Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Ice Ice Baby!

Dordledum
5 jaren geleden
Ik ben bezig met wat (hopelijk) een leuk themadeck wordt rond de TIme of Ice op Dominaria. Ik gebruik liever niet meer de term Ice Age vanwege de films, toch wat anders. Het deck moet dus kaarten bevatten met ijs en sneeuw enzo. Het lijkt een tap/control thema te krijgen.

Ik heb al een beginnetje gemaakt met de kaarten die ik heb vanuit Coldsnap en wat andere nieuwere sets:



De kaarten uit de sets Ice Age en Alliances krijg ik binnenkort ook allemaal binnen, dus die bekijk ik dan.

Nu zoek ik nog meer kaarten met sneeuw, ijs of karakters/verwijzingen naar die lore/periode in de naam en/of art van de kaart.

Kaarten die ik bijvoorbeeld ook heb overwogen, maar er niet inkomen zijn:

- Lovisa Coldeyes (op thema, maar past niet bij hoe het deck lijkt te gaan werken)

- Winter Orb, Ice Storm (op thema, maar geen leuke kaarten in commander)

- Winterflame (op thema, maar te zwak)

Graag meer suggesties voor koude kaarten!

p.s. let niet op de prijs, dat komt door de achterlijke voorraad foil land


Oorspronkelijk deck idee even verwijderd uit de discussie om verwarring te voorkomen. Het huidige idee is dat het om het subtype Snow gaat draaien.
 bijgewerkt door Dordledum 4 jaren geleden
sibrand
5 jaren geleden
Freyalise, Llanowar's Fury heeft de ice age beëindigd, die zou er dus nog bij kunnen.
Dordledum
5 jaren geleden
Quote:
11 uur geleden
Freyalise, Llanowar's Fury heeft de ice age beëindigd, die zou er dus nog bij kunnen.


Goed punt! Ik had Song of Freyalise zelf al bedacht, maar was vergeten dat er een planeswalker kaart was.

Misschien dat ik ook wat Temur kaarten kan incorporeren, andere plane, maar sommigen zijn wel algemeen genoeg om te kunnen gebruiken en erg sneeuwig.

Meer tips?

Edit: Full set Alliances ontvangen en full set Ice Age is onderweg. Welke kaarten zouden jullie daarvan spelen in Commander?
 bijgewerkt door Dordledum 5 jaren geleden
Dordledum
5 jaren geleden
Versie 1 is klaar. Tips nog steeds welkom!
Panoramix
5 jaren geleden
Ice Cave? Past mooi in een 5 kleuren deck. Kaart werkt ook voor de tegenstanders.

Dordledum
5 jaren geleden
Quote:
47 minuten geleden
Ice Cave? Past mooi in een 5 kleuren deck. Kaart werkt ook voor de tegenstanders.



Staat op mijn wish list! Heb ik helaas niet. Wel een goeie inderdaad.
Dordledum
4 jaren geleden
Een jaartje later wil ik het ice en snow commander idee een nieuwe kans geven. Een verse start, from scratch!

Hopelijk zijn er nu nieuwe kaarten en nieuwe inzichten om een daadwerkelijk werkend EDH-snow-deck te brouwen.

Helaas is er nog steeds geen multicolor snow-commander uitgebracht. Dus daar beginnen we mee, tips voor de commander?

Jodah, Archmage Eternal is nog steeds een fallback optie, maar ik sta voor alle suggesties open!

Wat denken jullie?

nielsbap
4 jaren geleden
Kenrith, the Returned King koning winter????
Dordledum
4 jaren geleden
Quote:
2 uren geleden
Kenrith, the Returned King koning winter????


Leuk alternatief voor Jodah, maar nog steeds niet optimaal. Beetje generic.
 bijgewerkt door Dordledum 4 jaren geleden
Nissa333
4 jaren geleden
Star-Crowned Stag en Frostwalla hebben beide snow in hun flavor text en deze kaarten van modern horizon hebben iets te maken met snowmana
Glacial Revelation, Chillerpillar, Frostwalk Bastion, Arcum's Astrolabe en Icehide Golem
Dordledum
4 jaren geleden
Goede aanvullingen inderdaad, maar ik zoek eerst nog de juiste commander!

Denk dat de minimum kleuren moeten zijn.
 bijgewerkt door Dordledum 4 jaren geleden
vanmaanen
4 jaren geleden

kijk ook eens naar coldsnap set, bijv;
Coldsteel Heart
Into the North
Rimefeather Owl
Dordledum
4 jaren geleden
Quote:
14 uren geleden
kijk ook eens naar coldsnap set

Het deckidee was gebaseerd op Coldsnap oorspronkelijk. In de eerste post hierboven staat de vorige versie van het deck. Ik heb een conceptversie van het nieuwe deck aangemaakt:

Dat maakt het makkelijker om er een passende commander bij te zoeken denk ik.

Minstens lijkt de conclusie. Dus 3, 4 of 5 colour commanders of Partners.

in de conceptversie heb ik gekozen voor Golos, Tireless Pilgrim. Complete flavor fail, maar je moet wat en hij lijkt me wel goed.
 bijgewerkt door Dordledum 4 jaren geleden
Nissa333
4 jaren geleden
Ja kan mogenlijk ook Morophon, the Boundless gebruiken? Ook weinig flavor zoals golos, maar hij is een shapeshifter dus kan ook vast wel de kou kunnen doorstaan.
Dordledum
4 jaren geleden
Goede tip, de cost reduction van Morophon, the Boundless vs het landje zoeken van Golos, Tireless Pilgrim.

Heeft allebei wel wat.
Triskelion88
4 jaren geleden
als je op legendary creatures zoekt voor coldsnap, ice age en alliances heb je 15 legendaries, misschien niet de beste kaarten maar wel passend in je thema aangezien ze gerelateerd zijn aan die tijd.

Merieke Ri Berit is een grappige commander om wat om heen te bouwen
Dordledum
4 jaren geleden
Quote:
15 minuten geleden
Merieke Ri Berit is een grappige commander om wat om heen te bouwen


Dat is een hele leuke inderdaad, maar durf ik zonder groen te gaan? Dan blijft er weinig over denk ik. Het meeste Snow zit toch echt in .
Triskelion88
4 jaren geleden
er zit een hoop leuks qua instants and sorceries in dat blok inclusief leuke enchantments, de beesten zijn inderdaad niet top maar een hoop spectres, soldiers en een aantal spells waarmee je creatures kan overnemen.

Je kan eventueel nog wat kaarten uit andere sets halen die thematisch passen zoals Thing in the Ice of Marit Lage's Slumber, Dark Depths, Diabolic Vision, Lim-Dul's Vault, Counterspell, Swords to Plowshares, Force of Will alle circles of protection
Dordledum
4 jaren geleden
Ja, maar het gaat me om het Snow thema. Het lijkt waarschijnlijk alsof ik zeur, maar ik wil juist dat snow-thema werkend proberen te krijgen. Daarnaast lijkt tap/untap echt een tweede hoofdthema te worden is enter the battlefield/blink interessant om in de gaten te houden (maar waarschijnlijk geen focus).

Corekaarten in dit deck worden:

- Abominable Treefolk
- Frost Titan
- Adarkar Valkyrie
- Rimefeather Owl
- Rimescale Dragon

versie 1 klaar:

 bijgewerkt door Dordledum 4 jaren geleden
Dordledum
4 jaren geleden
Best tevreden met Golos als commander.

Het deck staat in de post hierboven, meer tips om het te optimaliseren? / versterken?

Ik heb uit mijn mappen nog een paar interessante kaartjes geplukt om misschien toe te voegen:

Dimir Doppelganger, Progenitor Mimic, Repudiate // Replicate, Helm of the Host (meer copies = meer snow-creatures)

Cryptic Command (tap/untap)
 bijgewerkt door Dordledum 4 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top