Ondersteunende kaarten voor een Zwart weenie deck

Mango
8 dagen geleden
Hallo !

Zwart is mijn minst favoriete kleur (sorry!) en daarom ben ik niet zo goed op de hoogte van moderne ontwikkelingen in deze kleur. Daarom vraag ik graag jullie advies. Ik ben bezig een zwart weenie deck te moderniseren. Daarbij beschik ik over vele goede zwarte creatures, zoals Vampire Nighthawk en Gifted Aetherborn etc. Verder beschik ik ook over een brede range van goede creature removal spells, zoals Languish, Murder, Unmake en Grasp of Darkness.

Mijn probleem is dat ik weinig bruikbaars zie bij de overige ondersteunende kaarten.
* Creature versterkers. Vroeger zou je voor Bad Moon en/of Unholy Strength kiezen. Ik zie eigenlijk nauwelijks iets beters. Overzie ik iets? Misschien kan ik het beste voor Equipments gaan, zoals de Bonesplitter.
* Graveyard Recursie. Dan kom ik terecht bij Unearth. Dat is ook een stokoude kaart. Is er iets veranderd?
* Lifegain. Dan kom ik terecht bij de categorie "Drain Life"-achtige kaarten.
* Card draw. De enige kaart die ik op dit gebied ken is Phyrexian Arena.
* Discard. Vroeger zou je Duress spelen.
* Enchantment of Artifact Removal. Dit was altijd een probleem voor zwart. Is daar inmiddels iets aan veranderd in positieve zin?

Wat ik wel een briljante multi-modal spell vind is: Profane Command.
 bijgewerkt door Mango 8 dagen geleden
Koendert
7 dagen geleden
Smallpox achtige decks of eventueel dredge decks hebben denk ik wel wat leuke tips om mee te spelen ik zou daar eens kijken wat voor mogelijkheden er zijn, er zijn een hoop leuke zombies die op verschillende manieren triggeren en uit je graveyard komen zoals Bloodghast
Mango
5 dagen geleden
Ik ben toch wel erg benieuwd naar wat aanvullende informatie over welke kaarten "hot" zijn in mono-zwart.
Vroeger jubelde men over power kaarten zoals Recurring Nightmare, Living Death, Grave Pact, Attrition, Persecute, Hatred….
Daar zouden toch moderne varianten van moeten zijn ? Of draait het nu om planeswalkers zoals Liliana ?
marcoboth
5 dagen geleden
Er zijn verschillende kanten die je op kunt gaan met weenie. Vampire aggro kan redelijk goed mono zwart met bijvoorbeeld de kaarten die je noemde. Zombies werkt ook wel met Cryptbreaker en Gravecrawler en wat zombie lords. Een curve met de kaarten die je noemde, Phyrexian Obliterator en uiteindelijk Gray Merchant of Asphodel kan het potje hard laten lopen.

Languish is in ieder geval een kaart die je niet in weenie wilt spelen, als je snel met creatures wilt winnen werkt die kaart averechts.
 bijgewerkt door marcoboth 5 dagen geleden
Koendert
4 dagen geleden
Obliterator vind ik echt een uitstekende kaart, wat ook echt een top kaart is welke je eigenlijk altijd in zwart moet spelen is Fatal Push
Mango
3 dagen geleden
Dank jullie wel voor alle adviezen ! Ik begrijp dat er relatief weinig is veranderd op het gebied van zwarte spells (instant, sorcery, enchantment) maar dat er wel zwarte creatures van 4 manna of meer bij zijn gekomen met sterke abilities. Dat stelt mij tamelijk gerust. Ik beschik namelijk al over wat Demonen, zoals Indulgent Tormentor en Archfiend of Depravity, en artifact creatures zoals Razormane Masticore en Endbringer. Die ga ik uitproberen.

Fatal Push heb ik voorbij laten gaan (vond ik te duur); ik beschik wel over Tragic Slip.

Ja, het is duidelijk dat je voorzichtig moet zijn met een kaart als Languish. Dat geldt ook zo voor WOG in monowit.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 6 posts
  • Laatste post Mango 3 dagen geleden
  • Gemaakt door Mango 8 dagen geleden
iDeal Mister Cash Mastercard Visa PayPal DPD PostNL