Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Hulp met forced discard deck!

Justian2002
10 maanden geleden
Hallo beste medegebruikers van het fijne karton,

Ik heb een discard deck gemaakt dat bedoeld is om de tegenstander zo veel mogelijk te laten discarden, waar ik zelf dus voordeel uit haal.
De commander is Nath of the Gilt-Leaf, vanwege de gunstige kleuren (groot deel is mono zwart, maar de lichte ramp is wel prettig) en omdat ie zelf een discard trigger heeft

Nu is mijn vraag (ik heb er 2)
1) is het beter om te switchen naar mono zwart, met bijv een Tinybones, Trinket Thief, Tergrid, God of Fright of The Raven Man aan kop, ipv Golgari te gebruiken met Nath of the Gilt-Leaf
2) hebben jullie nog tips of kaart suggesties om dit deck sterker te maken?

 bijgewerkt door Justian2002 10 maanden geleden
Lavinius
10 maanden geleden
Ik denk persoonlijk dat mono black een beter idee is. Dan kan je inderdaad kaarten als tinybones in je commander slot stoppen. Dan ga je minder problemen ermee krijgen, denk ik, in de zin van mana base, en kan je gefocuster werken op de discard.
Left4Doner
10 maanden geleden
Kijkende naar de traagheid van Nath of the Gilt-Leaf en het geringe aandeel groen in je deck, lijkt de switch naar Tinybones, Tergrid of the Raven Man een stuk efficiënter.

Persoonlijk zou ik als tegenstander het liefst The Raven Man tegenover me zien, en van Tergrid, God of Fright zou ik oprecht schrikken. Hoe dan ook maak je jezelf denk ik niet geliefd aan tafel. Houd daar rekening mee 😉

Maar het is Commander, dus doe vooral wat jij leuk vindt!
Justian2002
10 maanden geleden
Het voordeel van mono is dan wel dat ik ruimte heb voor 3 verschillende commanders, dus een beetje mix-and-match
Justian2002
10 maanden geleden
Quote:
15 minuten geleden
Hoe dan ook maak je jezelf denk ik niet geliefd aan tafel. Houd daar rekening mee 😉


Ah yoh, ik speel al Sythis, Harvest's Hand die veels te hoge powerlevels snel halen kan, niet geliefd zijn ben ik al gewend xD
Cobaltius
10 maanden geleden
Voor landjes is mijn advies om Geier Reach Sanitarium te spelen voor de discard triggers en Pelakka Predation omdat het een discard spel is die een land slotje neemt. Veder vind ik persoonlijk 33 land een beetje weinig en ik zou ook nog wat utility landjes spelen. Demolition Field en Ghost Quarter om een Reliquary Tower van een tegenstander te verwijderen is erg handig. Een Bojuka Bog en Scavenger Grounds zijn ook handig, zeker omdat je de graveyard spelers meer kaarten in hun graveyard geeft.

Daar buiten lijken mij de meeste keuzes erg logisch. Als je kiest om Nath of the Gilt-Leaf als commander te houden is Driven // Despair nog een leuke optie. Ik zie ook erg weinig card draw.
Justian2002
10 maanden geleden
poging 2,

Nu met de keus tussen Tergrid, God of Fright, Tinybones, Trinket Thief en The Raven Man als commander (aangezien alle drie goed ermee kunnen werken)

Heb ervoor gekozen mono zwart te gaan om meer op de discard te kunnen focussen en minder de onderliggende elf-theme te hoeven vermijden

Dus hier, Discard 2, Electric Boogaloo:

Cassefras
10 maanden geleden
Quote:
24 minuten geleden
poging 2,

Nu met de keus tussen Tergrid, God of Fright, Tinybones, Trinket Thief en The Raven Man als commander (aangezien alle drie goed ermee kunnen werken)

Heb ervoor gekozen mono zwart te gaan om meer op de discard te kunnen focussen en minder de onderliggende elf-theme te hoeven vermijden

Dus hier, Discard 2, Electric Boogaloo:




Ik speelde tergrid als commander met dingen als Mindslicer, Necrogen Mists, Necrogoyf en een aantal sorcery's die global discard pushen.

Ook die artifactman die als jij iets discardde dat je het dan alsnog mocht spelen was een fijne.

Dit deck heb ik echter gesloopt om bovenstaande redenen. Zodra ik het deck pakte had ik al een target op mijn hoofd en het werd duidelijk gemaakt in de groep dat dit geen 'fijn' deck was

Doe met deze info wat je wil

Hieronder de opzet, de global discards heb ik later toegevoegd (vandaar de 91/100).

Staan wel wat dingen in die ik je aan zou raden.
https://www.bazaarofmagic.eu/nl-NL/decks/tegrid-opzet/87694
 bijgewerkt door Cassefras 10 maanden geleden
Verdant81
9 maanden geleden
Kaarten die ik zeker toe zou voegen zijn: thoughtseize, go blank, collective brutality, inquisition of kozilek, liliana of the veil, archon of cruelty en hymn to tourach.
 bijgewerkt door Verdant81 9 maanden geleden
Ajani1111
8 maanden geleden
Ik raad Dying to Serve aan
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top