Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Hulp gezocht bij Vampire Deck

Rhyddids
5 jaren geleden
Haihai,

ik heb dus met de Shadows over Innistrad (alle commons en uncommons) en Core Set 2019 deckbuilders een vampire deck samen gesteld:
casual
Clan Dinistrio
door Rhyddids12 minuten geleden


Ik heb deze drie keer getest en hij lijkt toch nog net te zwak, al was ik bij de free for all tussen vier spelers wel de tweede, puur door defensief te spelen. Ik vraag me nu af als jullie tips hebben om mijn deck te verbeteren! Liever koop ik nu geen nieuwe kaarten en blijf ik een beetje in het thema. Ik heb alle commons en uncommons van Shadows, de Core Set 2019 deckbuilders en een paar boosters. Ik zal hier een klein lijstje zetten van kaarten die ik al apart gelegd had omdat ze interessant zijn voor het thema.

Ravenous Chupacabra, Child of Night, Epicure of Blood, Farbog Revenant, Macabre Waltz (x2), Pick the Brain, Sinister Concoction, Creeping Dread, Vessel of Malignity, Infernal Reckoning, Tormenting Voice, Neglected Heirloom, Shamble Back, Dead Weight, Moment of Craving, Grotesque Mutation, Thraben Gargoyle, Desecrated Tomb

Ik denk zelf dat ik vooral wat meer instants, enchantments of sorcery nodig heb. Hebben jullie tips of ideeën?
Rhyddids
5 jaren geleden
Ah, ik zou ook graag liever geen of zeker niet veel dubbels hebben, want ik speel soms tegen iemand die enkel dubbels target.
Morph
5 jaren geleden
Hoi Rhyddids,

Om het beter te maken moet je eerst weten hoe je wilt winnen. Wat het doel van het deck is.
Ook maakt het heel veel uit of je een 1vs1 deck wilt hebben of een deck dat meer multiplayer potten speelt.

Een 1 vs 1 deck kan meer goedkope (mana) kaarten spelen, in een multiplayer deck mag/moet je curve en manacost wat hoger liggen.

Affijn, wat me nu opvalt is dat je twee tacktieken door elkaar heen speelt:
Een Madness thema met discard outlets Heir of Falkenrath, Insolent Neonate, Ravenous Bloodseeker. En kaarten met Madness zoals Incorrigible Youths, Twins of Maurer Estate en Murderous Compulsion.

Tweede Thema wat ik kan ontdekken is Tokens:
Edgar Markov, Call the Bloodline maken tokens en Stensia Masquerade, Indulgent Aristocrat en wederom Edgar Markov maken deze groter.

Overlappend in het geheel zijn natuurlijk de Vampires.

Wat ik zou doen is als het een 1vs1 deck moet worden meer focussen op het Madness gedeelte. Dan kun je Fiery Temper en Gisa's Bidding toevoegen. Ook heb je dan meer kaarten nodig die je laten discarden zoals Sinister Concoction en Tormenting Voice.

Als je meer multiplayer speelt is het Token thema uiteindelijk sterker. Uit je kaarten zou je nog Hope Against Hope kunnen spelen (veel tokens en dan 1 creature heel sterk maken). En hoewel Ravenous Chupacabra geen Vampire is, is dit wel gewoon een steengoede kaart, Veeeel beter dan Moment of Craving bijvoorbeeld.

Maar als je een meer token georiënteerd deck wilt maken, wat echt goed kan werken moet je toch wat meer bijkopen .
Dit hoeft niet duur te zijn. Nog eenEdgar Markov is natuurlijk het beste maar 1 of 2 extra kopien van Call the Bloodline zijn ook goed.
Daarnaast zijn er kaarten zoals Stromkirk Condemned, Mavren Fein, Dusk Apostle, Stromkirk Captain en Rakish Heir waarmee je echt een Vampire Token thema kunt maken.

Succes met je Deck!


 bijgewerkt door Morph 5 jaren geleden
Rhyddids
5 jaren geleden
@Morph Dankjewel! Hier ga ik me eens over buigen, vooral over het Madness gedeelte!
TheRobinros
5 jaren geleden
Les 1 in het bouwen van decks (los van Commander): Speel zo veel mogelijk kaarten 4 keer. Dan doet je deck iedere game wat meer hetzelfde en wordt je veel consistenter. Als dat werkt, kan je kijken welke kaarten wel of juist niet werken, welke problemen je tegenkomt bij een spel en hoe je die zou kunnen oplossen. Vergelijk het eens met boogschieten: als je pijlen overal in het bord terecht komen, kan je je vizier niet bijstellen. Maar als je al je pijlen gegroepeerd aan de linkerkant van het bord krijgt, kan je je vizier iets naar rechts bijstellen
Rhyddids
5 jaren geleden
@TheRobinros Klopt, maar op het moment kan ik geen extra kaarten bij kopen
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 6 posts
  • Laatste post Rhyddids 5 jaren geleden
  • Gemaakt door Rhyddids 5 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top