Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Sunscape Familiar maakt Arctic Merfolk goedkoper, alles ligt op tafel, je hebt óók nog een Artic Merfolk in je hand en cast die voor met kicker. Je bouncet je Arctic Merfolk op tafel naar je hand, er worden 2 tokens gepoept. Van die tokens offer je de Reflection Token op aan Phyrexian Altar om precies hetzelfde weer te doen, en weer, en weer, en weer.
Lange versie:
Ik bouw nu al 8 jaar lang vrijwel uitsluitend Invasion Block decks, de teller staat inmiddels op ruim 60+
Ik wou toch opnieuw kijken of ik toch niet wat leuks kon doen met Pure Reflection
Ik dacht: "Wat nou als ik gewoon veel cheap ass creatures in dat deck stop, uhm o wacht en gaters. Maar wel nog steeds goedkoop. O ja, Arctic Merfolk i.c.m. Sunscape Familiar dan kan ik die voor slechts casten... En dan kan ik de gebouncete creature later weer casten, en dan ga ik elke beurt wat met een reflection token doen. O wacht even, ik had eerder al eens een deck met Artic Merfolk en als je er 2 hebt, kunnen die elkaar bouncen. Hé, dan kan ik de Reflection Token aan Phyrexian Altar voeren en 1 blauwe maken om oneindig Artic Merfolks te bouncen. Dude, das een infinite!"
2-3 minuten later nog een beetje onder de indruk dat ik dat nooit eerder heb bedacht: "Shit, als ik dan ook nog een Saproling Infestation in play heb, wordt er nóg een token gepoept. Elke cycle... 1 meer... Yessss, yeeeaassss."
Yes! Je kunt zelfs de pure reflection vervangen door een 2e sap infestation. Iets meer consistancy en cheaper
Klopt helemaal, maar die Relfection Token is nou juist zo waardeloos (want die gaat elke creature cast automatisch stuk). Ook: zonder tutors lijkt mij deze combinatie haalbaarder dan 2x Saproling Infestation.
Hetzelfde werkt bijv. ook met Nightscape Familiar en 2x Saproling Infestation inderdaad, daar kun je dan weer prima Diabolic Intent in verwerken. Het brainstormen voor een deck met een infinite combo is stiekem al begonnen. Hoe ik de combinatie ook maak, ik zit in ieder geval vast aan =>3 kleuren.
Ja een infinite combo ontdekken is altijd gaaf. Deze ziet er ook wel leuk uit. Maar dit is wel een 6 kaart infinite combo dus die is heeeeeel lastig om op tafel te krijgen. Ik zou er niet vanuit gaan dat dit je main wincon is.
Ik discard een creature, maak een creature, ping iedereen, draw een kaart. Ik zit nog steeds op 7+ kaarten... doe t opnieuw en opnieuw. Raken mijn creatures op hand op? dan maar een noncreature nonland, wegdoen, gaat bone miser af met card draw, en zo doorgaan tot iedereen ineens niet meer leeft
Zo werkt het wel niet helemaal helaas. De kaarten die je discard tot 7 zijn allemaal tegelijk, en alle triggers die daarna gebeuren mogen je dan wel weer kaarten rapen, maar als ik het goed heb is je discard step dan al gebeurd en heb je de kans om ze te discarden niet meer.
Ja een infinite combo ontdekken is altijd gaaf. Deze ziet er ook wel leuk uit. Maar dit is wel een 6 kaart infinite combo dus die is heeeeeel lastig om op tafel te krijgen. Ik zou er niet vanuit gaan dat dit je main wincon is.
Klopt, ik vermoed dat alleen een control deck dit als main wincon kan draaien, maar dat die dan zeker 35+ beurten nodig heeft en dat is niet de MTG die ik wil spelen. Om toch een poging te wagen "snel" de combo te pakken heb ik deze gebrouwd: https://www.bazaarofmagic.eu/nl-NL/decks/infinite-invasion-block/113672