Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Bij deze de volgende vraag; wat is jouw beste een tegen een deck? Het zou ook leuk zijn als we in deze draad commentaar geven op elkaars beste een tegen een deck. Zet bij het deck of bij je post hoe het deck werkt.
Dit is mijn beste deck. De Tundras en Force of Wills heb ik aangeschaft toen ze nog rond de 25 euro per stuk waren. Het is een aardig duur deck met veel goede kaarten en er zijn niet veel decks onder de decks die mijn vrienden hebben die er tegenop kunnen.
Het is een agro control deck en het werkt door een creature met evasion in het spel te krijgen en te beschermen en daarop een Umezawa's Jitte of Sword of Fire and Ice te leggen en aan te vallen.
Mijn beste 1 tegen 1 deck. Zo dat is moelijk. Heb er meer dan 150 en het aantal blijft groeien maar geen een deck is echt volledig geoptimaliseerd. Waarschijnlijk is mijn domain zoo deck het sterkst maar wordt op de voet gevolgd door vele anderen. Ik maak liever een iets minder sterk thema deck dan een sterk toernooi of combo deck. Deze decks speel ik tegen mijn vrienden die dan iets pakken wat van hetzelfde niveau is.
En Tancred jouw deck ziet er ook sterk uit en doet het vast erg goed bij jullie in de groep maar er zitten ook wat kaarten tussen die in een andere groep wellicht wat minder goed uit de verf komen. Disenchant, Looter il-Kor en Seraph of the Sword zijn nou niet de eerste kaarten waar ik aan denk als ik tegen een legacy achtig deck moet spelen met Swords to Plowshares, Force of Will en Umezawa's Jitte. Wellicht is daar wel wat sterkers voor te vinden. En Aether Vial met maar 16 creatures, is het dan niet vaak dat ie te weinig doet?
1v1 speel ik (buiten af en toe eens casual Primordial) enkel Pioneer. Ik heb nog steeds Amalia Combo in elkaar zitten. Nu is het wel gebanned, maar het is altijd een pet deck van me geweest aangezien ik er vanaf het begin - toen er niet heel veel hype rond was - wel al ongeveer bij was met een lijst die heel erg leek op de pre-ban lists. Ik voel me als het ware een beetje een mede-creator van het deck.
Amalia Combo zal dus waarschijnlijk mijn sterkste deck zijn.
Mijn sterkste normale deck is ongetwijfeld mijn Earthquake deck. Het is in essentie een wit weenie deck, gecombineerd met krachtige rode removal spells: Earthquake (4x) en Deafening Clarion (2x). De witte creatures hebben ofwel protectie van rood (Soltari Priest, Silver Knight, ofwel Flying (Aerial Responder etc). Een Earthquake zorgt derhalve voor een eenzijdige boardwipe. Verder raakt de Earthquake ook de spelers, zodat hij als finisher kan fungeren. Een Boros Reckoner kan de schade verdubbelen. Het deck is snel en agressief. In langere match-ups wint het van al mijn andere decks.
Jouw deck zit qua waarde echt driedubbeldik en de rest boven mijn budget voor decks, maar ik speel dan ook niet competitief. Bovendien heb ik alleen kaarten uit het Invasion Block. Dit is denk ik mijn beste deck:
Uitleg: Snel rampen en dan creatures met >=4 power en etb triggers bouncen. Aggressive Urge is vooral om het deck uit te dunnen, na het spelen van Harrow. En dat hoeft niet altijd meteen omdat het een instant is.
Ik denk niet dat het veel tegen jouw deck kan doen. Misschien met luck of the draw aan mijn zijde, en zeker kaarten uit mijn side-board.
Jouw deck heeft geen side-board. Is dat bewust?
Ik heb het Dagje Artis deck van thegeertfiles bestudeerd en het is een grappig idee om kaarten erin te stoppen die voordeel hebben bij veel verschillende landtypes. Ik zie echter geen heel grote dreigingen in het deck.
Het idee dat Seraph of the Sword, Looter il-Kor en Disenchant niet sterk genoeg zijn is ook interessant. Het zijn geen dure kaarten maar ik vind ze best sterk. Door welke kaarten zou je ze willen vervangen?
De Amalia combo ken ik niet dus kan ik niks over zeggen.
Het Earthquake deck van Mango ziet er interessant uit. De combinatie tussen spreuken die rode damage naar elk creature doen en creatures met protecion from red lijkt me erg sterk.
Het Kavu deck van piano ziet er sterk uit. Ik heb nog nooit een kavu deck gezien maar ik vind Flametongue Kavu een erg sterke kaart.
Ik heb bij geen van mijn decks sideboards. De meeste van mijn vrienden hebben dat ook niet. Het is een beetje flauw als ik ga sideboarden terwijl mijn vrienden dat niet doen. Als ik een sideboard zou hebben zou Meddling Mage naar het sideboard gaan en in het main deck zou Stoneforge Mystic en Batterskull komen.
Zo'n Amalia deck heb ik nooit gezien. Ik heb het deck een aantal keren bekeken en bestudeerd en ik snap niet hoe het werkt. Kan iemand uitleggen hoe Amalia in beurt drie al 21/21 kan zijn? Heb je dan 19 keer life gegained en geexplored en een counter erop gelegd?
Van Wildgrowth Walker krijg je leven als je explored. Amalia Benavides Aguirre explored als je leven gained, tot deze bij 20 power alle andere beesten sloopt.
Als beide in het spel liggen en je krijgt een leven of je explored, blijven ze elkaar triggeren tot Amalia 20 power heeft en de wildgrowth walker sloopt. Omdat Amalia eerst explored en dan de walker sloopt, ziet de walker nog een explore trigger voor deze van het bord af gaat.
En de 1-of Aetherflux Reservoir is voor als de opponent een removal spell vindt, dan kan je de beurt daarna deze casten en het spel winnen. Als er nog meer onduidelijkheden zijn, laat maar weten
Het lijkt er op dat het Amalia deck handig gebruik maakt van een "bug" in de spelregels. Ik keur dat af. Zelf zou ik nooit zo spelen. Als je het deck googlet, vind je tal van filmpjes op het internet waar het combo wordt uitgelegd. Dat maakt het nog zwakker om zo te spelen.
Amalia is allerminst op een "bug" gebaseerd. Als je naar het design van de kaart kijkt, hebben ze haar heel specifiek gedesigned, net om met de walker te comboën. Dit was een bewuste beslissing van het design team, en is niet minder fair dan andere combo decks.
Ik heb het Dagje Artis deck van thegeertfiles bestudeerd en het is een grappig idee om kaarten erin te stoppen die voordeel hebben bij veel verschillende landtypes. Ik zie echter geen heel grote dreigingen in het deck.
Het idee dat Seraph of the Sword, Looter il-Kor en Disenchant niet sterk genoeg zijn is ook interessant. Het zijn geen dure kaarten maar ik vind ze best sterk. Door welke kaarten zou je ze willen vervangen?
De Amalia combo ken ik niet dus kan ik niks over zeggen.
Het Earthquake deck van Mango ziet er interessant uit. De combinatie tussen spreuken die rode damage naar elk creature doen en creatures met protecion from red lijkt me erg sterk.
Het Kavu deck van piano ziet er sterk uit. Ik heb nog nooit een kavu deck gezien maar ik vind Flametongue Kavu een erg sterke kaart.
Ik heb bij geen van mijn decks sideboards. De meeste van mijn vrienden hebben dat ook niet. Het is een beetje flauw als ik ga sideboarden terwijl mijn vrienden dat niet doen. Als ik een sideboard zou hebben zou Meddling Mage naar het sideboard gaan en in het main deck zou Stoneforge Mystic en Batterskull komen.
Domain Zoo heeft juist snelle grote dreigingen. Het deck gooit op beurt 2 al een 5/5 neer en veel decks hebben het daar best lastig mee. Zoek maar eens naar Domain Zoo op het internet. Mijn versie lijkt niet meer op de allernieuwste versie maar de basis is nog wel hetzelfde. Domain Zoo is ongeveer 5% van de Modern meta dus dat betekent dat het geen slecht deck is.
En mijn versie is minder geoptimaliseerd maar ik heb geen zin om constant mijn deck te updaten. Vind sommige kaarten gewoon leuker om te spelen of ik heb er nostalgie bij. Sommige kaarten zijn meer voor de toernooien en minder voor de keukentafel meta. En niet elk deck hoeft super sterk te zijn want mijn vrienden hebben ook van alles en nog wat.
En dan wat ik zou aanpassen aan jouw deck vindt ik lastig. Wellicht doen deze kaarten het supergoed in jouw meta of wellicht heb je nostalgische gevoelen bij dit deck. Dan zou ik niks veranderen.
Maar je speelt zonder sideboard. Disenchant is een kaart die tegen sommige decks niets doet. Die zou ik alleen in mijn sideboard doen en anders niet spelen. Ik zou eerder iets van Destroy Evil, Get Lost of Exorcise spelen want deze kunnen ook creatures removen.
En dan je creatures en je artifacts, ik denk dat dit het eerste deck is wat ik zie wat maar 3 Aether Vials speelt. Waarom niet 4? Sowieso speel je veel 1offs en 3offs. En je speelt 1 Stoneforge Mystic. Als je er hier 4 van speelt kan je 1 Umezawa's Jitte spelen en nog een Kaldra Compleat en Batterskull of een andere Sword of.... (als je de groen witte neemt kan je Stoneforge Mystic weer blinken en het opnieuw wat zoeken). Dan wordt het wel meer een Stoneforge Mystic deck maar wellicht is dat wel goed True-Name Nemesis is 1 mana goedkoper dan Seraph of the Sword en is vrijwel niet weg te halen door je tegenstanders. Waarom niet 4 True-Name Nemesis? Timeless Dragon kan interessant zijn. Elite Spellbinder is een goede kaart die tempo van de tegenstander vertraagd en naar mijn idee meer doet dan een Seraph of the Sword. White Plume Adventurer was erg sterk in legacy voordat hij gebanned werd. Genoeg keus denk ik zo.