Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Lord Windgrace commander deck

Shish
5 jaren geleden
Ik had toen ze uitkwamen het commander deck van Lord windgrace gekocht (Commander 2018: Nature's Vengeance). Is de allereerste keer contact voor mij met commander en het lijkt me best een leuk format, ik ben alleen een vrij nieuw speler (begonnen bij dominaria) en ken dus niet zo veel kaarten, behalve van de standard legal sets (ik speel in het algemeen standard en sealed). Daarom wil ik vragen of mensen misschien kaarten kennen die dit deck kunnen verbeteren en misschien beter speelbaar maken.

Ik heb al enkele kaarten toegevoegd die ik had gepulled uit de nieuwere sets, namelijk: Scapeshift, Crucible of Worlds en Woodland Cemetery. Niet zoveel dus haha

Zag net ook een kaart die ik denk wel erin wil stoppen: Animist's Awakening

Tips en hints graag
 bijgewerkt door Shish 5 jaren geleden
Taacoo
5 jaren geleden
Welkom bij het beste format van Magic!

Ik zal je de goede tip geven als het om het bouwen van commander decks gaat en dat is edhrec.com. De beste source voor het zoeken naar Nieuwe commanders of kaarten die goed zijn in het deck van Commander X.

Voor je lord of Windgrace deck. Kijk hier even. Edhrec heeft voor de precon decks een handige pagina om je op weg te helpen met het upgraden van je deck.
 bijgewerkt door Taacoo 5 jaren geleden
sibrand
5 jaren geleden
Ik zou ook je deck even hier op de site invoeren, dan kunnen mensen zien wat je al in je deck hebt en wat niet.
Shish
5 jaren geleden
Quote:
47 minuten geleden
Welkom bij het beste format van Magic!

Ik zal je de goede tip geven als het om het bouwen van commander decks gaat en dat is edhrec.com. De beste source voor het zoeken naar Nieuwe commanders of kaarten die goed zijn in het deck van Commander X.

Voor je lord of Windgrace deck. Kijk hier even. Edhrec heeft voor de precon decks een handige pagina om je op weg te helpen met het upgraden van je deck.


Erg bedankt; ik zal meteen even kijken daar.

Quote:
43 minuten geleden
Ik zou ook je deck even hier op de site invoeren, dan kunnen mensen zien wat je al in je deck hebt en wat niet.


Heb het net gedaan, moet alleen nog even kijken welke kaarten ik er nou had uitgehaald. Thanx

Edit: decklist bijgewerkt
 bijgewerkt door Shish 5 jaren geleden
Blasty
5 jaren geleden
Had je het een dag eerder gepost, dan had ik wat handige kaartjes bij onze trade gestopt
Shish
5 jaren geleden
Oh haha, nou ja, jammer, volgende keer beter xD
Pelgrim1994
5 jaren geleden
Mina and Denn, Wildborn en Multani, Yavimaya's Avatar zijn kaarten die erg goed met de +2 van windgrace werken.

Kaarten die ik zo gouw niet echt in het thema van het deck vind passen zijn:
Loyal Apprentice
Loyal Subordinate
Xantcha, Sleeper Agent
Deze doen zowel niks met landjes als met de graveyard.

Loyal Guardian is ook zo een geval maar deze boost nog wel je tokens, volgens mij is het deck nog best goed in tokens maken.
Shish
5 jaren geleden
Bedankt, dit soort tips en deze hulp is erg fijn
farden10
5 jaren geleden
Al je land vanuit je graveyard ineens weer op het veld kunnen leggen is ook erg goed in je deck, aangezien je het liefst land discard aan de +2 van je commander, dus kaarten zoals:
The Mending of Dominaria
World Shaper
Splendid Reclamation
Verder heb je Crucible of Worlds al toegevoegd en deze is heel goed, maar het is meestal goed om meerdere kaarten met een vergelijkbaar effect te spelen. In dit geval dus Ramunap Excavator.
Wat anderen ook al aangaven, kaarten die je meer land laten spelen kunnen nuttig zijn in je deck: Mina and Denn, Wildborn bijvoorbeeld. Daarnaast zijn een paar grote payoffs voor al je land niet verkeerd: Omnath, Locus of Rage, Ob Nixilis, the Fallen, The Gitrog Monster en Nissa, Vital Force (als je de ultimate kan krijgen).

De kaarten die ik persoonlijk niet heel goed vind in je deck zijn:
De 3 loyal creatures. Ze zijn ok, maar doen niks met je thema.
Gyrus, Waker of Corpses I just don't like it.
Zendikar Incarnate Geen keywords (specifiek trample) en heeft altijd maar 4 toughness, waardoor deze vrij kwetsbaar is.
Ritual of Soot Het is goed om wrath effecten te spelen, maar deze doet te weinig. Je kunt beter een sweeper spelen die alle creatures weghaalt.
Walk the Plank Sorcery speed en heeft een downside. Je kan beter Terminate of Doom Blade spelen. En dat is alleen creature removal. Je kunt nog veel beter Assassin's Trophy spelen in je deck, want die haalt alles weg, maar is een beetje duur.
Shish
5 jaren geleden
Wauw thanx, deze punten zouden het deck echt al enorm verbeteren (volgens mij), heel erg bedankt, ik ga proberen die kaarten te fixen.

Edit: ik heb de kaarten die ik al had die genoemd werden erin gedaan.
 bijgewerkt door Shish 5 jaren geleden
Shish
5 jaren geleden
Dit is mijn deck tot nu toe (mis nog enkele kaarten en ik ben ook jog van plan om wat vervelende tap en bouncelandjes eruit te halen en te vervangen, maar dat is nu niet het punt.



Het punt is dat ik Lord Windgrace eigenlijk zelf een beetje vind tegenvallen, zo goed is hij helemaal niet, dus het liefst zoek ik een vervangende commander met wel dezelfde 3 kleuren (rood, groen en zwart) en ik zat dan te denken aan Vaevictis Asmadi, the Dire met welke ik land zou kunnen sacrificen en een permanent van een ander. Maar voordat ik dat doe, wil ik graag jullie mening horen hierover en of jullie misschien een andere goede optie zouden kunnen bedenken.

Bedankt!
Blasty
5 jaren geleden
Wat betreft de bounce landjes zoals Golgari Rot Farm, zeker spelen! Ze geven mana voordeel, fixing, en niet onbelangrijk - extra landfall de volgende beurt! Niks vervelends aan.

Veavictis vind ik zelf geen leuke commander om tegen te spelen, en ik vrees dat je een grote bullseye op je krijgt met hem aan het roer.
Andere recente opties zijn Wasitora, Nekoru Queen, Darigaaz Reincarnated, Gyrus, Waker of Corpses. Helaas niets dat iets met land doet.
Shish
5 jaren geleden
Goed punt over de bounce landjes, die zal ik inderdaad wel houden, ze hielpen me vanmiddag zeer goed bij een potje. Ook besluit ik toch om wel Lord Windgrave als commander te houden, want vanmiddag bleek hij wel weer enorm nuttig en dat gaf me weer wat andere inzichten. Erg bedankt, Blasty
JEV
5 jaren geleden
Ik denk dat een groot voordeel van de nieuwe reeks commanders is dat de directe dreiging niet zo groot is en mensen ze minder snel hoeven aan te vallen. Ik zie vaak dat er veel uit gehaald wordt verspreid over meerdere beurten.
Shish
5 jaren geleden
In mijn vriendenkring worden planeswalkers helaas gezien als gelijke threat, en daar proberen ze dan ook zo snel mogelijk mee te dealen haha. Maar het werkt nog best fijn.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 15 posts
  • Laatste post Shish 5 jaren geleden
  • Gemaakt door Shish 5 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top