Mono black commander voor legendary matters EDH deck?

Dordledum
5 jaren geleden
Geinspireerd door Unholy Citadel wil ik een Mono legendary matters EDH deck bouwen.

Er is volgens mij niet echt een voor de hand liggende Commander die iets doet met legendary of historic spells.

Ik kom nu even niet veel verder dan Erebos, God of the Dead of Gonti, Lord of Luxury, gewoon omdat het leuke kaarten zijn, maar die voegen weinig toe aan het thema wat ik in gedachten heb.

Tips?
bartist
5 jaren geleden
Enige wat bij mij opkomt is wit erbij doen voor Arvad the Cursed, en dan kaarten erbij als Day of Destiny en Primevals' Glorious Rebirth?
En je kunt dan Cathedral of Serra spelen

Een speelmaat had ooit eens een monoblack deck met Erebos en veel legendaries, maar dat was meer good-stuff zonder synergie
Monoblack lijkt me daarom erg lastig
 bijgewerkt door bartist 5 jaren geleden
BluezamX
5 jaren geleden
Als je je Commander veel op het veld wil hebben zou ik iets kiezen met ofwel optimale protection (Indestructible, Shroud) of een hele lage CMC (Kiku, Night's Flower)
Dordledum
5 jaren geleden
Quote:
3 uren geleden
Enige wat bij mij opkomt is wit erbij doen voor Arvad the Cursed, en dan kaarten erbij als Day of Destiny en Primevals' Glorious Rebirth?
En je kunt dan Cathedral of Serra spelen



Niet eens zo'n slecht idee. Yomiji, Who Bars the Way mag er dan ook in

Hetzelfde geldt voor Rona, Disciple of Gix als ik zou toevoegen, maar daar heb ik al eens een deck omheen gebouwd en eigenlijk geen zin in.

Ik ga experimenteren met Arvad, kan me dan nog steeds focussen op als ik wil.
 bijgewerkt door Dordledum 5 jaren geleden
TheRobinros
5 jaren geleden
Ehm hallo. Hoezo is dit een vraag?
Yargle, Glutton of Urborg is de enige mogelijkheid. Juist het feit dat hij Legendary is, maakt hem zo Legendary: precies wat je wil!
Dordledum
5 jaren geleden


beginnetje gemaakt:
 bijgewerkt door Dordledum 5 jaren geleden
n4ppy
5 jaren geleden
Lol het deck kost nu al 1000 commanders

edit Kitsune Healer, Loyal Retainers
 bijgewerkt door n4ppy 5 jaren geleden
Blasty
5 jaren geleden
Arvad legendary matters is leuk, mijn deck is zeer goed bevallen, al speel ik hem niet tegen competitieve decks, daar is het niet voor bedoeld.



Ik heb een begin gemaakt met een Knight subthema
 bijgewerkt door Blasty 5 jaren geleden
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Ik ben ook nu Arvad aan het maken, ik heb al een lijst online staan maar die is nog niet uptodate, zal ik snel doen!

Edit:



Dat is wat ik nu in elkaar heb zitten. Wil nog tweaken, maar ik ga eerst dit maar eens spelen
 bijgewerkt door MagnusMagicus 5 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top