Pauper rats: bescherming tegen board wipes / mass removal ge

vanmaanen
5 jaren geleden
ik ben een pauper rats deck aan het testen met Rat Colony als main creature. Als het werkt, gaat het prima, wel krijgen de rats geen hogere toughness dus zijn ze gevoelig voor mass removal / board wipe achtige effecten, zoals;
- Echoing Decay
- Evincar's Justice
- Pestilence
etc.

Ik dacht zelf aan Dark Dabbling icm de spell mastery ability kan ik volgens mij alle creatures die dood gaan door mass removal ineens regeneraten. Tenminste, dat denk ik. Weet niet 100% zeker of ik de regels goed interpreteer....

Wie heeft er verder nog tips? Liefst Zwart of kleurloos trouwens. En uiteraard Pauper legal

dank alvast!
DarthosOfMeletis
5 jaren geleden


Dan is dit de kaart die je zoekt.
 bijgewerkt door DarthosOfMeletis 5 jaren geleden
BluezamX
5 jaren geleden
Dark Dabbling zal je niet helpen tegen een - 1/-1 counter volgens mij, het is geen damage namelijk dus het wordt niet geremoved. Verder weet ik op Phasing na niks dat je op zo'n grote schaal zou kunnen beschermen...

Wel leuk voor in zo'n Rats deck, [k]Tetsuo Umezawa, Fugitive[/k]
 bijgewerkt door BluezamX 5 jaren geleden
vanmaanen
5 jaren geleden
yes, die Wail of the Nim past perfect, zowel defensief als offensief :-)

Die Tetsuko Umezawa, Fugitive is leuk in standard maar mag helaas niet in pauper...
LeKrutes
5 jaren geleden
Rootborn Defenses is ook nog een oplossing.

Een andere kaart is ook nog Wrap in Vigor. Wat er veel gespeelt wordt is Electrickery of iets vergelijkbaars door de tegenstander tegen elves. Dit is dus ook perfect antwoord tegen jou.


First strike is echt perfect voor ratten. Helaas op common is er geen kaart die het aan je hele leger geeft.
BluezamX
5 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Rootborn Defenses is ook nog een oplossing.

Een andere kaart is ook nog Wrap in Vigor. Wat er veel gespeelt wordt is Electrickery of iets vergelijkbaars door de tegenstander tegen elves. Dit is dus ook perfect antwoord tegen jou.


First strike is echt perfect voor ratten. Helaas op common is er geen kaart die het aan je hele leger geeft.

In Mono Black niet nee, maar er is altijd Warlord's Fury
LeKrutes
5 jaren geleden
Helemaal niet gezien die kaart.
timb1234321
5 jaren geleden
In mono black zijn er niet heel veel manieren om je beesten sterker te maken tegen boardwipes, maar misschien is Spidersilk Armor een optie, en groen er gedeeltelijk in te doen. Maakt je ratten ook sterker tegen vliegers
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Necromancer's Magemark en andere aura's kunnen ook soort van helpen, al is het wel gevaarlijk om een Aura deck te spelen
Flut123
5 jaren geleden
Stab Wound is altijd handig, in welk deck dan ook!!!
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Hij is niet op zoek naar random tips, hij is op zoek naar kaarten die zijn Rat Colonykaarten beschermen. Graag eerst het topic goed lezen voor je een reply geeft.
StanleyW
5 jaren geleden
Probleem van de genoemde kaarten (Wail of the Nim, Dark Dabbling, Rootborn Defenses) is dat het niet veel doet tegen de -2/-2 van Echoing Decay of herhaalbare effecten zoals Pestilence en Evincar's Justice. Is het niet een idee om het probleem op te lossen vóórdat het een probleem is? Zoals met Duress?
 bijgewerkt door StanleyW 5 jaren geleden
nederland439
5 jaren geleden
Zou het persoonlijk ook in de richting van Duress kijken. Waarschijnlijk wil je met dit deck zoveel mogelijk in je eigen beurt spelen. Want in het ideale geval wil je volgens mij eigenlijk alleen Rat Colony spelen met wat combat tricks en eventueel wat kaarten die card advantage genereren. Dit zijn allemaal geen instants die je open wilt houden in de beurt van je tegenstander.
n4ppy
5 jaren geleden
Binnen pauper mono black heb je ze denk ik allemaal wel. Niets kunnen vinden verder. In wit kom ik nog Borrowed Grace tegen
Daretti158
5 jaren geleden
Eventueel kan je dah hopes of withering boon gebruiken als zwarte countspell.
tijnkwan
5 jaren geleden
Een snelle zoekactie leverde dit op:
Ancestral Vengeance
Ashnod's Transmogrant
Subtle Strike


 bijgewerkt door tijnkwan 5 jaren geleden
Tezzeret869
5 jaren geleden
je zou in je deck Crypt Rats kunnen spellen en het dan deathtouch geven.
als je dan voor betaald, is het bord weer leeg.

ik weet dat je dit niet zoekt maar ik vond het zo leuk dat ik het even wouw dellen.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top