Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Net begonnen met MTG

HighDangerr
5 jaren geleden
Hi All,

Ben pas bekent geraakt met MTG.
Nu wil ik een deck gaan bestellen, maar weet niet zo goed wel deck goed voor een beginner is.
En of iemand nog verder wat tips voor me heeft!
Dordledum
5 jaren geleden
Hoi!

Planeswalker decks, zoals Planeswalker Deck Guilds of Ravnica: Ral zijn goed voor beginners, maar als je iets wil waar je langer mee mee kan zou ik misschien kijken naar een van de guild kits, zoals Guilds of Ravnica Guild Kit: Selesnya.

Ook wel afhankelijk van het format wat je wil spelen, Standard, Modern, Commander, of Casual (Legacy is niet aan te raden voor beginners, hihi)
HighDangerr
5 jaren geleden
Bedankt voor je reactie!

Heb pas Commander gespeeld en dat sprak me wel aan. Wil daar graag mee verder gaan.
Heb je daar ook wat tips voor qua decks?
Triskelion88
5 jaren geleden
zie https://www.bazaarofmagic.eu/nl-NL/c/commander-decks/8007 hier zie je de verschillende standaard commander decks, ik zelf zou de voorkeur geven aan Commander 2017 vampires omdat dat een redelijk goed speelbaar deck is voor de startende magicer.
Dordledum
5 jaren geleden
Commander is geweldig en alle pre-fab decks uit de link van Koendert kunnen redelijk tot goed mee. Kies er eentje die je aanspreekt en kijk of je die in de loop der tijd kan aanpassen naar jouw wensen zou ik zeggen.

Investeren in wat betere landjes (die wel leuke effecten hebben, maar niet tapped into play komen bijvoorbeeld) zou ik aanraden, maar is ook niet echt noodzakelijk.
n4ppy
5 jaren geleden
Wellicht is Magic Game Night ook wel wat. Kun je nog een paar andere mensen mee laten spelen (verslaafd maken


En er zit genoeg leuks in om later in commander decks te gebruiken.
Triskelion88
5 jaren geleden
ik zie dat je uit limburg komt, wij spelen regelmatig in eindhoven en ik geloof dat carlovdm ook uit Limburg komt
HighDangerr
5 jaren geleden
Bedankt voor alle reacties.

@Koendert als het kan speel ik graag een keer mee. Ben wel nog een Noob. Heb nog een wat te leren.
Morph
5 jaren geleden
Quote:
22 uren geleden
ik zie dat je uit limburg komt, wij spelen regelmatig in eindhoven en ik geloof dat carlovdm ook uit Limburg komt


Is er nog meer plaats in Eindhoven? Ik speel graag eens een potje Commander mee
Triskelion88
5 jaren geleden
Ik kom zelf uit gorinchem dus voor mij is het wel een eindje rijden maar ik zal het in de groep gooien
RSelen
5 jaren geleden
@HighDangerr, ik heb je een bericht gestuurd
LeKrutes
5 jaren geleden
Welkom HighDangerr. Commander is een tof formaat met veel interacties. Maar kan ook complex zijn. De precon commander decks zijn wel een goed start punt.

Verder ben je op een budget. Kijk commanders quarters youtube channel.
https://www.youtube.com/channel/UC-w5MNByr4SNy3z2232sj0g

Voor 25 dollar maakt hij een deck. Ook hier zullen die niet super duur zijn.
 bijgewerkt door LeKrutes 5 jaren geleden
HighDangerr
5 jaren geleden
Koendert Dankjewel. Dan hoor ik graag van je!

LeKrutes Ik zal eens een kijkje gaan nemen. Dankjewel voor de tips
Daretti158
5 jaren geleden
Ik zou inderdaad eens rondkijken op youtube of de rest van het web. Eenmaal je een idee hebt van welk type of kleur je graag speelt kan je gericht gaan zoeken naar "Pauper deck". Dan kan je een idde vormen van wat je wilt en langzam uitbreiden met duurdere/betere kaarten.
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Ik zou absoluut beginnen met een preconstructed deck. Er zijn genoeg opties en ze zijn eigenlijk allemaal geschikt. Kun je vanuit daar verder bouwen als je een wat beter beeld heb van wat je wil
burtyoungsters
5 jaren geleden
Quote:
1 maand geleden
Welkom HighDangerr. Commander is een tof formaat met veel interacties. Maar kan ook complex zijn. De precon commander decks zijn wel een goed start punt.

Verder ben je op een budget. Kijk commanders quarters youtube channel.
https://www.youtube.com/channel/UC-w5MNByr4SNy3z2232sj0g

Voor 25 dollar maakt hij een deck. Ook hier zullen die niet super duur zijn.


Hele goede tip dit! Ik heb laatst zelf een Shirei, Shizo's Caretaker deck gebouwd via dit kanaal omdat ik de commander uit een booster trok. Goedkoop deck en gaat in een casual format best goed mee!

Daar staat tegenover dat als je niet precies weet wat je wil, de preconstructed decks een mooie ingang zijn. Doe wel even wat research, want ze zijn niet allemaal even goed.

Een derde optie is wat potten commander spelen met geleende decks en dan zelf gaan brouwen. Zo ben ik zelf begonnen: ik heb eerst een paar weken met geleende decks gespeeld totdat ik zelf wat ideeen had en mijn eerste deck ging bouwen.
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Oooh, zet dat Shirei deck eens op de Bazaar, die wil ik wel zien
LeKrutes
5 jaren geleden
Ik ga het deck ook maken als cadeau voor een vriend die. Binnenkort jarig is. Dit is het deck van de commanders qourters.

commander
Budget shirei
door LeKrutes6 dagen geleden


Gebruik hem zelf als blauw druk, maar maak hem zelf. Iets anders met de kaarten die ik heb liggen.
 bijgewerkt door LeKrutes 5 jaren geleden
Flut123
5 jaren geleden
Als je commander wil, ik heb zelf een goedkope gemaakt (zelfs goedkoper dan de preconstructed) ...
Hij mist nog 8 kaarten, dus je zal wel een paar dagen moeten wachten voor het af is...




(sorry voor de reclame)
 bijgewerkt door Flut123 5 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top