Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Hulp Delney deck

jantjehoef
26 dagen geleden
Hoi,
Ik ben een Delney deck aan het maken en heb een basis gemaakt. Het idee is etb, lifegain en verder gebruik maken van de power van 2 of minder triggers
https://archidekt.com/decks/18800116/delneys_small_dudes

Het zijn nu ong 120 kaarten en moet dus nog schrappen tot de 100. Maar ik weet even niet wat ik eruit moet halen. Wat is jullie idee?

Excuus voor het niet afgemaakte bericht
 bijgewerkt door jantjehoef 26 dagen geleden
piano
26 dagen geleden
Waar is je opzet?
Gebruik maken van power 2 of kleiner zul je vast bedoelen?
Heb je een budget?
Heb je voorkeur of afkeur qua frames?
 bijgewerkt door piano 26 dagen geleden
jantjehoef
26 dagen geleden
Opzet toegevoegd. Budget is ongeveer 200 euro. En de groen gelabelde kaarten heb ik al in huis dus voorkeur die te houden tenzij er een goed argument is waarom de kaart eruit moet.

Wat bedoel je precies met frames?
 bijgewerkt door jantjehoef 26 dagen geleden
Lavinius
26 dagen geleden
Ik denk dat piano bedoelt of je liever moderne, retro of Future sight frames hebt, dus de skins van je kaarten als het ware.
piano
26 dagen geleden
Ik heb weinig verstand van Commander, dus ik kan niet echt tips geven, maar...

Ik vraag mij wel af of je mana niet te krap is afgesteld.
Je hebt veel tapped into play, én veel colorless. Daardoor vrees ik dat je je , en niet betrouwbaar op de curve kan spelen. Ik zou er minstens 2 plains bij doen of omwisselen.

Verder is Pearl Medallion volgens mij zo'n beetje de beste 2 ramp voor mono-wit. Met je curve op 3, zou ik die zeker overwegen aan te schaffen.
jantjehoef
26 dagen geleden
Thanks voor de tips. Land base is aangepast. Waren inderdaad te veel tapped en kleurloos.
Pearl Medallion is ook toegevoegd. Dacht dat deze te duur was, maar dat valt wel mee.

Nu nog schrappen wat te veel is
Justian2002
24 dagen geleden
Ik struikel gelijk over 1 ding: wat wil je deck nou precies? Wil je lifegain? wil je small creatures stompy? ik zie namelijk van zo'n beetje elk wit thema wel wat voorbij komen...
Ook mis ik wat 'steady' card draw, kaarten die veel vaker dan eens een kaartje trekken, denk aan een Welcoming Vampire en Enduring Innocence
en dan tot slot, de landbase is nog steeds zeer rommelig. toen ik een mono-wit deck had was mn landbase als volgt:
- 24 Plains
- Mistveil Plains
- Emeria, the Sky Ruin
- Minas Tirith (ook card draw!)
- War Room (nog meer card draw)
- Windbrisk Heights
- Nykthos, Shrine to Nyx (toegegeven, f-ing duur!)
- Eiganjo, Seat of the Empire (wat interaction op een landje is niet verkeerd)
- 4x Utility lands

Niet te veel non-basic landjes die makkelijker target kunnen worden van land-destructions of een Blood Moon...

Dus nogmaals, wat wil je exact bereiken met dit deckje?
 bijgewerkt door Justian2002 23 dagen geleden
jantjehoef
23 dagen geleden
Thanks Justian, dat helpt enorm. Ik ben iets afgestapt van lifegain en meer op tokens. Het is het eerste mono white deck dat ik maak haha.
Ook Blink is verminderd en card draw wat veranderd.

Nog 10 eruit, we komen er wel…
Cassefras
11 dagen geleden
Hi!

Ik vond in delney (zeker als je dus ook die myriad dingen speelt de volgende dingen echt impactvol:

Solemn Simulacrum
Duplicant - exile removal op een stok , ziek met myriad ook
Karmic Guide - ziek met myriad en delney
Legion Loyalty - myriad = trigger.. rustaaaghh
Enduring Innocence - draw double
Welcoming Vampire - draw double
Recruiter of the Guard - iets duurder, maar haalt alle antwoorden x2.

Ik vind juist een blinkthema in delney heel erg sterk!
Zeker ook omdat een gedeelte van jouw finishers zoals Moonshaker Cavalry een ETB heeft.

Zelfs sommige artifacts zoals Conjurer's Closet deden het dus ook goed bij mij.

Good luck building!
Justian2002
11 dagen geleden
Enduring en Welcoming triggeren echt maar 1 keer! Door hun eigen clausule kan Delney ze niet dubbel triggeren 😅
Cassefras
10 dagen geleden
Goed punt. De 'additional' nakt de extra draw. 'Copy that trigger' had beter geweest haha.

Still good met al die power-2 drops.

Good luck building!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL