Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

hulp bij Sealed deck War of the Spark

Panoramix
4 jaren geleden
Hallo allemaal,

Vorige week woensdag hebben wij aan onze keukentafel een sealed War of the Spark toernooitje gedaan Ik vind het altijd al lastig om met ongeveer 90 kaarten een sealed deck te bouwen en deze keer vond ik het helemaal lastig.

In onderstaand deck heb ik al mijn kaarten gezet. Kunnen jullie mij helpen door aan te geven welke richting jullie op zouden gaan met deze set aan kaarten? Zelf ben ik uiteindelijk op een blue, wit, zwart deck uitgekomen, voornamelijk vanwege 2x Despark, 2x Banehound, 3x Makeshift Battalion, 1x Aven Eternal, 2x Thunder Drake en wat andere lage CMC creatures. Maar ik heb niet het gevoel gehad dat dit het beste deck was, wat ik uit de kaarten heb kunnen bouwen.

Kunnen jullie wat tips en trucs geven?


 bijgewerkt door MagnusMagicus 4 jaren geleden (link naar het deck toegevoegd)
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Ik heb de kaarten even uit het sideboard gehaald en in het mainboard gestopt, dan sorteert hij ze op type, dat leest wat lekkerder

Je hebt 6 walkers in bijna twee kleuren...ik zou daar gebruik van maken, zeker omdat Sarkhan dat erg waardeert. Ik kom uit op URg, dus blauw/rood met een groene splash. Dan kun je al je walkers spelen en proliferaten

1x Chandra, Fire Artisan
1x Kiora, Behemoth Beckoner
1x Narset, Parter of Veils
1x Samut, Tyrant Smasher
1x Sarkhan the Masterless
1x Tamiyo, Collector of Tales

1x Augur of Bolas
1x Aven Eternal
1x Dreadhorde Twins
1x Evolution Sage
1x Flux Channeler
1x Iron Bully
1x Prismite
1x Spellkeeper Weird
2x Thunder Drake
1x Turret Ogre

1x Courage in Crisis
1x Stealth Mission

1x Chandra's Triumph
1x Jaya's Greeting
1x No Escape
1x Ral's Outburst

1x Interplanar Beacon
3x Forest
6x Island
7x Mountain

Ik denk dat ik dit zou spelen met jouw pool.
 bijgewerkt door MagnusMagicus 4 jaren geleden
Dordledum
4 jaren geleden
Gezien de Planeswalkers zou ik snel neigen naar iets van en wellicht .
LegoRobster
4 jaren geleden
Ik zou zelf eerder neigen voor Jund, mits de manafix het toelaat.
Rood spelen lijkt me bijna een must gezien de removal en goede PWs in die kleur.
Morph
4 jaren geleden
Ik zou vrijwel hetzelfde doen als Magnus, en proberen de Late-game te winnen met je Planeswalkers, en proliferaten met Flux Channeler.

Ik zou daarintegen de groene splash wel beperkter houden tot Tamiyo, Collector of Tales en Living Twister, maar dat is een conservatieve keuze.

Kan nog wel zeggen dat Banehound en andere 1-drops vrijwel onspeelbaar zijn in Limited War of the spark.
MagnusMagicus
4 jaren geleden
De groene splash van mij is wellicht te vermijden inderdaad, al mis je dan wel Evolution Sage en juist daarom wilde ik toch groen splashen. Living Twister was een late cut, maar die is wellicht toch speelbaar genoeg
Morph
4 jaren geleden
De keuzes met betrekking tot de Groene splash kun je verschillende meningen over hebben. Mijn gedachte zijn:

-Tamiyo, Collector of Tales is beter dan op het eerste oog lijkt. en door Interplanar Beacon relatief makkelijk te splashen.
-Living Twister maakt in de late-game een Shock van al je landen die je afpakt, persoonlijk goede ervaringen met deze kaart.
-Evolution Sage supergoede kaart, maar voor mij de derde kaart die ik zou splashen. en hierdoor een te wankele mana-base zou moeten maken, of te veel kaarten in mijn hand zou krijgen die ik niet zou kunnen spelen omdat ik de verkeerde mana heb.

Wellicht is het niet spelen van de Sage de verkeerde keuze.
Andere groene kaarten zou ik niet spelen.


Panoramix
4 jaren geleden
Ik zat zelf heel erg te worstelen met het gevoel dat ik te weinig creatures zou hebben i.c.m. dat ik vond dat ik niet echt een goede creature finisher had. Rood ben ik niet in gaan zitten met de gedachte dat met drie kleuren en dan twee kaarten met CMC dubbel Rood weer ingewikkeld zou worden. Ik heb nog een hoop te leren

Ik pak later deze week de kaarten er nog eens bij en ga bovenstaande eens goed bekijken. Thx!

En MagnusMagicus, dank voor herschikken van mijn deck voor de leesbaarheid. Ziet er inderdaad beter uit.
marcoboth
4 jaren geleden
Volgens mij worden er teveel planeswalkers in het deck gedaan. Ik zou kijken naar UR en anders RG. Rood heeft de beste removal, zeker in combinatie met blauw. Kiora lijkt me in UR echter niet goed (zie 1 a 2 beesten met 4 power) en tamiyo lijkt me de splash niet waard (ik denk iig niet boven de Living Twister(?)). Gezien hoe goed role reversal is, wil je die absoluut spelen en die mist nog. Om de mana makkelijk te houden zou ik neigen naar het spelen van Guild Globe bij een groene splash met 1 forest en de twister.

1x Chandra, Fire Artisan
1x Samut, Tyrant Smasher
1x Sarkhan the Masterless

1x Augur of Bolas
1x Aven Eternal
1x Dreadhorde Twins
1x Flux Channeler
1x Iron Bully
1x living twister
1x Raging Kronch
1x Spellkeeper Weird
2x Thunder Drake
2x Turret Ogre

1x Stealth Mission

1x Chandra's Triumph
1x Jaya's Greeting
1x No Escape
1x Ral's Outburst
1x Role Reversal
1x Totally lost

1x Guild Glove

1x Forest
7x Island
9x Mountain
 bijgewerkt door marcoboth 4 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top