Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Inalla, Archmage Ritualist met meer nonwizards

redrum
4 jaren geleden
Ben nu bezig met Inalla, Archmage Ritualist als commander en overweeg ook om kaarten als Arcane Adaptation en Conspiracy te spelen, zodat ik ook andere coole non-wizard etb's kan spelen, die ik dan meteen kan kopieren met Inalla, Archmage Ritualist. Zijn er nog meer kaarten die ditzelfde effect geven? Ik vraag me wel af of het niet teveel moeite zal kosten. Want je moet dan wel tussen die 100 kaarten die enchantment vinden en daarboven nog een non-wizard creature, in een deck waar toch voornamelijk wizards in horen te zitten.. Op zich kan het wel gewoon als los subthema erin, maar vind het wel leuk als ik die nonwizards die ik de moeite waard vind wel enigszins regelmatig kan casten. Weet iemand nog een leuke wizard achtige tutor-enchantment truc hiervoor, of andere ideeën die opkomen?
Triskelion88
4 jaren geleden
Ik zou zelf fullfocus gaan op enkel wizards de creatures die je persé wil casten zijn ook goed zonder dat het wizards zijn (anders zou je ze niet spelen) en dan offer je 2 slots op aan kaarten om van alles wizards te maken en dan moet je ook nog slots offeren om die kaarten te zoeken.
bartist
4 jaren geleden
Ik heb een snelle zoektocht gedaan naar de enige randgeval dat ik zou kunnen bedenken om Arcane Adaptation en dergelijke in een wizard-tribal deck te spelen: wizards die non-wizard tokens maken (voor Inalla het liefst op ETB).

Het resultaat (en Resultaat 2.0) was niet best.
Als je echt voor de ETB wil gaan en enchantment-tutors wil gebruiken voor consistentie.... dan moet je genoeg zwart spelen om kaarten als Diabolic Tutor en dergelijke te spelen. Er word binnen (casual) commander wel een beetje gefronst op tutoren, helemaal als het telkens om dezelfde kaarten gaat (dan had je net zo goed niet de iedere-kaart-max-1-keer regel erin kunnen doen).

Ik zou zelf ook doen wat Koendert zegt en vooral naar wizards met ETB effecten kijken. Je kunt (als je de kaarten hebt) wel de niet-wizard ETB kaarten spelen zolang je geen betere kaarten hebt, of misschien kijken of je liever Yarok, the Desecrated wil spelen als commander.
 bijgewerkt door bartist 4 jaren geleden
Sunitram
4 jaren geleden
Je hebt ook nog Wings of Velis Vel, die geeft één creature alle creature types; dus ook Wizard.

Nu we toch in het changeling thema zitten:
Changeling Berserker kun je kopiëren om een wizard te exilen, voor 5 schade te beuken, en (zodra de Berserker kopie de battlefield verlaat) nog eens gebruik te maken van de etb ability van die wizard... die je ook nog eens mag kopiëren!
Graveshifter kan met Inalla's hulp 2 creatures uit je grave halen. Ook zeer de moeite waard!
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Xenograft is er nog, maar dan heb je het wel gehad verder.
redrum
4 jaren geleden
Thanks voor de reacties! Oehh Graveshifter is heel nice, die doe ik er gelijk in! Ik speel een beetje met recursion in het deck om nog meer value te halen uit de Etb's. Ja jullie hebben wel gelijk, op zich zijn die 2 slots dan wel prima en leuk als bonus. Ik wil idd ook weer niet dat het al te rechtlijnig wordt. Dit is mijn tweede commander deck dus moet denk ik nog even m'n draai vinden in het vinden van de juiste balans tussen goede en sportieve strategieën (wat ik ook leuk vind aan dit format).

Trouwens, werkt Xenograft dan idd met Inalla, Archmage Ritualist? Ik dacht dat dit misschien niet werkte omdat de creatures dan 'te laat' een wizard worden voor de abilitie van Inalla. Wat is dan eigenlijk de volgorde van de stack?

hallowman3
4 jaren geleden
Creatures komen de battlefield al op als wizards als Xenograft er ligt, er is geen stack volgorde. De Xenograft ability komt maar 1 keer op de stack en dat is als die het veld in komt. Daarna is elk creature wat bij jou het veld in komt meteen dat type en kan daar op geen enkele manier op gereageerd worden, want het is een static ability.
redrum
4 jaren geleden
Aha, ok. Ik dacht dat Xenograft pas werkte als de creature er echt al lag, als zijnde permanent. En dat de ability van Inalla, Archmage Ritualist kijkt naar wat er als creature spell inkomt, vandaar dat ik dacht dat Arcane Adaptation en Conspiracy wel werken en xenograft te laat was.
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Nee, het verschil met Arcane Adaptation en Conspiracy met Xenograft is dat Xenograft alleen op de battlefield werkt, en die andere twee ook in andere zones, zoals in je hand en tijdens het casten van een spell. Dus als je bijvoorbeeld Diregraf Colossus hebt en Xenograft op Zombie en je cast een Grizzly Bears, dan triggert de Colossus niet. Maar met Arcane Adaptation wel.

Maar Xenograft maakt wel van alle creatures op de battlefield altijd en direct een Wizard in jouw geval. Dus Inalla triggert zeker wel op alle nontoken creatures die je maar de battlefield laat enteren als je die Xenograft hebt liggen. Dus als je een Overseer of the Damned speelt, dan mag je die kopieren met Inalla, want het is een Wizard Demon.
redrum
4 jaren geleden
Duidelijk! Dan vind ik dat ik met drie kaarten wel een subthema voor niet wizards in zou kunnen bouwen. Ik weet nog niet zo goed wat ik wil met dit deck, het kan zoveel kanten op. Het leukste vind ik wel om het zoveel mogelijk Tribal te houden en Inalla's abilitie zoveel mogelijk te gebruiken om allemaal kleine tovenaartjes het veld op te sturen et een recursion engine. En dan misschien een paar goeie opvul non-wizards erin. Kijken of dat te doen is
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 10 posts
  • Laatste post redrum 4 jaren geleden
  • Gemaakt door redrum 4 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top