Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Hulp met een funky deck idee

offspring
2 jaren geleden
Ook al struin ik hier al geruime tijd op het forum rond, ik heb nog niet eerder om concrete hulp gevraagd voor een deck idee. Maar die kan ik in dit geval denk ik wel gebruiken, omdat ik het gevoel heb dat ik misschien wat kaarten of strategieën over het hoofd zie die goed zouden kunnen zijn. De uitgebreide omschrijving staat bij het deck zelf, maar ik zal hier even de grote lijnen schetsen.

Het idee is: Kardur, Doomscourge in het spel krijgen, de beurt doorgeven, mee blijven spelen door wat tegenstanders doen (mbv dingen als Smothering Tithe (I know, I know. Hear me out.) en Burgeoning), en zelf niet meer aan de beurt komen door bijvoorbeeld Magosi, the Waterveil steeds te gebruiken voor je aan de beurt komt, zodat het effect van Kardur niet eindigt.

Voorbeeld van een min of meer ideaal scenario (maar er zijn er veel meer):
- Beurt 1: Forest, Burgeoning, speel ook nog een Island en Command Tower tijdens beurten van de tegenstander.
- Beurt 2: Swamp, Farhaven Elf into Plains
- Beurt 3: Awakening, bounce tijdens de beurt van de tegenstander Farhaven Elf voor een Forest met Displace en speel een Intuition die zoekt naar Kardur, Doomscourge, Archaeomancer en Exhume
- Beurt 4: Landdrop, Lurking Predators, Mystic Remora
- Beurt 5: Betaal Remora tax, Speel Timeless Witness, haal Displace terug, waarmee je Timeless Witness en Archaeomancer bouncet, Displace en Exhume terughaalt, en Kardur in het spel kunt krijgen met Exhume.
Tijdens je tegenstanders beurt moeten ze nu aanvallen, kun je kaarten pakken door Remora, met Lurking Predators zoeken naar meer creatures, zowel Timeless Witness als Archaeomancer bouncen door Displace om voordeel te blijven halen.

Decklijst en uitgebreide omschrijving: https://www.bazaarofmagic.eu/nl-NL/decks/edh-i-dont-want-any-turns/76496

Wie o wie heeft suggesties en tips ?
Cobaltius
2 jaren geleden
waarom heb je Chronatog Totem maar niet Chronatog.

Is er een reden dat je niet Wilderness Reclamation speelt? Of Quest for Renewal?

Je kan ook gaan voor Unwinding Clock en meer mana rocks als mana base.

Murkfiend Liege is waarschijnlijk niet goed genoeg, maar is het overwegen waard. Het zelfden geld voor Curse of Bounty.

Voor card draw heb ik de volgende kaarten gevonden:
Castle Locthwain
Curiosity (enchant een creature van een tegenstander)
Endbringer
Ophidian Eye (zelfde als curiosity maar dan met flash!!)
Keen Sense (curiosity maar dan in groen)
Niv-Mizzet, Dracogenius
Mercurial Chemister

Ik wil ook nog toevoegen dat je het fijt dat je je draw step skipt kan gebruiken als win con met kaarten zoals Underworld Dreams.
TheRobinros
2 jaren geleden
Ik ben expert op specifiek dit deck ( not kidding). Probleem is dat je echt té veel combopieces nodig hebt om je ding te doen en je daarna, als het al een keer lukt, de pot met een uur verlengt en dan wint. Het beste leek mij kaarten als Reflector Mage, Forbidding Spirit, Cloudstone Curio en iets als Leyline of Anticipation + de nodige untap-effecten iedere beurt. Hope of Ghirapur is ook grappig en Chronomantic Escape doet ook ongeveer wat je wil. En als je toch op de Build-Your-Own-Prophet of Kruphix-plus-Cloudstone Curio route gaat, is Eon Frolicker ook een manier om al je volgende beurten te skippen, door alle andere spelers iedere beurt een extra beurt te geven
Als je het bord goed genoeg lockt, is je tegenstanders decken een prima winconditie, want jij hoeft toch nooit meer kaarten te trekken. De perfecte commander was Golos, Tireless Pilgrim, die Magosi, the Waterveil zoekt, maar ik heb het al met echt tientallen lijstjes in echt iedere denkbare kleurencombinatie geprobeerd. Beledros Witherbloom met bergen lifegain was mijn laatste poging, maar iedere keer loopt het net niet omdat je té veel 1-off combopieces nodig hebt...
Kortom, als je het enigszins consistent werkend krijgt én ook leuk om tegen te spelen, hoor ik het graag!
offspring
2 jaren geleden
Quote:
2 uren geleden
waarom heb je Chronatog Totem maar niet Chronatog.


Dat is best simpel, die heb ik niet, haha. Moet ik nog een keer aanschaffen; die is in vrijwel alle opzichten beter in deze lijst.

Quote:
2 uren geleden
Is er een reden dat je niet Wilderness Reclamation speelt? Of Quest for Renewal?
Je kan ook gaan voor Unwinding Clock en meer mana rocks als mana base.
Murkfiend Liege is waarschijnlijk niet goed genoeg, maar is het overwegen waard. Het zelfden geld voor Curse of Bounty.


Deze heb ik allemaal overwegen, maar om elk een eigen reden niet meegenomen: Wilderness Reclamation untapt maar één keer, en de meeste anderen untappen alleen een specifiek type permanent. Het meest in aanmerking zou nog [k]Uwinding Clock[/k] komen, omdat er veel artifacts zijn die uitstekend rampen en met kleurloze mana altijd te casten zijn. Ik heb die niet, maar dat vind ik wel serieus de overweging waard inderdaad.

Quote:
2 uren geleden
Voor card draw heb ik de volgende kaarten gevonden:
Castle Locthwain
Curiosity (enchant een creature van een tegenstander)
Endbringer
Ophidian Eye (zelfde als curiosity maar dan met flash!!)
Keen Sense (curiosity maar dan in groen)
Niv-Mizzet, Dracogenius
Mercurial Chemister


De aura's vind ik wat te kwetsbaar, want de creature waar die aan hangt kan vrij eenvoudig dood geblockt worden. Van deze lijst past denk ik Endbringer het best in het thema, die had ik nog niet bedacht. De twee colorless mana die erin moeten zijn dan wel weer een uitdaging. Castle Locthwain en Niv-Mizzet, Dracogenius zijn wel twee goeie opties, tnx!

Quote:
2 uren geleden
Ik wil ook nog toevoegen dat je het fijt dat je je draw step skipt kan gebruiken als win con met kaarten zoals Underworld Dreams.

Ja, true. Alleen zijn dat wel kaarten die weer vrij gevoelig zijn voor removal omdat ze als nogal irritant worden ervaren .

Quote:
2 uren geleden
Ik ben expert op specifiek dit deck ( not kidding). Probleem is dat je echt té veel combopieces nodig hebt om je ding te doen en je daarna, als het al een keer lukt, de pot met een uur verlengt en dan wint. Het beste leek mij kaarten als Reflector Mage, Forbidding Spirit, Cloudstone Curio en iets als Leyline of Anticipation + de nodige untap-effecten iedere beurt. Hope of Ghirapur is ook grappig en Chronomantic Escape doet ook ongeveer wat je wil. En als je toch op de Build-Your-Own-Prophet of Kruphix-plus-Cloudstone Curio route gaat, is Eon Frolicker ook een manier om al je volgende beurten te skippen, door alle andere spelers iedere beurt een extra beurt te geven
Als je het bord goed genoeg lockt, is je tegenstanders decken een prima winconditie, want jij hoeft toch nooit meer kaarten te trekken. De perfecte commander was Golos, Tireless Pilgrim, die Magosi, the Waterveil zoekt, maar ik heb het al met echt tientallen lijstjes in echt iedere denkbare kleurencombinatie geprobeerd. Beledros Witherbloom met bergen lifegain was mijn laatste poging, maar iedere keer loopt het net niet omdat je té veel 1-off combopieces nodig hebt...
Kortom, als je het enigszins consistent werkend krijgt én ook leuk om tegen te spelen, hoor ik het graag!


Wat vet! En ik maar denken dat ik origineel was, haha. Ik wil zelf een beetje weg proberen te blijven van de Reflector Mage en Hope of Ghirapur achtige effecten die echt interacteren met wat een tegenstander verder kan of moet, ik probeer een beetje in de richting van 'zoeken jullie het maar uit, ik ben er niet' te gaan. Ik heb twee test runs gedaan en eigenlijk viel het me niet eens zo tegen qua vindbaarheid van de juiste 'pieces'.

Hoe geoptimaliseerd heb je het geprobeerd? Want met een fetch/shock manabase en demonic/vampiric/enlightened/mystical tutor etc geloof ik best dat het op een redelijk hoog casual niveau kan komen. Alleen is dat dus eigenlijk niet precies waar ik hier naar op zoek ben.

Beledros Witherbloom had ik nog niet aan gedacht, dat is ook wel een optie idd. Alleen kun je die ook maar een beperkt aantal keer gebruiken natuurlijk.
TheRobinros
2 jaren geleden
Probleem is vooral dat tegenstanders je kunnen vermoorden met combat damage, maar ook op tig andere manieren en je primary target nummer 1 bent voor al die manieren als je niet meer doodgaat door combat damage, dus manieren om die te voorkomen zijn ook wel nodig. Een Kardur, Doomscourge krijg je daarnaast misschien 2 spelers mee dood, maar als je nog met zijn tweeën over bent, gaat turns skippen niet meer werken, dus heb je echt dingen nodig om van die speler het bord onder controle te houden...

Met afstand de beste optie is trouwens de combo Lethal Vapors + Teferi's Protection, maar dat is saai

Ik heb het echt wel geprobeerd te optimaliseren, maar je hebt like 3 goede land-untappers, een handjevol kaarten die alles flash geven, een handjevol goede turnskip-effecten, een manier om tr zorgen dat je niet dood gaat en daarnaast nog eens tig counterspells backup nodig om te zorgen dat je combo blijft liggen en dat is vaak gewoon teveel gevraagd.
Wodi!
2 jaren geleden
Misschien heb ik iets essentieels gemist in je uitleg, maar wat is precies het nu (behalve dat het dus funky is) om niet meer aan de beurt te komen? Zodat ze jouw niet mogen aanvallen? Waarom niet gewoon Thantis, the Warweaver en daarom heen een pillow fort, zodat ze anderen wel aan moeten vallen?

Ik heb een Thantis, the Warweaver deck met Koskun Falls en Crawlspace.
TheRobinros
2 jaren geleden
Je wint (of nou ja, ik win) door andere spelers te decken, als in, ze fysiek iedere kaart uit hun deck te laten trekken in hun beurten. Jij komt niet meer aan de beurt, dus pakt geen kaarten meer. Het is een mill-strategie

En het is funky
Wodi!
2 jaren geleden
Ah, dus het draait niet om dat de tegenstanders elkaar uitschakelen. Mijn deck draait wel om combat damage, maar het dan vooral zelf niet krijgen.
offspring
2 jaren geleden
Quote:
12 uren geleden
Misschien heb ik iets essentieels gemist in je uitleg, maar wat is precies het nu (behalve dat het dus funky is) om niet meer aan de beurt te komen? Zodat ze jouw niet mogen aanvallen? Waarom niet gewoon Thantis, the Warweaver en daarom heen een pillow fort, zodat ze anderen wel aan moeten vallen?

Ik heb een Thantis, the Warweaver deck met Koskun Falls en Crawlspace.

Je hebt niets essentieels gemist denk ik nee. Het nut is voornamelijk dat je de trigger van Kardur, Doomscourge kunt laten voortduren inderdaad - en het klopt dat Thantis (heb ik ook altijd een mooie commander gevonden trouwens) effectief hetzelfde doet met een pillowfort erbij. Dat zou in dit geval een andere benadering van hetzelfde idee zijn, maar ik wilde vooral ook iets doen met het turn-skippen. Het "funky" stukje is dus ook wel een belangrijke factor hier - ik vind de uitdaging van iets raars doen mooi, want ik doe al zoveel standaards in mijn andere decks .

Quote:
11 uren geleden
Je wint (of nou ja, ik win) door andere spelers te decken, als in, ze fysiek iedere kaart uit hun deck te laten trekken in hun beurten. Jij komt niet meer aan de beurt, dus pakt geen kaarten meer. Het is een mill-strategie

En het is funky

Quote:
10 uren geleden
Ah, dus het draait niet om dat de tegenstanders elkaar uitschakelen. Mijn deck draait wel om combat damage, maar het dan vooral zelf niet krijgen.

Voor mij is het vooral zo dat ik tegenstanders met elkaar bezig wil laten zijn totdat ik iets kan. Dat kan decken zijn, maar dat kan ook een flinke Firestorm betekenen doordat ik zelf een hoop kaarten heb gepakt met Meditate of Stroke of Genius.
 bijgewerkt door offspring 2 jaren geleden
BluezamX
2 jaren geleden
Quote:
18 uren geleden
Met afstand de beste optie is trouwens de combo Lethal Vapors + Teferi's Protection, maar dat is saai


Hoe werkt dit? Ik neem aan dat je zegt "ik activeer Lethal Vapors 10.000x", maar als je opponents dan zeggen "dat doen wij in response ook" verandert er niks, toch? Het wordt gewoon abilities activeren tot je een uur verder bent en de judge zegt dat je de boardstate niet verandert.
Left4Doner
2 jaren geleden
"Voor mij is het vooral zo dat ik tegenstanders met elkaar bezig wil laten zijn totdat ik iets kan."

Je kunt ook een deck bouwen dat focust op jezelf continue/regelmatig uit het spel laten verdwijnen, a la Teferi's Protection.
Just a thought
TheRobinros
2 jaren geleden
Ja, je hebt nog iets als een Grand Abolisher of Krosan Grip nodig om met Lethal Vapors + Teferi's Protection te winnen. Met Krosan Grip houd je priority, cast je Teferi's Protection, leg je 10.000 activaties van de Vapors op de stack en dan cast je Krosan Grip op je Vapors. Dan kunnen anderen je Vapors niet activeren vanwege split second en daarna is je Vapors kapot
BluezamX
2 jaren geleden
Quote:
17 uren geleden
Ja, je hebt nog iets als een Grand Abolisher of Krosan Grip nodig om met Lethal Vapors + Teferi's Protection te winnen. Met Krosan Grip houd je priority, cast je Teferi's Protection, leg je 10.000 activaties van de Vapors op de stack en dan cast je Krosan Grip op je Vapors. Dan kunnen anderen je Vapors niet activeren vanwege split second en daarna is je Vapors kapot


Ah, juist. Bedankt voor de uitleg!
offspring
2 jaren geleden
Quote:
18 uren geleden
"Voor mij is het vooral zo dat ik tegenstanders met elkaar bezig wil laten zijn totdat ik iets kan."

Je kunt ook een deck bouwen dat focust op jezelf continue/regelmatig uit het spel laten verdwijnen, a la Teferi's Protection.
Just a thought


Ik zal niet ontkennen dat dat een optie is om toe te voegen. Ik heb er geen, maar mocht ik er ergens eentje aan kunnen ruilen dan zal ik die kans niet laten schieten. Jezelf kunnen beschermen tegen non-combat damage is wel prettig. (Heb, op dat vlak, ook overwogen om Solitary Confinement te spelen, maar die is een stuk lastiger te recurren met de huidige lijst.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top