Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Is Thassa's Oracle speelbaar op Commander Night?

Donker
2 jaren geleden
Hallo!

Pasgeleden heb ik Thassa's Oracle uit een bundle gehaald. Op dit moment ben ik een Shorikai, Genesis Engine reanimator commander aan het bouwen. Ik vroeg me af of een combo bestaande uit Thassa's Oracle + Leveler, beiden reanimated met een Marshal's Anthem of Rally the Ancestors een leuke combo is of toch wel erg sterk is, ook zonder enige tutor support.

Benieuwd hoe hier naar gekeken wordt, aangezien ik zelf nog weinig commander ervaring heb.

Groetjes
Rody
2 jaren geleden
Hi!

Thassa's Oracle mag je spelen tijdens de commander avonden. Er zijn meer mensen die dat doen, dus veel spelers zullen er ook wel op voorbereid zijn om zulke kaarten tegen zich te krijgen. De combo die je beschrijft lijkt me zonder tutors helemaal prima want die is best lastig voor elkaar te krijgen, je hebt meerdere kaarten nodig op de juiste plek, veel mana en tegenstanders die geen interactie meer hebben. Met tutors zal je waarschijnlijk meerdere strafpunten moeten pakken en de vraag is dan of het jou en de andere hun plezier waard is om op die manier te winnen.

Op vrijdag avond tijdens de FNM zijn er geen huisregels behalve dat we iedereen adviseren om van te voren te overleggen met de tafel op welk niveau je wilt spelen zodat iedereen zoveel mogelijk plezier heeft. Dat zou natuurlijk ook voorop moeten staan tijdens de commander nights maar uit ervaring blijkt dat er toch meer sterkere decks worden meegenomen tijdens die avonden.

Mocht je nog tips willen voor je deck kan je je deck online zetten en daarom vragen, er zijn altijd wel mensen aanwezig op het forum die dat graag doen.

Succes met je deck en tot ziens bij de commander nights
 bijgewerkt door Rody 2 jaren geleden
Gijsneus
2 jaren geleden
Quote:
6 uren geleden
Hi!

Thassa's Oracle mag je spelen tijdens de commander avonden. Er zijn meer mensen die dat doen.


Sjonge, dit nodigt voor mij niet echt uit om mee te doen. Ben ik de enige die het supersuf vindt om combo's te spelen met edh?
xEternalTears
2 jaren geleden
Quote:
21 minuten geleden
Quote:
7 uren geleden
Hi!

Thassa's Oracle mag je spelen tijdens de commander avonden. Er zijn meer mensen die dat doen.


Sjonge, dit nodigt voor mij niet echt uit om mee te doen. Ben ik de enige die het supersuf vindt om combo's te spelen met edh?


Als mensen stax spelen, wint combo.
MitchDeBaas
2 jaren geleden
Quote:
32 minuten geleden
Quote:
7 uren geleden
Hi!

Thassa's Oracle mag je spelen tijdens de commander avonden. Er zijn meer mensen die dat doen.


Sjonge, dit nodigt voor mij niet echt uit om mee te doen. Ben ik de enige die het supersuf vindt om combo's te spelen met edh?


nehoor het is een super lame en ongezellige combo in mijn ogen. je bent daar niet alleen in
Rody
2 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Quote:
8 uren geleden
Hi!

Thassa's Oracle mag je spelen tijdens de commander avonden. Er zijn meer mensen die dat doen.


Sjonge, dit nodigt voor mij niet echt uit om mee te doen. Ben ik de enige die het supersuf vindt om combo's te spelen met edh?


De één vind het suf en de ander vindt het helemaal geweldig. We proberen met onze huisregels op de Commander Nights ervoor te zorgen dat iedereen een leuke avond kan hebben. En verder houden we de officiële banlist aan van commander, daar staat Thassa's Oracle niet op. Mag je die kaart spelen? Ja. Wordt het in dank afgenomen als je combo'd en wint? Waarschijnlijk niet.

Persoonlijk vind ik de Oracle ook geen leuke kaart en er zijn er nog wel meer die ik niet leuk vind maar we kunnen moeilijk een banlist bij gaan houden van elke kaart die niet leuk is. Maargoed, de regels zijn altijd onderhevig aan verandering en we kijken ieder jaar of er nog iets verbeterd kan worden. Mocht je hier feedback op hebben dan ontvang ik die graag in een persoonlijk bericht. Al raad ik aan om eerst te komen spelen, het is namelijk altijd erg gezellig.
derooy89
2 jaren geleden
Combo win is opzich prima, alleen maak er geen patience van.. verder moeten de potten ook een x eindigen aangezien het tijdsbestek. Of dit nou door Oracle gebeurt, of een leger elfjes met craterhoof. Beide geen fan van, maar t werkt wel
SceneFizza
2 jaren geleden
Ik ben ook van de suf club, less competitief, more gezelligheid. Jeeejj
BluezamX
2 jaren geleden
De game moet toch ooit gewonnen worden? Een combo als dat, zonder tutors, is helemaal prima. Ik vind dat je daar als tegenstander ook wel op voorbereid mag zijn. Het is niet gek om een paar counterspells of instant speed removals te spelen, en dat is tegen een leveller combo een instant win
axlar
2 jaren geleden
wint er iemand met een combo.. jammer dat je zelf niet verder kan met je deck, maar gewoon lekker schudden en een nieuwe pot spelen al dan niet met een ander deck.. wellicht even schakelen over wie welke commander speelt en wat het idee van de decks zijn, zodat je kan inschatten of het voor iedereen een leuke pot zal zijn.. als 3 mensen graveyard hate spelen en eentje een graveyard strategy.. tjah.. dan zal 1 iemand geen leuke pot hebben...
 bijgewerkt door axlar 2 jaren geleden
maus
2 jaren geleden
Er zijn zat combo's en strategien die niet geliefd zijn. Maar het spel moet een keer eindigen, ik denk dat het vooral belangrijk is dat mensen weten dat sommige situaties ongemakkelijk zijn.

Vb: ik speel in mono rood Ruination ("wat een feelbad kaart, welke eikel speeld dat nou. I know") . Mocht het een fair 4 player game zijn met meerdere spelers die multicolored zijn zal ik die kaart niet spelen. Zelfs al sta ik er slecht voor. Maar mocht ik nog over zijn met 1 ander persoon en er wachten 2 andere spelers totdat we nog een game kunnen doen. En ruination is een game closer.... Ja dan gaat die naar de stack en sluit ik een beurt later de game.

Gezond verstand en empathie gaat een lange weg.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 11 posts
  • Laatste post maus 2 jaren geleden
  • Gemaakt door Donker 2 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top