Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Graveyard recursie kaarten

Mango
4 jaren geleden
Er is een flink aantal zwarte spells die je kunt gebruiken om eenmalig een creature uit je graveyard te halen. Er zijn beduidend minder kaarten waarmee je herhaaldelijk een creature kunt ophalen. Ik ken er slechts vier, allemaal minstens 20 jaar oud inmiddels. Dit zijn ze:

1. Strands of Night
2. Phyrexian Reclamation
3. Volrath's Stronghold
4. Haunted Crossroads

De eerste is het sterkst. Immers als enige retourneert hij de creature direct naar de battlefield. En daarom heeft hij ook de hoogste activeringscost. Daarna komt nummer twee, die de creature naar je hand brengt. Nummer drie en vier zijn het zwakst, want zij plaatsen de creature bovenop je bibliotheek. Vergeleken met nummer twee krijg je zo een kaart minder in je hand. Drie en vier hebben derhalve de laagste activeringscost.

Zo bezien kan het lijken alsof de vier aardig in balans zijn. Het is niet direct duidelijk welke kaart in de praktijk het beste zal blijken te werken. Maar in werkelijkheid is de situatie scheef gegroeid. De Stronghold (het enige landje) heeft een soort mythische status gekregen. Hij geldt als heel goed en is dus heel duur. Hierna komt de Reclamation. Daarentegen zijn de Strands en the Crossroads impopulair. Ze worden nauwelijks gespeeld en kosten slechts 50 cent of zo.

Wie kan mij hierover meer vertellen?
BluezamX
4 jaren geleden
Ik denk dat Wizards dode dingen graag dood wil laten. Al moet ik wel zeggen dat er nog een aantal effecten zijn die je kaarten uit je graveyard laat casten, zoals bijvoorbeeld Karador, Ghost Chieftain en Muldrotha, the Gravetide.

Waarschijnlijk is het herhaaldelijk terughalen van Creatures gewoon iets te erg een combo-enabler (ik kijk naar jou, Yugioh!) en laten ze het daarom. Al kan je ook een boel leuks doen met een Isochron Scepter.
Mango
4 jaren geleden
Ja, het kan zijn dat Wizards terughoudend is geworden met herhaalde recursie, toen bleek hoe sterk Recurring Nightmare was.
Blasty
4 jaren geleden
Sunitram
4 jaren geleden
Dat niemand Sheoldred, Whispering One nog heeft genoemd; die doet het iedere beurt!
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Er is trouwens wel een enorm verschil tussen een creature uit je graveyard terug naar je hand halen, on top of your library leggen of op de battlefield leggen . En er zijn best veel kaarten die dit nog herhaaldelijk kunnen doen, met verschillende powerlevels.

Ajani, Adversary of Tyrants, Champion of Stray Souls, Dreams of the Dead, Emeria, the Sky Ruin, Gravewaker, Hell's Caretaker, Journey to Eternity, Liliana, Death's Majesty, Nicol Bolas, the Ravager, Order of Whiteclay, Pulsemage Advocate, Recurring Nightmare, Scarecrone, Sorin, Vengeful Bloodlord, The Cauldron of Eternity, en Whisper, Blood Liturgist zijn alleen al degene die creatures direct terug op de battlefield laten komen.
MarcelN
4 jaren geleden
Ik mis nog 1 gaaaauwe aaaauwe: Disturbed Burial.. powerlevel 0.2, maar mocht je kluitjes hebben, dan doet ie wat ie moet doen!
Mango
4 jaren geleden
MM: Mooie lijst, die echter vooral imponeert door zijn lengte. Als je op detail-niveau kijkt valt het niet zo mee. Als iemand in zijn zwarte deck aan graveyard recursie wil doen, dan gaat hij toch niet zijn Volrath's Stronghold of Phyrexian Reclamation inruilen voor Whisper, Blood Liturgist. Bij die laatste moet je twee creatures sacrificen om er eentje terug te krijgen. Dat is niet de bedoeling. (Al kan hij verder best een goede kaart zijn!)
 bijgewerkt door Mango 4 jaren geleden
Stalkative
4 jaren geleden
Quote:
52 minuten geleden
MM: Mooie lijst, die echter vooral imponeert door zijn lengte. Als je op detail-niveau kijkt valt het niet zo mee. Als iemand in zijn zwarte deck aan graveyard recursie wil doen, dan gaat hij toch niet zijn Volrath's Stronghold of Phyrexian Reclamation inruilen voor Whisper, Blood Liturgist. Bij die laatste moet je twee creatures sacrificen om er eentje terug te krijgen. Dat is niet de bedoeling. (Al kan hij verder best een goede kaart zijn!)

Creatures saccen is lang niet altijd slecht, en Whisper, Blood Liturgist haalt een creature naar de battlefield terwijl de andere twee de kaart naar de hand of zelfs bovenop de library sturen. Natuurlijk is Whisper niet altijd beter, met name omdat hij in de cost van de ability heeft, maar hij kan wel goed zijn in het juiste deck

Vooral ook leuk met Thornbite Staff en creatures die tokens maken als ze ETB'en
 bijgewerkt door Stalkative 4 jaren geleden
MagnusMagicus
4 jaren geleden
De nieuwere kaarten hebben vaak iets specifieker deck nodig dan de oude kaarten die in bijna elk deck kunnen. Dat is denk ik een goed ding . Alsnog, er zijn volgens mij nog genoeg alternatieven: Adun Oakenshield, Cabal Surgeon, Dawn Evangel, Eternal Taskmaster, Genesis, Golgari Guildmage, Lord of the Undead, Unholy Grotto, Malevolent Awakening, Oversold Cemetery, Ravos, Soultender, Skeleton Shard, Soul of Innistrad, Sword of Light and Shadow, Tortured Existence en er zijn er nog meer
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top