangspunt voor de mtg die ik speel. Suggesties zijn zeer welkom
 bijgewerkt door piano 1 maand geleden
thegeertfiles
1 maand geleden
Nou ik vind de combo leuk gevonden maar ben niet laaiend enthousiast erover. Ik vind je hand leeg spelen zodat je gegarandeerd je goede kaart hit met AEther Rift ook een beetje tegen alles in wat magic wil (kaarten pakken). En als je hand nog voller is dan wordt er random bepaald wat er met de rift weg gaat.

Verder is het deck zonder de rift heel erg duur in mana cost. Er zitten echt ontzettend veel dure creatures in die je zonder de rift pas laat kan spelen. En dan doe je dus soms potjes helemaal niks en ben je al dood voordat je wat hebt gespeeld.

En de Forsaken City exiled ipv discard wat ook jammer is want in je graveyard hebben kaarten meer waarde dan in exile.

Verder ken ik het invasion block niet goed genoeg om te weten hoe ik het deck beter kan maken. Ik heb wel gekeken wat er voor mechanics waren maar helaas geen madness of flashback wat goed werkt met AEther Rift.

Al met al leuk om mee deze combo te brewen maar denk niet goed genoeg.
piano
1 maand geleden
Ja, je hebt gelijk en vrees dat een versie zonder tutors en mulligans niet haalbaar is
Als kaart A én kaart B nodig zijn om een deck te laten werken, lijkt het al gauw gedoemd.

Toen ik inspiratie zocht, kwam ik inderdaad Madness tegen i.c.m. AEther Rift
piano
9 dagen geleden
Ik heb de blauwe versie aangepast: Opt en Whirlpool Rider erbij voor draw manipulatie.
Zo vind ik het toch heel aardig werken! Ik zal nog vaker moeten playtesten om een beter idee te krijgen welke hand een mulligan-must is. Maar dan denk ik dat het toch mogelijk is om bij >=90% succeskans te komen.

Zodra Forsaken City of Vodalian Merchant in je hand zit, is het geen probleem om een kaart weg te knallen die je niet in je hand wilt hebben voordat AEther Rift afgaat, Marsh Crocodile (eventueel self-bounce) geeft ook nog de optie om te discarden. Met Manipulate Fate filter je (bijna) altijd (is)lands weg, zodat je die ook niet onnodig pakt. Trouwens: of je nou kaarten in je Exile of Graveyard gooit, dondert niet voor dit deck. Verder zit Sparkcaster er puur voor de lol in: Als de tegenstander niet 5 life wil betalen, kun je die self-bouncen en 1 dmg doen

Playtesten kan hieronder, maar door al het pakken en graven moet je echt hotkeys gebruiken, anders word je gek:
https://moxfield.com/decks/pd6GYnF-i0yQ3zvn9sJqkg
 bijgewerkt door piano 9 dagen geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 6 posts
  • Laatste post piano 9 dagen geleden
  • Gemaakt door piano 1 maand geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL