Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

Kykar, Jeskai Noncreature spells

Triskelion88
4 jaren geleden
ik heb gister de podcast van The Command Zone geluisterd over deze kaart, tip wat ze geven is wel te focussen op 1 thema wat met deze kaart kan. Nu heb je al redelijk wat focus om je tokens aanvallend groot en sterk te maken
Een kaart als Haunted Plate Mail, zou ik dan bijvoorbeeld niet spelen omdat je je mana niet wil besteden aan een equip van 4.
Hazorets favor doet ook erg weinig aangezien je maar 1 creature kan targeten.

Kaarten met prowess doen het goed als je natuurlijk veel non creature speelt

leuke toevoeging misschien Iroas, God of Victory maakt je aanvallende beesten een soort van indestructible.

ik weet even de naam niet meer maar je hebt een witte token verdubbelaar die is ook leuk

Goscalyon
4 jaren geleden
Ja Iroas, God of Victory dacht ik ook aan de lijst te hebben toegevoegd, misschien heb ik die vergeten. en volgens mij doel je op Anointed Procession, helaas heb ik die niet en ik denk dat ik voor dit deck niet echt kaarten van 10 euro of meer wil gaan aanschaffen (al heb ik sommige wel als inspiratie aan de lijst toegevoegd). (oke vooruit hij is 9 euro op bazaar)

Ik had inderdaad ook The Command Zone deck tech gezien rondom deze kaart.

En ja voor nu neig ik naar een deck dat veel met noncreature spells doet om kleine creatures groot te maken en een aantal leuke spirit creatures erbij.

Ook ben ik wel benieuwd of een kaart zoals Figure of Destiny leuk gaat zijn in dit deck, voor 2 mana is het een 2/2 spirit die redelijk snel heel groot kan worden. Samen met Nobilis of War zijn dit kaarten uit 1 van mijn eerste duel decks en onderdeel van de kleine kaartpool van mijn eerste kaarten, maar heb deze 2 nog zelde in een deck gespeeld omdat ik zelde als kleurencombinatie speel. Met de toevoeging van is dit wel iets wat meer in mijn straatje kan passen (ben voornamelijk ).
 bijgewerkt door Goscalyon 4 jaren geleden
Nissa333
4 jaren geleden
Intangible Virtue kan een toevoeging zijn, als je toch veel tokens create waren dan ze niet buffen en ook nog vigilance geven (ze hebben ook al flying) dus zo kan je makkenlijk pressure geven. Of voor defense Rootborn Defenses, goedkoop en instant.
 bijgewerkt door Nissa333 4 jaren geleden
Ariatus
4 jaren geleden
Monastery Mentor Als dat je doel is zou ik deze er denk ik ook in stoppen.
Goscalyon
4 jaren geleden
Ja Ariatus dat zeker, maar ik vindt 25 euro wel veel voor zo'n kaart

Intangible Virtue twijfel ik nog een beetje mee want ik ga wss een aantal enchantment, artifacts en meerdere creatures hebben die alle creatures buffen. Ik zal even moeten gaan kijken wat wel en niet goed werkt.

Rootborn Defenses lijkt me echter niet zo boeiend, 3 mana voor 2 1/1 tokens (want de populate gaat niet veel boeienders kunnen kopieren) en indestructible voor 1 beurt. Geen idee hoe boeiend het is om die te spelen, maar misschien mis ik wat hem goed maakt
 bijgewerkt door Goscalyon 4 jaren geleden
Triskelion88
4 jaren geleden
Intangible Virtue is denk ik wel een must vanwege de vigilance

Rootborn Defenses zou interessant zijn als die 1 mana was of 2 met een carddraw
Nissa333
4 jaren geleden
Ik dacht dat Rootborn Defenses kon dienen als anti boardwipe
Goscalyon
4 jaren geleden
Als anti board wipe ben ik zelf heel erg fan van Faith's Reward al brengt het natuurlijk niet de tokens terug, maar dat is meestal niet het probleem.
Ariatus
4 jaren geleden
Had niet door dat die weer gestegen was naar 25, kan me herinneren dat deze 10-15 was
Goscalyon
4 jaren geleden
Ja wie weet zakt ie ooit weer
Ariatus
4 jaren geleden
Je kan hem ook proberen door te ruilen, maar nu in ieder geval niet met het uitkomen van deze kaart.
Goscalyon
4 jaren geleden
Nee precies, maar heb voor nu andere kaartjes (zoals Liliana, Dreadhorde General) op ogen om bij te ruilen.

Verder ben ik ook wel benieuwd of Soulfire Grand Master hier een leuke toevoeging is. Ik denk ondanks dat hij alleen op instants en sorceries focust dat de copy ability nog best wel heel erg tof gaat zijn.

Bijvoorbeeld Spelltwine waar je dan vervolgens 2 kaarten mee mag casten wat je dan als ik het goed begrijp dus ook 3 spirits geeft
 bijgewerkt door Goscalyon 4 jaren geleden
HyperActief
4 jaren geleden
@Goscalyon

Spelltwine exiled zichzelf als onderdeel van het effect van de kaart. Dit zal dus niet werken met Soulfire Grand Master ga ik van uit. Mocht je op zoek zijn naar dat soort effect dan is Taigam, Ojutai Master misschien ook interessant.
Goscalyon
4 jaren geleden
Ah verrek ja, maar buiten dat denk ik dat spelltwine in dit deck nog steeds wel goed werkt. en opzich is een Fury of the Horde of een Supreme Verdict ook wel leuk om met Soulfire Grand Master terug op hand te krijgen.

En Taigam, Ojutai Master is inderdaad ook wel interessant, ik heb het Dragons EDH deck van Commander 2017 dus ik heb die kaart er als het goed is ook bij zitten
 bijgewerkt door Goscalyon 4 jaren geleden
jesse1
4 jaren geleden
deze is ook geinig


Goscalyon
4 jaren geleden
Ja met die heb ik een appart deck. Ik denk echter dat die niet veel gaat doen ik dit noncreature deck omdat er veel niet instant/sorceries gaan zijn. En de sorcery/instants die er wel in zitten gaan niet of nauwelijks maar 1 target (friendly) hebben.
Goscalyon
4 jaren geleden
Ging door mijn stapel commons heen en vond toen Niblis of Dusk wat naar mijn idee perfect in het thema past. Het is misschien geen mentor maar wel een flying spirit met Prowess.
 bijgewerkt door Goscalyon 4 jaren geleden
Goscalyon
4 jaren geleden
Ik heb nu bijna dit deck "af" ik heb alleen op dit moment ongeveer 5/6 land te weinig in het deck zitten dus moeten er 5/6 andere kaarten uit.... maarja welke kaarten ga ik er uit halen
bartist
4 jaren geleden
Ik zou beginnen met de 3 Cluestones die je er in hebt zitten. Budget vriendelijk, maar zoals ik het zie wil je met je artifact-ramp een beurt eerder je commander casten (iets wat je met een cmc 4 commander echt wil!) en dat lukt gewoon niet met de cluestones.

Als ik je deck zo bekijk is Solar Blaze ook niet de mass removal die je wilt. Je hebt 4 creatures die dat overleven, en geen daarvan is je commander. Als het dan zou garanderen dat je alles van je tegenstanders ook hebt weggehaald, dan zou ik het nog begrijpen, maar zelfs dat doet het niet.

Mask of Immolation en Mizzium Tank doen te weinig in commander, en Tapestry of the Ages zou ik alleen spelen als ik een no-blauw non-creature deck zou spelen. Je speelt blauw, dus er is betere carddraw.
Brainstorm is een leuke kaart, maar dan moet je eigenlijk of iets met je topdeck doen, of een mogelijkheid hebben om je deck te schudden.

Dat zouden de eerste kaarten zijn waar ik naar zou kijken

Goscalyon
4 jaren geleden
Bedankt voor de tips, ik zat zelf ook aan de cluestones te denken. Misschien dat ik binnenkort nog een paar talismans bij koop. Ik zal dadelijk de laatste aanpassingen maken.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top