Hulp met EDH-deck

Hilbie
4 jaren geleden
Hallo iedereen!

Ik wil graag een EDH-deck in elkaar flansen waarmee ik de kaarten van mijn tegenstanders tegen ze kan gebruiken. Ik ben echter niet zo'n expert op dit gebied, dus ik zou graag jullie advies willen. Op het moment heb ik praktisch gezien alleen een lijst met leuke kaartjes.

Welke kaarten zijn goed om te gebruiken en welke kaarten kan ik beter weglaten (goedkoop heeft de voorkeur natuurlijk)? Kennen jullie nog leuke andere kaarten? Is het een probleem dat veel kaarten een hoge CMC hebben, en wat kan ik dan het beste doen met de manabase?

Al jullie advies is welkom!

commander
Communisme
door Hilbie14 minuten geleden

MagnusMagicus
4 jaren geleden
Check hier eens of er wat voor je bij zit

https://edhrec.com/commanders/jeleva-nephalias-scourge-theft-theme
Hilbie
4 jaren geleden
Bedankt voor de tip Magnus! Daar stonden nog wel wat leuke kaarten tussen.

Ik heb ondertussen mijn deck wat gefilterd en ik zit nu op 100 kaarten. Ik heb nu nog wat specifiekere vragen:
1. Ik zit nu op ongeveer 30 land, maar dat is denk ik te weinig. Ik zat zelf te denken aan zo'n 35, met de ~10 mana rocks die ik nu heb en de paar kaarten waar ik artifacts/land mee steel. Is dat speelbaar?
2. Voor nu heb ik wat landjes erin gegooid die me wel praktisch lijken, maar ik ben nooit heel geweldig geweest met mana bases. Zijn de non-basics die er nu in zitten goed om te spelen? De rest vul ik dan op met basics (nu nog allemaal swamps).
3. De average CMC ligt nu op 4.67. Dat lijkt me misschien wat te veel. Er zit een flinke uitschieter in de 7CMC kaarten. Is dat nog speelbaar in EDH of moet ik er toch meer goedkopere kaartjes in gooien?
4. Ik speel bijna geen card draw en removal kaarten, omdat ik dat hoop te bereiken met het stelen van kaarten (dus kaarten rapen van de tegenstander en hun threats stelen). Is dat denken jullie een goed idee?

Het komt er dus vooral op neer dat ik een paar kaarten moet cutten. Hebben jullie advies? Ik heb weinig ervaring met deze kaarten dus ik heb geen idee welke goed en slecht zijn (en ze lijken me allemaal leuk om te spelen, dus dat maakt kiezen lasting ). In de sideboard heb ik eventuele alternatieven staan.

Alvast bedankt voor jullie hulp!
MagnusMagicus
4 jaren geleden
1. De standaard die ik aanhou is 38 en iets van 2-4 mana rocks. Kan wisselen per deck, maar op een deck met extreem veel goedkope kaarten na zou ik niet onder de 37 gaan.

2. Mana base ziet er top uit (aangenomen dat je de basics nog wat gaat verdelen ). Nu nog 6-7 erbij en gas op die lollie .

3. Maak je niet teveel zorgen over de CMC. Je deck is er deels op gemaakt om die spells gratis te casten. Ga er wat mee spelen en als je te vaak met teveel dure spells blijft zitten pas je het wat aan.

4. Card draw en removal is wel belangrijk. Volgens mij kun je makkelijk 5-10 creatures cutten om daar wat extra van te spelen.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top