Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Phyxrain Oblirator met Justice strike welke regel geld?

jesse0272
5 jaren geleden
De andere dag speelde ik Phyrexian Obliterator waar een Justice Strike op gespeeld word. De regel van de Oblirator is dat:

*Whenever a source deals damage to Phyrexian Obliterator, that source's controller sacrifices that many permanents.*

Justice strike luid:

*Target creature deals damage to itself equal to its power.*

Nu is de vraag wie moet er moet sacrificen? the Source is de Justice strike kaart zelf maar de damage word gedaan door de Oblirator dank zij justice strike. Ik ben op zoek naar een offcaile regel die laat zien wie er nou gelijk heeft niet wat jullie denken tenzij je dat het zeker weet.
 bijgewerkt door MagnusMagicus 5 jaren geleden (Kaartlinkjes kun je maken met [k]kaartnaam[/k] :))
MagnusMagicus
5 jaren geleden
In dit geval moet de controller van de Phyrexian Obliterator 5 permanents sacrificen. Dat komt omdat de Justice Strike zelf geen damage doet, hij laat het creature de damage doen. Dus het creature is de source van de damage, dus de controller van de Obliterator is degene die de permanents moet sacrificen.
jesse0272
5 jaren geleden
Dank u
Raffanelly
5 jaren geleden
Nasty is dat zeg
Dordledum
5 jaren geleden
Mooie play, damage zit niet op de stack. Dus als ik goed begrijp ook geen ruimte om de Phyrexian Obliterator zelf als 1 van de 5 te saccen? Ben je in totaal 6 permanents kwijt, ouch.
 bijgewerkt door Dordledum 5 jaren geleden
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Dat is correct. De Obliterator krijgt 5 damage en het spel ruimt hem op naar de graveyard en dan gaat de trigger op de stack. Je moet dus inderdaad 5 andere permanents saccen en je bent de Obliterator ook kwijt .
Jeff
5 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Mooie play, damage zit niet op de stack. Dus als ik goed begrijp ook geen ruimte om de Phyrexian Obliterator zelf als 1 van de 5 te saccen? Ben je in totaal 6 permanents kwijt, ouch.


De Obliterator is lang en breed dood alvorens zijn trigger resolved, is wat je probeert te zeggen? In dat geval: ja.
Triskelion88
5 jaren geleden
wat een play, hilarisch, wie was hier het haasje jesse0272 ?
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top