Jeskai wizards deck ; tips en advies gevraagd

vanmaanen
1 maand geleden
Hoi, ik heb een red white blue deck gemaakt met wizards en control kaarten. Nog niet mee kunnen playtesten maar tips welkom. Twijfel nog oa over wat main en wat sideboard zou moeten.

Link: vanmaanen

Of https://www.bazaarofmagic.eu/nl-NL/decks/modern-wizards-control/34572
BuidingMage
1 maand geleden
Je zou Mana Tithe misschien wel kunnen spelen, leuke kaart en super effectief, want niemand verwacht 'm.
Sunitram
1 maand geleden
Quote:
9 uur geleden
Je zou Mana Tithe misschien wel kunnen spelen, leuke kaart en super effectief, want niemand verwacht 'm.

No offense, maar er zit blauw in dit deck. Nog los van het feit dat blauw veel betere counters heeft, iedereen en z'n hond verwacht een counterspell zodra het eerste Island ligt

Maar waarom speel je geen Naban, Dean of Iteration? De beste man is spotgoedkoop in de aanschaf en hij geeft dit deck een enorme boost! Opeens kun je twee keer dubbellooten met Champion of Wits, geef je twee spells Flashback met Snapcaster Mage, kun je twee critters bouncen met Reflector Mage... ik weet alleen niet zeker hoe ie werkt met Meddling Mage.

Een andere route die je zou kunnen nemen is het Prowess Wizard deck met Adeliz, the Cinder Wind en Stormchaser Mage.

Oh en die Remorseful Cleric in je side moet echt Rest in Peace zijn. Je haalt er praktisch geen voordeel uit dat 't een creature is (het spirits deck kan 'm tenminste nog boosten) en Rest is gewoon beter omdat het geen eenmalig effect is.

Interessante eerste opzet tho!
 bijgewerkt door Sunitram 1 maand geleden
MagnusMagicus
1 maand geleden
Quote:
9 minuten geleden
... ik weet alleen niet zeker hoe ie werkt met Meddling Mage.

Niet, want die heeft geen triggered Ability . Die beginnen altijd met "When", "Whenever" of "At".
Sunitram
1 maand geleden
I shoulda known. Thnx Magnus!
vanmaanen
1 maand geleden
Een kennis raadde aan de Grimoire Thief te cutten en te vervangen voor andere controlling Wizard creatures, bijvoorbeeld Nimble Obstructionist en/of mainboard Vendilion Clique en Spellstutter Sprite.

Die laatste weet ik niet, maar de Obstructionist erbij en Vendilion mainboard lijkt me prima?!?

Meer tips welkom. Ga 't deck morgenavond testen ;-)
Link naar deck:
BuidingMage
1 maand geleden
nederland439
1 maand geleden
Vendillion Clique is goed genoeg om in UW of Jeskai control in mainboard te zitten en is daarnaast een wizard dus lijkt me zeker de moeite waard voor dit deck. Heb ook nog wat tips achtergelaten bij je deck.
Sunitram
1 maand geleden
Ik ben een enorme fan van Spellstutter Sprite, maar ik geloof niet dat hij echt in jouw deck past. Het is een wizard, en hij stopt de meest gespeelde removal in Modern, maar je enige andere Faerie zou dan Vendilion Clique zijn, wat z'n nut een beetje beperkt.

Van jouw keuzes zou ik inderdaad het liefst voor de Clique gaan, maar ik blijf erbij dat dit deck pas af is als er ook een paar Naban, Dean of Iterations in zitten
 bijgewerkt door Sunitram 1 maand geleden
vanmaanen
1 maand geleden
Ik ga Naban, Dean of Iteration ook maar eens playtesten dan
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Mister Cash Mastercard Visa PayPal DPD PostNL